Gå til innhold

Skylder jeg ham et siste møte når vi for en gangs skyld er i samme bygd? Lang historie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, skal prøve å gjøre dette kort

I 2012 ville min mann skilles, mot min vilje. Det var ekstra vondt fordi vi sammen hadde et barn på 1 år. Men så møtte jeg en mann jeg falt for nokså raskt etter det. Vi ble aldri sammen i turbofart av respekt for barnet mitt, men vi ble fort forelsket. Og vi ble etterhvert kjærester. Problemet var bare at jeg klarte å forelske meg i en annen underveis, samtidig som mannen min angret på avgjørelsen sin, han ville fortsatt satse på oss. Jeg ble veldig forvirret av dette og endte med å såre han som egentlig var min kjæreste veldig mange ganger i løpet av to år. Jeg lovte han mye, som ikke ble holdt. Enden på visa var at jeg og min daværende eksmann(far til barnet) ble sammen igjen og har idag to barn sammen. Jeg har dessverre behandlet denne kjæresten jeg hadde veldig dårlig. I dag bor vi 100 000 km unna hverandre og er aldri samme sted. Jeg bor utenlands. Men jeg skal til hjembygda mi samtidig som han tilfeldigvis er der via jobb. Han er en slags kunstner og veldig mange mener at hans "utgivelser" uten tvil handler om meg, at jeg er den han har elsket mest, som har sviktet ham mest. Vi har ikke vekslet et eneste ord siden jeg slo opp via en lapp for fem år siden. Vi har aldri vært i samme landsdel. Men nå kommer vi til å være det, i en bygd med knapt 10 000 innbyggere. Bør jeg møte opp der jeg vet han er og be om unnskyldning så vi får en slags avslutning? Han har ikke etablert seg på nytt enda. En felles bekjent vi har sier at jeg knuste ham den gangen men at han ikke har turt å nevne meg igjen så han vet ikke hvordan han ser på meg i dag.

Anonymkode: 1ab8d...80c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er en god idé, da det høres mest ut som om du gjør det for egen del. Ville holdt meg unna, og ikke «krasje» noe event der han er i fokus. Du kan evt sende han en melding der du ber om unnskyldning

Anonymkode: 3d25f...b0e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du skal møte han...du har vel gjort nok skade som det er og unskyldnig vil ikke hjelpe han...du gjør det kun for å lette din samvittighet i dette. Særlig siden det har gått så lang tid som det. 

Anonymkode: ec773...23f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke overrask han ved å møte han uten at han vet om du kommer. Skriv heller et brev til han der du ber han om tilgivelse og du forklarer. I brevet kan du spørre om han ønsker å møte deg og snakke ut.

Anonymkode: 01b5e...9a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke overrask han ved å møte han uten at han vet om du kommer. Skriv heller et brev til han der du ber han om tilgivelse og du forklarer. I brevet kan du spørre om han ønsker å møte deg og snakke ut.

MEN tenk nøye over det trådstarter, før du skriver til han. Kan du kontakte noen i hans familie og be om råd angående om det vil være bra for han eller ikke om du skriver et slikt brev?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg slo opp via en lapp for fem år siden. Vi har aldri vært i samme landsdel. Men nå kommer vi til å være det, i en bygd med knapt 10 000 innbyggere. Bør jeg møte opp der jeg vet han er og be om unnskyldning så vi får en slags avslutning?

Hvorfor har du ikke tenkt på å snakke ut med han før når dere tilfeldigvis skal være på samme sted? Akkurat det forstår jeg bare ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjør du det for han eller for deg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke du skal møte han...du har vel gjort nok skade som det er og unskyldnig vil ikke hjelpe han...du gjør det kun for å lette din samvittighet i dette. Særlig siden det har gått så lang tid som det. 

Anonymkode: ec773...23f

Det kan man ikke si helt sikkert. Det kan hjelpe han om ts ber han om tilgivelse og om ts forklarer hvorfor det ble slik det ble. Det kan være bra for han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at om det stemmer at det som skjedde mellom dere påvirket han i så stor negativ grad at han har basert mye av kunsten sin på at du sviktet han så er det en veldig dårlig ide å komme overraskende på han med vilje mens han er på jobb og under ett arrangement hvor alle øyne er rettet mot han. Blir litt sånn at i beste fall så går det helt fint at du bare møter opp under arrangementet, men i verste fall så kan det jo sette han så ut at jobbarrangementet kan gå helt skeis? Mest sannsynligvis spiller dette scenarioet seg ut en plass mellom disse to ytterpunktene, men er det egentlig verdt å ta denne risikoen ved å møte opp om du risikerer å ødelegge enda mer for han? En ting er om du hadde møtt på han helt tilfeldig, men det blir noe helt annet å dukke opp uten å si fra først når du vet du kan møte på han synes jeg.

En annen ting er jo også at om han bruker det sviket til å skape kunst og at han har klart å skape seg ett navn gjennom denne kunsten, hvordan vil det påvirke kreativiteten hans og kunsten hans om dere to finner en måte å skvære opp med hverandre på? Klarer han å finne noe annet som gir han like stor drivkraft til å skape god kunst?

Anonymkode: 07edb...768

AnonymBruker
Skrevet

Synes forresten at han fortjener en unnskyldning og en forklaring, men du må finne en måte å gjøre det på som tar mest mulig hensyn til han så jeg ville valgt en mye forsiktigere approach enn bare å møte opp på det arrangementet. Ville hørt litt mer med venner og familie av han før jeg tok kontakt med han direkte, og det kan jo alltids hende at det beste for han er om du lar det ligge.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 14.3.2019 den 3.20, AnonymBruker skrev:

Synes forresten at han fortjener en unnskyldning og en forklaring, men du må finne en måte å gjøre det på som tar mest mulig hensyn til han så jeg ville valgt en mye forsiktigere approach enn bare å møte opp på det arrangementet. Ville hørt litt mer med venner og familie av han før jeg tok kontakt med han direkte, og det kan jo alltids hende at det beste for han er om du lar det ligge.

Enig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...