Bitte94 Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Hei Jeg har en katt på snart 1år. Han er en utrolig søt og kosete katt, med et stort behov for oppmerksomhet. Han driver også å sutter flere ganger om dagen og spesielt på meg. Vi har prøvd å si nei og prøver å vende han av det men uten nytte. Moren hans ble påkjørt da han bare var noen uker gammel så die perioden han ble brått avsluttet. Etter det måtte oppdretter ta over og flaske mate kullet siden ingen i nærheten kunne hjelpe. Jeg har antatt at det er derfor han har den sutte vanen. Jeg har hatt katten siden han var ca 6 mndr. Er det noen som har erfaring med å få bort denne vanen og noen tips?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Jeg har en hannkatt på 10 år som gjør det samme. Han er omplasseringskatt, så aner ikke hvordan han hadde det som liten. Jeg googla det, og fant ut at det er vanlig for katter som ble tatt fra moren for tidlig (som du nevner). Min gjør det som regel på tepper og ikke på oss. Vi lar han gjøre det, virker som en form for kos for han. Tror han blir skremt eller redd hvis vi skulle nekta han. Tror ikke han hadde det så godt før han kom til oss. Han var veldig redd og gjemte seg mye i starten. Nå er han trygg på oss, men løper og gjemmer seg hvis vi får besøk av andre enn de han har møtt mange ganger. Anonymkode: 96668...e48
Bitte94 Skrevet 13. mars 2019 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en hannkatt på 10 år som gjør det samme. Han er omplasseringskatt, så aner ikke hvordan han hadde det som liten. Jeg googla det, og fant ut at det er vanlig for katter som ble tatt fra moren for tidlig (som du nevner). Min gjør det som regel på tepper og ikke på oss. Vi lar han gjøre det, virker som en form for kos for han. Tror han blir skremt eller redd hvis vi skulle nekta han. Tror ikke han hadde det så godt før han kom til oss. Han var veldig redd og gjemte seg mye i starten. Nå er han trygg på oss, men løper og gjemmer seg hvis vi får besøk av andre enn de han har møtt mange ganger. Anonymkode: 96668...e48 Har din gjort det på tepper hele veien eller måtte dere introdusere han for det? Så lenge han ikke gjør det på meg lengre er jeg fornøyd. Har jo litt vondt av han siden han ser ut til å ha et behov for det og at han koser seg skikkelig med det. Prøvde å kjøpe smokk til han men han syntes bare det var koselig hvis han lå i armene mine og jeg satte fingeren min inntil, så der er vi tilbake til start.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 Det er fordi den ikke fikk ha moren sin lenge nok med seg ja. Hadde en katt som la seg i nakken min og suttet på håret og øret mitt. Anonymkode: 56ccb...e85 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 5 minutter siden, Bitte94 skrev: Har din gjort det på tepper hele veien eller måtte dere introdusere han for det? Så lenge han ikke gjør det på meg lengre er jeg fornøyd. Har jo litt vondt av han siden han ser ut til å ha et behov for det og at han koser seg skikkelig med det. Prøvde å kjøpe smokk til han men han syntes bare det var koselig hvis han lå i armene mine og jeg satte fingeren min inntil, så der er vi tilbake til start. Han har aldri gjort det på oss, kun tepper og andre plagg. Han gjør det på veldig, veldig myke plagg. Har et litt dyrt pledd som er skikelig mykt han gjør det mest på. Kanskje kjøpe et veldig mykt pledd eller plagg og se om han gjør det der? Virker som han liker å gjøre det i enerom. Kan høre en høylytt maling fra rommet ved siden av og se han gjør det. Han knar også teppet med forlabbene. Anonymkode: 96668...e48
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #6 Skrevet 14. mars 2019 Jeg har en hannkatt på snart 11 år som sutter også. Vi har fortsatt moren hans, og han har bodd med henne hele livet. Han sutter ikke på oss da, men kluter/tepper/håndklær og andre klær. Derfor må vi passe på at han ikke får tilgang til klesskapet, for da sutter han hull i klærne våre. Hadde kanskje vært en idé å prøve å introdusere han til en koseklut eller noe? Har inntrykk av at de gjør det for å kose seg Anonymkode: db0b0...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå