Gå til innhold

Hvor får man kjøpt gurkemeierot

Oslogs

Anbefalte innlegg

Som spørsmålet i headeren - kan ikke huske å ha sett det på normalt store dagligvarebutikker, men de har det kanskje på større? Type coop obs? Eller må man på innvandrerbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har kjøpt på min lokale coop extra i Bergen.  De bestiller inn det meste, hvis vi spør.

Anonymkode: ead8e...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det fås kjøpt i de fleste noenlunde velassorterte dagligvarebutikker.

Hvis du ikke får tak i, lag maten uten. Gurkemeie smaker nesten ingenting, det er gulfargen som er det vesentligste. Vær obs på at fargen fort blir permanent på klær, benkeplater etc. Tørk av flekker og legg tøy i bløt med en gang, om det blir søl.

Anonymkode: ab248...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke får tak i, lag maten uten. Gurkemeie smaker nesten ingenting, det er gulfargen som er det vesentligste. Vær obs på at fargen fort blir permanent på klær, benkeplater etc. Tørk av flekker og legg tøy i bløt med en gang, om det blir søl.

Takk for tips, tar turen innom en større dagligvarebutikk i ettermiddag. Tenkte å lage ingefærshot med gurkemeie. Gurkemeien skal visstnok være kjempebra for immunforsvaret, men er nok ikke krise om jeg ikke finner.

Og takk for heads up - skal bruke forkle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Oslogs skrev:

Takk for tips, tar turen innom en større dagligvarebutikk i ettermiddag. Tenkte å lage ingefærshot med gurkemeie. Gurkemeien skal visstnok være kjempebra for immunforsvaret, men er nok ikke krise om jeg ikke finner.

Vær obs på at kroppen trenger pepper sammen med gurkemeie for å kunne ta opp og nyttegjøre seg de gode stoffene i den :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oslogs skrev:

PS! Ikke la deg friste til å ta en bit av fersk gurkemeierot heller. Leste at det farger tennene helt gule! Men jeg har ikke lest noe om det blir permanent farge på tennene, eller om det lar seg pusse bort. Men for sikkerhets skyld; ikke spis biter av den fersk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Skriblerinna skrev:

Vær obs på at kroppen trenger pepper sammen med gurkemeie for å kunne ta opp og nyttegjøre seg de gode stoffene i den :) 

Det står det ingenting om i denne artikkelen. Der står det at det opptas i svært liten grad i kroppen overhodet. Står ingenting om pepper.

Anonymkode: 73686...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er snakk om fersk gurkemeierot, må du nok til en velassortert innvandrerbutikk snarere enn vanlig dagligvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Fersk gurkemeie har en lett besk smak, som blir mer søtlig ved varmebehandling.

Til TS:

Kutt den i så små biter du kan, og rengjør kniven godt etter bruk, fargestoffenen setter seg godt fast på kniver, omtrent som fett.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det er snakk om fersk gurkemeierot, må du nok til en velassortert innvandrerbutikk snarere enn vanlig dagligvare.

Fersk gurkemeie i rot  selges på Coop extra, meny og Global food butikker. Jeg ville ikke kjøpt det fra andre innvandrer butikker pga dårlig kontroll og merking vedr hvor produktet kommer fra.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det står det ingenting om i denne artikkelen. Der står det at det opptas i svært liten grad i kroppen overhodet. Står ingenting om pepper.

Anonymkode: 73686...261

Gurkemeie er anerkjent og brukt i århundrer mot betennelser i kroppen. Selv har jeg meget god effekt ved inntak av denne roten for å fjerne og lindre mine leddplager og betennelser. Smerter er ofte borte innen en time etter inntak. Og jeg bruker ikke annen medisin.

Anonymkode: a7cb0...f02

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...