AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Mitt barn har en venn som «alltid» er dårlig kledd. Jeg vet at det er litt stusselig hjemme der, men jeg reagerer skikkelig på bekledningen. Det er tynne vattjakker hele vinteren, aldri ull, til nød flis. Han vil gjerne være med oss på uteaktiviteter, men fryser med en gang og vil hjem. Ville du reagert om et barn hadde vattjakke midt på vinteren? Eller leser jeg for mye inn i det fordi jeg allerede vet at det er en «vanskelig» situasjon der hjemme? Anonymkode: cfc5f...9f6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Er du sikker på at det ikke er barnet som nekter å gå i noe annet? Slik er nemlig min 7 åring. Hvor gammel er dette barnet? Kan det være barnet reagerer på ull og derfor bruker fleece? Anonymkode: fa94e...c56 9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Hva er en «vattjakke»? Er det vinterjakken fra billigkjeder som H&M og Lindex f.eks.? Har selv en 7-årgammel sønn som nekter å bruke ullundertøy på skolen under klærne. På turdager både med skolen og med oss hjemme, godtar han ull. Anonymkode: e13dc...377 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 Har ikke dere noe han kan låne eller få? Anonymkode: 0df24...f39 14
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at det ikke er barnet som nekter å gå i noe annet? Slik er nemlig min 7 åring. Hvor gammel er dette barnet? Kan det være barnet reagerer på ull og derfor bruker fleece? Anonymkode: fa94e...c56 Det er en 1. Klassing. Min 1. Klassing kan også krangle på klær, men jeg er den voksne og bestemmer hvilke klær som skal has på. Om det er en unge med klespreferanser forklarer det ikke den tynne vattjakken. Ts Anonymkode: cfc5f...9f6 12
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Lurer også på hva ev vattjakke er. Anonymkode: 3d8a5...ab0 14
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er en «vattjakke»? Er det vinterjakken fra billigkjeder som H&M og Lindex f.eks.? Har selv en 7-årgammel sønn som nekter å bruke ullundertøy på skolen under klærne. På turdager både med skolen og med oss hjemme, godtar han ull. Anonymkode: e13dc...377 Ja, der vatt er innholdet. Kald plastjakke. Vet ikke hvor den er fra, men her er det 15 minus i dag. Det er ikke bra nok. Ts Anonymkode: cfc5f...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 Hvor tynn er en vattjakke? Er det vatt i vinterjakkene fra billigkjedene? Har kjøpt vinterjakke til sønnen min på Lindex, det er vel en vattjakke det, eller 😳 Anonymkode: e13dc...377 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer også på hva ev vattjakke er. Anonymkode: 3d8a5...ab0 Vet du ikke hva vatt er? https://hobbii.no/fyllvatt-1kg?store_id=4&gclid=CjwKCAjw1KLkBRBZEiwARzyE7yjFCLp8d5-NzVB51ntkjSgG8mpB88GA97aCqoibfL3YK0qkPjh9MRoCAV0QAvD_BwE ts Anonymkode: cfc5f...9f6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #10 Skrevet 13. mars 2019 Hvis han fryser når dere er på uteaktiviteter ville jeg latt han låne klær av dere. Kjenner du foreldrene? Jeg og får litt dårlige vinner av barn som ikke er kledd etter vær og vind. Vil jo tro det er noe de reagerer på på skolen også. Anonymkode: e45db...edf 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #11 Skrevet 13. mars 2019 Jeg må kjøpe dunjakke i sportsbutikk til sønnen min til neste vinter. Er så grønn på dette området, jeg vokste opp hos en alenemor med dårlig råd 🙈 Anonymkode: e13dc...377 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #12 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor tynn er en vattjakke? Er det vatt i vinterjakkene fra billigkjedene? Har kjøpt vinterjakke til sønnen min på Lindex, det er vel en vattjakke det, eller 😳 Anonymkode: e13dc...377 Det er en vinterjakke med bare vatt inni. Vet ikke hvor den er kjøpt, men det varmer jo ikke noe. Bommull og jeans og så en jakke med vattfyll når det er 15 minus er jo ganske snaut på en 6 åring som baser rundt i snøen... vi ba med gutten på aketur, og det er antrekket moren sender han i. Ts Anonymkode: cfc5f...9f6 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #13 Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er en vinterjakke med bare vatt inni. Vet ikke hvor den er kjøpt, men det varmer jo ikke noe. Bommull og jeans og så en jakke med vattfyll når det er 15 minus er jo ganske snaut på en 6 åring som baser rundt i snøen... vi ba med gutten på aketur, og det er antrekket moren sender han i. Ts Anonymkode: cfc5f...9f6 Han måtte jo hatt boblebukse, det er en selvfølge. Og varmere jakke. Anonymkode: e13dc...377 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #14 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han fryser når dere er på uteaktiviteter ville jeg latt han låne klær av dere. Kjenner du foreldrene? Jeg og får litt dårlige vinner av barn som ikke er kledd etter vær og vind. Vil jo tro det er noe de reagerer på på skolen også. Anonymkode: e45db...edf Ja, vi tilbyr det, men han vil ikke ( er kanskje flau) vi kjenner moren litt og vet at ting er litt vanskelig på hjemmebane. Når vi ringer og spør om sønnen vil være med Oss på uteaktiviteter som ski, skøyter, aking og gutten stiller i vanlig bukse og vattjakke så blir jeg litt skeptisk. Ts Anonymkode: cfc5f...9f6 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #15 Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han måtte jo hatt boblebukse, det er en selvfølge. Og varmere jakke. Anonymkode: e13dc...377 Ja, det burde vært en selvfølge tenker jeg også... ts Anonymkode: cfc5f...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #16 Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, vi tilbyr det, men han vil ikke ( er kanskje flau) vi kjenner moren litt og vet at ting er litt vanskelig på hjemmebane. Når vi ringer og spør om sønnen vil være med Oss på uteaktiviteter som ski, skøyter, aking og gutten stiller i vanlig bukse og vattjakke så blir jeg litt skeptisk. Ts Anonymkode: cfc5f...9f6 Det hadde jeg også blitt, jeg kler heller litt ekstra på min 8 åring, livredd for at han skal fryse. Så kan han heller kle av seg om det blir for mye. Anonymkode: e45db...edf 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #17 Skrevet 13. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må kjøpe dunjakke i sportsbutikk til sønnen min til neste vinter. Er så grønn på dette området, jeg vokste opp hos en alenemor med dårlig råd 🙈 Anonymkode: e13dc...377 Ja, altså når det er ordentlig kaldt så holder det jo ikke med en hakke fyllt med vatt. Det varmer veldig lite. ts Anonymkode: cfc5f...9f6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #18 Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi tilbyr det, men han vil ikke ( er kanskje flau) vi kjenner moren litt og vet at ting er litt vanskelig på hjemmebane. Når vi ringer og spør om sønnen vil være med Oss på uteaktiviteter som ski, skøyter, aking og gutten stiller i vanlig bukse og vattjakke så blir jeg litt skeptisk. Ts Anonymkode: cfc5f...9f6 Når dere ber han med på tur kan dere jo si hva dere mener han bør ha med/på. Snakk med mora til ungen. Anonymkode: 92ff0...7d2 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #19 Skrevet 13. mars 2019 Hos oss er det nabobarn som springer ute i bomull college jumper, her er det iskald vind. Sett i vinter at de går aldri i vinterklær. Ser heller aldri foreldre ute med de så vi er usikre her hva vi skal gjøre. Anonymkode: 6d6af...20e 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #20 Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi tilbyr det, men han vil ikke ( er kanskje flau) vi kjenner moren litt og vet at ting er litt vanskelig på hjemmebane. Når vi ringer og spør om sønnen vil være med Oss på uteaktiviteter som ski, skøyter, aking og gutten stiller i vanlig bukse og vattjakke så blir jeg litt skeptisk. Ts Anonymkode: cfc5f...9f6 Du sier at ting er litt vanskelig på hjemmebane, da bør du trå litt forsiktig. Vi er mennesker alle sammen, noenganger så kan noe så enkelt gå i en glemmebok. Mor har kanskje for mye oppe i hodet. Så da er det heller bedre at noen påpeker det på en snill måte. Enten så får dere låne han noe når han kommer eller så må du pent be mammaen få på han en boblebukse og ekstra tøy for dere har planer om å være ute lenge. Kort og godt, går ikke det så kan du jo bedømme det utifra det som skjer etterpå. Anonymkode: 8af88...b4a 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå