AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Hei! Vi er et par i midten og slutten av tyveårene som skal reise til sommeren, i slutten av juni og starten av juli. Vi sliter med å finne et passende reisemål. Det er sikkert mange valg, men det er vanskelig å velge en eller to plasser. Helst innen europas grenser. Jeg ønsker sol og varme, strand, rimelig øl, god mat, etc. Liker rolige turer der jeg slapper av, får sole meg og drikke god øl, men også utforske plassen. Samboer ønsker å være mer aktiv, dra på fine turer, se gamle bygg og oppleve masse. Så jeg tenker at vi må prøve å få gjort litt av hvert og finne en plass der man får litt av begge verdener. Jeg er lite bereist, så jeg har prøvd å gjøre research, men det er vanskelig å velge! Vi vurderer å ta en uke i ett land og så reise til et nytt hvis det er flere plasser som frister. Noen forslag? Så langt har vi Croatia, Polen, Budapest, Bulgaria og Spania på lista over aktuelle steder. Har lest litt om enkelte plasser i disse landene som høres fine ut, men samboer er i veldig tankemodus. Anonymkode: 2ec98...c0b
Million Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 (endret) Hva med Italia? Der kan dere se f.eks. Venezia, kjøre langs kysten i leiebil, sol og bad, ta inn på små koselige hoteller langs veien eller store, staselige hoteller. Se historiske plasser, dra til Roma og se bl.a. Colosseum og alt det andre. Og så den fantastiske gode italienske maten da....! Søk på "historic places in italy" og se om det er noe for dere. Endret 13. mars 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 7 minutter siden, Million said: Hva med Italia? Der kan dere se f.eks. Venezia, kjøre langs kysten i leiebil, sol og bad, ta inn på små koselige hoteller langs veien eller store, staselige hoteller. Se historiske plasser, dra til Roma. Og så den fantastiske gode italienske maten da....! Italia har vi også tenkt på! Folk sier Venezia er veeldig dyrt, så de anbefaler å bo en annen plass og heller ta en dagstur dit. Italiensk mat er jo også nydelig, og skulle gjerne smakt det i selve landet og! Er det noen rimelige byer man kan bo i? Vi ønsker gjerne å spise og drikke masse, så trenger rimelig boplass. Ts Anonymkode: 2ec98...c0b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 13 minutter siden, Catalina Culès said: Spania eller Kroatia Har du noen plasser, helst ikke store byer, å anbefale? Kunne tenkt meg å heller ta en dagstur til store byer, enn å bo direkte i dem. Ts Anonymkode: 2ec98...c0b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 Jeg kjenner noen som har vært i Albania og syntes det var en veldig fin ferie. Har lyst til å reise dit selv en gang. Anonymkode: c59a3...f70
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen plasser, helst ikke store byer, å anbefale? Kunne tenkt meg å heller ta en dagstur til store byer, enn å bo direkte i dem. Ts Anonymkode: 2ec98...c0b Har vært i Girona, en liten by 10 mil nordøst for Barcelona, mye roligere der og bare 98 000 innbyggere. Det er en koselig liten by med god mat og masse kultur. Jeg er ikke noe særlig på strendene, så de vet jeg ikke så mye om. Kroatia, har jeg bare vært i Zagreb, så kjenner ikke til små byer der.
caroprins Skrevet 14. mars 2019 #9 Skrevet 14. mars 2019 Split i Kroatia. Derfra kan man og bli med på øyturer, dagstur til Dubrovnik, Krika nasjonalpark og Mostar i Bosnia. Ønsker dere et mindre sted så er Baska Voda en koselig liten by.Der kan jeg anbefale hotel Horizont. Markarska er midt mellom Split og Baska Voda og litt større enn Baska Voda. Fin by det og. Kroatia er et nydelig land , rimelige priser, god mat, krystallklart badevann og hyggelige folk. Og så er det flotte utfluktsmuligheter der. Pluss kort flytid.
Kjetil E Skrevet 14. mars 2019 #11 Skrevet 14. mars 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Italia har vi også tenkt på! Folk sier Venezia er veeldig dyrt, så de anbefaler å bo en annen plass og heller ta en dagstur dit. Italiensk mat er jo også nydelig, og skulle gjerne smakt det i selve landet og! Er det noen rimelige byer man kan bo i? Vi ønsker gjerne å spise og drikke masse, så trenger rimelig boplass. Ts Anonymkode: 2ec98...c0b Sjekk ut Mestre som er byen som ligger på fastlandsiden rett innenfor broen ut til Venezia. Sjekk og ut Lido de Jezolo som er den 12 km lange landtungen rett nord for Venezia her ligger det badehoteller på rekke og rad utover. Og bør være mulig å finne noe i alle prisklasser.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #12 Skrevet 14. mars 2019 Et land er da, ts, såpass stort at dere klarer å underholde dere minst 2 uker uten å bytte.. Klassisk eksempel: 4-5 dager i Barcelona. Så en uke på kysten rett utenfor Barcelona. Deretter noen dager i en fjellandsby e.l. - muligheter for gåturer etc for samboer Annet klassisk eksempel: 4-5 dager i Paris. Deretter tar dere toget ut på den franske landsbygda. Finner et sted med vingård og bor der en 4-5 dager. Fortsetter togturen til kysten (sør - vest - fritt valg) Tredje klassiske eksempel: 4-5 dager i Venezia. Tog opp til distriktet med innsjøene og ta badeferie en uke. Tog til Milano og noen dager der - flyet hjem. Jeg har aldri opplevd storbyer som spesielt dyre. Det er på delen med solferie dere kommer til å bruke pengene på overnatting. Byer har nemlig stort spenn i kvalitet og mengder av små tilbydere. Og når dere drar til en by: bo i sentrum. Alltid. Sentrum er ikke dyrt - det har endel luksus, en mengde herberger, og en solid mengde i mellomsjiktet. (sentrum av Venecia har jeg tilbragt en billig uke i. Meget hyggelig) Anonymkode: d6a87...8ef 1
tirben Skrevet 14. mars 2019 #13 Skrevet 14. mars 2019 Anbefalinger i Kroatia, Hvar eller Trogir. Trogir er rett utenfor Splut og en nydelig middelalderby. Hvar er en øy og du tar båten fra Split. På Hvar er der mye å se og utforske, og det er også enkelt å dra på dagsturer til andre øyer. Anbefainger i Spania: Costa del Sol, feks Marbella, Nerja, Mijas. Fra Costa del Sol er det lett å reise til andre steder pigg se mye kultur, feks til Granada, Ronda, Sevilla. Eller en dagstur til britiske Gibraltar? Eller en dagstur til Marokko? Her er det mange muligheter.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #14 Skrevet 14. mars 2019 Kroatia. Hvis dere har basen rundt Split så har dere Split og Trogir til å besøke. Google Trogir, nydelig sted står på Unesco liste. Det går båt fra Split til Italia, så det går evt an å kombinere med Italia. Det er mange mange muligheter i Kroatia. Mange steder å se i relativt kort avstand. Som nevnt over, Mostar i Bosnia og Kravice er verdt å få med seg. Vi skal selv 3 uker til Kroatia i sommer. Vi kommer tilbake år etter år. Anonymkode: d9b53...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå