AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Dagbladet har ringt daglig nå i flere måneder. De har mast på mail om et tilbud de har, de spurte også på chatten da jeg spurte om noe helt annet og jeg sa nei og jeg tok telefonen en gang og sa nei takk. Har med andre ord sagt NEI tre ganger til samme tilbud på tre forskjellige plattformer. Jeg ble så forbannet at jeg har nå reservert meg mot telefonsalg, allikevel så ringer de. Hver bidige dag, opp til 3 ganger dagen. Jeg har nå blokkert dem men ser at de fortsetter å ringe å ringe. Innafor å sende mail og be dem om å slutte å ringe?! Anonymkode: 8215b...d86
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Jeg pleier å bli skikkelig skikkelig ufin. Da pleier selgerne å unngå å ringe meg. Fælt at det må gå ut over de som bare gjør jobben sin, men det er ingenting Annet å gjøre når de ringer fra nye nr hele tiden og nekter å respektere at man ikke er interessert. Anonymkode: 11b25...de2 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Jeg pleier å blokkere nummere fra selgere Anonymkode: fb9cc...631 6
Gjest Mass Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innafor å sende mail og be dem om å slutte å ringe?! Anonymkode: 8215b...d86 Ja, det er vel innafor. Send en høflig mail og be om fred.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dagbladet har ringt daglig nå i flere måneder. De har mast på mail om et tilbud de har, de spurte også på chatten da jeg spurte om noe helt annet og jeg sa nei og jeg tok telefonen en gang og sa nei takk. Har med andre ord sagt NEI tre ganger til samme tilbud på tre forskjellige plattformer. Jeg ble så forbannet at jeg har nå reservert meg mot telefonsalg, allikevel så ringer de. Hver bidige dag, opp til 3 ganger dagen. Jeg har nå blokkert dem men ser at de fortsetter å ringe å ringe. Innafor å sende mail og be dem om å slutte å ringe?! Anonymkode: 8215b...d86 Dette er langt over grensen for det akseptable. Finn epost til kundeservice og fortell dem at de driver telefonterror. Når du er reservert for telefonsalg aå kan det ta 6 måneder før du merker effekten av reservasjonen. Har du i tillegg hatt et abn i nevnte avis tidligere så kan de kontakte deg selv om du er reservert. Igjen, dette er totalt uakseptabelt. Anonymkode: b995f...c3c 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Jeg gir telefonen til barna😂 2 åringen svarer ikke så godt Anonymkode: 7b7c4...be6 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #7 Skrevet 14. mars 2019 Dette må man vel nesten regne med når man faktisk er villig til å betale fom sludder fra Dagbladet... Anonymkode: 9975e...73d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #8 Skrevet 14. mars 2019 Ville kontaktet forbruker rådet eller hva det heter. Selv om du har vært kunde tidligere eller lignende er det grenser for hva de kan tillate seg å gjøre. Anonymkode: 8ee25...785
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #9 Skrevet 14. mars 2019 Helt innafor å be om å få fred. Ikke normalt å bli terrorisert daglig av selgere altså! Så ta kontakt med dem og be dem slutte! Det Det er vel sikkert et innleid firma som gjør denne jobben for Dagbladet, og de bør få beskjed om at de jobber svært uproft. Anonymkode: 38ae4...93d 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 14. mars 2019 #10 Skrevet 14. mars 2019 (endret) Lenge siden jeg reserverte meg mot ekkelt mas fra tele-salg. OM Noen ringer meg, er jeg Smør-blid, veldig interesert, -unnskyld, må bare finne en penn. e.l. -Ett lite øyeblikk. ... De er altid borte, -når jeg er færdig i vaskerommet, -vært på butikken e.l. a. Endret 16. mars 2019 av Sliten&kjørt51 Typo--- 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #11 Skrevet 14. mars 2019 Et firma du har hatt et kundeforhold til tidligere, har rett til å kontakte deg, selv om du har reservert deg mot telefonsalg. Det var i alle fall sånn før; vet ikke om dette har blitt endret i nyere tid. Men du kan kontakte Dagbladet og be om å bli slettet fra deres register over tidligere kunder. Om de faktisk gjør det, er en annen sak. Anonymkode: da64b...72c 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #12 Skrevet 14. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: Et firma du har hatt et kundeforhold til tidligere, har rett til å kontakte deg, selv om du har reservert deg mot telefonsalg. Det var i alle fall sånn før; vet ikke om dette har blitt endret i nyere tid. Men du kan kontakte Dagbladet og be om å bli slettet fra deres register over tidligere kunder. Om de faktisk gjør det, er en annen sak. Anonymkode: da64b...72c Nei, det har de ikke lov til. Et tidligere kundeforhold betyr at du i praksis skal fjernes fra bedriftens lister automatisk. Anonymkode: 8ee25...785 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #13 Skrevet 14. mars 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det har de ikke lov til. Et tidligere kundeforhold betyr at du i praksis skal fjernes fra bedriftens lister automatisk. Anonymkode: 8ee25...785 Det ser ut som om reglene har blitt strengere, ja: https://www.forbrukertilsynet.no/telefonsalg-uonsket-reklame Anonymkode: da64b...72c 4
AndreasBR Skrevet 15. mars 2019 #14 Skrevet 15. mars 2019 23 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev: Lenge siden jeg reserverte meg mot ekkelt mas fra tele-salg. OM Noen ringer meg, er jeg Smør-blid, veldig interesert, -unnskyld, må bare finne en penn. e.l. -Et lite øyeblikk. ... De er altid borte, -når jeg er færdig i vaskerommet, -vært på butikken e.l. a. Forkastelig oppførsel... De gjør bare jobben sin.. Det er faktisk ikke de som ringer som er ansvarlig for at du ikke blir ringt, det er sjefen deres/firmaet..
Sliten&kjørt52 Skrevet 15. mars 2019 #15 Skrevet 15. mars 2019 39 minutter siden, AndreasBR skrev: Forkastelig oppførsel... De gjør bare jobben sin.. Det er faktisk ikke de som ringer som er ansvarlig for at du ikke blir ringt, det er sjefen deres/firmaet.. Ikkeså GOD i ¨tele-salg¨ du- ... FORKASTELIG Å p l a g e folk, -bryte loven, mente du vel... a.
AndreasBR Skrevet 15. mars 2019 #16 Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, Sliten&kjørt51 skrev: Ikkeså GOD i ¨tele-salg¨ du- ... FORKASTELIG Å p l a g e folk, -bryte loven, mente du vel... a. Nei, jeg mener det er forkastelig å kaste bort hardtarbeidende folk sin tid på den måten.. (Begge veier) Den som ringer går bare etter systemet sitt, da er det bedre å høflig oppgi at man har reservert seg mot slikt, og ha en fin dag videre.. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #17 Skrevet 15. mars 2019 På 13.3.2019 den 14.15, AnonymBruker skrev: Dagbladet har ringt daglig nå i flere måneder. De har mast på mail om et tilbud de har, de spurte også på chatten da jeg spurte om noe helt annet og jeg sa nei og jeg tok telefonen en gang og sa nei takk. Har med andre ord sagt NEI tre ganger til samme tilbud på tre forskjellige plattformer. Jeg ble så forbannet at jeg har nå reservert meg mot telefonsalg, allikevel så ringer de. Hver bidige dag, opp til 3 ganger dagen. Jeg har nå blokkert dem men ser at de fortsetter å ringe å ringe. Innafor å sende mail og be dem om å slutte å ringe?! Anonymkode: 8215b...d86 Hm. Startet dette med et abonnement på Dagbladet pluss som du bestilte? Anonymkode: 0e301...fce
Rumle Skrevet 15. mars 2019 #18 Skrevet 15. mars 2019 Selvfølgelig er det innafor, ts Tror du de har noe spesielt med kvaler om det er innafor å plage deg 3 ganger om dagen? Kontakt gjerne forbrukerrådet og klag også. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #19 Skrevet 15. mars 2019 På 14.3.2019 den 11.38, Sliten&kjørt51 skrev: Lenge siden jeg reserverte meg mot ekkelt mas fra tele-salg. OM Noen ringer meg, er jeg Smør-blid, veldig interesert, -unnskyld, må bare finne en penn. e.l. -Et lite øyeblikk. ... De er altid borte, -når jeg er færdig i vaskerommet, -vært på butikken e.l. a. Det var lurt! Anonymkode: 0e301...fce 3
Edie Skrevet 15. mars 2019 #20 Skrevet 15. mars 2019 Ryddet for innhold med opphavsrett, krenkelser, brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Edie, adm. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå