Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått samlet alt av gjeld, og har full oversikt og en plan for hvordan dette skal betales ned. 

Men så kommer jeg jo til det stykket hvor jeg skal lage en avtale med kreditorene om å få slettet renter. Har en sak jeg skal ta denne uka, hovedstolen er på 16000kr og hele kravet sammen med renter osv er på 30000kr 

så det jeg egentlig lurer på er, hvor mye er faktisk kreditorene villige til å gå ned i renter ? 50%? Eller mer? 

Ønsker helst å få svar fra de som faktisk har erfaring med dette, da jeg nå på to måneder har fått slettet 50000kr av gjelden. Og bare betalt inn 27000. For meg er det et stort pluss for da får jeg betalt gjelda, unngått gjeldsordning og samtidig gått vidre til neste kreditor på lista.

Men jeg trenger en liten pekepinn på hva kreditorer faktisk er villige til å gå ned.  Erfarte også nylig at en kreditor ikke ville Rikke seg på noe av rentene selvom de var skyhøye, jeg informerte dem om at da ble de satt bakerst på lista igjen og da jeg da må videre til neste så får de heller vente. 

Anonymkode: 661b2...841

AnonymBruker
Skrevet

Om du har samlet all gjelden i ett lån får du jo ikke slettet renter? 

Anonymkode: a3725...948

AnonymBruker
Skrevet

Erfaringsmessig er kreditorer vanskelige å ha med å gjøre. Har selv drevet med det du skal nå, og mange ganger var jeg i ferd med å gi opp. Men til slutt gikk noen av de med på å kutte renten dersom jeg kunne betale samme dag og vise kvittering. Andre firma nektet og å gå ned på noe, da ringe jeg engang til og traff en annen person som mer enn gjerne kunne kutte renter om jeg betalte fort. 

Så alt er mulig, bare du treffer riktig person. For du må belage deg på å forhandle.

Anonymkode: c88e9...72f

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har samlet all gjelden i ett lån får du jo ikke slettet renter? 

Mente at jeg har full oversikt :) er 6 gjennstående kreditorer igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mente at jeg har full oversikt :) er 6 gjennstående kreditorer igjen. 

Skjønner. 

Min erfaring er at dette ikke vil gå. Men prøv, og start høyt. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erfaringsmessig er kreditorer vanskelige å ha med å gjøre. Har selv drevet med det du skal nå, og mange ganger var jeg i ferd med å gi opp. Men til slutt gikk noen av de med på å kutte renten dersom jeg kunne betale samme dag og vise kvittering. Andre firma nektet og å gå ned på noe, da ringe jeg engang til og traff en annen person som mer enn gjerne kunne kutte renter om jeg betalte fort. 

Så alt er mulig, bare du treffer riktig person. For du må belage deg på å forhandle.

Har en egen konto hvor penger for betaling av gjeld settes inn, så prøver å lage avtalene hvor jeg vet at jeg får overført hele summen den dagen eller dagen etter. 

Men hva var det mest vanlige du fikk tatt ned rentene på? Skal prøve å ringe de som eventuelt ikke har vært så villige å gå ned på noe igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet med dette, og pleide å være raus med sletting av renter så sant ikke kravet var nytt. Desto mer som var betalt inn, desto mer var jeg villig til å slette av renter. Ingen fasit på hvor mye jeg slettet, men tenker det er lurt å gå ut forsiktig og høre om det er mulig å få slettet noen renter. Om du får positivt svar så press litt på for å få slettet litt mer. Ser ut som du har fått gode avtaler til nå, håper du får til resten og👍

Anonymkode: 04567...143

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en egen konto hvor penger for betaling av gjeld settes inn, så prøver å lage avtalene hvor jeg vet at jeg får overført hele summen den dagen eller dagen etter. 

Men hva var det mest vanlige du fikk tatt ned rentene på? Skal prøve å ringe de som eventuelt ikke har vært så villige å gå ned på noe igjen. 

Hos 2 av kreditorene fikk jeg halvert rentene. Og den siste fikk jeg halvert renten ca 5%. 

Men husk det kommer helt an på hvilke kreditorer du har, der er de som ikke er interessert i det hele tatt for å finne en god løsning for begge parter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg inngikk akkordavtale på 70% av totalt utestående på alle mine krav, det vil si at jeg fikk ettergitt gjennomsnittelig 20-50% av rentene. En kreditor nektet å ettergi noe, det var Lindorff. De hadde krav fra 2011, og hadde også hatt lønnstrekk en periode, så de fikk jo til slutt mye mer enn de andre. Jeg måtte derfor vente med Lindorff til slutt, ellers hadde jo ikke de andre gått med på det. 

Anonymkode: bba38...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...