AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Meg og barnefar har hatt en samværsavtale for vårt barn som fyller 1 år denne uka. Avtalen har en gyldighet frem til dagen hun har bursdag, så var planen å mekle på nytt. Far ikke fulgt opp avtalen de to siste månedene, altså siden barnet var 10 måneder. Vi har fått innkalling til meklingstime nr 2 nå, men jeg fikk nettop en tlf fra familievernkontoret om at far ikke vil mekle.. Er det sånn at tidligere avtale vil gjelde frem vi lager en ny, selv om vi har gyldighetsdato på den eller vil det være « null samvær « fremover? Jeg har søkt barnebidrag og sendt inn tidligere samværsavtale, skal jeg melde i fra om endringer? Blir veldig dumt hvis jeg skal miste flere dager i måneden i bidrag når far ikke dukker opp her. Må jeg og hvordan i såfall skal jeg dokumentere at far ikke har samvær til NAV? Anonymkode: a102f...196
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Bidrag påvirkes ikke av dagsamvær, kun overnattinger. All den tid samværsforelder ikke har behov for plass, tannbørste, klær og mat til barnet, skal samværsforelder bidra til barnets livsopphold i bostedsforelders hjem. Hva som skjer fremover, er det han som kan svare på. Om han akter å møte opp eller ikke. Jeg ville tilbudt å fortsette med opprinnelig samværsplan inntil han ønsker endring. Anonymkode: 39729...b80
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bidrag påvirkes ikke av dagsamvær, kun overnattinger. All den tid samværsforelder ikke har behov for plass, tannbørste, klær og mat til barnet, skal samværsforelder bidra til barnets livsopphold i bostedsforelders hjem. Hva som skjer fremover, er det han som kan svare på. Om han akter å møte opp eller ikke. Jeg ville tilbudt å fortsette med opprinnelig samværsplan inntil han ønsker endring. Anonymkode: 39729...b80 Det du skriver angående dagssamvær og overnatting visste jeg ikke. At han ikke har dagssamvær lenger har ingen betydning for størrelsen på bidraget jeg har søkt da? Takk for svar forresten, ble en litt klokere nå Anonymkode: a102f...196
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du skriver angående dagssamvær og overnatting visste jeg ikke. At han ikke har dagssamvær lenger har ingen betydning for størrelsen på bidraget jeg har søkt da? Takk for svar forresten, ble en litt klokere nå Anonymkode: a102f...196 Hvis du finner frem bidragssøknaden, vil du se at samværmengden/alternativene er definert som '0-3 netter/mnd' osv. Han har tross alt ikke utgifter til barnet når det ikke bor der (altså overnatter der). Færre enn 4 overnattinger i mnd*, gir vel fullt bidrag, og så minker bidraget etter hvert som hans utgifter til å ha barnet hjemme hos seg øker. * Med forbehold om at jeg ikke har riktige tallgrenser, prinsippet vil likevel være korrekt. Anonymkode: 39729...b80
Million Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 (endret) Har du testet bidragskalkulatoren på NAV sine hjemmesider? Hvis det er så at far ikke har datteren på overnattinger hjemme hos seg selv, kun på besøk hos dere, så skal han betale fullt barnebidrag. Jeg skjønte ikke helt siste spørsmålet ditt. Må du dokumentere at far ikke har barnet på overnatting da? Sier han noe annet til NAV eller hva? Du forteller jo bare NAV at han ikke har det. Ikke noe å dokumentere i vanlige fall. Endret 13. mars 2019 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå