Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (8 minutter siden):

og det skal du såklart få lov til å mene 🤪😆

Wow. Her sier du mer om ditt eget debattnivå enn noe eller noen kunne klart å få tydeligere fram, så I rest my case.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Albbas said:

At du tar feil om størrelser er ikke ufint og slemt, men at du går ut og sier at HD er større enn det hun selv sier hun er, er ufint og slemt. Du bidrar til å skape usikkerhet og vonde følelser rundt klesstørrelser. Altså, du treffer til og med MEG på en vond måte, her må ikke jeg komme og tro at jeg er en størrelse 42 liksom. Fint at du til og med insinuerer at jeg og HD kanskje er en størrelse 50. Ser du ikke det selv? 

Du kunne like gjerne sagt rett ut at "du er tjukkere enn du tror" for det ER innholdet i det du sier. 

Jeg tror helt fint at HD er størrelse 42/44 sammenlignet mot meg selv, du er utrolig nedlatende som prøver å insistere på noe annet. 

Zalando fører forøvrig utrolig mange merker og alle har ulik størrelsestabell. 

(er litt opptatt så får dessverre ikke fulgt opp diskusjonen mer grundig, men ja, wow, nytt bunnivå i tråden folkens) 

Og jeg tro ikke HD er den str hun oppgir i story. Så der er vi uenig, og det må være lov. Du har da ikke automatisk mer rett enn meg, bare fordi du sammenligner med deg selv og blir såret av at jeg viser til størresesguider på nett. Kjipt at du føler størrelsen er så utrolig viktig, der virker det som du og HD er ganske like. Jeg reagerer kun på HD sitt inntrykk av uærlighet på størrelser fordi hun selger annonsene, prøver å få folk til å kjøpe det hun selv bruker. Om hun bruker 32 eller 58 betyr da søren meg ingenting for meg, vær ærlig er det jeg skulle ønske hun og influencere generelt kan være! 

Men for all del, tar jeg så grundig feil så skal jeg legge meg langflat og beklage. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aricia said:

Wow. Her sier du mer om ditt eget debattnivå enn noe eller noen kunne klart å få tydeligere fram, så I rest my case.

Sier vel sitt om deg også når du klarer å definere hele innholdet basert på to smileyer 🤓 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lileep said:

Og jeg tro ikke HD er den str hun oppgir i story. Så der er vi uenig, og det må være lov. Du har da ikke automatisk mer rett enn meg, bare fordi du sammenligner med deg selv og blir såret av at jeg viser til størresesguider på nett. Kjipt at du føler størrelsen er så utrolig viktig, der virker det som du og HD er ganske like. Jeg reagerer kun på HD sitt inntrykk av uærlighet på størrelser fordi hun selger annonsene, prøver å få folk til å kjøpe det hun selv bruker. Om hun bruker 32 eller 58 betyr da søren meg ingenting for meg, vær ærlig er det jeg skulle ønske hun og influencere generelt kan være! 

Men for all del, tar jeg så grundig feil så skal jeg legge meg langflat og beklage. 

Poenget flyr rett over hodet på deg? 

Du ser overhodet ikke problemet med å erklære på offentlig forum at du mener hun er større enn hun oppgir? 

Du ser overhodet ikke problemet med å si høyt i en folkemengde at "næææ, du må være større enn det der, jeg tror du lyver?" 

Du ser overhodet ikke problemet med holdningene du da formidler? Du ser ikke hvordan DU da bidrar til størrelsespress? 

Det er ikke sant at det for søren ikke betyr noe for seg hvilken størrelse hun bruker, for hadde du ikke brydd deg hadde ikke du insistert på å skrive offentlig at du tror hun lyver og at hun må være større. 

Jeg tror faktisk virkelig ikke hun lyver. Størrelsen hun oppgir virker å samsvare med bildene vi ser. Men jeg synes det er farlig, skadelig og nedlatende å komme med slike holdninger som du og andre gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Albbas said:

Poenget flyr rett over hodet på deg? 

