Gå til innhold

Innvandring og kriminalitet - Si det som det er

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pressen er lite interessert i negative saker om innvandring. En kriminell med mørk hud blir som regel bare omtalt som norsk statsborger i mediene.

Jeg blir flau når tåkeleggingen av kriminelles etnisitet er så forutsigbar at «nordmann» og «norsk statsborger» blir kodeord for utenlandsk opprinnelse.

Det er uetisk når NRK Dagsrevyen rapporterer om to voldssaker, og oppgir at gjerningsmannen «hadde blå øyne» i saken fra Sandnes, men dropper signalement i saken fra Oslo. Selv om politiet i en NRK-sak om samme hendelse uttalte at de søkte etter personer med nordafrikansk utseende.

Vi får sjelden vite hvem som begår gjengvoldtekter, bruker kniv og banker opp tilfeldige ofre i det nye Norge.

Derfor vakte det oppsikt da TV2 i en reportasje nylig avdekket at 70 prosent av de pådømte for grove voldshendelser i Oslo har innvandrerbakgrunn.

Vi trenger mer informasjon om hvordan befolkningsendringene påvirker samlet belastning på politi og rettsvesen. Ikke for å stigmatisere, men for å analysere innvandringens samfunnsøkonomiske konsekvens og bærekraft.

Anonymkode: bfb8b...925

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når man ikke kan være mer presis enn "innvandrer" sier det seg selv at informasjonen ikke har noen verdi. For "innvandrer" omfatter alt fra amerikanere til svensker til kinesere til afghanere til somaliere.

Og hvor skal man sette inn tiltak mot "innvandrere"? Siden vi ikke "vet" om de er amerikanere eller somaliere er det vanskelig å finne tiltak som virker.

Alle "vet" likevel hvem det gjelder når media rapporterer om kriminalitet fra "innvandrere". Det må bli slutt på tåkeleggingen. Det føres offenltig tilgjengelig statistikk over land- og kulturell bakgrunn hos de kriminelle slik at målrettede tiltak kan innføres. Som f.eks innvandrings- og asylstopp fra enkelte nasjonaliteter.

Anonymkode: e46e4...ed5

• Liker 3
Gjest 007_008_007
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man ikke kan være mer presis enn "innvandrer" sier det seg selv at informasjonen ikke har noen verdi. For "innvandrer" omfatter alt fra amerikanere til svensker til kinesere til afghanere til somaliere.

Og hvor skal man sette inn tiltak mot "innvandrere"? Siden vi ikke "vet" om de er amerikanere eller somaliere er det vanskelig å finne tiltak som virker.

Alle "vet" likevel hvem det gjelder når media rapporterer om kriminalitet fra "innvandrere". Det må bli slutt på tåkeleggingen. Det føres offenltig tilgjengelig statistikk over land- og kulturell bakgrunn hos de kriminelle slik at målrettede tiltak kan innføres. Som f.eks innvandrings- og asylstopp fra enkelte nasjonaliteter.

Anonymkode: e46e4...ed5

Alle "vet"? Når skylappene er som tettest på så blir det slik.

Gjest 007_008_007
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pressen er lite interessert i negative saker om innvandring. En kriminell med mørk hud blir som regel bare omtalt som norsk statsborger i mediene.

Jeg blir flau når tåkeleggingen av kriminelles etnisitet er så forutsigbar at «nordmann» og «norsk statsborger» blir kodeord for utenlandsk opprinnelse.

Det er uetisk når NRK Dagsrevyen rapporterer om to voldssaker, og oppgir at gjerningsmannen «hadde blå øyne» i saken fra Sandnes, men dropper signalement i saken fra Oslo. Selv om politiet i en NRK-sak om samme hendelse uttalte at de søkte etter personer med nordafrikansk utseende.

Vi får sjelden vite hvem som begår gjengvoldtekter, bruker kniv og banker opp tilfeldige ofre i det nye Norge.

Derfor vakte det oppsikt da TV2 i en reportasje nylig avdekket at 70 prosent av de pådømte for grove voldshendelser i Oslo har innvandrerbakgrunn.

Vi trenger mer informasjon om hvordan befolkningsendringene påvirker samlet belastning på politi og rettsvesen. Ikke for å stigmatisere, men for å analysere innvandringens samfunnsøkonomiske konsekvens og bærekraft.

Så er det pån igjen. Kan dere ikke trekke dere tilbake til Resett og resten av dritten? Av alle steder er det KG som er arenaen deres?

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, 007_008_007 said:

Så er det pån igjen. Kan dere ikke trekke dere tilbake til Resett og resten av dritten? Av alle steder er det KG som er arenaen deres?

Dette er en viktig diskusjon. Og ellers er jeg aldri på Resett.

