Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer rett fra skolebenken uten jobberfaring.

Ser mange utlyser type at du må ha 3 års erfaring og en portefølje med resultater å vise til.

Er det noen vits å søke på slike jobber? Har du selv erfaring med å søke på jobber uten å ha det de krever, for deretter å faktisk få jobben? Ser f.eks. at Orkla og TINE ikke tar i mot engang søknader med mindre ordet ''Master'' er nevnt.

Anonymkode: 8a98b...a85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*krevende jobb

Ikke kravstor jobb.

Anonymkode: 70f33...a96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ok

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en offentlig stilling er et _krav_ ufravikelig og det er lite vits i å søke med mindre du bor på en øde folk der det vil være vanskelig å få en kvalifisert søker. Om det derimot står "ønskelig" kan du søke.

Private bedrifter kan ansette hvem de vil så der kan du prøve deg uansett.

Anonymkode: 41789...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Øde plass*

Anonymkode: 41789...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Poenget er mer: har du noen gang lest en utlysning og tenkt at du bare kan huke av på 1 av 7 krav, og likevel fått jobben?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte. Var helt ukvalifisert men hadde så sinnsykt lyst til å jobbe for firmaet og lot det reflektere hele søknaden. Jobben ble min og jeg jobber lykkelig der den dag i dag. Ta sjansen, du har ingenting å tape? 

Anonymkode: 15db9...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på «det er et krav at du...» og «det er ønskelig at du...» Hva står i utlysningen? 

Noen ting kommer man ikke utenom. For å sette det på spissen - hvis det er en legejobb, er det et krav med legeutdanning. Jobben vil bli lyst ut på nytt hvis det kun kommer søkere uten legeutdanning, samme hvor flinke de måtte være ellers. Endel jobber er slik. Men for endel andre jobber kan det hende at de ansetter noen som ikke har alle kvalifikasjonene de egentlig ser etter, hvis de ikke får søkere som har disse kvalifikasjonene.

Hvis det er snakk om ønske om tre års erfaring og portefølje, tenker jeg at det går an å søke. Det er ikke det samme som at man mangler den formelle utdanningen de krever. 

Anonymkode: b9039...51f

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er mer: har du noen gang lest en utlysning og tenkt at du bare kan huke av på 1 av 7 krav, og likevel fått jobben?

Det er sjelden arbeidsgiver får oppfylt alle ønskene sine. 😉 De forresten kan krysse av i alle boksene. Men ett av sju er ganske lite. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er sjelden arbeidsgiver får oppfylt alle ønskene sine. 😉 De forresten kan krysse av i alle boksene. Men ett av sju er ganske lite. 

De *kan sjelden* krysse av i alle boksene, skulle det stå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...