Du ser overhodet ikke problemet med å erklære på offentlig forum at du mener hun er større enn hun oppgir? 

Du ser overhodet ikke problemet med å si høyt i en folkemengde at "næææ, du må være større enn det der, jeg tror du lyver?" 

Du ser overhodet ikke problemet med holdningene du da formidler? Du ser ikke hvordan DU da bidrar til størrelsespress? 

Det er ikke sant at det for søren ikke betyr noe for seg hvilken størrelse hun bruker, for hadde du ikke brydd deg hadde ikke du insistert på å skrive offentlig at du tror hun lyver og at hun må være større. 

Jeg tror faktisk virkelig ikke hun lyver. Størrelsen hun oppgir virker å samsvare med bildene vi ser. Men jeg synes det er farlig, skadelig og nedlatende å komme med slike holdninger som du og andre gjør. 

Nei jeg ser virkelig ikke problemet med å offentlig skrive/si at jeg antar HD bedrift er uærlig med størrelsene. Virker jo som du tror jeg angriper en forsvarsløs privatperson her, men jeg gjør ikke det. HD er en levende reklameplakat, og da kommenterer jeg at den levende reklameplakaten virker til å være uærlig på størrelser. Akkurat som andre bedrifter også kan jukse med størrelser.. det kommenterer jeg også hvis jeg legger merke til det. 

Endret av Lileep
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 timer siden):

Hvis alt du var opptatt av var å hindre folk i å velge feil størrelse klær basert på HDs anbefalinger hadde du nok klart å formidle det uten 🤪 og 😆 for å få understreke hvor lite du tror på at hun er den størrelsen hun sier hun er.

Fokuset i innlegget ditt er å raljere over at HD lyver for seg selv om størrelsen sin. Dermed får du latterliggjort både størrelsen og psyken hennes. Hvis noe annet var meningen nådde du ikke helt fram.

👏

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (5 timer siden):

Så på den ene siden vil du kritisere størrelsen hennes og påstå at du kjenner størrelsen på kroppen bedre enn henne selv, samtidig som du kritiserer at hun deler størrelsen hun bruker fordi folk kan bruke det til å sammenligne seg? 

Snakk om dobbeltmoral, i en og samme post har du altså fått si at du mener hun er større enn hun er samtidig som det er viktig å ikke skape fokus på størrelse. Gratulerer. 

Min kritikk gikk ut på at siden hun reklamerer for så mye klær som hun gjør, så om hun først vil gå ut med str., så bør de være riktige for de som ønsker eller vurderer kjøpe seg det plagget.
Hun oppgir jo det aldri ellers, annet enn at «her bestilte jeg en str større, el mindre», men aldri ut fra utgangspkt. Det er jo ikke viktig egentlig. 

Jeg driter i om str hennes er S eller M., det definerer ikke henne som person uansett. Men det jeg syns ble feil er at jeg ikke tror på det hun oppgir utifra det man ser i virkeligheten. Men da sammenligner jeg med meg selv som er 1 cm kortere og er en str 42/44

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, irevin said:

Min kritikk gikk ut på at siden hun reklamerer for så mye klær som hun gjør, så om hun først vil gå ut med str., så bør de være riktige for de som ønsker eller vurderer kjøpe seg det plagget.
Hun oppgir jo det aldri ellers, annet enn at «her bestilte jeg en str større, el mindre», men aldri ut fra utgangspkt. Det er jo ikke viktig egentlig. 

Jeg driter i om str hennes er S eller M., det definerer ikke henne som person uansett. Men det jeg syns ble feil er at jeg ikke tror på det hun oppgir utifra det man ser i virkeligheten. Men da sammenligner jeg med meg selv som er 1 cm kortere og er en str 42/44

Nettopp, utgangspunktet hennes er overhode ikke viktig for noen av følgerene. Det som er viktig er når hun sier den opplevdes liten/stor/smal/vid.. er den infoen man trenger. Hva som står i buksa eller genseren betyr jo ingenting for følgerne. 

