AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Bare spørsmål om tid før det tredje kjønn blir en realitet i Norge, og da synes jeg det er på sin plass at man fra dag én sørger for full likestilling, og unngår årevis med diskriminering pga kjønn, slik kvinner har opplevd. I dag skal det være minst 40% kvinner i styrene i alle offentlige selskaper. Når det tredje kjønn innføres er det bare rett og rimelig at man sørger for at de får sin rettsmessige plass i samfunnet. Det er kanskje ikke realistisk med like stor andel som kvinner og menn, men jeg mener at et krav om minst én person med det tredje kjønn i alle offentlige styrer bør være mulig. Anonymkode: 9787c...c3d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Man kan ikke innføre et ekstra kjønn. Det finnes bare to kjønn. Mann og kvinne, og de få tilfellene som er intetkjønn, de tildeles ett av de to kjønnene. Så det finnes ikke fler enn to kjønn. Anonymkode: d1275...988 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare spørsmål om tid før det tredje kjønn blir en realitet i Norge, og da synes jeg det er på sin plass at man fra dag én sørger for full likestilling, og unngår årevis med diskriminering pga kjønn, slik kvinner har opplevd. I dag skal det være minst 40% kvinner i styrene i alle offentlige selskaper. Når det tredje kjønn innføres er det bare rett og rimelig at man sørger for at de får sin rettsmessige plass i samfunnet. Det er kanskje ikke realistisk med like stor andel som kvinner og menn, men jeg mener at et krav om minst én person med det tredje kjønn i alle offentlige styrer bør være mulig. Anonymkode: 9787c...c3d Hva er det tredje kjønn, er de de som ikke vil definere seg utifra kjønn / er androgyne? Eller de som opplever at de føler de hører til annet kjønn en de er født med? Anonymkode: 63fe7...758
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #4 Skrevet 14. mars 2019 Så psykiatriske pasienter skal kvoteres inn i alle styrer? Ja ja Anonymkode: cdc27...854
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #5 Skrevet 14. mars 2019 Jeg tviler på at det finnes like mange tredjekjønnede som styrer i offentlige selskaper i landet. Dersom man teller opp disse personene til å f.eks være 20 % av befolkningen kan jeg heller være med på at denne debatten kan begynne. Anonymkode: c0689...993
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå