AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Hvorfor er det så mange finn brukere som lagrer annonser, og deretter gjør de ingenting? De tar ikke kontakt for å kjøpe møbelet, men lagre annonsa skal de? Har hatt noen annonser ute i 20 dager, ingen henvendelser, men mange visninger og lagringer. Selv lagrer jeg kun annonser på ting jeg vurderer sterkt å kjøpe og kontakter da selger innen kort tid. Hva skjer egentlig? Anonymkode: 37cbd...1b0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Kanskje de lagrer for å enklere finne dem igjen hvis de bestemmer seg for at de bil ha det? Jeg gidder aldri å gå inn for å forandre på listen med lagrede ting. Anonymkode: e4c3d...206 17
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Jeg lagrer når det er ting jeg syns er halvinteressant, og som jeg vil fundere på. Ofte er det at prisen er høyere enn hva jeg ønsker å betale og ved lagring får jeg beskjed om selger setter ned prisen. Anonymkode: 58067...6e0 23
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lagrer når det er ting jeg syns er halvinteressant, og som jeg vil fundere på. Ofte er det at prisen er høyere enn hva jeg ønsker å betale og ved lagring får jeg beskjed om selger setter ned prisen. Anonymkode: 58067...6e0 Det er grunnen til at jeg lagrer i hvert fall... for å følge med på om prisen blir satt ned. Anonymkode: 7c597...9a5 10
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange finn brukere som lagrer annonser, og deretter gjør de ingenting? De tar ikke kontakt for å kjøpe møbelet, men lagre annonsa skal de? Har hatt noen annonser ute i 20 dager, ingen henvendelser, men mange visninger og lagringer. Selv lagrer jeg kun annonser på ting jeg vurderer sterkt å kjøpe og kontakter da selger innen kort tid. Hva skjer egentlig? Anonymkode: 37cbd...1b0 Lagrer i tilfellet jeg får tid eller råd til å hente. Mange ganger lagrer jeg fordi jeg liker det, men kanskje prisen er for høy. Folk har ofte litt før høye priser innpå der. Anonymkode: 76707...772 10
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Det er ikke for høy pris hvertfall, møblelet er rett under halv pris som ny og mye bilder, ingen bruksskader osb. Men da er det vel noen som håper å få kjøpt det til loppepris da. Anonymkode: 37cbd...1b0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke for høy pris hvertfall, møblelet er rett under halv pris som ny og mye bilder, ingen bruksskader osb. Men da er det vel noen som håper å få kjøpt det til loppepris da. Anonymkode: 37cbd...1b0 Problemet ditt med denne logikken er dette: DU synes møbelet var verdt nypris. Men det trenger selvsagt ikke være noen på Finn som deler den oppfatningen. Møbler generelt er mye penger for lite kvalitet. I tillegg må kjøper ta seg bryet med å hente. De løper risikoen for å dra med seg skjeggkre e.l. og (om det er stoppede møbler) lukt eller veggdyr eller lopper. Om du har satt bruktprisen til halv pris så: prisen er mye for høy. Med mindre noe er en klassisk designgjenstand har du griseflaks om du får igjen 1/4 av nypris. Unntakene er ikea (som holder seg snodig godt i pris) og om du kjøpte den kraftig nedpriset ny. Om du søker rundt på Finn så finner du verdien av de ulike møbeltyper. Og desverre er feks en kommode på bruktmarkedet omtrent like mye verdt uavhengig av om du var gal nok til å betale over et par tusenlapper eller ei. Anonymkode: 59499...438 19
_popcorn_ Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 Jeg lagrer annonser jeg synes er interessant, i påvente av om jeg får tak i sjåfør/bil for å muligens hente. Jeg orker ikke starte en dialog med selger angående møbler før jeg vet at jeg faktisk har hente-mulighet. 4
Million Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 Man lagrer jo av mange grunner. Sitter man og ser etter en ny sofa for eksempel, lagrer man de man synes er fine mens man scroller gjennom annonsene, for å lettere finne dem igjen senere om man får behov for det. For å så plutselig, etter å ha lagret 8 stk, finner man DEN supre sofaen som man vil ha. Da har man jo ikke behov for de 8 man lagret likevel. Man lagrer jo ikke bare de man SKAL kjøpe eller 100% sikkert skal kontakte selger om. 11
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #10 Skrevet 13. mars 2019 Jeg har favorittlister og faste søk på finn, alt ettersom hva jeg er interessert i. Hvis jeg f eks er på kikk etter et bord, så har jeg fast søk innenfor et område og en prisgruppe. Er noe av interesse, lagrer jeg det. Men ofte dukker noe annet opp, eller det er ikke helt det jeg vil ha, så jeg venter og ser hva annet som kommer.Har jeg det som en favoritt, vil jeg også få beskjed hvis prisen synker. Innimellom tar jeg en rydde runde i favorittene mine, og da sletter jeg lagringen. Eller hele listen slettes når bordet er funnet. Men uansett, har noe lagt ute i 20 dager, er det nok på tide å vurdere prisen. Anonymkode: 821db...931 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #11 Skrevet 13. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet ditt med denne logikken er dette: DU synes møbelet var verdt nypris. Men det trenger selvsagt ikke være noen på Finn som deler den oppfatningen. Møbler generelt er mye penger for lite kvalitet. I tillegg må kjøper ta seg bryet med å hente. De løper risikoen for å dra med seg skjeggkre e.l. og (om det er stoppede møbler) lukt eller veggdyr eller lopper. Om du har satt bruktprisen til halv pris så: prisen er mye for høy. Med mindre noe er en klassisk designgjenstand har du griseflaks om du får igjen 1/4 av nypris. Unntakene er ikea (som holder seg snodig godt i pris) og om du kjøpte den kraftig nedpriset ny. Om du søker rundt på Finn så finner du verdien av de ulike møbeltyper. Og desverre er feks en kommode på bruktmarkedet omtrent like mye verdt uavhengig av om du var gal nok til å betale over et par tusenlapper eller ei. Anonymkode: 59499...438 Jeg har solgt en god del av mine andre møbler på finn til halv pris av nytt. Bohus, skeidar, ikea. Alltid fått det solgt. Gjelder såklart ikke dyre jallamøbler og sofagrupper fra 80 tallet med nypris 30 000... Har alltid fornuftig pris. Anonymkode: 37cbd...1b0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #12 Skrevet 13. mars 2019 4 minutter siden, Million said: Man lagrer jo av mange grunner. Sitter man og ser etter en ny sofa for eksempel, lagrer man de man synes er fine mens man scroller gjennom annonsene, for å lettere finne dem igjen senere om man får behov for det. For å så plutselig, etter å ha lagret 8 stk, finner man DEN supre sofaen som man vil ha. Da har man jo ikke behov for de 8 man lagret likevel. Man lagrer jo ikke bare de man SKAL kjøpe eller 100% sikkert skal kontakte selger om. Det er jo greit nok, men hvorfor ikke fjerne lagringen av ting man så ikke vil kjøpe allikevel? Anonymkode: 37cbd...1b0
Million Skrevet 13. mars 2019 #13 Skrevet 13. mars 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo greit nok, men hvorfor ikke fjerne lagringen av ting man så ikke vil kjøpe allikevel? Anonymkode: 37cbd...1b0 Latskap? Ser ikke hensikten? Det skjer jo ingenting om de lar det stå der. Har solgt mye på Finn opp gjennom årene, men har aldri hengt meg opp i hvor mange som lagrer annonsen og lar den stå. Har vel bare tenkt at de synes det så interessant ut først, men så fant noe annet f.eks. Endret 13. mars 2019 av Million 5
Trolltunge Skrevet 13. mars 2019 #14 Skrevet 13. mars 2019 Jeg kan lagre annonser for helt andre ting enn objektet som selges. Ser jeg en god idé kan det være derfor jeg lagrer annonse. For eksempel fant jeg ut hvordan jeg vil pusse opp trappen min fra en boligannonse. 11
Apis Skrevet 13. mars 2019 #15 Skrevet 13. mars 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke for høy pris hvertfall, møblelet er rett under halv pris som ny og mye bilder, ingen bruksskader osb. Men da er det vel noen som håper å få kjøpt det til loppepris da. Anonymkode: 37cbd...1b0 En vare er ikke mer verdt en det du får solgt det for, men du er som regel ikke så langt unna når du får lagrede søk, selv så bruker jeg gjerne å ha annonsen liggende ute et par uker før jeg påfølgende mandag setter ned prisen vis det ikke har vært noe reaksjon , gjerne vis jeg ser det har vært mange inne å kikket, 2
ElectricScum Skrevet 13. mars 2019 #16 Skrevet 13. mars 2019 Kan være mange grunner. Jeg lagret boligannonser for å se hvor mange jeg fant med det idiotiske Audrey Hepbrun-bildet i svart/hvitt. Sluttet å lagre da jeg bikket 30 stk. Forhåpentligvis er det bare en bolig-stylist som trekker rundt på dette bildet. Dessverre tviler jeg på at vi kan skylde på bolig-stylisten i alle de tusenvis av hjemmene på Finn hvor vi finner utsnittet av Michelangelos maleri fra det sixtinske kapell på veggen. Der snakker vi kun dårlig smak og originalitet på bunnivå fra selger. Førstemann til å finne et av eksemplene jeg snakker om. GO! 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #17 Skrevet 13. mars 2019 Jeg lagrer ofte annonser for å se hvor lang tid det tar til det blir solgt. Er det folk som vil selge slike møbler som deg, men stusser på prisen, vil de kanskje følge med på annonsen for å se om du klarer å selge. For tiden ser jeg etter ny bil. Har lagret kanskje 40, kun 2 av de har jeg sett på. Og jeg har ennå ikke bestemt meg om jeg skal komme med bud til den ene jeg synes er interessant. Anonymkode: 51526...e24 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #18 Skrevet 13. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange finn brukere som lagrer annonser, og deretter gjør de ingenting? De tar ikke kontakt for å kjøpe møbelet, men lagre annonsa skal de? Har hatt noen annonser ute i 20 dager, ingen henvendelser, men mange visninger og lagringer. Selv lagrer jeg kun annonser på ting jeg vurderer sterkt å kjøpe og kontakter da selger innen kort tid. Hva skjer egentlig? Anonymkode: 37cbd...1b0 Slik har jeg det og. Jeg har feks inne en annonse nå på noe helt nytt, med merkelapp på, nypris 399 kr. Hadde annonsen inne lenge og begynte på høyere pris, men er nå nede på 50 kr. Folk har lagret den, men ingen kontakt på 50 kr engang.. 🤔 Anonymkode: 025fa...59e
misssssnorway Skrevet 13. mars 2019 #19 Skrevet 13. mars 2019 Lagrer ofte ting som inspirasjon eller som påminnelse om enkelte gjenstander jeg leter etter. Blir litt som en ønskeliste, uten at jeg nødvendigvis har tenkt til å kjøpe no som helst av det jeg lagrer. Mye enklere å lage lister fremfor å bokmerke i nettleser f.eks. 2
Djungelvrål Skrevet 13. mars 2019 #20 Skrevet 13. mars 2019 De har på autolagring, det trenger ikke bety noenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå