Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

melgu skrev (22 minutter siden):

Ikke spess på HD, men la merke til at så og si alle influenserne kommenterte Israel/Palestina-konflikten samme dag, ja samme morgen! Da hadde konflikten pågått i over en uke, hvorfor skjedde det så på likt? 

Jeg fikk også inntrykk av at dette virket som en felles kampanje. Utformingen i caption er lik, tlf-nr er like osv. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, klaging igjen og antakeligvis triggende for mange at hun hele tiden nå sier at hun må spise. Dette er garantert noe hun vil fremheve. 

Burde kanskje tenke litt på det hun postet og «gråt» over i går. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (På 18.10.2023 den 10.13):

Hun kunne ihvertfall starta med å ha sin egen tekst og ikke bare kopiere andre sin. Å vise videoer har virkelig ingen hensikt, tror de fleste klarer å forstå hvor ille det er uten å vise det med video. Men litt mer fyldig tekst og ikke bare copy/paste hadde hjulpet hvis hun først skal slenge seg på trenden.

HD er og blir en copycat😄

– Hvis du skal være en god mor, må du også ta godt vare på deg selv. Og du trenger noen dager fri fra mini for å bare være den personen du er – og ikke bare mamma. 

– Hvis du har det bra, så blir du også en bedre mor. Så jeg slår et slag for å unne seg litt «me-time».

Det er Kristin Gjelsvik som sier dette. En influencer HD åpenbart beundrer stort, og har kopiert utallige ganger. Mange ganger nesten ordrett, noe man ser veldig tydelig om man følger Kristin. Særlig ang. egentid, og i tekst om eksponering av barn. HD er ofte på ballen med sin kopi alt samme dag.

(Mistenker at hun også kopierer "helle bensin på bålet"-taktikken, ved å sutre om egentid hver dag, i håp om å sette fyr her inne🤣)

https://www.nettavisen.no/livsstil/kristin-gjelsvik-mater-mammapolitiet-bevisst-heller-litt-bensin-pa-balet/s/5-95-1170515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å ta klagingen hennes seriøst når det i nærmest samme øyeblikk kommer annonser og reklame. Når skal hun bestemme seg for om dette er jobb eller hobby? I det ene sekundet er det en hobby, så fort noen kommer med "kritikk" er det jobb og noe hun MÅ gjøre. 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomte er når hun og andre har ute disse "alvorlige" innleggene.. Det må se vanvittig dumt ut når de lager det..

"Mads? Kan du komme her å filme meg? Jeg skal spise brødskive mens jeg ser veldig alvorlig, tenkende og trist ut"..

Lurer på hvor mange ganger de spiller det inn før de er fornøyd.

• Liker 18
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hubbabubba00 skrev (45 minutter siden):

Det morsomte er når hun og andre har ute disse "alvorlige" innleggene.. Det må se vanvittig dumt ut når de lager det..

"Mads? Kan du komme her å filme meg? Jeg skal spise brødskive mens jeg ser veldig alvorlig, tenkende og trist ut"..

Lurer på hvor mange ganger de spiller det inn før de er fornøyd.

Enig. Mens neste øyeblikk er reklame med klær, vrikking, blikk og gud-vet-hva. Ikke rart disse influencerene fremstår med forstyrret personlighet til slutt. De vet jo snart ikke selv hvem de er og hva de tror på. Svært få klarer «alt» av det vi tror i SoMe. En person som ser ut til å ha livet på skinner, med feks perfekt kropp, får til trening og mat, kan i andre enden slite big time med feks økonomi osv. En må slutte sammenligne seg selv med alle andre. 

Redigert; HD bør bli voksen snart å forstå dette så hun kan lære sine barn om hvordan verden egentlig er og fungerer

Endret av irevin
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cerruti skrev (På 18.10.2023 den 19.49):

Herlighet, klaging igjen og antakeligvis triggende for mange at hun hele tiden nå sier at hun må spise. Dette er garantert noe hun vil fremheve. 

Burde kanskje tenke litt på det hun postet og «gråt» over i går. 

Den hypnoterapien eller hva hun holdt på med, var det ikke der hun ble helbredet for spiseforstyrrelsen ?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (2 timer siden):

Den hypnoterapien eller hva hun holdt på med, var det ikke der hun ble helbredet for spiseforstyrrelsen ?

Joda, og depresjon? Rart det der, at etter samarbeidet med dette kvasi opplegget var ferdig, så var det tilbake til å dele om alle problemene sine igjen. Det heter slangeolje selger, det hun driver med. Og det er en samfunnsviktig debatt, selv om moralens høye vokter mener noe annet. 

Endret av caremore
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette enorme behovet for å nevne at hun ikke spiser, det kan jo være en super trigger for følgerene. Virker nesten litt stolt over å slite med å ikke spise. Etterfulgt av usunn frokost fra Narvesen dagen etterpå.. virker ikke til å varer så lenge den «klarer ikke spise» perioden, så hvorfor så enormt fokus på nettopp dette?

Det hun burde gjøre, siden hun elsker å skrive om ting som gir henne oppmerksomhet, er å sette fokus på alt rundt operasjonen. Hvordan hun idag evt tenker om å få innvilget den som en svært syk person med spiseforstyrrelse. Klarer hun å reflektere såpass at hun kan advare andre? Hun er jo en perfekt kandidat til å advare mot alt hun har gjort. Spørsmålet er om hun tør å sette seg i den type setting, innrømme «feil» valg på den måten. 

Endret av Lileep
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (2 minutter siden):

Virker nesten litt stolt over å slite med å ikke spise.

Det er jo nettopp det hun er. Det har vært skrevet både «på» og «mellom» linjene i alle år. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kan umulig være sant at hun ikke spiser. Sorry ass, jeg kjøper det ikke.

Hun legger ut bilder av mat støtt og stadig.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizard skrev (3 minutter siden):

Gjør hun det? Uansett ikke nok til å si noe om inntak annet enn at det stort sett er ketose-vennlig mat. 
Om hun sliter med å spise, bør hun i hvert fall kutte ut slankemedisin. Hun er jo allerede operert. Om det er pga spiseforstyrrelsen hun stadig snakker om, bør hun vel snarest kontakte lege. Ikke trigge andre med det psyke kroppsfokuset hun har. 

Endret av cerruti
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lizard skrev (28 minutter siden):

I mitt hode så spiser hun men sliter kanskje med i følge henne selv å spise RIKTIG

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, irevin said:

I mitt hode så spiser hun men sliter kanskje med i følge henne selv å spise RIKTIG

Tror den teorien kan være riktig. Det jeg har inntrykk av er at hun sliter med å spise riktig mat. Hjelper lite å spise små mengder, hvis det kun går i sjokolade, kjeks, boller, espressohouse osv.. nevner mengde fordi hun skryter av å fortsatt ha effekt av operasjonen mtp mengde.  Men at hun har et stort problem med å spise, den tror jeg faktisk ikke på overhode. En dag med dårlig matlyst kan alle ha, men at hun går flere dager/uker uten å spise noe særlig tror jeg virkelig ikke på. Nå har ikke hun selv lagt ut noe tidsaspekt på dette, så jeg går kun utifra det hun gir inntrykk av; at hub sliter med å få i seg mat hele tiden 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (26 minutter siden):

Tror den teorien kan være riktig. Det jeg har inntrykk av er at hun sliter med å spise riktig mat. Hjelper lite å spise små mengder, hvis det kun går i sjokolade, kjeks, boller, espressohouse osv.. nevner mengde fordi hun skryter av å fortsatt ha effekt av operasjonen mtp mengde.  Men at hun har et stort problem med å spise, den tror jeg faktisk ikke på overhode. En dag med dårlig matlyst kan alle ha, men at hun går flere dager/uker uten å spise noe særlig tror jeg virkelig ikke på. Nå har ikke hun selv lagt ut noe tidsaspekt på dette, så jeg går kun utifra det hun gir inntrykk av; at hub sliter med å få i seg mat hele tiden 

Sist når hu la ut så mye om dette var etter operasjon og fødsel . Det hun da ikke var ærlig om var den store godte skuffen og at hun stadig måtte ha mat fra Mac Donalds . Og det var da vekten begynte å øke igjen . Og når hun da ikke greide den «dietten» uten sukker eller keto greiene og vekta hadde steget opp igjen , kom det en post på insta om nettop det at hun innrømmet dette og bilde av godis skuffen . Så kan hende hun nå har vært så fornøyd med vekt nedgangen sin igjen en periode nå  at hun begynner å «slurve» litt med kosten igjen å får suget …. Tar vel ikke lange tiden før vekta går opp igjen . Kansje på tide å bli frisk i hue med ROS feks . For spiseproblemene MÅ hun ha faglig hjelp sånn som hun har slitt i så mange år 🙄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lileep skrev (52 minutter siden):

Hun fremstår jo ikke som en anorektiker…og jeg forstår jo ikke de gangene hun sier operasjonen gjør at hun ikke klarer små porsjoner, for hun fremlegger jo som om det er små personer mat hun ikke får i seg, men store mengder usunn mat og godteri….

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (13 timer siden):

Man kan vel konstatere en gang for alle at hypnoterapien var bortkastet.

Overspisingslidelsen, som handler om “bare følelser”, skulle forsvinne som dugg for solen etter et par behandlinger( til kun 1000 kr pr klokketime) lever altså i beste velgående.  “Når du endrer din følelse om en ting, endrer alt seg”. HD kjente seg vel også helt merkelig etter første behandling, om jeg ikke husker feil. Hadde aldri følt noe lignende.

Får jo håpe at ikke alt for mange av HDs følgere lot seg lure (og loppe!) av reklamen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vet hvilket avslappet forhold HD har til sannheten og " hva hun sa igår versus det som ble sagt idag "...da blir det vanskelig å bearbeide et avhengighetsproblem. Første bud er å være dønn ærlig....ovenfor seg selv og terapeuten..

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (5 timer siden):

Man kan vel konstatere en gang for alle at hypnoterapien var bortkastet.

Overspisingslidelsen, som handler om “bare følelser”, skulle forsvinne som dugg for solen etter et par behandlinger( til kun 1000 kr pr klokketime) lever altså i beste velgående.  “Når du endrer din følelse om en ting, endrer alt seg”. HD kjente seg vel også helt merkelig etter første behandling, om jeg ikke husker feil. Hadde aldri følt noe lignende.

Får jo håpe at ikke alt for mange av HDs følgere lot seg lure (og loppe!) av reklamen hennes.

1000 kr per klokketime? Hadde bedt om å få pengene tilbake hvis jeg var HD. Men hun har vel fått rabatt eller fått det gratis for å reklamere for dette, vi vet ikke om hun faktisk har prøvd det engang. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...