AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Skal vi få dekket hele skoleferien kan ikke jeg og mannen min ha ferie sammen. Skolen har jo 8 uker fri. Et alternativ er SFO, men her vi bor må man betale ekstra for SFO i ferie, og SFO blir flyttet til en oppsammler skole 20 min herfra. (Feil vei) Hvordan løser dere det? Anonymkode: bef71...132
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Nei, dere må jo nesten bare finne ut hva som blir minst upraktisk og gå for den løsningen. Ferie hver for dere, eller et par uker på SFO, eller barnepass på omgang med andre foreldre, eller sende barnet en uke til en slektning, eller kanskje dere kan ha halve dager på jobb og barnet er litt alene/med venner... dere finner nok på noe. Anonymkode: 9e8d3...ed6 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Alternativene er jo SFO med ekstra betaling og reisetid, null ferie sammen, betale for privat barnevakt, ha familie som stiller opp, alliere seg med venner som har barn på samme alder, fri uten lønn. Eller en miks. Finnes ikke akkurat en magisk løsning der begge plutselig får 8 uker fri med lønn hvert år. Anonymkode: 35e6c...c86 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 Vi har ikke sommerSFO engang... så her må vi betale barnevakt som vil ha sommerjobb f.eks. Anonymkode: 8cbab...2ab
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 Hvor gammelt er barnet? Har dere mulighet til å ta hen med på jobb noen dager? Har dere mulighet til å jobbe opp flextid noen dager hver frem til sommeren? Vi er heldige og har mulighet til barnepass så vinhar sluppet unna det problemet, men føler med de som ikke er like heldige som oss. Anonymkode: 4d1ba...33e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Jeg er ufør og har ikke det problemet, men en klassevenninne av datteren min skal være hos oss på dagtid i en uke slik at foreldrene får det til å gå opp. Kunne være en løsning å alliere seg med andre foreldre? Om de også jobber kan dere jo hjelpe hverandre. Anonymkode: 1d2e9...0a9 1
Felidays Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 Her går det i en måned ulønnet permisjon hver sommer. Mannen kan ikke ta fri hele sommeren, så vi har maks to uker familieferie sammen hvert år.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 Aks/SFO (vi betaler fullt både for juni og august uansett), sommerskole, besteforeldre fem dager for eldste, deler ferien vår slik at vi tar fire uker hver, men tre av dem samtidig. Det dekker sommeren greit. Anonymkode: cb2b0...7a4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal vi få dekket hele skoleferien kan ikke jeg og mannen min ha ferie sammen. Skolen har jo 8 uker fri. Et alternativ er SFO, men her vi bor må man betale ekstra for SFO i ferie, og SFO blir flyttet til en oppsammler skole 20 min herfra. (Feil vei) Hvordan løser dere det? Anonymkode: bef71...132 Da vi bodde sammen og barna var små hadde en sen ferie og den andre tidlig ferie, men minst 2 av ukene samtidig. Vi hadde også muligheten til å sende de til besteforeldre eller invitere besteforeldre til oss uker begge var på jobb. Anonymkode: 6f0f4...62a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #10 Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da vi bodde sammen og barna var små hadde en sen ferie og den andre tidlig ferie, men minst 2 av ukene samtidig. Vi hadde også muligheten til å sende de til besteforeldre eller invitere besteforeldre til oss uker begge var på jobb. Anonymkode: 6f0f4...62a Altså med små mente jeg nå sånn rundt 1.-3.klasse;) De var forresten med på jobb også noen dager. Jobber i bhg, var helt supert for 7-åringen å være sammen med yngre venner på dager med få barn Anonymkode: 6f0f4...62a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #11 Skrevet 13. mars 2019 Dele opp ferien med to uker sammen . så litt hjemmekontor , barn hjemmmr alene osv Anonymkode: 0e894...34e 1
Celtic Heart Skrevet 14. mars 2019 #12 Skrevet 14. mars 2019 Vi delte opp så vi bare hadde 1 uke sammen. I tillegg hadde vi greie arbeidsgivere som gjorde at vi fikk det til å gå rundt. De tre siste ukene hadde jeg bare senvakter når jeg jobbet. Mannen fikk slutte tidlig de dagene jeg jobbet og jobbe overtid de dagene jeg hadde fri for å få til timene sine.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #13 Skrevet 14. mars 2019 Selvfølgflig betaler du ekstra for sfo og reise 1/2btime tidligere for å levere. Ser ikke problemet. Det er ikke et livsrett å ha 5 uker ferie samtidig. Det er det du må ofre de første 3-4 år mens de går på skolen. Anonymkode: 19658...220
Sylveon Skrevet 14. mars 2019 #14 Skrevet 14. mars 2019 Må dere betale ekstra for SFO i juni og august? 🙀 Vi betaler samme pris som hver måned i de og det dekker ukene etter skoleslutt og før skolestart. I tillegg så er det jo ting som sommerskole, tur med fritidsaktiviteter, Hudøy osv. Nå er det bare nr 3 som går på SFO og hun er litt for ung for sånne turer, så blir for det meste SFO, men vi deler oss litt også. 2 uker alene med barna hver, og 2 uker sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå