Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere huset? Og har dere kjøpt vaskerobot?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker huset tre ganger i året. Bank i bordet. Noe så gudsjammerlig kjedelig som å vaske har jeg sjelden vært borti. Jeg mener det er en kvinnegreie. Forstår ikke hvordan dere orker å vaske oftere enn dette. :) (antar dere vasker langt oftere) Det er også lett å lese seg skremt på dette med samling av støv, osv. Jeg mener tre ganger for året er mer enn nok. Jeg støvsuger ellers en gang annenhver måned. Så enkelt kan det altså gjøres. Trenger ikke bruke så mye tid på dette. :) Har blitt litt vaskehysteri over alt mener nå jeg.

Jeg skal innrømme at moren min kommer innom og tar 50 % av hver vask. Jeg tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av en sånn automatisk vaskerobot nå. Det må være verdt pengene. Flere her som har det? Eller vasker dere selv?

Anonymkode: 3669f...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Badet og kjøkkenet vasker jeg 1 gang i uka

Stua\ gangen og soverommet vasker jeg en gang i månden og støvsuger vær 14 dag.

Skrevet
2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Badet og kjøkkenet vasker jeg 1 gang i uka

Stua\ gangen og soverommet vasker jeg en gang i månden og støvsuger vær 14 dag.

Samme her, men støvsuger minimum en gang i uka, som regel to.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ca 1 time i uka på 

- vask av bad (vasker do, vask, dusj, ikke gulv)
- støvsuging av hele leiligheten
- god vask av benkeflatene 

Ellers rydder jeg kanskje 10 min hver dag, men vasker ikke noe da annet enn å tørke av kjøkkenbenken. 

Gulvene tror jeg blir vasket kanskje hver 3. måned. Vinduene har jeg ikke vasket de 6 månedene jeg har bodd her jeg bor nå. 

Anonymkode: 19bdc...d25

AnonymBruker
Skrevet

Vasker når det trengs og når jeg orker :)  Har absolutt ingen fast rutine på slik. 

Anonymkode: 0b7b7...963

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker gulvet ved behov. Altså når det er synlig skittent. Dog ikke om sommeren - hva er poenget med å vaske inne når det er fint vær ute? Jeg vasker kun den delen av gulvet som ER skittent, da. Annet er jo bortkasta arbeid.

Så lenge det er så rent at du fortsatt får gjester innom flere ganger enn en, og skitten ikke går utover strukturen på huset (altså at du tar deg av vindus- og dørlister, passer på at måsadritt ikke får ligge for lenge på maling og at vann ikke får ligge på innendørs flater eller renne nedover utendørs så er huset velholdt. 

Anonymkode: fb956...727

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støvsuger en gang i uka, vasker gulvene ca hver tredje måned :) tar flekker når de kommer. Vasker toalett og bad hver uke. 

Har ikke barn, så ser ingen grunn til å faktisk vaske gulvene hver uke. Gjorde det før, men syns helt ærlig det er bortkastet tid 😛

Anonymkode: 1214d...d95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker bad hver uke, støvsuger hver uke, vasker gulv i gang, kjøkken, stue og trapp 1-2 ganger i mnd, Vasker andre gulv når det trengs eller 1-2 ganger i året sammen med storvask. Har tre barn

Anonymkode: 10d5d...0ce

Skrevet

Jeg vasker gulv når det trengs. Eventuelle flekker tar jeg når jeg ser dem. Støvsuger oftere da, siden jeg har hund og vil ha vekk hår og sånt. Kan bli daglig i perioder der hunden røyter. En gang i uka ellers.

Vasker når jeg ser det trengs overalt. Kjøkken og bad. Synes jeg kjøkkenvasken ser litt matt ut nedi, sprayer jeg med Klorin og gir den en grundig skrubb. Da blir den blank og fin igjen. Tørker over kjøkkenbenken med en våt klut ofte, og vasker komfyrtoppen etter hver bruk, det vil si daglig. Den blir jo fort sølete, fettsprut osv.

Jeg er ikke flink til støvtørking.... men det skjer jo at jeg gjør det også en sjelden gang.

Vet det finnes støvsugerroboter, men jeg har ikke helt trua på disse automatiske "vaskerobotene". De skifter jo ikke vann og snur ikke kluten, de bare gnir med samme møkkete greia over hele gulvet. Virker mer som de sprer og gnir utover møkka, enn å få den opp og fjerne den. Det blir som om jeg tar en fuktig klut, og så vasker hele leiligheten med den, uten å vri opp kluten en eneste gang i vaskevann eller snu den, bare gni samme møkkete side ned hele tiden. Æsj.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker huset tre ganger i året. Bank i bordet. Noe så gudsjammerlig kjedelig som å vaske har jeg sjelden vært borti. Jeg mener det er en kvinnegreie. Forstår ikke hvordan dere orker å vaske oftere enn dette. :) (antar dere vasker langt oftere) Det er også lett å lese seg skremt på dette med samling av støv, osv. Jeg mener tre ganger for året er mer enn nok. Jeg støvsuger ellers en gang annenhver måned. Så enkelt kan det altså gjøres. Trenger ikke bruke så mye tid på dette. :) Har blitt litt vaskehysteri over alt mener nå jeg.

Jeg skal innrømme at moren min kommer innom og tar 50 % av hver vask. Jeg tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av en sånn automatisk vaskerobot nå. Det må være verdt pengene. Flere her som har det? Eller vasker dere selv?

Anonymkode: 3669f...6c0

Tror neppe det er en kvinnegreie, å vaske er det verste jeg vet. Kan gå månedsvis mellom hver gang jeg vasker gulvene. Men må støvsuge 1 gang i uken, blir sinnsykt fort støvete her. Badevask og do vasker jeg en gang i uka rett og slett fordi det føles ekkelt om jeg ikke gjør det. Kjøkkenbenk strykes over før jeg legger meg. Bor alene i en ganske liten leilighet så robotstøvsuger gidder jeg ikke. 

Anonymkode: c9eaa...de3

AnonymBruker
Skrevet

Vaske gjør jeg alt fra en gang i uka til en gang i måneden. Det kommer mye an på hvordan været er ute og hvor mye søle som har blitt dratt inn. Parkett skal jo helst ikke vaskes for ofte og prøver derfor å gjøre det når det trengs.

Har investert i en robotstøvsuger som er helt fantastisk. Trenger aldri støvsuge selv lengre. Den går hver dag når jeg er på jobb. Kanskje unødvendig ofte, men merker stor forskjell på hvor mye støv som virvler opp og legger seg overalt. Roboten kan vaske også, men da må den vaske ganske ofte for at den ikke bare skal dra møkka rundt. 

Anonymkode: 91a0d...af7

Skrevet

Tørrmopper nesten hver dag. Bor på 32 kvm så tar ikke så lang tid akkurat. Støvtørler ca en gang i uken. Vasker kanskje gulvet en gang i måneden, eller hvis det er flekker. Vasker  badet ca hver tiende dag. Kjøkkenbenken går jeg over hver dag. Skifter sengetøy ca hver syvende til tiende dag. Gjør ting så ofte fordi jeg har katt, og det blir en del hår og lignende rundt om kring.

AnonymBruker
Skrevet

Vasker hele huset hver uke. Støvsuger med en sånn trådløs støvsuger annenhver dag i tillegg, på utsatte steder som trapp, gang, kjøkken og bad. Kjøkkenbenk, vask, komfyr osv vaskes etter middag. Badet blir tatt supernøye ukentlig, men drar over vask og do hver dag i tillegg. 

Anonymkode: 95127...710

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...