Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ei veninne av meg har endelig blitt gravid, og har fått det for seg at man ikke skal opp i fly i begynnelsen av svangerskapet! Pga. strålefare tror jeg det var. Har aldri hørt om dette jeg, har dere? For de som flyr ofte (p.g.a. jobb e.l.)må jo dette være et stort problem dersom de blir gravide..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg aldri hørt om!!! Nei, det trur jeg bare er vås! Jeg har i hvertfall vært noen timer i lufta etter at jeg ble gravid, og foreløpig går det da bra....

Men jeg vet at det ikke er så enkelt å komme med på et fly i slutten av svangerskapet, rett og slett fordi en fødsel ombord i flyet ikke er særlig populært...... Men det er en helt annen side av saken.

Lev så langt det lar seg gjøre som normalt under svangerskapet, men dropp en del matvarer, alkohol, tobakk og narkotika.

-30+1-

Skrevet

Heisann!

Nei, det er ikke farlig å fly i begynnelsen av svangerskapet. Det er som sagt den siste mnd før fødsel at det blir vanskelig. Selv har jeg min arbeidsplass i 10000 meters høyde, og vet dette med sikkerhet.

Pumpkin :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var en periode et stort antall flyvertinner som fikk barn med Down Syndrom og Fødselsregisteret i Bergen ville i samarbeid med forskere se nærmere på om det kunne ha sammenheng med stråling i høyere luftlag.

Jeg mener å huske at de ikke fant noe som entydig kunne tyde på at det var en sammenheng.

Du kan helt sikkert fly med god samvittighet!

Skrevet

Ja nå var det desverre ikke jeg som var blitt gravid, men veninna mi.. Men jeg skal nå prøve å berolige henne..

Gjest Marlena, ikke innlogget
Skrevet

Jeg har også mitt arbeid i 10000 meters høyde og kan bekrefte at vi flyr helt til 3 svangerskapsmnd - da blir vi satt på bakken i bakketjeneste.

Så i begynnelsen skulle det ikke være noe fare. Det er ikke farlig å fly før helt på slutten av svangerskapet ......men det er på grunn av arbeidsituasjonen vi blir fritatt for tjeneste i lufta etter 3 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...