Gå til innhold

Dere som har barn med noen som har barn fra før, hvordan er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Lurer litt på, som tittelen sier, hvordan det er for dere som har barn med noen som har barn fra før? Har for tiden (helt tåpelig) noe til tankekjør på den biten da jeg har en kjæreste som har barn fra før. Alle kommer godt overens, men jeg tenker jo selvfølgelig mye på når det kommer et barn til som blir felles. Jeg ser jo hvor mye det barnet blir idolisert av kjæresten som snakker omtrentlig kun om barnet når vi er med andre, bruker fødselsdatoen som kode på telefonen osv, noe som er forståelig, men jeg begynner jo selvsagt å tenke på om våre barn som blir felles også blir "prioritert" på samme måte, eller om det for alltid vil være førstefødte som gjelder? Jeg trenger ikke å bli fortalt hvor idiotisk tankegang det er, men hendvender meg fortsatt til KG om det er noen som har vært i samme sko, og kan fortelle litt om det? 

Anonymkode: fd8d0...afd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel nå er jeg i motsatt ende som har to kull med to forskjellige fedre. Er like glad i alle barna. Regner med det er slik for de fleste foreldre, frykten din er helt grunnløs. Tror det er slik man kan tenke når man ikke har opplevd enda å være mor/far selv. 

Anonymkode: 5d57f...2e3

Skrevet

Det går helt fint.  De fleste foreldre har mer enn nok kapasitet til å elske mer enn et barn.  Min samboer har to barn fra før som er de viktigste i hans liv.  Forskjellen nå er at det er tre barn som er viktigst. 

Om kjæresten din allerede prioriterer det barnet han har fra før så tyder det på at han er en veldig god pappa, og da også vil være en god pappa til deres felles barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...