Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som jobber som vekter?

hvordan er yrke?

Anonymkode: f5dbe...55b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan vel knappest kalles et yrke. Et lite kurs og kjør på....

Tyttebærpoliti er ikke det et navn som er brukt i forbindelse med vektere?

Anonymkode: 82444...9e8

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke jobbet som vekter selv, men har jobbet med mange vektere og kjenner mange vektere. 

Det er ett veldig varierende yrke. 
Noen vektere står i sikkerhetskontroll på flyplasser, og har rutinearbeid.
Andre går vakter på T-banen i Oslo, og har varierende dager med blant annet hendelser hvor rus, vold og trusler er med. 
Noen vektere kjører rundt på hoteller, og har varierende oppgaver. Da jeg jobbet på hotell så var det vekter som tok seg av uønskede gjester, bråk på rom, skiftet lyspærer og leverte håndduker til rom på natten, gikk låserunder og hadde adgangskontroll inn til frokostsalen. 
Noen jobber på kjøpesenter og håndterer naskere, bråk, og avlaster ansatte i små butikker som har behov for f.eks toalettpauser. 
Noen jobber i resepsjoner og driver med adgangskontroll. Noen jobber som dørvakter på utesteder. 

Anonymkode: 7fc03...8c5

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min jobbet som vekter i studietiden. Hadde vakter rundt om på t-banen og stasjonene i Oslo sentrum. Arbeidstidene varierte veldig, men pga studiene var det kvelds- og helgevakter, samt helligdager. Slike arbeidstider må man nok regne med som heltidsansatt vekter. Aner ikke hvor godt betalt det er, men med de arbeidstidene håper jeg det er godt betalt for ubekvem arbeidtid.

Han jeg kjenner, sier han trivdes veldig godt i jobben. Kom mye i kontakt med folk, måtte være litt diplomat, og dessverre ble det også en del rusa folk som måtte tas hånd om. En del triste skjebner søker varme og opphold inne på stasjonene på kalde vinterdager.

Vektere kan forøvrig jobbe mange steder, som nevnt i innlegget over (nr 3). 

Anonymkode: f6aa7...f1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...