Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #1 Skrevet 15. april 2005 Aetat mener at jeg pga mine angst og deprisjoner skal over på yrkesrettetattføring. Om en uke skal jeg til time hos en psykiater. Han skal visst skrive noe til dem om at jeg skal ha det :-? Det jeg lurer på. Hvorfor skal jeg ha attføring? Hva gjør det for meg? Regner med at jeg skal på noe skolegreier, men jeg forstår liksom ikke helt greia. Får man penger på attføring? Eller får man bare gratis skole?
Kittykat Skrevet 15. april 2005 #2 Skrevet 15. april 2005 http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=20074 http://www.trygdeetaten.no/default.asp?str...sub=attf_oering http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-035.html Yrkesrettet attføring er som en omskolering. Jeg vet ikke så mye om det, men har lagt med et par linker som du ser.
lillesky Skrevet 15. april 2005 #3 Skrevet 15. april 2005 Jeg har fått innvilget yrkesrettet attføring (du må søke aetat om det). Jeg har vært på kurs, de ville nok gjerne ha meg ut i jobb... Men jeg er fast bestemt på å ta utdanning! Du får "gratis" skolegang og stønad, det avhenger av hvor mye du har tjente før. Dra til psykiateren, ikke vær redd. Det er kun til din hjelp. Du må ha uttalelse fra lege/psykiater etc for å få behandlet søknad om YA. Du får se på linkene Kittykat har lagt inn her. Og ta kontakt med aetat hvis du lurer på noe.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #4 Skrevet 15. april 2005 Aetat mener at jeg pga mine angst og deprisjoner skal over på yrkesrettetattføring. Om en uke skal jeg til time hos en psykiater. Han skal visst skrive noe til dem om at jeg skal ha det :-? Det jeg lurer på. Hvorfor skal jeg ha attføring? Hva gjør det for meg? Regner med at jeg skal på noe skolegreier, men jeg forstår liksom ikke helt greia. Får man penger på attføring? Eller får man bare gratis skole? Det er for å få deg tilbake til arbeidslivet. A-etat dekker det som det koster. Går du eks på trygd beholder du den. De har vel forklart deg det, diden du er os a-eta allerede.
momo Skrevet 15. april 2005 #5 Skrevet 15. april 2005 Jeg og går på yrkesretta attføring, og må bare si meg veldig enig med lillesky. Jeg går på kurs nå, hvor de presser veldig på jobbsøking og det og få oss i jobb, men jeg og skal ta utdanning.
lillesky Skrevet 15. april 2005 #6 Skrevet 15. april 2005 Jeg og går på yrkesretta attføring, og må bare si meg veldig enig med lillesky. Jeg går på kurs nå, hvor de presser veldig på jobbsøking og det og få oss i jobb, men jeg og skal ta utdanning. Jeg er ferdig på kurset (i dag!!) og skal ikke ut i praksis. Skriver forøvrig litt om situasjonen min i dagboka mi...
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #7 Skrevet 16. april 2005 Takk for svar alle Om jeg må tilbake i jobb så er det forsåvidt greit. Men, da må de i såfall følge meg på jobben og forklare sitasjonen min. Gruer meg litt til timen med psykiateren. Skal jeg bare si til han at jeg skal ha attføring? Takker for linker. Skal lese igjennom dem.
lillesky Skrevet 16. april 2005 #8 Skrevet 16. april 2005 Jeg synes bare du skal gå til psykiateren og fortelle hvordan du føler deg. Jeg er også sykmeldt fra min jobb pga. depresjon, og skal ikke tilbake dit. Det var legen min som foreslo yrkesrettet attføring. Husk å tenke på deg selv, det er din framtid det handler om.
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #9 Skrevet 16. april 2005 Jeg synes bare du skal gå til psykiateren og fortelle hvordan du føler deg. Jeg er også sykmeldt fra min jobb pga. depresjon, og skal ikke tilbake dit. Det var legen min som foreslo yrkesrettet attføring. Husk å tenke på deg selv, det er din framtid det handler om. Ja, jeg må jo det. Det ordner seg nok Takk takk.
Gjest oiu Skrevet 16. april 2005 #10 Skrevet 16. april 2005 Takk for svar alle Om jeg må tilbake i jobb så er det forsåvidt greit. Men, da må de i såfall følge meg på jobben og forklare sitasjonen min. Forsåvidt greit!!!?!! Faen for noen holdninger folk har. Hadde du sett for deg at du bare skulle sitte hjemme og ta imot mine skattepenger resten av livet, fordi det var så enkelt og greit? At det går an å være så egoistisk og uansvarlig. Det må da være en selvfølge at du forsøker å forsørge deg selv!!!
lillesky Skrevet 16. april 2005 #11 Skrevet 16. april 2005 Jeg kunne også ha gått tilbake til jobben min, men det hadde ikke vært greit. Når h*n skriver forklare situasjonen, så er det kanskje det som må til? Men ved angst og depresjoner er det ikke bare bare å gå tilbake til jobben. Og det kan være at omskolering er det beste, selv om man ikke ser det selv.
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #12 Skrevet 17. april 2005 Takk for svar alle Om jeg må tilbake i jobb så er det forsåvidt greit. Men, da må de i såfall følge meg på jobben og forklare sitasjonen min. Gruer meg litt til timen med psykiateren. Skal jeg bare si til han at jeg skal ha attføring? Takker for linker. Skal lese igjennom dem. Hva vil du da?
Laina Skrevet 17. april 2005 #13 Skrevet 17. april 2005 Forsåvidt greit!!!?!! Faen for noen holdninger folk har. Hadde du sett for deg at du bare skulle sitte hjemme og ta imot mine skattepenger resten av livet, fordi det var så enkelt og greit? At det går an å være så egoistisk og uansvarlig. Det må da være en selvfølge at du forsøker å forsørge deg selv!!! Her er det snakk om et menneske som for øyeblikket ikke er i stand til å jobbe. Og kanskje h*n ikke klarer å se for seg at situasjonen skal bedre seg noen gang. Det er ikke bare-bare å gå ut i jobb. Og det er ikke snakk om å snylte på skattepenger. Vedkommende sliter med angst og depresjoner. Det virker ikke som du aner hva det gjør med et menneske. Det er virkelig respektløst å kalle trådstarter for egoistisk og uansvarlig! Jeg er sikker på at trådstarter mye heller ville vært i stand til å jobbe, enn å slite med det h*n gjør. Å bagatellisere andre menneskers problemer vitner om mangel på medmenneskelighet. Er skattepengene viktigere for deg enn et menneskes helse og livskvalitet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå