AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Hei. Jeg trenger dokumentasjon på et låneopptak, transaksjoner og innfrielse av et annet lån over ti år tilbake i tid for å vise reelle eierforhold i en eiendom. Lånet er nedbetalt og banken sier at dokumentene har blitt slettet. Er der noen her som har lykkes med å grave frem så gamle dokumenter selv om det er slettet fra nettbank og bank? Eller noen som jobber i bank som har tips om hvordan man kan gå frem? På forhånd takk for svar, hilsen håpefull 😌 Anonymkode: b7acf...d49
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har nok tapt Anonymkode: 3c889...d73 Takk for svar. Vil du utdype det? Har jeg tapt fordi du vet at det ikke finnes mulighet for å finne dokumenter som går lenger enn ti år tilbake i tid, eller har du kjennskap til lignende saker? Anonymkode: b7acf...d49
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 Jeg jobber i bank og hos oss har kundene selv tilgang til dokumenter og transaksjoner i nettbank typisk "et par år", mens vi som bank oppbevarer slikt i 10 år (pga lovkrav). Dette er da andre arkiver, som våre ansatte kan søke i. Jeg tenker derfor det er høyst sannsynlig at det stemmer at banken har slettet informasjonen, og ikke kan gjenfinne kopier. Det er nok mer sannsynlig at du selv kan ha liggende en papirkopi et eller annet sted enn at banken har en kopi. Anonymkode: e5eaa...6c8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i bank og hos oss har kundene selv tilgang til dokumenter og transaksjoner i nettbank typisk "et par år", mens vi som bank oppbevarer slikt i 10 år (pga lovkrav). Dette er da andre arkiver, som våre ansatte kan søke i. Jeg tenker derfor det er høyst sannsynlig at det stemmer at banken har slettet informasjonen, og ikke kan gjenfinne kopier. Det er nok mer sannsynlig at du selv kan ha liggende en papirkopi et eller annet sted enn at banken har en kopi. Anonymkode: e5eaa...6c8 Mange takk for saklig og grundig svar. Jeg hadde håpet at det fantes et «hemmelig off the grid-arkiv» som dere bankansatte kunne trylle frem ved behov, men ser at det er urealistisk. Er det på grunn av personvern og datalagring at dette blir slettet? Og hvordan gjør evt politiet det hvis de skal finne bank info lenger enn ti år tilbake? Takk for tips om papirkopi. Vi får bare fortsette jakten. Anonymkode: b7acf...d49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå