Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest juoigi
On 2/27/2020 at 2:11 PM, pøbelsara said:

I oldtiden før internett og IG da jeg var ung, ble jeg eksponert for kvinnekropper i garderoben i svømmehallen ukentlig  og i gymtimene på skolen - men på trykk i magasiner mye sjeldnere enn det. Det begrenset seg til når det Nye hadde en reportasje om årets badedraktmote, liksom. Og en og anne forside på ViMenn.

Så for meg var mangfold normalen, ikke unntaket. Det er adskillig større mangfold i svømmehallgarderoben enn på IG nå, akkurat som det var før. 

Nå flyter SoMe over av provokativt poserende halvnakne folk - og det er jo bare trist, fordi det stort sett bare er retusjerte og korrigerte folk som viser seg frem eller har et relativt  stort publikum.

For mange har HD og andre som ikke passer inn i i det utrolig trange idealet den samme funksjonen som damene i svømmehallgarderoben hadde for oss pre-IG-folka - nemlig at de viser et tverrsnitt av folk - og at folk kommer i alle størrelser. 

Jeg tenker at en stor kropp som vises i SOMe ikke har samme triggerfare som ekstremvariantene som feks SE. 

Jeg tenker at HD ved å utsette seg for den oppmerksomheten hun gjør, faktisk er med på at andre faktisk også tør å ta sin plass i verden, selv om de ikke oppfyller et skjønnhetsideal som er så sjukt at ikke engang idolene oppnår det uten ekstern hjelp.

Men det er jo trist at man på død og liv må være mer eller mindre avkledd i den grad folk - både små og store er i SoMe. De aller fleste mennesker er noe helt annet enn kroppen sin - og jeg tror et ekstremt kroppsfokus slik vi ser nå, er skadelig for alle. Det er skadelig for alle som hele tiden krever etter og aldri oppnår perfeksjon. Jeg tror verden hadde vært et adskillig bedre sted for ALLE hvis vi hadde vært blitt mindre opptatt av hvordan vi selv og andre ser ut.

Men at noen tør å stikke seg ut og vise seg frem på tross av størrelse, tror jeg er kjempeviktig for unge kvinner i dag. Å hevde at det skaper aksept for at man kan være helseskadelig overvektig, mener jeg er tøv. Når overvektige er stigmatisert i så stor grad sim de er i dag, skal det nok mer til enn at noen tilsynelatende trives med seg selv OGSÅ når de er overvektige. 

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være noen motsetning i å si at jeg har det fint med meg selv nå, men vil gjerne bli mindre likevel? Man må ha bodd under en stein i årtier dersom man ikke har fått med seg helseinfoen om hvor skadelig overvekt er. LIkevel må da folk få lov til å like seg selv og ha en plass i verden mens de strever med å nå en sunnere BMI?

👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 timer siden, tutsi123 skrev:

Sikkert bare jeg som får slike assosiasjoner, men for meg minner hun innimellom om en dragqueen når det gjelder den kraftige sminken. Smak og behag selvsagt, men hun ser langt eldre ut enn hun gjør med mindre sminke eller usminket.

Har til gode å se HD sminket som en dragqueen, du kan umulig ha sett en. Dette føyer seg pent inn i ukonstruktiv kritikk og lite samfunnsnyttig sladring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi
On 1/30/2020 at 8:54 AM, Stupebrett said:

Denne tråden kan kokes ned til tre forutsigbare innlegg etter hva slags retning nedgangen hennes går i til enhver tid så egentlig kan hele tråden bare stenges eller man kan lage en bot som kan spytte ut disse i tråd med hennes resultater etter hvert.

Helene har ikke gått ned i vekt:

Hvorfor skriver hun ikke mer om vektnedgangen sin? Har det flatet ut? Hvorfor skriver hun om hår/negler/jobben sin/hundene ingen er interessert i det. Jeg tror hun begynner å gå opp igjen i vekt, hun bare lyver om det!

OG 

Herregud, en pupp!  

Helene går ned i vekt:

Hvorfor skriver hun så detaljert om hvor mange kilo hun har gått ned? Har hun ikke hørt om sunn fornuft-plakaten? Er hun ikke klar over at hun skaper kroppspress? Hun teller vektnegangen sin på en feil måte!

OG 

Herregud, en pupp! 

Helene går opp i vekt:

Jeg er så bekymret for helsen hennes, at jeg tror at det beste jeg kan gjøre er å skrive jevnlige innlegg der jeg fryder meg over oppgangen hennes fordi hun gjør feil ting i forhold til hvordan jeg ville gjort det.

OG 

Herregud, en pupp! 

Dette var fantastisk 😂 Enig med alt du sier, her. 😍 «Herregud, en pupp!». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
11 minutter siden, juoigi skrev:

Dette var fantastisk 😂 Enig med alt du sier, her. 😍 «Herregud, en pupp!». 

Glemte «hun må slite psykisk». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lirah
5 timer siden, tutsi123 skrev:

Sikkert bare jeg som får slike assosiasjoner, men for meg minner hun innimellom om en dragqueen når det gjelder den kraftige sminken. Smak og behag selvsagt, men hun ser langt eldre ut enn hun gjør med mindre sminke eller usminket.

Haha, jeg har ikke sett dragen med slik sminke før, men la gå. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stupebrett du glemte glatt din egen «gruppe» som ukritisk støtter HD.

Dere fortjener en egen notis i det innlegget ditt, ettersom det alltid er en som svarer at all kritikk kun skyldes vekt og personlig vendetta.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, tutsi123 skrev:

Jeg har IKKE påstått at hun ser slik ut. Les hva jeg skriver, og ikke legg mer i det. 

Ja, det er jo såklart bare Helene man skal gjøre det med🤷🏻‍♀️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, Birdo skrev:

Ja, det er jo såklart bare Helene man skal gjøre det med🤷🏻‍♀️

👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker inn og nok  engang et innlegg på Instagram om dette med utseendepress og fokus på utseende, som hun tilsynelatende ikke liker, ihverfall ifølge siste podcast....mens hun fortsette å legge ut lettkledde bilder og retusjert bilder med glattere hud og smalere ansikt. Jeg synes ikke det er greit med denne dobbeltkomunikasjone hun holder på med. Det er_hun_ som fokusere på sitt utseende og den siste tiden, har det vært ekstremt mye. Tar seg i håret når hun filmer, kommentere sitt eget utseendet og at hun er er vakker osv. Det blir for krampaktig. Hvis hun skal lykkes som influencer på heltid, noe hun har sagt hun kunne tenkt seg, så er det å være mer naturlig foran kamera og ikke minst være mindre selvopptatt. Alle influencere liker jo oppmerksomhet og få dette, men det er denne evinnelige mantraen hennes om at «du er mer enn ditt utseende, jeg liker ikke så mye oppmerksomhet om utseende, da det ikke definerer deg osv osv..og så er det hun som gjør det motsatt av det hun predikerer🤷‍♀️ Ikke mye inspirerende.

 

 

Endret av Levina
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Levina skrev:

Kikker inn og nok  engang et innlegg på Instagram om dette med utseendepress og fokus på utseende, som hun tilsynelatende ikke liker, ihverfall ifølge siste podcast....mens hun fortsette å legge ut lettkledde bilder og retusjert bilder med glattere hud og smalere ansikt. Jeg synes ikke det er greit med denne dobbeltkomunikasjone hun holder på med. Det er_hun_ som fokusere på sitt utseende og den siste tiden, har det vært ekstremt mye. Tar seg i håret når hun filmer, kommentere sitt eget utseendet og at hun er er vakker osv. Det blir for krampaktig. Hvis hun skal lykkes som influencer på heltid, noe hun har sagt hun kunne tenkt seg, så er det å være mer naturlig foran kamera og ikke minst være mindre selvopptatt. Alle influencere liker jo oppmerksomhet og få dette, men det er denne evinnelige mantraen hennes om at «du er mer enn ditt utseende, jeg liker ikke så mye oppmerksomhet om utseende, da det ikke definerer deg osv osv..og så er det hun som gjør det motsatt av det hun predikerer🤷‍♀️ Ikke mye inspirerende.

 

 

Veldig enig. Jeg synes slik atferd blir helt sykelig...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
24 minutter siden, cerruti skrev:

Veldig enig. Jeg synes slik atferd blir helt sykelig...

Det er nok også slik at hun ikke liker at fokuset er på andre..og derfor må hun si og gjøre ting for å få det fokuset hun så desperat ønsker over på seg selv..

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Plannergirl

På det siste instagrambildet tror jeg hun misforstår med vilje. Hun kan ikke bare feie bort kroppspress ved å si at folk må tåle å se at noen ser bra ut i sosiale medier spesielt når det gjelder «alle kropper». Det er ikke det det handler om, jeg vil tro de fleste takler at andre ser bra/ bedre ut enn seg selv, men det er vinklingen hennes mot kropp som skaper et økende press på å ha fokus rundt eget og andres utseende. Hadde vært supert om hun hadde klart å reflektere litt mer over dette temaet uten å totalt misforstå og gå i forsvar. Jeg står på mitt og mener at mindre kropp i alle str i monitor er bedre enn mer kropp i alle str i monitor. Prøv å snakk om kroppspress uten å dra inn vekt og strekkmerker/ cellulitter en gang, se om det fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Levina skrev:

Kikker inn og nok  engang et innlegg på Instagram om dette med utseendepress og fokus på utseende, som hun tilsynelatende ikke liker, ihverfall ifølge siste podcast....mens hun fortsette å legge ut lettkledde bilder og retusjert bilder med glattere hud og smalere ansikt. Jeg synes ikke det er greit med denne dobbeltkomunikasjone hun holder på med. Det er_hun_ som fokusere på sitt utseende og den siste tiden, har det vært ekstremt mye. Tar seg i håret når hun filmer, kommentere sitt eget utseendet og at hun er er vakker osv. Det blir for krampaktig. Hvis hun skal lykkes som influencer på heltid, noe hun har sagt hun kunne tenkt seg, så er det å være mer naturlig foran kamera og ikke minst være mindre selvopptatt. Alle influencere liker jo oppmerksomhet og få dette, men det er denne evinnelige mantraen hennes om at «du er mer enn ditt utseende, jeg liker ikke så mye oppmerksomhet om utseende, da det ikke definerer deg osv osv..og så er det hun som gjør det motsatt av det hun predikerer🤷‍♀️ Ikke mye inspirerende.

 

 

Oi

er det ikke du som sier omtrent tvert motsatt i tråden om Caroline Berg Eriksen? 
En til som retusjerer, tar seg i håret, og har ekstremt mye fokus på kropp. Men det er innafor der altså.

Mulig fordi CBE mener at utseende er det man vurderer andre mennesker ut i fra. (Hun sier så her. For et merkelig innlegg forresten, men hun har i det minste bukse på.) Hun er altså ikke mer verdt enn sitt utseende, så derfor blir ikke det hun legger ut falskt for deg? 

*skjønner ikke*

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loffen skrev:

Oi

er det ikke du som sier omtrent tvert motsatt i tråden om Caroline Berg Eriksen? 
En til som retusjerer, tar seg i håret, og har ekstremt mye fokus på kropp. Men det er innafor der altså.

Mulig fordi CBE mener at utseende er det man vurderer andre mennesker ut i fra. (Hun sier så her. For et merkelig innlegg forresten, men hun har i det minste bukse på.) Hun er altså ikke mer verdt enn sitt utseende, så derfor blir ikke det hun legger ut falskt for deg? 

*skjønner ikke*

Du får nok ta den diskusjonen i CBE tråden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Levina skrev:

Du får nok ta den diskusjonen i CBE tråden. 

Du mener motsatt i to tråder? Det har da vitterlig med din kritikk av HD å gjøre. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Levina skrev:

Du får nok ta den diskusjonen i CBE tråden. 

Hvis man mener helt ulike ting i ulike tråder, kan man faktisk ikke forvente å bli tatt på alvor i noen av dem. Hvert innlegg fra samme bruker, men i ulike debatter står ikke helt alene for seg selv. Selv om man diskuterer under et anonymt nick, er man jo den samme personen. Debatter utvikler seg og vokser, Man blir kjent med andres standpunkt, og debatterer videre etterhvert som ulike synspunkt og meninger kommer frem. Men hvis man har helt ulik argumentasjon i ulike tråder, blir det vanskelig  for de man debatterer med å vite hva man egentlig mener.  Man risikerer å bli mistrodd, eller i enda verre.

Jeg ser at du @Levina applauderer ting i andre tråder som du kritiserer her - og da er det helt naturlig at både jeg og andre vil vite hvorfor? hva er forskjellen? Hvorfor skal noen applauderes for å posere seg vakrere og smalere mens andre får pes for akkurat det samme? Budskapet til begge er jo at man skal være glad i og stolt av kroppen sin. Hvis du mener at andre skal akseptere de ulike meningene du har om dette, bør du i det minste argumentere for hvorfor. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Skureguri skrev:

Denne brukerdebatten setter HD i et veldig dårlig lys.

Fordi? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...