Gjest mzluze, ikke logget inn Skrevet 15. april 2005 #1 Del Skrevet 15. april 2005 Hei Fra høsten av skal vi ha dagmamma til jr. Vi er litt usikre på hvor mye enda, jeg pendler og jobbet mye før jeg gikk ut i permisjon, mens mannen har muligheter for hjemme-kontor en dag i uken. Mao, jr trenger dagmamma fra 8 til 5 ihvertfall fire dager i uken, kanskje fem. Hvor mye er det normalt da å betale dagmamma'n? Kan legge til at vår kommende dagmamma er min svigerinne, og hun har snakket vagt om å ta det hvitt. Noe som er helt greit for meg. Men pris har hun ikke nevnt. Det er litt vanskelig med pris-forhandlinger med slekt sånn synes jeg. Min tanke har vært å rett og slett bare gi henne det vi får i kontantstøtte....men er det kanskje litt lite? Barnet kommer til å spise hos henne, men maten får han med hjemmefra. (jeg lager den selv og fryser ned) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 15. april 2005 #2 Del Skrevet 15. april 2005 Hun jeg kjenner som bruker dagmamma på fulltid betaker 3600 pr måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 15. april 2005 #3 Del Skrevet 15. april 2005 Nå vet ikke jeg hva som er kontantstøtten men kanskje dere bør legge på det dere får i skattefradrag også? For hun nå jo betale skatt av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #4 Del Skrevet 15. april 2005 jeg villle tatt for en så lang dag 4000. Det meste får du dekt over kontantstøtten. Noe må du regne med å betale selv også. det koster å få barn. i tillegg kan du trekke fra 25000 pr.år i fradrag for faktiske utgifter du har ved barnetilsyn. Det er vel ca 2200 pr.mnd. Slekt eller ikke slekt. Se bort ifra det da du skal avgøre prisen. Hun har nesten fulldag med de timene du oppgir. Hun skal el a noe igjen for å ha så stort ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 15. april 2005 #5 Del Skrevet 15. april 2005 Er det hvitt er prisen høyere. Hører om alt fra 4500,- til 6000,- pr mnd da. Svart alt fra 3000,- til 4500,- Ville også sett bort fra at vedkommende var i familie. Men ha klare regler/rettningslinjer på forhånd slik at dere unngår misforståelser... Ferie for dere, for dagmamma, barn syk, barn fri, dagmamma syk, dagmamma fri, dagmammas barn syk, etc... Lykke til. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samboer87 Skrevet 17. april 2005 #6 Del Skrevet 17. april 2005 hei! var dagmamma i 2mnd til en liten jente noen ganger måttte jeg stå opp hal 6 eller til og med 5!!! alt etter som når moren trengte det hadde et godt forhold til moren og datteren...fikk 35 kr timen og kunne passe henne en hel dag... arbeidet svart......men tror jeg burde fått mer...var første gangen jeg var dagmamma...va synes dere? kommer til å må skaffe meg dagmamma jobb i akershus til sommeren hvor mye synes dere jeg bør forlange i timesbetaling da?¨ har i tilegg fått en attest av hun jeg var dagmamma hos med bare ros...det kommer vell også ann på hvor mange barn jeg skal passe... klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #7 Del Skrevet 17. april 2005 får man kontantstøtte selv om man er i full jobb og barnet er fulltid i barnehage eller park? Sikkert et dumt spm, men må bare spørre... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. april 2005 #8 Del Skrevet 17. april 2005 får man kontantstøtte selv om man er i full jobb og barnet er fulltid i barnehage eller park? Sikkert et dumt spm, men må bare spørre... :oops: nei, man får ikke kontantstøtte hvis barnet går fulltid i barnehage! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #9 Del Skrevet 17. april 2005 Hvor mye kan barnet få betalt pass og vi fremdeles motta kontantstøtte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 18. april 2005 #10 Del Skrevet 18. april 2005 Post It: Du får full kontantstøtte hvis du benytter barnepass som ikke mottar støtte fra staten (som barnehager gjør). Hvis du ikke har full plass i barnehage får du kontantstøtte alt etter hvor mye du har barnet hjemme, dvs 80% i barnehage (4 dager) 20% kontantstøtte osv. Så til trådstarter: Vi har hvit dagmamma og betaler 32,-/timen. Minstemann er der gjennomsnitlig 7 timer for dag 4 dager i uken. Vi betaler også for dager da han er borte pga sykdom og for fridager som ikke er avtalte 14 dager før. Synes kanskje kontantstøttebeløpet er i minste laget for å være hos dagmammaen siden han skal være der så lenge (vi overskrider det hver mnd, med fire dager). Uansett om det er tante eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allianca Skrevet 18. april 2005 #11 Del Skrevet 18. april 2005 Vi betaler dagmammaen vår 200kr dagen. Noen dager er han der 4timer, andre dager 8timer. Samme betaling per dag uansett. Vi står for frokost og bleier. Lunsj får han der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samboer87 Skrevet 18. april 2005 #12 Del Skrevet 18. april 2005 ser prisene varierer en del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2005 #13 Del Skrevet 20. april 2005 http://www.registrertdagmamma.no Her finner du mye nyttig informasjon for begge parter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 20. april 2005 #14 Del Skrevet 20. april 2005 Prisene varierer nok mye etter hvor man bor. Vi bor på østlandet og har hvit dagmamma. Hun tar 3850 kr pr måned, i 11 måneder, hun har også 4 uker ferie, og de betaler vi ikke noe for. Om sønnen vår er syk eller vi av andre grunner holder han hjemme (fri selv f eks) så betaler vi full pris. I tillegg har vi med bleier, mat og betaler for ting de er med på, som barnesang og slikt, det vi betaler der går ofte til mat og ting til barna, så det er greit nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2005 #15 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg også har svigerinnen min som dagmamma. Når datteren min gikk der fulltid, betalte vi 4500 kr. Da fikk hun all mat og drikke der. Bleier tar vi med. Når vi gikk ned til 4 dager pr uke betalte vi 4000 kr og nå til sist er hun der 3 dager pr uke og da betaler vi 3000. Så for oss var det altså billigere pr dag, når hun gikk fulltid. Jeg synes prisen er grei .-) Et tips er at dere får alt skriftlig. Hva hvis barnet ditt er syk i feks mer enn 3 dager, hennes barn syk mer enn feks 3 dager. Hva med ferier, skal dere betale selv om dere er borte 2 uker, eller at hun er borte. Etc. Vi har ingen avtale på slikt og det er litt dumt, føler det er kiipt å betale fullt når vi har vært på ferie i 10 dager. Og det er ikke lett for alle å si i fra til familie. I alle fall ikke for meg.... Man tror alt skal være lett før man sitter oppe i situasjonen, det er vanskelig å si i fra etter at dere har begynt avtalen. Men jeg må si det er en befrielse at datteren min er hos tanten, skulle noe skje stoler jeg fullt på henne. Lykke til! :-) PS: Glemte å skrive at hun jobber svart, så vi har ikke skatte lette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samboer87 Skrevet 21. april 2005 #16 Del Skrevet 21. april 2005 hmm........... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2005 #17 Del Skrevet 21. april 2005 Det Niko sier her er veldig viktig fra begge sin side! Jeg er i den motsatte rollen og er dagmamma for min søsters sønn. Vi har ingen skriftlig avtale, noe som fører til mange misforståelser og småproblemer. Tanken var at vi skulle ha, men det bli liksom aldri. Inne på www.registrertdagmamma.no finner du både forslag til en kontrakt og priser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimbila Skrevet 22. april 2005 #18 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg tar 4500,- i mnd. Barnet er hos meg fra 07.30-16.30. Jeg er hvit dagmamma og står for alt utenom bleier og vaskeservietter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samboer87 Skrevet 26. april 2005 #19 Del Skrevet 26. april 2005 har funnet ut at jeg skal ta utdannelsen min som barne og ungdomsarbeider ferdig uansett:) og vis jeg ikke kommer inn på skole til neste år jobbe som ufaglært i barnehage tjener mer da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå