Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (12 minutter siden):

Er ingen som har så lite respekt for regler, som influencere. Tenk hvis feks helsepersonell skulle tatt så lett på regelverket, at det blir for mye jobb å sjekke at det du gjør er riktig. Helt merkelig at denne gruppa tar så innmari lett på helt enkle ting, og slipper unna med det. Er der det må endres, de må få konsekvenser som svir, kanskje de da respekterer regelverket litt mer. 

og den ranten om merking hun hadde blir bare så utrolig putetv, for hun er en av de verste men innser det ikke selv. 

Nettopp! Hun er virkelig en av de verste og har vært det over mange år. I tillegg er hun også en av de som er verst på grooming.  Det er vel ikke noe hemmelighet at 99% av det som er på hennes konto er reklame, så hun kan gjøre jobben sin å merke riktig. Særlig når den trashy kontoen hennes er for at hun skal få økonomiske fordeler fremfor noe annet. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lileep skrev (32 minutter siden):

Er ingen som har så lite respekt for regler, som influencere. Tenk hvis feks helsepersonell skulle tatt så lett på regelverket, at det blir for mye jobb å sjekke at det du gjør er riktig. Helt merkelig at denne gruppa tar så innmari lett på helt enkle ting, og slipper unna med det. Er der det må endres, de må få konsekvenser som svir, kanskje de da respekterer regelverket litt mer. 

og den ranten om merking hun hadde blir bare så utrolig putetv, for hun er en av de verste men innser det ikke selv. 

Slik jeg tolker ranten hennes så påstår hun at hun egentlig ønsker å være god på dette. Men siden så mange andre influencere ikke følger opp, så gidder ikke hun heller (hun er redd for at kollegene får en finansiell fordel som hun da ikke får).

Snakk om å stå oppreist uten ryggrad og integritet! 

Og at hun prøver så godt hun kan men av og til «glemmer» merkingen tror jeg rett og slett ikke på! 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (28 minutter siden):

Slik jeg tolker ranten hennes så påstår hun at hun egentlig ønsker å være god på dette. Men siden så mange andre influencere ikke følger opp, så gidder ikke hun heller (hun er redd for at kollegene får en finansiell fordel som hun da ikke får).

Nå har jeg ikke sett ranten, men akkurat det forstår jeg faktisk.

Sånn som regelverket praktiseres i dag, så er det jo opp til influencerne selv å velge om de ønsker å merke eller ikke. Velger de å la det være, så får det kun positive konsekvenser for dem selv.

Hadde det blitt slått ned på denne praksisen med bøter, hadde naturligvis alle merket riktig. Så lenge det aldri får følger, vil de fleste gjøre det som gagner dem best økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Finlay said:

Nå har jeg ikke sett ranten, men akkurat det forstår jeg faktisk.

Sånn som regelverket praktiseres i dag, så er det jo opp til influencerne selv å velge om de ønsker å merke eller ikke. Velger de å la det være, så får det kun positive konsekvenser for dem selv.

Hadde det blitt slått ned på denne praksisen med bøter, hadde naturligvis alle merket riktig. Så lenge det aldri får følger, vil de fleste gjøre det som gagner dem best økonomisk.

Helt klart de ønsker å gjøre det de tjener mest på. Men da trenger influencerene heller ikke late som de vil være flinkere og «glemmer», fordi de er så innmari lette å gjennomskue. Håper det blir endringer i form av bøter eller annet som svir, da blir det en endring hos samtlige. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (36 minutter siden):

Helt klart de ønsker å gjøre det de tjener mest på. Men da trenger influencerene heller ikke late som de vil være flinkere og «glemmer», fordi de er så innmari lette å gjennomskue. Håper det blir endringer i form av bøter eller annet som svir, da blir det en endring hos samtlige. 

Helt enig med deg. Helene har flere ganger uttalt at hun ønsker å være god på merking, men hun gjennomfører jo ikke i praksis. Hun har svært mye reklame som innhold (direkte eller indirekte).Synes det høres veldig lite troverdig ut at noe som skal være så lett å gjennomføre er så lett og «glemme». Det klinger kanskje litt bedre enn å si at man gir blaffen. 

Hvorfor ikke være ærlig og redelig? Å beholde kredibilitet og tillit hos følgermassen sin må da være minst like lukrativt økonomisk? Jeg ville iallfall foretrekke å følge noen jeg stoler på og som merker korrekt (uavhengig av mengde reklame) fremfor en som unngår bevisst å merke. Jeg liker ikke følelsen av lureri og unnasniking.

Jeg lurer også på om det er gjort studier på det med økonomiske effekter av merking/ikke-merking? Noen som vet? Det hadde vært interessant å lese mer om. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problem med at de på insta er merkevareambassadør for flere merker samtidig. Hvorfor skal det være hemmelig? 

"Dette er slik jeg styler ting og tang fra de merkevarene jeg er tilknyttet [sett inn reklameobjektet med høy og lav reklameverdi]". 

Da hadde man også sluppet unna hele temaet med troverdigheten: "jeg bare eeeelsker tights fra blabla", som aldri sees igjen.

Da ser jeg, som forbruker, at objektet med lav reklameverdi, fortsatt kan være aktuell for meg - eller blir påminnet merkevaren. "Ja, se der", hadde jeg tenkt, "den tightsen var fin med den [gamle]jakken. Jeg som hadde glemt det merket. Lurer på hva de har ute nå".

Jeg FATTER IKKE at dette er vanskelig og at transparent merking er konkurranseudyktig. Som merkevare hadde jo jeg hyllet om ambassadøren mine brukte fra mine gamle kolleksjoner, spesielt knyttet opp mot dagsaktuell reklame. 

Endret av keiserenernaken
Glemte legge til en tanke
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruke menssmertedingsen på samboerens mageknip og si at det hjelper? Og så reklamere etterpå for kremer med snegleslim? 

Hun fremstår ganske enkel… Er dette seriøst ment? 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (5 minutter siden):

Bruke menssmertedingsen på samboerens mageknip og si at det hjelper? Og så reklamere etterpå for kremer med snegleslim? 

Sikkert ikke, men hva gjør man ikke for attention and cash..🙄

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sugar&Spice said:

Hun burde i det minste forklare hvorfor en dings mot menstrasjonssmerter også virker på en mann med smerter i tarmen ( ja HD, magen ligger ikke der) 

Tipper hun ikke engang vet hvordan et TENS apparat fungerer, og iallefall ikke vet hvorfor det fungerer på menn. Og hun vet nesten garantert ikke at det kan brukes til veldig mye mer enn kun menssmerter og mannens tarmplager.. er hun overhode klar over at effekten stort sett er «der og da» og man må gå med produktet for å få lindring over tid?

Hun er så elendig på å lese seg opp og forstå produktet, jeg fatter ikke hvordan hun kan få spons overhode. 

Endret av Lileep
  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt hun får litt egentid i Gøteborg i helga. Kan skjønne hun er sliten🙈HD! Det er livet - og livet skjer ! Vet ikke om et menneske som gnåler mer om egentid enn henne. Hun burde vel innse at det blir vanskelig å være så ego med barn, men det blir antakelig lettere når barnet blir større. Jeg også er sliten og har behov for egentid, men den «egentiden» hun har har jeg knapt nok hatt på 14 år siden jeg fikk barn. Men; hun har vel enklere tilgang på barnevakt enn det vi hadde, og det er bra for henne. Men den gnålinga - hele tiden om egentid. Hva er inspirerende å høre om den egentlig. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (1 time siden):

Enda godt hun får litt egentid i Gøteborg i helga. Kan skjønne hun er sliten🙈HD! Det er livet - og livet skjer ! Vet ikke om et menneske som gnåler mer om egentid enn henne. Hun burde vel innse at det blir vanskelig å være så ego med barn, men det blir antakelig lettere når barnet blir større. Jeg også er sliten og har behov for egentid, men den «egentiden» hun har har jeg knapt nok hatt på 14 år siden jeg fikk barn. Men; hun har vel enklere tilgang på barnevakt enn det vi hadde, og det er bra for henne. Men den gnålinga - hele tiden om egentid. Hva er inspirerende å høre om den egentlig. 

Og hva gjør hun når gubben er syk og barnet har virusinfeksjon...jo da må det sutres om at hun er sliten før hun løper avgårde for å få egentid i Gøteborg🙄...erre mulig....

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (7 timer siden):

Og hva gjør hun når gubben er syk og barnet har virusinfeksjon...jo da må det sutres om at hun er sliten før hun løper avgårde for å få egentid i Gøteborg🙄...erre mulig....

At han orker…

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (1 time siden):

At han orker…

Vi ser jo ikke hele livet på SoMe, men jeg syns jo HD deler mye. Utifra det, så virker det som om Mats er utrolig tolmodig og flink med barnet. HD er sikkert flink hun også, men man kan jo fort tenke seg til at han gjør MYE. En annen ting er jo at hun bruker jo relativt mye tid på sine kanaler også og tror mye av tiden hennes går med til å være på telefonen. For i følge innlegg så er det «mange som lurer på…», «fått mange spørsmål om denne…» (egentlig tror jeg vel nesten selv at hun selv er «de» og «mange», for påfallende at det utløser reklame alle spørsmålene. Og mener; da må hun jo bruke tid på tydeligvis å lese alle tilbakemeldingene også;) Så enig; tar av meg hatten av at han orker…..Er HAN som skulle hatt egentid. Neste uke kommer nok et innlegg om «flere enn meg som velger å prioritere egentid»…eller «det er viktig for meg å bare være meg slik at jeg kan være en bedre mamma» osv. Kom heller med et litt positivt ladet innlegg. Vi VET det nå HD hvordan du prioriterer. Slike innlegg lager du mest for deg selv for å rettferdiggjøre egentiden din. 

Endret av irevin
  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

keiserenernaken skrev (På 21.9.2023 den 15.33):

Jeg har ingen problem med at de på insta er merkevareambassadør for flere merker samtidig. Hvorfor skal det være hemmelig? 

"Dette er slik jeg styler ting og tang fra de merkevarene jeg er tilknyttet [sett inn reklameobjektet med høy og lav reklameverdi]". 

Da hadde man også sluppet unna hele temaet med troverdigheten: "jeg bare eeeelsker tights fra blabla", som aldri sees igjen.

Da ser jeg, som forbruker, at objektet med lav reklameverdi, fortsatt kan være aktuell for meg - eller blir påminnet merkevaren. "Ja, se der", hadde jeg tenkt, "den tightsen var fin med den [gamle]jakken. Jeg som hadde glemt det merket. Lurer på hva de har ute nå".

Jeg FATTER IKKE at dette er vanskelig og at transparent merking er konkurranseudyktig. Som merkevare hadde jo jeg hyllet om ambassadøren mine brukte fra mine gamle kolleksjoner, spesielt knyttet opp mot dagsaktuell reklame. 

Hvis denne merkingen skal være vanskelig å forstå bekrefter det fordommene (ihvertfall mine) om at mange av Norges influensere enten er veldig tåkete i hodet eller veldig kyniske.

Endret av Hyacinth
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (2 timer siden):

Hvis denne merkingen skal være vanskelig å forstå bekrefter det fordommene (ihvertfall mine) om at mange av Norges influensere enten er veldig tåkete i hodet eller veldig kyniske.

Den magiske kombinasjonen av kyniske og varierende grad av tette. Man får det man fortjener, det ser man på megden av ditto nedsnødde forkjempere av .... bedrifter. Brød og sirkus. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (22 timer siden):

Hu og Gjelsvik gnåler om egentid hele tiden.....og ja..ungene ser nok mødrene med mobilen ganske så konstant i hånden..trist. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beatbox skrev (På 22.9.2023 den 13.27):

Stikker av til Gøteborg for egentid mens hun etterlater syk mann igjen hjemme for å ta seg av sykt barn?

Håper de ordner med at han får litt avlastning, hvis ikke er det toppen av egoisme av Helene (å passe syke barn når man selv er syk er ingen spøk).

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen. Hun har mensen📣 Hun har mensen IGJEN! Det er det mulig å ha det hver måned da?! Og det er hvertfall ikke normalt med korsryggsmerter under mensen..🙄 Man kjenner ikke til det i 30-årene.. Aldri hørt om det.. nei nei. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, EtLiteTroll said:

Hallo alle sammen. Hun har mensen📣 Hun har mensen IGJEN! Det er det mulig å ha det hver måned da?! Og det er hvertfall ikke normalt med korsryggsmerter under mensen..🙄 Man kjenner ikke til det i 30-årene.. Aldri hørt om det.. nei nei. 

Hun sykligjør seg mest mulig for oppmerksomhet. Skremmende! Klaga over uutholdelige smerter i flere runder nå, gå til legen og sjekk det ut. Ikke spørr «venninnene» på Facebook om det er normalt.. og bruk den dingsen som funker så bra, den tar også smerter i korsryggen 😉

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 time siden):

Hun sykligjør seg mest mulig for oppmerksomhet. Skremmende! Klaga over uutholdelige smerter i flere runder nå, gå til legen og sjekk det ut. Ikke spørr «venninnene» på Facebook om det er normalt.. og bruk den dingsen som funker så bra, den tar også smerter i korsryggen 😉

Hypnoterapi? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...