AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Del Skrevet 13. mars 2019 Når på døgnet ammer dere, og når og hva gir dere til andre måltider? Anonymkode: 153a4...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Del Skrevet 13. mars 2019 Dette varierer jo veldig fra baby til baby, da og når man har introdusert mat. Har du begynt med det? Her begynte vi med smaksprøver fra 4 mnd, så ved 6 mnd spiste min både litt grøt og frukt og grønnsaksmoser. Anonymkode: efd75...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Del Skrevet 13. mars 2019 Min er straks 6 mnd og vi har holdt på med smaksprøver siden hun var 4 mnd. Hun får grøt morgen og kveld og grønnsak/fruktmos midt på dagen. Ammer om natta og mellom måltidene, ca 5 ganger i løpet av dagen og 1-3 ganger om natta alt ettersom. Begynner å jobbe ved 7 mnd og må snart finne en god rutine på måltider, så lurer også på hva slags rutiner folk ha. Jeg tenker foreløpig at jeg ammer før jobb, så gir pappa grøt og et frukt/grønt måltid og en flaske morsmelk i løpet av arbeidsdagen. Også ammer jeg etter jobb og baby kan få middagsmos etterhvert. Aner ikke helt hva som er vanlig av mengde måltid eller tidspunkt. Anonymkode: e20ca...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #4 Del Skrevet 14. mars 2019 Min på snart 7 får en kvart brødskive med leverpostei, et fruktmåltid (kanskje 3 så?), og enten grøt med sviskemos eller middag. Har vi middag som egner seg å mose får han det. Han digget fiskegrateng Anonymkode: 84990...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #5 Del Skrevet 14. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Min på snart 7 får en kvart brødskive med leverpostei, et fruktmåltid (kanskje 3 så?), og enten grøt med sviskemos eller middag. Har vi middag som egner seg å mose får han det. Han digget fiskegrateng Anonymkode: 84990...56b Kanskje 3 spiseskjeer skulle det stå Anonymkode: 84990...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #6 Del Skrevet 14. mars 2019 Min begynte med smaksprøver ved 4 måneder pga liten vektoppgang. Er nå 6,5 måned og får tilbud om fast føde 2 ganger om dagen. Øker til 3 ganger når han bikker 7 måneder. (Anbefalt med 2-3 måltider ved 6-8 måneder og 3-4 måltider ved 8-10 i følge et hefte fra helstasjon) Han får enten grøt eller halv skive med leverpostei til frokost. Får spise til han selv ikke vil ha mer. Og får middagsglass eller det vi har til middag og litt fruktmos. Et middagsglass holder i 3 dager, fruktmos i 2-3. Får vann til alle måltider. Ammer etter mat (etter samråd med helsesøster). Får pupp ca 4 ganger ellers på dagtid og ammer fortsatt et par ganger på natt Anonymkode: fe067...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå