Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? Sparte du opp penger? Søkte du dagpenger hos NAV?

Anonymkode: c2f84...96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

JA, -mer enn en gang. Ikke snylta til meg spenn fra ¨NAV¨, Før reel arb. søker igjen... 

Hivi meg i båt, 3 mnd. kosetur, o.l. MÅ JO LEVE...

-Når kassa tom, Skaffe jobb. :vetikke:

a.

Endret av Sliten&kjørt51
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det i desperasjon. Tok opp lån og levde på det til jeg fikk ny jobb. Fikk ny jobb relativt fort. Ikke å anbefale å leve på lån men i noen tilfeller må man bare. Gikk bra

Anonymkode: e4d65...edc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, to ganger. Da gjorde jeg det pga flytting fra Norge til Sverige. Hadde spart opp noen penger å leve av i Sverige i starten, men ble delvis "forsørget" av kjæresten min der. Fikk jobb i Sverige ganske raskt, men måtte ta det jeg fikk til å begynne med. Fikk bedre jobb etterhvert. Hadde totalt 3 jobber den tiden jeg bodde i Sverige.

Så, når jeg halvannet år senere skulle hjem til Norge igjen, sa jeg opp i Sverige og flyttet hjem til Norge uten å ha noe jobb å gå til. Kom hjem til Norge på en lørdag, kontaktet Manpower vikarbyrå på mandag. Begynte å jobbe tirsdag, altså dagen etter. Jobbet tre år for Manpower, og fikk så fast jobb på det stedet jeg hadde vært vikar de årene.

Kan ikke huske jeg hadde noen oppsparte penger da jeg kom hjem til Norge igjen, men Manpower lønner jo folk ofte (var det en gang i uken eller annenhver uke? Husker ikke) så det tok ikke så lang tid før jeg fikk lønn.  

Endret av Million
  • Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

I utgangspunktet ingen bra plan, selv om ting kan ordne seg for noen. Ikke alle har flaks. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg var veldig heldig og fikk napp på første jobben jeg søkte på igjen, så jeg gikk ikke uten jobb selv om jeg sa opp den ene jobben før jeg hadde i det hele tatt søkt på andre jobber

Anonymkode: fc935...557

AnonymBruker
Skrevet

Ja, en gang. Hadde leder ansvar,  men ble overstyrt av ei annen hele tiden.  Var en lite sosial jobb og følte meg ikke vel i jobben.  Sa opp jobben,  gikk over til dagpenger i tre måneder før jeg fikk ny jobb. Har hatt samme jobb i ti år nå.  

Anonymkode: 8e52c...e9b

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Startet på årsstudium. Så klarer meg med studielån og oppsparte penger. Håper jeg får jobb til høsten!

Anonymkode: 9e0e7...e88

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal si opp jobben min denne mnd fordi jeg flytter til en annen by i sommer. Håper jo jeg får jobb der fra august av, slik at det kun blir en sommerferie i mellom. Men ingen garanti 😬

Anonymkode: 5cd7d...a97

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte rett og slett ikke å jobbe der lenger, fikk legeerklæring og dagpenger fra dag én. Seks uker og vips var jeg tilbake i jobb!

Anonymkode: 56c63...e32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal si opp jobben min denne mnd fordi jeg flytter til en annen by i sommer. Håper jo jeg får jobb der fra august av, slik at det kun blir en sommerferie i mellom. Men ingen garanti 😬

Anonymkode: 5cd7d...a97

Gått å høre at det er flere i samme "båt" 😅 Krysser fingrene for at det skal gå bra!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa opp jobben når jeg var i mammapermisjon og vi flyttet til en annen by. Søkte flere stillinger når permisjonen nærmet seg slutt. Gikk arbeidsledig i 3 mnd etter permen før jeg fikk jobb, og da fikk jeg utbetalt dagpenger. Ordnet seg jo til slutt 😊

Anonymkode: 4b980...147

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg orket ikke en dag mer enn nødvendig på en kjip arbeidsplass med dårlig miljø så jeg fikk et innfall den siste dagen i den mnd. Hadde 1 mnd oppsigelsestid, og fant meg ny jobb ila den perioden. Men jeg er sykepleier, og visste at jeg kunne fått jobb uansett hvis jeg var i knipe. 

Anonymkode: 33afe...8f0

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, en gang. Hadde leder ansvar,  men ble overstyrt av ei annen hele tiden.  Var en lite sosial jobb og følte meg ikke vel i jobben.  Sa opp jobben,  gikk over til dagpenger i tre måneder før jeg fikk ny jobb. Har hatt samme jobb i ti år nå.  

Anonymkode: 8e52c...e9b

Men om du sier opp frivillig må du vel vente 8 uker på dagpenger? 

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, med mindre det var tvingende nødvendig, eller jeg var rimelig sikker på å få ny jobb raskt. Å bytte ut fast jobb med langvarig arbeidsledighet er ikke noen god situasjon. 

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte rett og slett ikke å jobbe der lenger, fikk legeerklæring og dagpenger fra dag én. Seks uker og vips var jeg tilbake i jobb!

Anonymkode: 56c63...e32

Visste ikke at det var en mulighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Var det noen som spurte dere hvorfor dere sa opp? På intervju? Selv sa jeg opp og flyttet fordi det ble slutt med han jeg var sammen med. Så ikke noe poeng i å bli på det stedet lenger. Syns det er litt flaut å si sånt på jobbintervju. 

Fikk spørsmål om det en gang og sa bare at jeg tok på meg jobb hvor som helst i landet for å få erfaring. At planen uansett var å flytte tilbake der jeg bor nå. (Har bodd her før og trives). Men følte det ble like dumt. Fikk ikke den jobben.

Anonymkode: 9e0e7...e88

AnonymBruker
Skrevet

Har gjor det flere ganger, men da var jeg student og hadde noe oppspart til å klare meg. En gang sluttet for å studere i utlandet, så få ny jobb etter studiene etter jeg kom hjem og to ganger flytting der jeg søkte på jobber etter at jeg hadde flyttet fra opprinnelig by. Tok ikke lang tid før jeg fikk jobb, dette gjelder deltid i butikk. 

Anonymkode: fd3e7...eb7

Gjest Lily_88
Skrevet
On 3/14/2019 at 6:36 AM, Thyra said:

Men om du sier opp frivillig må du vel vente 8 uker på dagpenger? 

12 uker, hvis ikke du får en legeerklæring på at det er nødvendig for helsa at man må slutte.

En venninne ble skikkelig deprimert av en arbeidsplass. Hun var mye til lege for å få sykemelding, hun gikk på veggen mange gang. Truet med å bare slutte å spise og eksistere en dag, så sinnsykt dårlig ledere og kollegaer hadde hun på jobb, alle var bare fæle mot hverandre...Da fikk hun legeerklæring på at det var best for å henne å slutte og få dagpenger, istedet for at hun blir langtidssykemeldt. 

Etter ca halvannet år fikk hun noe nytt, og jeg er så glad jeg har min venninne tilbake i sitt gamle jeg, hun gikk virkelig på en smell i den gamle jobben 😭

AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2019 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det? Sparte du opp penger? Søkte du dagpenger hos NAV?

ja når jeg skulle flytte for å starte på studier. Fikk ikke dagpenger  da jeg ble student.

Anonymkode: 78764...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...