Lileep Skrevet 8. oktober 2023 #19181 Del Skrevet 8. oktober 2023 (endret) 1 hour ago, *blueberry* said: 4 minutter siden, cHg said: Robin Williams er et godt eksempel på hvor bra man kan fungere utad men så kan det være så fatalt innvendig. Dere husker hva som skjedde med han? Twitch som var assistenten eller hva det var på The Elle show var en høyt fungerende familiemann hvor alle fikk sjokk. Ta et googlesøk om dere ikke har hørt om han og hva som skjedde. Lista er eviglang med mange eksempler. Vær ytterst forsiktig med å dømme noen utifra hva dere personlig påstår foregår hos mennesker.... Blir helt matt av hvor utrolig korttenkt folk kan vær.. Er dette jeg mener, men klarer tydeligvis bare å velge feil ord.. Endret 8. oktober 2023 av Lileep 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 8. oktober 2023 #19182 Del Skrevet 8. oktober 2023 mumrikk1 skrev (12 minutter siden): Ser dere ikke at dette er taktisk fra HD sin side? Legger opp til spekulasjoner for så å hanke sympati. Tanken har streifet meg. Men synes i såfall det er såpass drøyt, at jeg velger å tro at hun sliter. Ingen bruker vel noe som kun kan tolkes som selvmordstanker for å skape blest rundt egen person? Hvor velfungerende er man egentlig når man må ta en vurdering på “fortsette å leve”? Og når man velger å dele slike tanker i sosiale medier? Alarmklokkene vil jo umiddelbart ringe hos enhver lege eller psykolog som får høre ord som dette. Hun skriver også at “det ordner seg, selv om jeg ikke helt vet hvordan.” Får jo inntrykk av at hun har det tungt, og at hun ikke ber om profesjonell hjelp, men lener seg på “egne verktøy.” Samlet er jo dette veldig alvorlig, og noe som partner, familie og kolleger bør reagere på når de leser hva hun skriver. Eller forhåpentligvis snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 8. oktober 2023 #19183 Del Skrevet 8. oktober 2023 Åpenbart at hun strever om dagen, men dette er jo slik hun har holdt på i årevis. Vi kjenner mønsteret hennes godt. Der hun kanskje gjør feil for seg selv er jo at hun deler for mye i SoMe syns jeg. Greit å dele oppturer og nedturer altså, men å følge henne er jo veldig forutsigbart🙈Skulle ønske for hennes del at hun kunne få skikkelig hjelp, men hun «stresser» nok for mye. Tror hun har høye forventninger til seg selv, men kanskje hun burde få hjelp til å justere «lista». Og mange av oss kjenner seg sikkert igjen i henne også. Liver går opp og ned, det vil aldri være på rosa skyer. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 8. oktober 2023 #19184 Del Skrevet 8. oktober 2023 Finlay skrev (17 minutter siden): Tanken har streifet meg. Men synes i såfall det er såpass drøyt, at jeg velger å tro at hun sliter. Ingen bruker vel noe som kun kan tolkes som selvmordstanker for å skape blest rundt egen person? Hvor velfungerende er man egentlig når man må ta en vurdering på “fortsette å leve”? Og når man velger å dele slike tanker i sosiale medier? Alarmklokkene vil jo umiddelbart ringe hos enhver lege eller psykolog som får høre ord som dette. Hun skriver også at “det ordner seg, selv om jeg ikke helt vet hvordan.” Får jo inntrykk av at hun har det tungt, og at hun ikke ber om profesjonell hjelp, men lener seg på “egne verktøy.” Samlet er jo dette veldig alvorlig, og noe som partner, familie og kolleger bør reagere på når de leser hva hun skriver. Eller forhåpentligvis snakker om. Men hvor mange tør å si ifra til henne når man ser hvordan hun svarer folk i kommentarfeltet? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 8. oktober 2023 #19185 Del Skrevet 8. oktober 2023 (endret) Legger ikke opp til spekulasjoner, men hun har jo også hatt en tendens til å «skrote» det som kan virke som seriøse opplegg. Husker jo bare når hun skulle ta slankeoperasjon. Der var hun ikke med når det gjaldt å få råd og veiledning rundt kost., hun mente selv hun kunne nok om dette siden hun var personlig trener. ROS hun frontet for spiseforstyrrelsen ble for «komplisert», «passet ikke inn der og da». Startet på keto igjen….Også var det frisk uten sukker som var et mirakel for alle problemer og deretter ble det hynoterapi som kurerte pluttselig «alt». Men det er jo ikke slik det er, selv om en selv TROR det. Skal man bli bedre så koster det kanskje at man virkelig VIL bli bedre og må overlate seg selv til andre for å få skikkelig hjelp. Den prosessen er jo sikkert vond, men alt det hun prøver på egenhånd lykkes jo hun ikke med i lengden, dessverre. Får hun ikke skikkelig hjelp er det samme problemene om 10 år liksom. Og det er vel ingen av oss som ønsker at hun virkelig skal streve så lenge. Hun tok slankeoperasjon i 2018 - nå i 2023 - fem år etter strever hun FORTSATT med samme problematikken rundt mat og vekt fordi hun fortsatt og desverre sliter med spiseforstyrrelsen. Sier ikke det at hun hadde vært frisk om hun hadde begynt i terapi altså, men hun begynner liksom veldig ofte i feil ende. Trist - jeg håper jo ar hun blir frisk en gang jeg! Hun sier «hun har gode verktøy i verktøykassa si»….kanskje bytte dem ut med no nytt? Endret 8. oktober 2023 av irevin 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 8. oktober 2023 #19186 Del Skrevet 8. oktober 2023 Beatbox skrev (4 minutter siden): Men hvor mange tør å si ifra til henne når man ser hvordan hun svarer folk i kommentarfeltet? Nei si det, mannen, mor eller søsken tåler nok en støyt, tenker jeg😂 Virker merkelig hele greia. Stå fram på Instagram med livskrise og depresjon. Sliten til beinet. Samtidig som hun forteller at hun ønsker seg ett barn til....bare merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 8. oktober 2023 #19187 Del Skrevet 8. oktober 2023 Finlay skrev (20 minutter siden): Nei si det, mannen, mor eller søsken tåler nok en støyt, tenker jeg😂 Virker merkelig hele greia. Stå fram på Instagram med livskrise og depresjon. Sliten til beinet. Samtidig som hun forteller at hun ønsker seg ett barn til....bare merkelig. Og det er nettopp det som gjør det vanskelig å tro på henne. Og roper man ulv ulv lenge nok vender man fort det døve øret til...dessverre for henne og andre.. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 8. oktober 2023 #19188 Del Skrevet 8. oktober 2023 Hvor mange med depresjon orker daglige morgentreninger, full jobb, fullt fokus på seg selv og masse kropp hver dag ut på SoMe? Vokse seg, bryn, shopping, salg av klær osv osv. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 8. oktober 2023 #19189 Del Skrevet 8. oktober 2023 (endret) 3 minutter siden, cerruti said: Hvor mange med depresjon orker daglige morgentreninger, full jobb, fullt fokus på seg selv og masse kropp hver dag ut på SoMe? Vokse seg, bryn, shopping, salg av klær osv osv. mange skjuler det godt da, er det som er så farlig. Men få klarer nok så mye vil jeg tro Endret 8. oktober 2023 av Lileep 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 8. oktober 2023 #19190 Del Skrevet 8. oktober 2023 cerruti skrev (2 minutter siden): Hvor mange med depresjon orker daglige morgentreninger, full jobb, fullt fokus på seg selv og masse kropp hver dag ut på SoMe? Vokse seg, bryn, shopping, salg av klær osv osv. Jeg lever med tilbakevendende depresjoner, har gått mange år i terapi, men når det er på det verste orker jeg knapt å gå utenfor døren etc. Energinivået er på null.. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 8. oktober 2023 #19191 Del Skrevet 8. oktober 2023 (endret) Lileep skrev (12 minutter siden): mange skjuler det godt da, er det som er så farlig. Men få klarer nok så mye vil jeg tro Man kan bare skjule det så så lenge...HD har skrevet mye om tunge dager så at hun nå påberoper seg at hun skjuler det høres helt feil ut.. Hvor mange reels og innlegg har ikke hun laget hvor hun er sliten og deprimert; men det man sitter igjen med er en følelse av at det er staget, lyssetting og redigering er mer fremtredende enn budskapet... Endret 8. oktober 2023 av Beatbox 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 8. oktober 2023 #19192 Del Skrevet 8. oktober 2023 irevin skrev (1 time siden): Legger ikke opp til spekulasjoner, men hun har jo også hatt en tendens til å «skrote» det som kan virke som seriøse opplegg. Husker jo bare når hun skulle ta slankeoperasjon. Der var hun ikke med når det gjaldt å få råd og veiledning rundt kost., hun mente selv hun kunne nok om dette siden hun var personlig trener. ROS hun frontet for spiseforstyrrelsen ble for «komplisert», «passet ikke inn der og da». Startet på keto igjen….Også var det frisk uten sukker som var et mirakel for alle problemer og deretter ble det hynoterapi som kurerte pluttselig «alt». Men det er jo ikke slik det er, selv om en selv TROR det. Skal man bli bedre så koster det kanskje at man virkelig VIL bli bedre og må overlate seg selv til andre for å få skikkelig hjelp. Den prosessen er jo sikkert vond, men alt det hun prøver på egenhånd lykkes jo hun ikke med i lengden, dessverre. Får hun ikke skikkelig hjelp er det samme problemene om 10 år liksom. Og det er vel ingen av oss som ønsker at hun virkelig skal streve så lenge. Hun tok slankeoperasjon i 2018 - nå i 2023 - fem år etter strever hun FORTSATT med samme problematikken rundt mat og vekt fordi hun fortsatt og desverre sliter med spiseforstyrrelsen. Sier ikke det at hun hadde vært frisk om hun hadde begynt i terapi altså, men hun begynner liksom veldig ofte i feil ende. Trist - jeg håper jo ar hun blir frisk en gang jeg! Hun sier «hun har gode verktøy i verktøykassa si»….kanskje bytte dem ut med no nytt? Stor forskjell på kvalitetsverktøy og ...verktøy...av den billige sorten..for å si det sånn.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 8. oktober 2023 #19193 Del Skrevet 8. oktober 2023 (endret) 11 minutter siden, Beatbox said: Man kan bare skjule det så så lenge...HD har skrevet mye om tunge dager så at hun nå påberoper seg at hun skjuler det høres helt feil ut.. Derfor jeg fortsatt står på mitt om at fasaden muligens skjuler mye mer enn vi aner. Rop/hint om å ende livet er ofte et desperat rop om hjelp.. innpakka eller direkte, fortsatt et rop. Endret 8. oktober 2023 av Lileep 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 8. oktober 2023 #19194 Del Skrevet 8. oktober 2023 Lileep skrev (1 minutt siden): Derfor jeg fortsatt står på mitt om at fasaden muligens skjuler mye mer enn vi aner. Rop/hint om å ende livet er ofte et desperat rop om hjelp.. innpakka eller direkte, fortsatt et rop. Min erfaring etter å ha jobbet sammen med og opplevd suicidale mennesker er at de som vil dø snakker ekstremt sjelden om det. De som snakker om å ende livet eller hinter om det er som du sier et rop om hjelp. