Gå til innhold

Nav tiltakspenger 120 kr om dagen, er det normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på noen har erfaring med dette? Gikk tideligere på sosialhjelp pga jeg ikke fikk jobb etter studie. Fikk husleie og livesopphold gjennom sosialhjelp. Startet for en stund siden i tiltak hvor jeg jobber 36.5 timer i uken. Er det sånn at man blir straffet for å prøve å få seg jobb i nav? Får mer penger bare ved å gå hjem, det kan ikke være rett?

Endret av kiwwi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satsene for tiltakspenger er 279,- pr dag dersom du er under 19 år og 386,- dersom du er over 19 år. 
Så hvor du har fått 120 fra skjønner jeg ikke. 
Du blir heller ikke straffet for å prøve deg i jobb. Du kan fortsatt søke supplerende stønad ved siden av dersom du kommer under norm  og vil derfor få omtrent det samme utbetalt uansett. 
Fordelene med å være i tiltak i forhold til å bare gå hjemme er jo mange. Du opparbeider deg kompetanse og erfaring, får sosial omgang med andre, får referanser du kan bruke ved jobbsøknader, får en fot innenfor hos en bedrift, med mulighet for ordinær jobb dersom du gjør en god jobb osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alternativet er jo kr 0. For å motta ytelser, må man også innfri de krav til aktiviteter som settes. 

Anonymkode: 7ea55...e32

Skrevet

Var ikke noe krav, var jeg som ville det selv. Skjønner selv at det er bedre å være i tiltak, men viste ikke at man "tapte" så mye penger på det.  Får ringe Nav å høre om det har skjedd noe feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...