• Liker 10
Skrevet

Det finnes ingen beviser for at innvandring fører til økt kriminalitet. Det vi ser nå i samfunnet skyldes bare naturlig svingninger og er ikke noe å bekymre seg over. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Hentacruel skrev:

Det finnes ingen beviser for at innvandring fører til økt kriminalitet. Det vi ser nå i samfunnet skyldes bare naturlig svingninger og er ikke noe å bekymre seg over. 

Det finnes ingen bevis fordi det er ulovlig og "rasistisk" å holde oversikt over land kriminelle har bakgrunn fra.

Anonymkode: 06465...35c

• Liker 8
Gjest 007_008_007
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ingen bevis fordi det er ulovlig og "rasistisk" å holde oversikt over land kriminelle har bakgrunn fra.

Anonymkode: 06465...35c

Du med dine "trosfeller" er ute etter å finne syndebukker. Dine lite nyanserte kommentarer gjør at hele etniske grupper blir stigmatisert. Istedenfor å se på kriminalitet som et problem som må løses er du med dine trosfeller ute etter å finne alt som kan skape skiller mellom folk. Det finnes kriminelle med etnisk norsk bakgrunn, ikke sant? Det finnes etnisk norske voldtektsmenn, ikke sant? Det finnes etnisk norske konemishandlere, ikke sant? Men du og dine trosfeller ønsker ikke å se det fordi det rokker ved den nasjonale forestillingen deres. Bare se på diverse familievernkontorer i Norge og du vil se at kvinner mishandles av norske menn. I psykiatrien har vi mange ofre etter slike menn som er traumatiserte. ATV er stappfulle av kvinner som er blitt mishandlet av norske menn.

Det du ønsker er mer stigmatisering fordi det opprettholder den skjøre nasjonalfølelsen din. Bare se på overskriften for denne tråden: "Innvandring og kriminalitet - si det som det er". Man kan tolke setningen som at det er en absolutt sannhet og den skal deles i denne tråden. Du likestiller innvandring og kriminalitet akkurat som at det er innvandringen som fører til kriminalitet i Norge. Norske forbrytere må jo kose seg voldsomt fordi fokuset tas vekk fra dem slik at de kan drive med sine ugjerninger.

Jeg sier ikke at det ikke finnes kriminelle innvandrere, men akkurat som alle nordmenn ikke er forbrytere, er heller ikke alle innvandrere det. Men slike som deg og særlig Frp unnlater sterkt å si noe om det. Nei, da reiser man på safari til Stovner. Max Hermansen er livredd for å gå over Grønland og når han reiser sammen med et tv-team på stedet er det ingen som enser han engang.

Dere anser dere som voktere for nasjonen Norge, men er egentlig bare livredde mennesker som er lite verdensvante.

Endret av 007_008_007
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Det finnes kriminelle med etnisk norsk bakgrunn, ikke sant? Det finnes etnisk norske voldtektsmenn, ikke sant? Det finnes etnisk norske konemishandlere, ikke sant? Men du og dine trosfeller ønsker ikke å se det fordi det rokker ved den nasjonale forestillingen deres.

Kriminalitet finnes i ethvert samfunn. Dersom vi ikke hadde hatt etnisk norske kriminelle så ville jeg si at vi lever i utopia. At det er mindre kriminalitet i relativt homogene, etnisk hvite land/nabolag er det derimot lite tvil om.

Og siden du er så opptatt av denne norske kriminaliteten, at vi må få bukt med den, er det da noe lurt å importere mer kriminalitet eller? "Shit ass, vi har kriminalitet i dette landet, hva skal vi gjøre med det da? Løse det eller importere flere kriminelle? Tror vi går for den siste!"

Anonymkode: b8983...212

• Liker 9
Gjest 007_008_007
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kriminalitet finnes i ethvert samfunn. Dersom vi ikke hadde hatt etnisk norske kriminelle så ville jeg si at vi lever i utopia. At det er mindre kriminalitet i relativt homogene, etnisk hvite land/nabolag er det derimot lite tvil om.

Og siden du er så opptatt av denne norske kriminaliteten, at vi må få bukt med den, er det da noe lurt å importere mer kriminalitet eller? "Shit ass, vi har kriminalitet i dette landet, hva skal vi gjøre med det da? Løse det eller importere flere kriminelle? Tror vi går for den siste!"

Dette er det svart på i utallige tråder på KG og nettet ellers om statistikk og misbruk av statistikken så jeg gidder ikke engang å si noe om det.

Importere flere kriminelle? Hvem er så det?

Skrevet
2 timer siden, Hentacruel skrev:

Naturlige svingninger grunnet mange innvandrere fra ikke-vestlige land, ja.

• Liker 7
Gjest 007_008_007
Skrevet
3 minutter siden, Fornuftig-mann skrev:

Nei. Har du blitt plaget av en innvandrer eller?

