AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Del Skrevet 13. mars 2019 Hva syns dere? Vi venter barn nr to om noen uker. Anbefaler dere å la storebror/søster komme på besøk på sykehuset? Hvis alt går fint så håper vi på å få et par netter på barselhotell. Tenker at det kan være litt sårt for eldstemann å komme på besøk og så måtte reise hjem igjen uten oss. Hen vil være litt over 3 år Anonymkode: eae76...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Del Skrevet 13. mars 2019 Ja, dagen etter fødsel, går fint å dra hjem igjen uten dere. Anonymkode: d4731...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Del Skrevet 13. mars 2019 Her kom storebror på besøk på sykehuset noen timer etter fødsel. Jeg ville at han skulle få hilse på babyen så fort som mulig, før resten av familien. Det gikk helt fint å reise hjem igjen, med pappaen. (Vi hadde ikke barnevakt etter fødsel, så pappaen var hjemme med han). Dette gjorde vi med tredjemann og, det er fint for stolte søsken å komme på sykehuset. Se at mamma har det fint (kan være skummelt at plutselig mamma er på sykehus) og se babyen. Jeg syns det er viktig at søsken får treffe nye søsken. Det er spennende, gode minner og fint for de. Så kan de glede seg til baby kommer hjem, og vite litt mer hva baby er. Anonymkode: fe09c...2a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. mars 2019 #4 Del Skrevet 13. mars 2019 Våre har besøkt søsken på sykehus hver gang det var aktuelt. Da nr 2 kom var nr 1 to år og da nr 3 kom var de to eldste to og fire år. Det gikk veldig fint og det var ikke noe problem å dra hjem med bare Pappa etterpå. De var ikke så veldig opptatt av babyen da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Del Skrevet 13. mars 2019 Min eldste var 3 da lillesøster kom i sommer, de kom på besøk dagen etter fødsel (fødte på natt). For oss var det en selvfølge at storebror fikk hilse på først, og fikk se at alt var greit med mamma. Han syntes nemlig det var litt skummelt at jeg måtte på sykehuset for å få babyen. Det gikk fint å dra hjem med pappa. Jeg var ikke borte mer enn 2 døgn, og storebror var en tur på besøk begge dagene Anonymkode: 543b5...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgenrøden Skrevet 13. mars 2019 #6 Del Skrevet 13. mars 2019 Vi ville at storesøster skulle være første som fikk besøke lillebror på sykehuset. Hun var nesten 3,5 år da han ble født. Snakket med henne i tiden før fødselen og la ekstra vekt på at det var hun som storesøster som skulle få hilse på lillebror først. Lillebror ble født om kvelden, så storesøster og pappa kom besøk neste formiddag. Det ble et veldig hyggelig, men kort besøk. Storesøster ble fort lei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Del Skrevet 13. mars 2019 Mine fikk også komme som første etter fødsel. De er 3 og 5. Gikk helt fint å reise hjem med pappaen igjen. Det samme når mellomste kom og eldste var 3. Anonymkode: 84772...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #8 Del Skrevet 14. mars 2019 Her ble det hastekeisersnitt om formiddagen. Da kom eldste på besøk på kvelden med besteforeldre, var kun samboer og baby som møtte de. Jeg var ikke i form, så tror hun hadde synes det var litt skummelt å møte meg. Reiste hjem med besteforeldre og overnatter hos de. Det gikk veldig fint. Samboer sov hjemme i egen seng. Neste dag kom jeg meg ut av sengen, fikk dusjet og ordnet meg, så da var hun på besøk på rommet mitt. Anonymkode: d53e7...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #9 Del Skrevet 14. mars 2019 Ja, absolutt. Besøket av storebror på barselhotellet er et skikkelig fint minne ikke at han var så interessert i babyen. Men han fikk en gave fra lillebror og for hormonelle meg var det fantastisk å se de begge to på senga. Storebror var 3.5 år Anonymkode: 8ba3c...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 14. mars 2019 #10 Del Skrevet 14. mars 2019 Jeg syns det har vært viktig at storebrødrene var de første som fikk se babyen. Da nr to ble født var nr en bare to år, og skjønte jo ikke all verden, men syns det er koselig å kunne fortelle om det første møtet i ettertid og se på bildene. For meg føltes det også veldig viktig å samle vår lille familie så fort som mulig. Etter fødsel nr tre var de andre barna seks og fire, og da hadde de jo fått med seg at fødselen hadde startet hjemme. Jeg visste at de var veldig spente og syns det var litt skummelt at mamma skulle på sykehus, så det var viktig for meg at de fikk se babyen og meg ganske raskt. Særlig etter tredje fødsel var formen min veldig dårlig, og jeg kunne bl.a. ikke reise meg fra senga da de kom og jeg hadde slanger og div. Men jeg mener det var bedre at de så at jeg tross alt hadde det bra, smilte og snakket osv enn at de f.eks. kun fikk se babyen, og så begynte å fantasere om hvordan det gikk med meg. Her har barna kommet dagen etter fødsel, har vært for dårlig til besøk samme dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå