AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Pga sykdom har jeg vært ute av arbeidslivet i mange år og har derfor ikke referanser, men jeg har høy utdanning. Jeg har vært i praksis i 2 uker og bare fått beskjed om å lese meg opp på personalhåndboka. Det gjorde jeg på en halv dag. Deretter har jeg bare blitt sittende og surfe og skrive jobbsøknader. Sjefen er ikke å få tak i. De andre kollegene er veldig hyggelige. Jeg fikk praksisplassen via et tiltaksbyrå via nav. Han hadde ringt totalt 7 praksissteder som alle var negative til praktikant, bortsett fra dette. Selv var jeg skeptisk fordi jeg har jobbet i den bransjen før og jeg ble syk av det. Men var så desperat så jeg sa ja. Men den dårlige magefølelsen slo til. Jeg får ingen opplæring i noe. Må bruke min egen pc. Jeg sa til mannen i tiltaksbedriften at jeg kan gå ut de to ukene som er igjen av kontrakten, men jeg ønsker ikke jobbe her når de åpenbart ikke har interesse av å investere i meg og lære meg opp i noe. Han sa da at da vil det ta så lang tid å skaffe ny praksis, bla bla. Men 7 telefoner er da ikke mye arbeid han har lagt i det? Han skulle ringe sjefen da og høre hva det blir fremover. Så hvis de ikke er interessert i mer enn to uker til de heller så er det jo greit. Hva synes dere? Hva kan jeg forvente av praksisbedrift OG tiltaksbedrift? Anonymkode: 13286...41e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Hvis du vil ha en annen praksisplass og det ikke så mye arbeid, hvorfor tar du ikke kontakt med arbeidsgivere selv og spør om det? Må tiltaksbedriften gjøre det for deg? Anonymkode: 1c8ae...b5b 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil ha en annen praksisplass og det ikke så mye arbeid, hvorfor tar du ikke kontakt med arbeidsgivere selv og spør om det? Må tiltaksbedriften gjøre det for deg? Anonymkode: 1c8ae...b5b Jeg søker jobber. Det er mitt hovedmål å få jobb og derfor er det det jeg fokuserer på. Tiltaksbedriften får lønn via nav, skal jeg gjøre jobben deres i tillegg mener du? Har du ellers råd ang det jeg spør om? Anonymkode: 13286...41e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg søker jobber. Det er mitt hovedmål å få jobb og derfor er det det jeg fokuserer på. Tiltaksbedriften får lønn via nav, skal jeg gjøre jobben deres i tillegg mener du? Har du ellers råd ang det jeg spør om? Anonymkode: 13286...41e Hvorfor så krass da? Det var et åpent spørsmål. Hva gjør du forresten selv på praksisplassen - kan du ikke finne arbeidsoppgaver selv? Å være selvstendig og ta i et tak er alltid et pluss. Og jeg skjønner jo på en måte at de ikke vil legge så mye ressurser i å lære opp noen som skal være der veldig kort tid. Hadde vært noe annet om praksisen gikk over lengre tid. Siden du søkere jobber, har du ikke fått tips om at du kan søke om praksisplass der det utlyses stillinger? Da vet du jo at det er mulig å få jobb der hvis du gjør en bra jobb og de liker deg. Anonymkode: 1c8ae...b5b 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så krass da? Det var et åpent spørsmål. Hva gjør du forresten selv på praksisplassen - kan du ikke finne arbeidsoppgaver selv? Å være selvstendig og ta i et tak er alltid et pluss. Og jeg skjønner jo på en måte at de ikke vil legge så mye ressurser i å lære opp noen som skal være der veldig kort tid. Hadde vært noe annet om praksisen gikk over lengre tid. Siden du søkere jobber, har du ikke fått tips om at du kan søke om praksisplass der det utlyses stillinger? Da vet du jo at det er mulig å få jobb der hvis du gjør en bra jobb og de liker deg. Anonymkode: 1c8ae...b5b Det er ikke den typen bedrift hvor man finner på egne arbeidsoppgaver. En arbeidsoppgave nå har for eksempel vært å lese generelt om hva en personalhåndbok er. Dette googlet jeg på 1/2 time. Jeg har vært der nå en hel uke og ikke fått andre arbeidsoppgaver. Det jeg gjorde i tillegg var å lese arbeidsmiljøloven, for å se på kravene lovverket stiller, og som da bør nedfelles i personalhåndboka, men tilpasset bedriften. Jeg leste også andre bedrifters personalhånbøker som lå på nett. Deretter kikket jeg på bedriftens utkast til personalhåndbok. En naturlig oppgave hadde da vært at jeg fortsatte å jobbe med bedriftens utkast, altså skriving basert på den kunnskapen jeg opparbeidet meg. Men det er jo klart at jeg ikke kan gjøre det på eget insj, og det ligger såpass opp i dagen at det er sjefen som må foreslå det hvis det skal være en arbeidsoppgave sjefen faktisk ønsker at jeg skal gjøre. Jeg ble på intervjuet forespeilet praksis til høsten, men kontraktene skal likevel visstnok bare være en måned av gangen. Deretter, første dag, var det tale om å være kun til sommeren. Nå når jeg ser at jeg ikke får arbeidsoppgaver, så ser jeg ikke at det er noe poeng i å være der lenger enn ut første måneden. Poenget er at jeg kan søke jobb og jeg kan søke praksis i hytt og gevær. Men jeg har faktisk vært i dette tiltaket siden oktober. Jeg har gått til ukentlige møter, jeg har vært under "kartlegging", og jeg har hatt tillitt til tiltaksbedriften om at jobbsituasjonen min nå vil løse seg. Så når jeg endelig kommer til en praksisplass, og håper at dette er starten på noe, i det minste en referanse (jeg har ingen! Og får ikke engang barnehagejobb), så blir jeg ganske demotivert når det ikke er seriøst. Anonymkode: 13286...41e 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Hvilken type bedrift er det? Kan du spørre de andre som jobber der om de har noen oppgaver du kan gjøre? Eller gi beskjed til sjefen om at du har gjort det h*n ba om og at du nå ønsker flere oppgaver? Anonymkode: e17b5...e31
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så krass da? Det var et åpent spørsmål. Hva gjør du forresten selv på praksisplassen - kan du ikke finne arbeidsoppgaver selv? Å være selvstendig og ta i et tak er alltid et pluss. Og jeg skjønner jo på en måte at de ikke vil legge så mye ressurser i å lære opp noen som skal være der veldig kort tid. Hadde vært noe annet om praksisen gikk over lengre tid. Siden du søkere jobber, har du ikke fått tips om at du kan søke om praksisplass der det utlyses stillinger? Da vet du jo at det er mulig å få jobb der hvis du gjør en bra jobb og de liker deg. Anonymkode: 1c8ae...b5b Da bør de jo ikke ta inn en praktikant....vi snakket på intervju om at jeg skulle være der et halvt år. Anonymkode: 13286...41e 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilken type bedrift er det? Kan du spørre de andre som jobber der om de har noen oppgaver du kan gjøre? Eller gi beskjed til sjefen om at du har gjort det h*n ba om og at du nå ønsker flere oppgaver? Anonymkode: e17b5...e31 Det er en kunnskapsbedrift. Jeg tror ikke jeg kan ta over kollegers arbeidsoppgaver, tror det krever for mye opplæring...og de er ikke interesserte i å lære meg opp. Jeg bruker egen datamaskin og blir ikke opplært i datasystemet de bruker. Neste uke har jeg blitt forespeilet noen konkrete oppgaver, men jeg skjønner ut fra den rammen som er beskrevet så er det begrenset hva jeg kan gjøre der og. Men det skal de ha, de er veldig hyggelige mennesker, og alternativet hadde vært å sitte hjemme og deppet isteden. Så det har vært godt å komme ut. Anonymkode: 13286...41e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke den typen bedrift hvor man finner på egne arbeidsoppgaver. En arbeidsoppgave nå har for eksempel vært å lese generelt om hva en personalhåndbok er. Dette googlet jeg på 1/2 time. Jeg har vært der nå en hel uke og ikke fått andre arbeidsoppgaver. Det jeg gjorde i tillegg var å lese arbeidsmiljøloven, for å se på kravene lovverket stiller, og som da bør nedfelles i personalhåndboka, men tilpasset bedriften. Jeg leste også andre bedrifters personalhånbøker som lå på nett. Deretter kikket jeg på bedriftens utkast til personalhåndbok. En naturlig oppgave hadde da vært at jeg fortsatte å jobbe med bedriftens utkast, altså skriving basert på den kunnskapen jeg opparbeidet meg. Men det er jo klart at jeg ikke kan gjøre det på eget insj, og det ligger såpass opp i dagen at det er sjefen som må foreslå det hvis det skal være en arbeidsoppgave sjefen faktisk ønsker at jeg skal gjøre. Jeg ble på intervjuet forespeilet praksis til høsten, men kontraktene skal likevel visstnok bare være en måned av gangen. Deretter, første dag, var det tale om å være kun til sommeren. Nå når jeg ser at jeg ikke får arbeidsoppgaver, så ser jeg ikke at det er noe poeng i å være der lenger enn ut første måneden. Poenget er at jeg kan søke jobb og jeg kan søke praksis i hytt og gevær. Men jeg har faktisk vært i dette tiltaket siden oktober. Jeg har gått til ukentlige møter, jeg har vært under "kartlegging", og jeg har hatt tillitt til tiltaksbedriften om at jobbsituasjonen min nå vil løse seg. Så når jeg endelig kommer til en praksisplass, og håper at dette er starten på noe, i det minste en referanse (jeg har ingen! Og får ikke engang barnehagejobb), så blir jeg ganske demotivert når det ikke er seriøst. Anonymkode: 13286...41e Det kommer vel litt an på hvilket tiltak du er på. Jeg er selv i AFT tiltaket, og her tar de utgangspunkt i minimum 3 mnd praksis, men den kan vare så lenge som 2 år. Jeg er også uenig i at du ikke kan fortsette å skrive på forslag til personalhåndboka på eget initiativ. Ta litt insj, liksom. Gjør noe. 12 minutter siden, AnonymBruker said: Da bør de jo ikke ta inn en praktikant....vi snakket på intervju om at jeg skulle være der et halvt år. Anonymkode: 13286...41e Det kommer også an på hvilket tiltak du er på. Er du på avklaringstiltaket så er det kortere enn feks AFT, og hensikten er å avklare arbeidsevne, ikke nødvendigvis at du skal få fast jobb der du er i praksis. Så det er ikke direkte uhensiktsmessig å være i praksis selv om du kanskje ikke får optimal opplæring. Anonymkode: 1c8ae...b5b 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #10 Skrevet 13. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pga sykdom har jeg vært ute av arbeidslivet i mange år og har derfor ikke referanser, men jeg har høy utdanning. Jeg har vært i praksis i 2 uker og bare fått beskjed om å lese meg opp på personalhåndboka. Det gjorde jeg på en halv dag. Deretter har jeg bare blitt sittende og surfe og skrive jobbsøknader. Sjefen er ikke å få tak i. De andre kollegene er veldig hyggelige. Jeg fikk praksisplassen via et tiltaksbyrå via nav. Han hadde ringt totalt 7 praksissteder som alle var negative til praktikant, bortsett fra dette. Selv var jeg skeptisk fordi jeg har jobbet i den bransjen før og jeg ble syk av det. Men var så desperat så jeg sa ja. Men den dårlige magefølelsen slo til. Jeg får ingen opplæring i noe. Må bruke min egen pc. Jeg sa til mannen i tiltaksbedriften at jeg kan gå ut de to ukene som er igjen av kontrakten, men jeg ønsker ikke jobbe her når de åpenbart ikke har interesse av å investere i meg og lære meg opp i noe. Han sa da at da vil det ta så lang tid å skaffe ny praksis, bla bla. Men 7 telefoner er da ikke mye arbeid han har lagt i det? Han skulle ringe sjefen da og høre hva det blir fremover. Så hvis de ikke er interessert i mer enn to uker til de heller så er det jo greit. Hva synes dere? Hva kan jeg forvente av praksisbedrift OG tiltaksbedrift? Anonymkode: 13286...41e Tiltaksbedriften er en bedrift som samarbeider med Nav, sant? Som hjelper folk å skaffe seg en tiltaksplass og se til at du har det greit på den plassen? Jeg har en slik ansatt selv, en som er i praksis i regi av Nav, ved hjelp av og i samarbeid med tiltaksbedrift. Nå er dette er annen arbeidsplass, og tydeligvis lettere å både lære opp og gi oppgaver til enn der du er. Men du skal uansett forvente å få arbeidsoppgaver. Hos meg gjør denne personen minst like mye som en vanlig ansatt, og får også ekstraarbeid siden hun gjerne ønsker det. Det må være noe du kan gjøre som ikke krever skolering eller et halvt års opplæring. Hvis det ikke er det, så er det jo ikke noe poeng i å være der. Et slikt tiltak er jo gjerne for å få deg inn i arbeidslivet, kartlegge hva du er god på, hvor mye du kan jobbe, eller rett og slett sørge for at du har noe annet å gjøre enn å sitte hjemme i sofaen hele dagen. Du må stå på dine krav, hvis du ikke har guts til å prate med leder selv må du snakke med veilederen din og kreve at noe skjer. Enten at du får opplæring og arbeidsoppgaver der du er nå, eller så må veilederen din finne en ny bedrift du kan jobbe i. En av fordelene med å være i jobb er at du får mestringsfølelse, det kan jeg ikke se for meg at du får nå. Anonymkode: 977f2...dc5 3
Gjest Albbas Skrevet 13. mars 2019 #11 Skrevet 13. mars 2019 Det er dessverre veldige mange useriøse praksisplasser, og de må man bare styre unna. Tiltaksbedriften burde følge dette opp skikkelig, det er det de får betalt for fra våre skattepenger. Hvis de ikke gjør noe bør du kanskje ta kontakt med din saksbehandler i Nav? Det er jo fullstendig bortkastede ressurser å bare bli plassert en plass for å gjøre ingenting. Å være praksisplass krever litt innsats det også, så hvis "arbeidsgiver" ikke tåler det ansvaret må de bare la være å ta imot gratis arbeidskraft da.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #12 Skrevet 13. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tiltaksbedriften er en bedrift som samarbeider med Nav, sant? Som hjelper folk å skaffe seg en tiltaksplass og se til at du har det greit på den plassen? Jeg har en slik ansatt selv, en som er i praksis i regi av Nav, ved hjelp av og i samarbeid med tiltaksbedrift. Nå er dette er annen arbeidsplass, og tydeligvis lettere å både lære opp og gi oppgaver til enn der du er. Men du skal uansett forvente å få arbeidsoppgaver. Hos meg gjør denne personen minst like mye som en vanlig ansatt, og får også ekstraarbeid siden hun gjerne ønsker det. Det må være noe du kan gjøre som ikke krever skolering eller et halvt års opplæring. Hvis det ikke er det, så er det jo ikke noe poeng i å være der. Et slikt tiltak er jo gjerne for å få deg inn i arbeidslivet, kartlegge hva du er god på, hvor mye du kan jobbe, eller rett og slett sørge for at du har noe annet å gjøre enn å sitte hjemme i sofaen hele dagen. Du må stå på dine krav, hvis du ikke har guts til å prate med leder selv må du snakke med veilederen din og kreve at noe skjer. Enten at du får opplæring og arbeidsoppgaver der du er nå, eller så må veilederen din finne en ny bedrift du kan jobbe i. En av fordelene med å være i jobb er at du får mestringsfølelse, det kan jeg ikke se for meg at du får nå. Anonymkode: 977f2...dc5 Tusen takk for svar. Interessant å se arbeidsgiverens perspektiv. Ja, det er riktig at det er via nav. Veilederen kontaktet denne bedriften og det var den eneste bedriften av de 7 som ble kontaktet, som var positive. Det er ikke arbeidsevneavklaring, men vanlig praksis. Jeg håpet at de skulle like meg så godt at jeg fikk ansettelse der, i det minste at jeg kom til å lære noe som kan være gunstig å ta med meg videre i jobbsøkerprosessen. Jeg har totalt fått to arbeidsoppgaver på to uker. 1: Les nettsiden til bedriften. 2. Les om personalhåndbøker. Jeg har ikke fått noen spørsmål i etterkant av dette, men har på eget initiativ utarbeidet et dokument hvor jeg kom med forslag til endringer av nettsiden. Men jeg har ikke fått noe spørsmål/ oppfølging angående dette. Ja, jeg føler meg ganske tufs der jeg sitter. Veilederen fra tiltaksbedriften skal kontakte sjefen og høre hva han planlegger fremover. Anonymkode: 13286...41e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #13 Skrevet 13. mars 2019 5 minutter siden, Albbas skrev: Det er dessverre veldige mange useriøse praksisplasser, og de må man bare styre unna. Tiltaksbedriften burde følge dette opp skikkelig, det er det de får betalt for fra våre skattepenger. Hvis de ikke gjør noe bør du kanskje ta kontakt med din saksbehandler i Nav? Det er jo fullstendig bortkastede ressurser å bare bli plassert en plass for å gjøre ingenting. Å være praksisplass krever litt innsats det også, så hvis "arbeidsgiver" ikke tåler det ansvaret må de bare la være å ta imot gratis arbeidskraft da. Jeg har vært ganske tydelig overfor veileder hva jeg mener, og at jeg kun ønsker å fullføre kontrakten på en måned og heller lete etter noe annet. Han begynte å motsi meg og si at det da kom til å ta så lang tid å finne en ny praksisplass. Det var da jeg fikk inntrykk av at han ikke er så interessert i at jeg har meningsfullt og relevant arbeid, men at jeg bare skal være en del av statistikken som de kan sende til nav og fortelle hvor flinke de er til å få folk i tiltak. Anonymkode: 13286...41e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #14 Skrevet 13. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for svar. Interessant å se arbeidsgiverens perspektiv. Ja, det er riktig at det er via nav. Veilederen kontaktet denne bedriften og det var den eneste bedriften av de 7 som ble kontaktet, som var positive. Det er ikke arbeidsevneavklaring, men vanlig praksis. Jeg håpet at de skulle like meg så godt at jeg fikk ansettelse der, i det minste at jeg kom til å lære noe som kan være gunstig å ta med meg videre i jobbsøkerprosessen. Jeg har totalt fått to arbeidsoppgaver på to uker. 1: Les nettsiden til bedriften. 2. Les om personalhåndbøker. Jeg har ikke fått noen spørsmål i etterkant av dette, men har på eget initiativ utarbeidet et dokument hvor jeg kom med forslag til endringer av nettsiden. Men jeg har ikke fått noe spørsmål/ oppfølging angående dette. Ja, jeg føler meg ganske tufs der jeg sitter. Veilederen fra tiltaksbedriften skal kontakte sjefen og høre hva han planlegger fremover. Anonymkode: 13286...41e 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har vært ganske tydelig overfor veileder hva jeg mener, og at jeg kun ønsker å fullføre kontrakten på en måned og heller lete etter noe annet. Han begynte å motsi meg og si at det da kom til å ta så lang tid å finne en ny praksisplass. Det var da jeg fikk inntrykk av at han ikke er så interessert i at jeg har meningsfullt og relevant arbeid, men at jeg bare skal være en del av statistikken som de kan sende til nav og fortelle hvor flinke de er til å få folk i tiltak. Anonymkode: 13286...41e Jeg synes rett og slett du høres umotivert ut? Vil du ha en ny praksis? Ta ansvar og initiativ selv! Kontakt bedrifter du synes virker interessante og hvor tror du kan gjøre en god jobb. I tillegg skriver du «har ikke fått noen spørsmål/oppfølging angående dette». Hvorfor tar du ikke selv kontakt med sjefen og sier du har utarbeidet forslag til endringer? (Potensielle) arbeidsgivere liker sånt, ikke tafatthet. Du må stå på litt! Anonymkode: 1c8ae...b5b 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #15 Skrevet 13. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes rett og slett du høres umotivert ut? Vil du ha en ny praksis? Ta ansvar og initiativ selv! Kontakt bedrifter du synes virker interessante og hvor tror du kan gjøre en god jobb. I tillegg skriver du «har ikke fått noen spørsmål/oppfølging angående dette». Hvorfor tar du ikke selv kontakt med sjefen og sier du har utarbeidet forslag til endringer? (Potensielle) arbeidsgivere liker sånt, ikke tafatthet. Du må stå på litt! Anonymkode: 1c8ae...b5b Som det står lenger opp vil jeg ha lønnet arbeid. Jeg bruker derfor tiden min til å søke lønnet arbeid. Praksisplassen er skaffet meg av en tiltaksbedrift som får lønn av skattebetalerne for at de skal få folk ut i arbeid. Jeg sa til sjefen at jeg har utarbeidet et dokument basert på arbeidsoppgaven som bestod i å lese nettsiden. Jeg tenkte jo også at han var interessert i å høre hva jeg mente om nettsiden. Sjefen svarte imidlertid: flott, fortsett det gode arbeidet! Så sprang han i møte. Skulle jeg sprunget etter ham sånn at jeg kunne få lest opp dokumentet mitt da? Dette var forøvrig en arbeidsoppgave jeg fikk forrige uke. Denne uken sa han at de ikke hadde tenkt å gjøre noen endringer på nettsiden uansett. Jeg vet derfor ikke hvorfor jeg fikk den oppgaven i utgangspunktet. Jeg mener det er feil å legge skylden på meg for at bedriften har tatt seg hode over vann og ansatt en praktikant de ikke har tid eller arbeidsoppgaver til. Anonymkode: 13286...41e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #16 Skrevet 13. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Som det står lenger opp vil jeg ha lønnet arbeid. Jeg bruker derfor tiden min til å søke lønnet arbeid. Praksisplassen er skaffet meg av en tiltaksbedrift som får lønn av skattebetalerne for at de skal få folk ut i arbeid. Jeg sa til sjefen at jeg har utarbeidet et dokument basert på arbeidsoppgaven som bestod i å lese nettsiden. Jeg tenkte jo også at han var interessert i å høre hva jeg mente om nettsiden. Sjefen svarte imidlertid: flott, fortsett det gode arbeidet! Så sprang han i møte. Skulle jeg sprunget etter ham sånn at jeg kunne få lest opp dokumentet mitt da? Dette var forøvrig en arbeidsoppgave jeg fikk forrige uke. Denne uken sa han at de ikke hadde tenkt å gjøre noen endringer på nettsiden uansett. Jeg vet derfor ikke hvorfor jeg fikk den oppgaven i utgangspunktet. Jeg mener det er feil å legge skylden på meg for at bedriften har tatt seg hode over vann og ansatt en praktikant de ikke har tid eller arbeidsoppgaver til. Anonymkode: 13286...41e Gi deg, jeg har ikke lagt skylden på deg. Jeg skjønner godt at du er umotivert når det er sånn på praksisplassen, men jeg foreslår likevel at du -gjør- mer. Du søker garantert ikke jobber 37,5 timer i uka uansett. Du høres litt tafatt og ansvarsfraskrivende ut (men jeg kan forsåvidt forstå førstnevnte fordi... det jeg skrev i andre setning i dette innlegget). Du må gjøre deg selv attraktiv for arbeidsgivere. Anonymkode: 1c8ae...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #17 Skrevet 13. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi deg, jeg har ikke lagt skylden på deg. Jeg skjønner godt at du er umotivert når det er sånn på praksisplassen, men jeg foreslår likevel at du -gjør- mer. Du søker garantert ikke jobber 37,5 timer i uka uansett. Du høres litt tafatt og ansvarsfraskrivende ut (men jeg kan forsåvidt forstå førstnevnte fordi... det jeg skrev i andre setning i dette innlegget). Du må gjøre deg selv attraktiv for arbeidsgivere. Anonymkode: 1c8ae...b5b Jeg vil bare si takk for at du engasjerer deg og svarer i tråden min, jeg har jo åpenbart ikke skjønt noe siden jeg ikke klarer å få meg jobb. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre mer i dette tilfellet og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for å gjøre meg attraktiv. Anonymkode: 13286...41e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå