AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Hei, jeg har en tenåringssønn (15 år) som er hysterisk fordi han har lite hår på tissen og sier han blir hengt ut på skolen (spesielt foran jenter om at han har liten tiss, ikke har hår på tissen o.l) noen som har lignende historier og vet hva dem skal gjøre? Evt noen som har sønner eller selv var sent utviklet som kan legge igjen historier som jeg kan viderefører til sønnen min? Anonymkode: 18b3a...c77
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Har ikke en historie å komme med, men jeg tenker at du kanskje bør kontakte enten kontaktlærer eller helsesykepleieren (det som tidligere het helsesøster) på skolen, for å få de til å ha generelle samtaler i plenum (der de for all del ikke nevner ditt barn) om hvordan man skal/ikke skal omtale andre. Dette høres ikke greit ut! Anonymkode: e1a01...20d 2
Gjest BearMama Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Mannen min var sent ute og fikk både hår og ble mer enn godt nok velutstyrt(over gjennomsnittet). Du kan trøste han med at han tidsnok vil komme skikkelig i puberteten. Når det kommer til sønnen din så går dette under mobbing og må tas opp med skolen. Disse guttene burde settes ned og bli opplært om kropp og utvikling. Og at det er nulltoleranse for å gå løs på en medelev og bodyshame noen. Hvordan ville de følt det om noen påpekte ting de selv var usikre på?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 Det her tror jeg ingenting på. En 15 åring snakker ikke om sånn med moren sin. Anonymkode: bdb8f...b36 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 Har full forståelse for at ungdom nekter å dusje i fellesdusjen på skolen. Såntrist med mobbing. *Grøsser* Anonymkode: b1835...675
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har full forståelse for at ungdom nekter å dusje i fellesdusjen på skolen. Såntrist med mobbing. *Grøsser* Anonymkode: b1835...675 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det her tror jeg ingenting på. En 15 åring snakker ikke om sånn med moren sin. Anonymkode: bdb8f...b36 Helt enig, hvilken tenåringsgutt kommer til moren sin og snakker om lite hår på «tissen» ? Høres bare rart ut. Anonymkode: b1835...675 4
Gjest BearMama Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det her tror jeg ingenting på. En 15 åring snakker ikke om sånn med moren sin. Anonymkode: bdb8f...b36 Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 *Siterte meg sjøl feil øverst. Anonymkode: b1835...675
Gjest BearMama Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt enig, hvilken tenåringsgutt kommer til moren sin og snakker om lite hår på «tissen» ? Høres bare rart ut. Anonymkode: b1835...675 Han sier vel ikke «mamma jeg har lite hår på tissen» Men at han blir mobbet fordi han ikke har like mye hår der nede som de andre gutta og de driter han ut offentlig pga det.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #10 Skrevet 13. mars 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, hvilken tenåringsgutt kommer til moren sin og snakker om lite hår på «tissen» ? Høres bare rart ut. Anonymkode: b1835...675 Det var en runketråd her i går eller forgårs med en stemor og en stesønn i tenåra å. Noen som kjeder seg. Anonymkode: bdb8f...b36
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #11 Skrevet 18. mars 2019 Lite behåring som 15-åring tyder på sen pubertet, som igjen baner vei for at en 15-årig gutt absolutt kan spørre mor om slikt. Det går an å ha et godt forhold til sine foreldre også..! Foreldre som gjør foreldrejobben, og ikke bare er «bestevenner» liksom. Med det sagt er han snart ferdig med uskolen. Foruten å snakke med lege ville jeg beroliget han med at han ikke kommer til å ha så mye med de andre på skolen etter uskola, om noe, og at de som kommer sent i pubertet ofte blir tryggere og mer modene voksne enn de som kommer tidlig i pubertet, for de har mer «innabords» når de blir «voksne». Dette tenker jeg ut fra det motsatte om jenter som kommer for tidlig i pubertet hvor lege noen ganger utsetter den med medisiner for at ikke det skal bli en veldig umoden voksen av barnet. Puberteten er også veldig mental.. At han blir en «bedre» voksen kommer sannsynligvis til å gjøre han mer attraktiv som mann når han skal finne seg ei skikkelig dame. Dette er kanskje noe som kan hjelpe han å tenke på..? Mobberne er uansett ikke særlig modne gode mennesker, som kommer til å ødelegge mye for seg selv med måten de er på ennå en stund. Kanskje det også hjelper. Men er kanskje vanskelig å forstå for gutten. Gutt eller mann er ikke et utseende, men en attitude. Hilsen mann som var født tidlig på året og først ut i klassen og ble mobbet for det. Det sitter ennå i. Psykolog har vært brukt, og det har påvirket meg gjennomgripende i livet, men går bedre nå. Så jeg håper du kan gjøre en innsats for gutten for fremtiden. Bra du prøver! Lykke til😊 Anonymkode: 1bc90...422 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #12 Skrevet 18. mars 2019 Ville kontaktet helsesykepleier om han ønsker å snakke med noen, alle er ulike, dersom han blir fortalt at han vil få mer hår og større penis etterhvert, og dette ikke skjer, så vil nok det gjøre med skade enn å være til hjelp. Han trenger nok å få vite om hvor forskjellige man kan være, og lære seg å være glad i seg selv som man er. Anonymkode: e1362...dca 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #13 Skrevet 18. mars 2019 På 13.3.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev: Det her tror jeg ingenting på. En 15 åring snakker ikke om sånn med moren sin. Anonymkode: bdb8f...b36 Jo det gjør de. Noen har faktisk ett godt forhold.Og kan snakke om alt. Kanskje det har pågått en stund og mor følte det var noe som ike var som det skulle og sønnen åpnet seg om det. Ikke lett verken for mor eller sønn. Men at folk her skal komme med spydige kommentarer og si ekle tingoga sønnen snakker med moren sin om det. Hjelpes! Til Hi, snakk med helsesøster. Anonymkode: 961dd...b38
Sunnfjording Skrevet 18. mars 2019 #14 Skrevet 18. mars 2019 Ungdomsskoler var jævlige nok i gamle dager mtp på å passe inn og være perfekt, tør nesten ikke å tenke på hvordan det er for de som er enten veldige tidlige eller veldig sene i puberteten nå. Det er mobbingen som er problemet her, og der er det desverre fryktelig vanskelig å komme med gode tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå