AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Det ser ut for meg til å være slutt på at ungdommen drikker. At det å drikke litt fra helt ned i 13 årsalderen,?14-15-16 ser ut til å være temmelig skjeldent og slikt tenåringene absolutt ikke gjør. Slikt som alle gjorde etter vi var konfirmert. Vel det var alltids noen, men det store flertallet. Nå ser det ut som tanken er at det er alltids noen som tester litt, men det store flertallet gjør ikke det. Denne ungdomsfylla var i by og land, rik og fattig. Den var temmelig universell. Det var slik lenge før jeg kom på ungdomsskolen og tror der også fortsatte i tiåret etterpå. Er 44 år nå. Jeg tror jeg tenker det er litt dumt det forsvant..... Tenker det var mye bra i det, mye læring. Anonymkode: d3ab1...3d8 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Kanskje fordi de forstår at man kan ha det gøy uten alkohol. 9
Million Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Det ser for meg ut som om andre stoffer har overtatt hos ungdommen. De benytter ikke bare alkohol til rus lenger. Nå er det liksom helt normalt at folk sitter og røyker hasj istedet, eller putter i seg merkelige piller. Narkotika kan gjøre folk galere enn alkoholrus gjør, er mitt inntrykk. Skummelt. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 Ungdommen nå til dags! ...er veldig ordentlig. Jeg hørte på radio i går at drømmen til ungdom i dag er et A4-liv så fort som mulig. Hus, hund, familie, jobb osv. Ellers er jeg enig med @Million i at det ser ut som at andre rusmidler tar over for alkohol. Hvilket ikke er det spor bedre. Det er ikke lett å være superfornuftig hele tiden, det må tyte ut på en eller annen måte. Anonymkode: 76d07...caa
ajarRun Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 39 minutter siden, Million skrev: Det ser for meg ut som om andre stoffer har overtatt hos ungdommen. De benytter ikke bare alkohol til rus lenger. Nå er det liksom helt normalt at folk sitter og røyker hasj istedet, eller putter i seg merkelige piller. Narkotika kan gjøre folk galere enn alkoholrus gjør, er mitt inntrykk. Skummelt. Har du jobbet på bar? Alkohol gjør noen mennesker gale. Alkohol kan føre til psykose. Det er et organisk løsemiddel, hjernen inneholder masse fett. 5
Million Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Har du jobbet på bar? Alkohol gjør noen mennesker gale. Alkohol kan føre til psykose. Det er et organisk løsemiddel, hjernen inneholder masse fett. Ja, det kan skje, selvfølgelig. Har da sett folk gå av hengslene i fylla noen ganger opp gjennom årene. Men likevel, narkotika fucker ofte opp hjernen på en helt annen måte, og kan gjør folk helt gale. 2
Vox_populi Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 Tenåringene av i dag er mye mer barnslige og uselvstendige enn vi var. Som igjen er en følge av dagens oppdragelse av curlingforeldre. De tør ikke prøve noe som er nytt og farlig. Men mindre fyll er ikke bare et ungdomsfenomen. I min barndom så en ofte fulle folk på gater og streder, mest på festdager (17. mai), men også på vanlige lørdagskvelder. Nå for tida er folk altfor skikkelige til at denslags forekommer. 2
Mann1979 Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 Kjempeflott at alkohol er på vei ut blant ungdom. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 Har ungdommer i hus selv og mitt inntrykk stemmer overens med forskningen. Ungdom drikker ja, men de starter senere og tar det roligere enn hva jeg husker fra min egen ungdomstid. Synes dette er utelukkende positivt jeg da. Når jeg tenker tilbake på hvordan vi holdt på er det et under at det ikke skjedde mer galt enn det gjorde. Anonymkode: f00aa...311 5
Gjest SeptemberRose Skrevet 13. mars 2019 #10 Skrevet 13. mars 2019 Ungdommen tok til fornuft kanskje?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #11 Skrevet 13. mars 2019 Nå er jeg selv i 40 årene, vokste opp sentralt i Oslo. Og første gang jeg smakte alkohol var jeg 16 år, og jeg drakk sjelden. Hadde kanskje litt å si at jeg gikk på idrettslinja og trente mye. Men hadde jo venninner som ikke holdt på med idrett, og ingen av oss startet å drikke før vi var 16 år. Nå har jeg en 18 åring i hus, hun drakk første gang som 16 åring, drikker ikke ofte. Så det blir jo nøyaktig det samme som meg. Hennes venninner er som henne og. Men jeg hadde noen venninner på bygda, og der startet de da de var 13 år, og de drakk ofte. Anonymkode: 5ae9e...057 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #12 Skrevet 13. mars 2019 6 minutter siden, SeptemberRose skrev: Ungdommen tok til fornuft kanskje? https://www.aftenposten.no/norge/i/BJmGe/--Muslimsk-pavirkning-gjor-at-unge-drikker-mindre De har tatt til seg noe ihvertfall... Anonymkode: 4316b...607 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #13 Skrevet 13. mars 2019 Som 18-åring kan jeg fortelle dere at alkohol fortsatt er veldig populært blant ungdom. Vet om folk i 13-års alder som har drukket seg fulle flere ganger før Anonymkode: 95264...363 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #14 Skrevet 13. mars 2019 1 time siden, Aragorn ll Elessar skrev: Kanskje fordi de forstår at man kan ha det gøy uten alkohol. Da tar de feil😅 Anonymkode: ee06d...62f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #15 Skrevet 13. mars 2019 19 minutter siden, SeptemberRose skrev: Ungdommen tok til fornuft kanskje? Burde de ikke da samtidig begynne å bevege seg mer hvis de er så fornuftige? Ingen ungdom har noensinne bevegd seg så lite som de gjør i dag. Og hvorfor har misbruk av narkotika som mdma og lignende økt hvis de er så fornuftige. Sist jeg hørte på NRK nyheter så var misbruket like høyt nå som på midten av nittitallet. Anonymkode: ee06d...62f 1
Vox_populi Skrevet 13. mars 2019 #16 Skrevet 13. mars 2019 Men ennå er ikke alle jomsvikinger døde, heldigvis!8.-klassinger på ungdomsskolen i Treungen drikker sprit i friminuttene 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. mars 2019 #17 Skrevet 13. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da tar de feil😅 Anonymkode: ee06d...62f Om du må ha alkohol for å ha det gøy så har du et problem.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #18 Skrevet 13. mars 2019 Fordi de er uselvstendige og mindre ute med venner enn vi var. De er sammen med mamma og pappa, må kjøres og hentes, har ikke penger fordi de ikke jobber og er mer opptatt av å legge ut selfies på Instagram. Anonymkode: ae3d0...56a 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #19 Skrevet 13. mars 2019 Er ikke trygt å være i redusert tilstand rundt mange fremmede, for stor sannsynlighet for at noen utnytter det, mange folk med eledig kultur/holdninger, ikke særlig "artig" prosjekt. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker det var mye bra i det, mye læring. Anonymkode: d3ab1...3d8 Ja vi takker for deres erfaring vi har lært av dere så vi slipper å gå i samme fella, verden går fremover og bra er det Anonymkode: 6b084...924 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #20 Skrevet 13. mars 2019 Syns det fortsatt er en god del som drikker pluss ruser seg. Ser det hver onsdag og i helgene spesielt. Anonymkode: ce048...402
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå