Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #1 Skrevet 15. april 2005 Før i tiden. I riktig gamledager da feiret man runde dager, men på meg virker det som alle runde dager er stordager nå? 20 er jo en knalldag for ungdommen, men det er 18 årsdagen også. Så blir det slått på stortrommen ved 25 årsdagen. 30 årsdagen er større, da leier man et lokale og fyller opp. 40 årsdagen er det selskapslokale og stort selskap. Så kommer50 årsdagen som er en stordag selvfølgelig. Så skal man markere 55 år også? Så er det 70, da stilner det noe. man venter da til 70, så er det 90. Så kommer 100 om man er såeldig da... Før var det o ikke vanlig å¨markere så voldsomt. Det var vel først ved 50 man slo riktig på stortrommen. Har irritert meg over noen av disse dagene. Man får skriftlig invitasjon til eks 30 eller 40 årsdag. Det forventes mere som gjest når det skal være så stort og sværet.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #2 Skrevet 15. april 2005 Uff ja. Men det verste er tross alt 88-årsdagen, med fire rundinger! DET blir nok schvææært om noen år, tenker jeg!
flowerpower Skrevet 15. april 2005 #3 Skrevet 15. april 2005 Hvis du ikke liker disse selskapene, så er det jo bare å takke nei, da vel :o
Malou Skrevet 15. april 2005 #4 Skrevet 15. april 2005 Folk må vel få feire hva de vil, så lenge de ikke forventer at alle andre nødvendigvis også gjør det.
Nelle Skrevet 15. april 2005 #5 Skrevet 15. april 2005 Før i tiden. I riktig gamledager da feiret man runde dager, men på meg virker det som alle runde dager er stordager nå? 20 er jo en knalldag for ungdommen, men det er 18 årsdagen også. Så blir det slått på stortrommen ved 25 årsdagen. 30 årsdagen er større, da leier man et lokale og fyller opp. 40 årsdagen er det selskapslokale og stort selskap. Så kommer50 årsdagen som er en stordag selvfølgelig. Så skal man markere 55 år også? Så er det 70, da stilner det noe. man venter da til 70, så er det 90. Så kommer 100 om man er såeldig da... Før var det o ikke vanlig å¨markere så voldsomt. Det var vel først ved 50 man slo riktig på stortrommen. Har irritert meg over noen av disse dagene. Man får skriftlig invitasjon til eks 30 eller 40 årsdag. Det forventes mere som gjest når det skal være så stort og sværet. Hva er egentlig problemet her? Vi har et par valg her i livet -ha det gøy, eller ikke ha det gøy. Hvis noen har lyst til å ha det litt gøy i livet sitt, så kan vel du bare la de få lov til det? Hvis du føler at noen forventer mer av deg som gjest så kan du vel bare drite i å gå...
Gjest Gjesta Skrevet 15. april 2005 #6 Skrevet 15. april 2005 Er det bare jeg som synes at dette smileytryne: blir misbrukt en del på forumet? :klø:
Gjest Sesselja Skrevet 15. april 2005 #7 Skrevet 15. april 2005 Før i tiden. I riktig gamledager da feiret man runde dager, men på meg virker det som alle runde dager er stordager nå? Før feiret man runde dager. Nå er runde dager stordager. Så alt er ved det samme, med andre ord? Det kan da neppe kalles en ny trend.
chimp Skrevet 15. april 2005 #8 Skrevet 15. april 2005 Uff ja. Men det verste er tross alt 88-årsdagen, med fire rundinger! DET blir nok schvææært om noen år, tenker jeg! Tenk på meg da... som fyller 88 den 8.8.... men dessverre ikke i 2088... el heldigvis kanskje! Uansett hadde jeg nå bursdag 8.8.88....1988!
Ms Lilja Skrevet 15. april 2005 #9 Skrevet 15. april 2005 Jøje meg! Livet blir hva man gjør det til. Syns det er strålende at folk benytter større og mindre anledninger til å samles til sosialt samvær av ymse slag. Men liker man det ikked så bli hjemme. Jorda snurrer videre uansett
LilleBille Skrevet 15. april 2005 #10 Skrevet 15. april 2005 Synes du er sær jeg Trøffel... vi må da få feire alle de dagene vi kan.. (og dessuten glemte du 45 - som er halvveis til 90) ... Følte du at du ble oversett på din store dag eller.. siden du har så mye imot feiringen
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #11 Skrevet 15. april 2005 Har irritert meg over noen av disse dagene. Man får skriftlig invitasjon(...) Oi, oi! Jeg gir skriftlig invitasjon til alle mine bursdager, jeg! Hviken prestasjonsangst disse gjestene mine må få!!!
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #12 Skrevet 15. april 2005 Er det bare jeg som synes at dette smileytryne: blir misbrukt en del på forumet? :klø: Og det er bare gjester som bruker den stortsett.
Gjest LoisLane Skrevet 15. april 2005 #13 Skrevet 15. april 2005 Jeg feirer alle bursdager, jeg. Og går gjerne i dem også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå