Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Begynner i ny jobb på ahus midten av april. De har lønningsdag den 12 og jeg begynner etter det.

det jeg lurer på er om jeg får lønn fra de i mai? Er fast ansatt.

Får jo feriepenger osv fra gamle jobben min da. Har vært i fast stilling i 7 år. 

Anonymkode: 20201...ca0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommune og stat betaler ut lønn for foregående måned den 12. i måneden etter. Det du jobber i April, får du altså lønn for 12. mai (eller nærmeste hverdag om det er en søndag eller helligdag).

Anonymkode: 854b6...a47

AnonymBruker
Skrevet

Man får som regel lønn på forskudd.  

Anonymkode: 9e6b5...19c

Skrevet

Takk for svar😊 Da blir det ikke mange dagene jeg får betalt for i april på lønnen i mai😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk full lønn i kommunen, som også gir ut lønn 12, når jeg startet 1 i samme mnd. De betaler ut forskuddsvis. 

Anonymkode: e7369...f35

Skrevet

Takk. Jeg begynner i slutten av april mente jeg. Håper jeg får full lønn i mai da😊

AnonymBruker
Skrevet

I kommunen jeg jobber ville du fått full lønn i mai.

Anonymkode: 6b302...52a

Skrevet

I mai vil du få full lønn + di dagene du jobbet i april. 

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommune og stat betaler ut lønn for foregående måned den 12. i måneden etter. Det du jobber i April, får du altså lønn for 12. mai (eller nærmeste hverdag om det er en søndag eller helligdag).

Anonymkode: 854b6...a47

Nei. I det offentlige får man betalt for hele inneværende måned den 12., dvs. at man får lønn for 12 dager på etterskudd og resten på forskudd.

Anonymkode: 969e3...255

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i staten og vi får lønn for hele inneværende måned den 12. Altså 12. Mai får man hele mai. Du ville i såfall fått for dagene i april også. Anbefaler å ringe HR og spørre om dette, ikke noe flaut i det. 

Anonymkode: 6354a...d88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...