AnonymBruker
Skrevet

I gaten jeg bor, er det stort sett fint og fredelig. I løpet av de årene jeg har bodd her, har det vært en enkelt voldshendelse som kom i media. Da hadde en gjeng somaliere gått løs på hverandre med øks og sabel (tror jeg det var). De tok visst slagsmålet med seg ut på gaten foran blokka de bodde i. Politi og full utrykning på stedet.

Gikk forbi med hunden da alt hadde roet seg, de skadede var kjørt vekk og politiet sto igjen og så ut til å prate med vitner. Skjønte ikke hva som hadde skjedd før jeg leste om det blodige oppgjøret i avisen senere. 

Jeg hadde blitt VELDIG overrasket om et lignende "oppgjør" (en hel gjeng) hadde skjedd mellom menn av etnisk norsk avstamming. Liksom, 10 norske karer med økser og sabler på gata utenfor der de bodde? Nei, det skjer jo ikke. Men at somaliere kan gjøre det, ja, det vet vi jo og har ingen vanskeligheter med å tro på.

Det er leit at det er blitt sånn. Folk blir jo forutinntatte, og dømmer folkeslag på slike grunnlag. Men samtidig, det er jo ingen tvil om at innvandrere lettere tyr til voldeligheter. Statistikken taler.

Anonymkode: 77cce...baa

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du kaller en spade for en spade. Innvandrere er overrepresentert i fengslene i Norge, og i kriminalstatistikken. Det er jo nesten farlig å si det som det er. Da kan man fort bli anklaget for å være rasist. Jeg har venner med invandrerbakrunn, elsker å reise, men jeg stemmer FrP. Har jobbet med innvandrere i noen år. Klart det er en del greie folk som er innvandrere. Men det er et faktum at de bringer mye kriminalitet, og sosiale problemer til samfunnet. De er sånn sett en enorm belastning. Jeg mener bestemt at det er mer hensiktsmessig å hjelpe de der de kommer fra. At en horde med unge menn fra Midtøsten og Afrika kommer til landet, blir det problemer av! Det burde være soleklart at det man kan kalle et mangfold i samfunnet, har en prislapp som sier at det ikke er verdt det. Men den hvite mann har tappet mye av Afrika for ressurser. Så ideelt sett burde vesten gi tilbake kontrollerte oljeområdene, og firmaer som tapper den 3 verden. Det må vi også ha med. Verdensproblemer er dette!

Anonymkode: c3f9b...236

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Dette er det svart på i utallige tråder på KG og nettet ellers om statistikk og misbruk av statistikken så jeg gidder ikke engang å si noe om det.

Importere flere kriminelle? Hvem er så det?

De 34% av insatte i norske fengsler som ikke er norske, blant annet. 

• Liker 4
Gjest 007_008_007
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men samtidig, det er jo ingen tvil om at innvandrere lettere tyr til voldeligheter. Statistikken taler.

Anonymkode: 77cce...baa

Du er så full av fordommer og det vises tydelig. Du skriver ikke engang enkelte eller noen innvandrere. Neida, du generaliserer over en lav sko. Lev i din verden!

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Fornuftig-mann skrev:

Jo, det er flere innvandrere i fengslene enn nordmenn. Fakta.

• Liker 8
Gjest 007_008_007
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du kaller en spade for en spade. Innvandrere er overrepresentert i fengslene i Norge, og i kriminalstatistikken. Det er jo nesten farlig å si det som det er. Da kan man fort bli anklaget for å være rasist. Jeg har venner med invandrerbakrunn, elsker å reise, men jeg stemmer FrP. Har jobbet med innvandrere i noen år. Klart det er en del greie folk som er innvandrere. Men det er et faktum at de bringer mye kriminalitet, og sosiale problemer til samfunnet. De er sånn sett en enorm belastning. Jeg mener bestemt at det er mer hensiktsmessig å hjelpe de der de kommer fra. At en horde med unge menn fra Midtøsten og Afrika kommer til landet, blir det problemer av! Det burde være soleklart at det man kan kalle et mangfold i samfunnet, har en prislapp som sier at det ikke er verdt det. Men den hvite mann har tappet mye av Afrika for ressurser. Så ideelt sett burde vesten gi tilbake kontrollerte oljeområdene, og firmaer som tapper den 3 verden. Det må vi også ha med. Verdensproblemer er dette!

Problemer som din regjering og USA har stelt i stand. Hvem ba dere om å slippe bomber over Libya?

Endret av 007_008_007
Gjest 007_008_007
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, det er flere innvandrere i fengslene enn nordmenn. Fakta.

Og hvilke land er fra?

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

1. Hvorfor siterer du Mejlænder? Det er brudd på åndverksloven når man ikke krediterer den man siterer. 2. Kan du ikke bruke dine egne ord?

Anonymkode: a06b5...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...