Så hvorfor velger hun å opplyse om str akkurat idag? Hva ville hun oppnå med det? Jeg er så teit at jeg tror hun syns det ble litt lite oppmerksomhet rundt henne, vært dødt her en stund, og da vet hun akkurat hva hun skal poste/si for å skape innlegg. Og ja jeg gikk selvfølgelig fem på denne gang også 😄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, irevin said:

Og min kritikk går på at når du begynner å grovt spekulere i størrelsen til en persons kropp og hevde at den må være større enn vedkommende hevder, så bidrar du bare til negative kroppsholdninger og ytterligere kroppsfokus. Derav dobbeltmoral. 

Jeg kan også sammenligne mot meg selv og si at jeg FINT tror hun er max str 44, ettersom jeg er en max 42. Grunnløse spekulasjoner om en større størrelse er bare ufint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

Og min kritikk går på at når du begynner å grovt spekulere i størrelsen til en persons kropp og hevde at den må være større enn vedkommende hevder, så bidrar du bare til negative kroppsholdninger og ytterligere kroppsfokus. Derav dobbeltmoral. 

Jeg kan også sammenligne mot meg selv og si at jeg FINT tror hun er max str 44, ettersom jeg er en max 42. Grunnløse spekulasjoner om en større størrelse er bare ufint. 

Da må du forklare på hvilken måte jeg bidrar til negative kroppsholdninger og kroppsfokus. 

Jeg har vært klar på det ikke spiller noen rolle hva slags str hun har, men så lenge hun reklamerer så mye for klær er det jo vesentlig for forbrukeren. Og kroppsfokus, det var ikke det som var min misjon i det hele tatt, men det er jo det hele bedriftskontoen til HD handler om. Kropp og utseende 24/7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, irevin said:

Da må du forklare på hvilken måte jeg bidrar til negative kroppsholdninger og kroppsfokus. 

Jeg har vært klar på det ikke spiller noen rolle hva slags str hun har, men så lenge hun reklamerer så mye for klær er det jo vesentlig for forbrukeren. Og kroppsfokus, det var ikke det som var min misjon i det hele tatt, men det er jo det hele bedriftskontoen til HD handler om. Kropp og utseende 24/7

Nevnes ordet størrelse/utseende så er de der med en gang og skriker kroppsfokus og negativ kroppsholdning.. slår aldri feil. Jeg bare venta på det, og jammen meg dukka nøyaktig de jeg forventa opp med nøyaktig det jeg antok de ville skrive.  Samma pokker hva HD har sagt/skrevet, det er vi som kritiserer HD som er de slemme og det er vi som er årsaken til kroppsfokus og negativ holdning. HD er helt klart uskyldig og må bare fortsette.. det er samme regla hver eneste gang 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (8 timer siden):

Synes det er en uting av HD å legge ut svar på et slikt spørsmål. Hun kunne hellers svart "det varierer fra merke og fasonger, jeg anbefaler dere å lese størrelsetabeller der dere bestiller da de ofte er riktig". Eller noe sånt. Hvorfor legge fokus på størrelse.  Er en uting og diskutere her, men hun legger jo opp til diskusjon om hennes kropp og om hennes størrelse. Skjønner det ikke 🤷‍♀️

Det er jo fordi- som vanlig når hun har gått ned - ikke klarer å la være å på en måte skryte av det. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Albbas said:

Basert på bildene der hun både poserer og redigerer seg slankere? Eller basert på hvordan hun ser ut IRL?

Jeg skal ikke uttale meg om størrelsen hennes, men hun ser helt annerledes ut i virkeligheten enn på SOME...

• Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (På 23.11.2023 den 14.09):

Nettopp, utgangspunktet hennes er overhode ikke viktig for noen av følgerene. Det som er viktig er når hun sier den opplevdes liten/stor/smal/vid.. er den infoen man trenger. Hva som står i buksa eller genseren betyr jo ingenting for følgerne. 

Så hvorfor velger hun å opplyse om str akkurat idag? Hva ville hun oppnå med det? Jeg er så teit at jeg tror hun syns det ble litt lite oppmerksomhet rundt henne, vært dødt her en stund, og da vet hun akkurat hva hun skal poste/si for å skape innlegg. Og ja jeg gikk selvfølgelig fem på denne gang også 😄

Men hjelper det for folk å vite om plagget er større eller mindre enn det man antar er normalt, når man ikke vet hvilket størrelse det er snakk om i utgangspunktet? 
Det å prøve å sammenligne kroppen sin med hvilken som helst influencer vil være vanskelig pga poseringen. Influencere ønsker vel å vise de mest flatterende sidene av seg selv som alle andre 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lalus said:

Men hjelper det for folk å vite om plagget er større eller mindre enn det man antar er normalt, når man ikke vet hvilket størrelse det er snakk om i utgangspunktet? 
Det å prøve å sammenligne kroppen sin med hvilken som helst influencer vil være vanskelig pga poseringen. Influencere ønsker vel å vise de mest flatterende sidene av seg selv som alle andre 

Ja det vil jo hjelpe det. Hvis HD går utifra sin vanlige str, og mener den er stor/liten, så vil man jo anta den er stor i størrelsen/liten i størrelsen uavhengig av hva utgangspunktet er 😉  jeg sier iallefall det til mine kunder, at den er stor i str, og gå ned en strørrelse i forhold til hva du vanligvis bruker. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (5 timer siden):

Ja det vil jo hjelpe det. Hvis HD går utifra sin vanlige str, og mener den er stor/liten, så vil man jo anta den er stor i størrelsen/liten i størrelsen uavhengig av hva utgangspunktet er 😉  jeg sier iallefall det til mine kunder, at den er stor i str, og gå ned en strørrelse i forhold til hva du vanligvis bruker. 

Selvfølgelig. Men poenget mitt er at da må hun holde følgerne oppdatert om størrelsen sin jevnlig siden utgangspunktet varierer. Og det ville ikke bli tatt godt imot med tanke på vektfokus og trigging av spiseforstyrrelser. Så det er ikke så enkelt som «litt stor eller liten i størrelsen» i dette tilfellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, Lalus said:

Selvfølgelig. Men poenget mitt er at da må hun holde følgerne oppdatert om størrelsen sin jevnlig siden utgangspunktet varierer. Og det ville ikke bli tatt godt imot med tanke på vektfokus og trigging av spiseforstyrrelser. Så det er ikke så enkelt som «litt stor eller liten i størrelsen» i dette tilfellet

Hvorfor i allverden må hun holde oss oppdatert på hennes egen klesstørrelse? Om L er stor i størrelsen, vil også S være stor i størrelsen når det er samme plagget. Er buksa smal i leggene i str 32" er den også smal i leggene i str 27".. hvilken størrelse hun bruker har da ingenting å si.. 

Kun et eksempel, har ikke skjedd En kjole hun feks viser frem og sier at den er vid og litt oversized i størrelsen, så hun gikk ned en størrelse. Da vet jo jeg at hvis jeg til vanlig bruker M, så må jeg kanskje satse på S i akkurat den kjolen hun snakker om. Alt dette kommer jeg fint frem til selv uten å vite nøyaktig hvilken str HD har på seg. Derfor er det helt unødvendig av HD å plutselig informere om størrelsene, for det har overhode ingen betydning for andre enn henne selv. 

Endret av Lileep
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som mange sier her, at klærne kan passe i forskjellige størrelser utfra hvilket merke de er. Store forskjeller der ute blandt merkene. 

Men jeg tok screenshot av en bukse hun viste frem fra bubbelroom for jeg likte den å tenker at jeg er samme størrelse som henne. 

Den buksa hun viste og hadde på seg var 46.

Den satt veldig fint på henne og hun har brukt den flere ganger siden. 

Om hun har gått ned mer siden da vet jeg ikke. Men det er ikke så mange månedene siden. 

Men det kan jo vær at hun har noen klær i 42/44. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...