AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Noen tips til en god bok som er forholdsvis lett å lese? Jeg har lest veldig lite så jeg vet ikke helt hva jeg liker, men alle tips tas imot med takk😊 Anonymkode: 21365...f5f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Det meste fra Helene Uri og Jonas Gardell. Anonymkode: 19acf...6f1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 TS her igjen! Jeg kom på at jeg leste "En dag i desember" for et par måneder siden, og den var jo litt søt. Men gjerne noe litt mer seriøst enn det også 😄 Anonymkode: 21365...f5f
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Krig og Fred av Tolstoy er faktisk veldig lettlest 1
Lill3My Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen! Jeg kom på at jeg leste "En dag i desember" for et par måneder siden, og den var jo litt søt. Men gjerne noe litt mer seriøst enn det også 😄 Anonymkode: 21365...f5f Da anbefaler jeg boka Den røde adresseboken. Veldig fin bok! Lettlest, rørende og underholdende Endret 13. mars 2019 av Lill3My 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #8 Skrevet 14. mars 2019 Har hørt boka til Anne Brith er lettlest, store bokstaver, står lite på hver side og med bilder 😊 Om den er god vet jeg ikke Anonymkode: e0153...700
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #9 Skrevet 14. mars 2019 Ingen av bøkene som anbefales her, med unntak av Den røde adresseboken, er lettleste. Her inne får du stort sett bare tulleråd, anbefaler deg heller å spørre i en bokhandel eller på et bibliotek. Tror dameromaner og chick-lit er et greit sted å starte. Anonymkode: e0777...702 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #10 Skrevet 14. mars 2019 Et helt halvt år er enkel og lettlest. Anonymkode: c36c0...132
Brunhilde Skrevet 14. mars 2019 #11 Skrevet 14. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Et helt halvt år er enkel og lettlest. Anonymkode: c36c0...132 Det stemmer faktisk. Jeg tenker at Brigdet Jones Dagbok også er lettlest. Det er litt vanskelig å anbefale når du ikke sier noe som helst om hva slags bøker du liker, men hvis jeg skal lese noe "kjapt og greit" velger jeg gjerne en bok av Lucinda Riley. Liker du krim/spenning kan kanskje bøkene til Camilla Läckberg være noe for deg. De bør leses i rekkefølge. Det er hyggelig å lese bøker og jeg syns det er bra at du har lyst til å lese mer!
Djungelvrål Skrevet 14. mars 2019 #12 Skrevet 14. mars 2019 Karin Fossums bøker er lettleste. De har ofte lite persongalleri og man hopper ikke så mye fram og tilbake i tid, fra by til by og fra land til land slik det ofte blir gjort i annen krim. Elskede Poona er en av mine favoritter fra henne.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #13 Skrevet 15. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen av bøkene som anbefales her, med unntak av Den røde adresseboken, er lettleste. Her inne får du stort sett bare tulleråd, anbefaler deg heller å spørre i en bokhandel eller på et bibliotek. Tror dameromaner og chick-lit er et greit sted å starte. Anonymkode: e0777...702 Det stemmer da ikke. Erlend Loes romaner er også lettleste. Man får selvsagt mye mer ut av dem om man er en øvet leser, men det betyr ikke at det ikke passer for dem som ikke er vant med å lese. Flere av bøkene er i tillegg korte, noe som kan være bra for en nybegynner. Hvorfor ikke starte med god, lettlest litteratur i stedet for dårlige dameromaner og chick-lit? Anonymkode: d143f...32b 1
skruf Skrevet 15. mars 2019 #14 Skrevet 15. mars 2019 Det kommer litt an på hva du liker/har lyst til å lese Liker du krim så kan du sjekke ut bøkene av Anne Holt, særlig politiromanene om Hanne Wilhelmsen. Unni Lindell og Karin Fossum skriver også lettlest krim. Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole kan også anbefales. Hvis du vil ha litt lettbeint chick-lit så kan du sjekke ut bøkene av Marian Keyes; sushi for nybegynnere, Er du der ute, De desperates cafe, Engler i LA, Vannmelonen, Rachels ferie Tove Nilsen sine skyskraper-bøker er fine oppvekstromaner (skyskraperengler, skyskrapersommer, G for Georg)
TulleJenny Skrevet 15. mars 2019 #15 Skrevet 15. mars 2019 Tung tids tale av Olaug Nilssen. Lettlest, kort og veldig rørende bok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå