Gå til innhold

Har spist mellom 1200-1300 kcal i en uke og går ikke ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Vanligvis går jeg ned umiddelbart når jeg snur kostholdet, men vekten er nøyaktig den samme siden en uke tilbake.

Hver eneste kalori er telt ned til minste detalj, og jeg utelater ikke 1 ss olje eller søtt på grøten.

Jeg har nylig gått opp 3 kg jeg veldig gjerne ønsker å miste, og når man ser at vekten ikke har rikket seg er det veldig demotiverende.

Min BMR er 1250, og det er rundt dette jeg har spist daglig. Har spist veldig rent/sunt og ikke følt meg sulten. Jeg er relativt stillesittende i løpet av dagen.

Anonymkode: 79582...fe5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer sannsynligvis til å plutselig gå ned mye, plutselig. Vektnedgang er aldri så forutsigbart som man ønsker, men med så få kcal over tid så vil du merke det etter hvert. 

Anonymkode: 92e9f...198

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Vanligvis går jeg ned umiddelbart når jeg snur kostholdet, men vekten er nøyaktig den samme siden en uke tilbake.

Hver eneste kalori er telt ned til minste detalj, og jeg utelater ikke 1 ss olje eller søtt på grøten.

Jeg har nylig gått opp 3 kg jeg veldig gjerne ønsker å miste, og når man ser at vekten ikke har rikket seg er det veldig demotiverende.

Min BMR er 1250, og det er rundt dette jeg har spist daglig. Har spist veldig rent/sunt og ikke følt meg sulten. Jeg er relativt stillesittende i løpet av dagen.

Anonymkode: 79582...fe5

Da regner jeg med vekten du bruker for å veie alt er ukalibrert. Eventuelt regner du feil.

Skrevet

Tar du i betraktning hva du drikker? 

Melk, juice og sukkerholdig saft inneholder en del kalorier. 

Gi det litt tid. Det er mye som skal spille inn på ei knapp uke. 

Lenge siden toalettbesøk, vann i kroppen og liknende. 

AnonymBruker
Skrevet

En hel uke? Og spist rent, og ikke følt deg sulten? Det er nok noe feil med stoffskiftet ditt, eller genene. Sjekk horoskopet ditt, eller under sofaen, kanskje det er noen tarmbakterier som spiller deg et puss.

Anonymkode: b9e38...096

AnonymBruker
Skrevet

Det har også noe å si hvor du er i menstruasjonssyklusen.

Anonymkode: 6bdb6...900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kutt hvete produkter, ris, søtningsmidler (sukker, honning og kunstige), coffein, kutt ned på kjøttmengde til 2-3 dager i uken, kutt ned eller kutt ut melkeprodukter. Kutt alle halvfabrikata ((posesauser osv), de inneholder endel sukker og fett som ikke er bra for kroppen.

Disse tingene hindret mitt vekttap. Kanskje kroppen din også reagerer likt på det?

Anonymkode: b1d06...1bb

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo gi det mer tid enn 1 uke..

Anonymkode: c8996...ad7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha tålmodighet. Om det har gått 2-3 uker uten at vekten har endret seg, er det enten noe feil med vekten din, eller så beregner du kaloriene feil, eller så kan det være noe medisinsk galt med deg. 

Anonymkode: 7fd82...b81

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kutt hvete produkter, ris, søtningsmidler (sukker, honning og kunstige), coffein, kutt ned på kjøttmengde til 2-3 dager i uken, kutt ned eller kutt ut melkeprodukter. Kutt alle halvfabrikata ((posesauser osv), de inneholder endel sukker og fett som ikke er bra for kroppen.

Disse tingene hindret mitt vekttap. Kanskje kroppen din også reagerer likt på det?

En kalori er en kalori. Spiser du 1200 kalorier til dagen har det liten betydning hvor disse kaloriene kommer fra, du vil fortsatt gå ned i vekt. 

• Liker 1
Gjest Nina1975
Skrevet

Jeg lå på samme kcal inntak i 3 mnd, tok av 1 kg.... (Jeg bruker endel medisiner, kan hende det er grunnen.)

begynte på lavkarbo, ca1300-1500 kcal pr dag, tok av omtrent 1 kg i uken. (Mye av fettet i form av olivenolje, tran, avokado og frø/nøtter) 

Kanskje det hadde vært noe?  Slipper å være sulten hele tiden med lavkarbo.

Skrevet

Håper det er per dag og ikke i løpet av hele uka

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

En kalori er en kalori. Spiser du 1200 kalorier til dagen har det liten betydning hvor disse kaloriene kommer fra, du vil fortsatt gå ned i vekt. 

Det stemmer faktisk ikke for de som har betennelsestilstander i lroppen og reagerer på disse produktene. Dessuten er det mye bedre å få i seg havre enn hvetemel. Hvetemel fungerer som lim i tarmene og gjør at man blir ekstra tung i magen. Spiser du 1200 kcal i hvetebakst vil du utvikle mangelsykdmmer i tillegg.

Det er lov å tenke på hvordan man skal hjelpe kroppen til å holde seg frisk og da.....................................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...