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 8. oktober 2023 #19195 Del Skrevet 8. oktober 2023 (endret) 13 minutter siden, Beatbox said: Min erfaring etter å ha jobbet sammen med og opplevd suicidale mennesker er at de som vil dø snakker ekstremt sjelden om det. De som snakker om å ende livet eller hinter om det er som du sier et rop om hjelp. Nettopp. Derfor jeg virkelig håper hun ikke har misbrukt dette med å vinke det mot å ende livet. Har hun gjort det..Da.. da vet jeg ikke hva jeg skal si lenger.. Endret 8. oktober 2023 av Lileep 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 8. oktober 2023 #19196 Del Skrevet 8. oktober 2023 Lileep skrev (3 minutter siden): Nettopp. Derfor jeg virkelig håper hun ikke har misbrukt dette med å vinke det mot å ende livet. Har hun gjort det..Da.. da vet jeg ikke hva jeg skal si lenger.. Det minner vel om noe annet enn kun depresjon - som er særdeles tungt å leve med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ratched Skrevet 8. oktober 2023 #19197 Del Skrevet 8. oktober 2023 Som bipolar så kjenner jeg meg igjen i Helene innimellom(jeg sier ikke at hun har det). Jeg har kjent på dette ekstreme behovet for egentid som hun har snakket så mye om i det siste og det behovet kommer som oftest med depresjon. Før det er det ofte en high med trening, masse positivt fokus, vær awesome og elsk deg selv osv. men jeg kræsjlander alltid og da kommer behovet for å være alene fordi det er vanskelig med krav og hverdagen blir tung. Med mann, barn og jobb prøver man å holde masken lengst mulig. Jeg har sløst utrolig mange år på å være som Helene men fikk etter hvert diagnose, medisiner og riktig behandling og er et "nytt" menneske nå. Jeg håper Helene en gang klarer å finne ro i seg selv. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 8. oktober 2023 #19198 Del Skrevet 8. oktober 2023 De siste innleggene om innholdet til HD, er som å lese om innholdet til HD i 2016. For et mess. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. oktober 2023 #19199 Del Skrevet 8. oktober 2023 2 hours ago, Beatbox said: Min erfaring etter å ha jobbet sammen med og opplevd suicidale mennesker er at de som vil dø snakker ekstremt sjelden om det. De som snakker om å ende livet eller hinter om det er som du sier et rop om hjelp. Det er en (farlig) myte - også de som ønsker å dø kan snakke om det. Det er svært individuelt. Fire av ti som har tatt livet sitt har snakket om det, direkte eller indirekte. https://www.snakkomselvmord.no/myter-om-selvmord/ Nå syns jeg ikke vi skal overdrive hva HD har sagt heller da. Hun sa hun valgte å leve, det må ikke bety at hun mener det som en motsetning til å dø, men at hun for eksempel mente at hun velger å la livet gå sin gang, i stedetfor å legge seg ned. Vi vet jo ikke hva hun mente. Men det vi vet er at de som kjenner henne også følger henne, så er det grunn til bekymring er det forhåpentligvis noen i hennes omgangskrets som er obs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 8. oktober 2023 #19200 Del Skrevet 8. oktober 2023 2 minutter siden, Albbas said: Det er en (farlig) myte - også de som ønsker å dø kan snakke om det. Det er svært individuelt. Fire av ti som har tatt livet sitt har snakket om det, direkte eller indirekte. https://www.snakkomselvmord.no/myter-om-selvmord/ Nå syns jeg ikke vi skal overdrive hva HD har sagt heller da. Hun sa hun valgte å leve, det må ikke bety at hun mener det som en motsetning til å dø, men at hun for eksempel mente at hun velger å la livet gå sin gang, i stedetfor å legge seg ned. Vi vet jo ikke hva hun mente. Men det vi vet er at de som kjenner henne også følger henne, så er det grunn til bekymring er det forhåpentligvis noen i hennes omgangskrets som er obs. Håper jo virkelig at du har rett, at det ikke er fare for hverken det ene eller andre her. Jeg håper også hun leser dette, og skjønner hvilke signaler hun sender. Faren blir jo etterhvert at hvis det en gang skulle stemme, så vil ingen tro på det for det er så vanlig.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå