Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, panzerpølsa said:

Tenkte akkurat det samme. 

Er litt nedtur at alenedagen røyk fordi mannen er blitt syk. Altså😂 

Ja den ene gangen i tiåret der gubben er syk så må det proklameres for alle følgerne. Og det skal handle om ho.. mens de 4000 gangene hun er "syk" og må ligge på sofaen mens gubben tar seg av absolutt alt hjemme.. én ting var før barn, men nå... 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen er syk med over 40 i feber og Helene klager på at hun mister "alenedag". Såpass at hun legger det ut i sosiale medier. 

Lurer på om barnet og mannen føler seg like til bry som det hun fremstiller dem som på SoMe? Virker jo som dem bare er i veien, og hun har jo knapt nok tid til shopping, trening og kino stakkars. 

Og det overforbruket av klær blir jeg aldri helt klok på. Hun trenger ikke hele den haugen med treningsklær, så det er jo nesten et sykdomstegn. Ikke råd til å finne på noe morsomt i ferien med datteren, men må ha 67 treningstightser? 

Hun virker veldig grådig. 

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (17 minutter siden):

Mannen er syk med over 40 i feber og Helene klager på at hun mister "alenedag". Såpass at hun legger det ut i sosiale medier. 

Lurer på om barnet og mannen føler seg like til bry som det hun fremstiller dem som på SoMe? Virker jo som dem bare er i veien, og hun har jo knapt nok tid til shopping, trening og kino stakkars. 

Og det overforbruket av klær blir jeg aldri helt klok på. Hun trenger ikke hele den haugen med treningsklær, så det er jo nesten et sykdomstegn. Ikke råd til å finne på noe morsomt i ferien med datteren, men må ha 67 treningstightser? 

Grådig og egoistisk.... sjarmerende...not🙄

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (28 minutter siden):

For ikke glemme overforbruket på hudpleie og sminke! Det er SINNSYKT

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Det er jo dette budskapet som går igjen hele veien, det er dette hun forteller seg selv, så å si daglig. Mens det adresseres til følgerne som generelle, gode råd:

Husk at DU er viktig. DU trenger tid for deg selv. DU skal gjøre det du føler for. DU fortjener det! 

Som igjen genererer -takk for påminnelsen, og dette er så bra at du tar opp Helene! 

Vel og bra og dette, men man er uansett ikke viktigere enn alle andre. Det er kjæresten hennes som har 40 i feber, og som snakker over seg ("babler"). Er det ikke naturlig å bli bekymret for ham, istedet for å bli irritert fordi dagen HENNES ikke ble som hun har tenkt? 

Blir sjokkert, både over den tilsynelatende mangelen på empati, og over delingen på sosiale medier😟

Ikke sikkert hun mener det så ille, men det framstår uansett som selvopptatthet på et skremmende nivå.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

hehe, jeg tror det er ganske mange som kjenner seg igjen i følelsen "nei, ikke nå, dette passer jævlig dårlig" når enten barn eller ektefelle blir syke. Men altså man sier det ikke høyt? Til 28 tusen følgere? Man skriker det inni seg mens man finner spybøtta :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fett nok skrev (13 minutter siden):

hehe, jeg tror det er ganske mange som kjenner seg igjen i følelsen "nei, ikke nå, dette passer jævlig dårlig" når enten barn eller ektefelle blir syke. Men altså man sier det ikke høyt? Til 28 tusen følgere? Man skriker det inni seg mens man finner spybøtta :D 

Men da får man ikke oppmerksomhet....og det er jo det hun er ute etter.. uansett hva det gjelder.... influencere er jo klikkomaner!!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på dette. Hun maler og maler om dette med viktigheten av alenetid. Nå skal sies at jeg kanskje ganske er ganske sær når det gjelder dette temaet (jeg reagerer generelt til og med på bruk av uttrykk som bl.a. «barnefri». Fordi det for meg høres ut som en veldig negativ belastning/grusom jobb man må ha pause fra, og jeg synes det er en fornedring av et uskyldig barn).  

Ja, som foreldre kan det være godt å bli avlastet innimellom.  Men det er ikke en rettighet. Hovedansvar er foreldrenes (begges i dette tilfelle når man er to). Det kunne aldri falle meg inn å klage til alle og hvermannsen at jeg ikke fikk «fri» fra mitt eget barn. Et barn jeg har satt til verden, som er mitt hovedansvar.

Må si jeg er mektig imponert over den mannen. Det virker som han tar seg av mye i den heimen, tilsynelatende uten å klage over noe. Tipper han ville stilt opp for Helene uten en eneste knyst eller syting dersom situasjonen var motsatt.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Frublå said:

Skjønner ikke helt jeg….. Skulle ikke «arvingen» i bhg i dag da? Hun så jo så frem til det 🙄 Hva i alle dager klager hun over da?!?! Fatter ikke at det går an 

Må vel være fordi hun da må levere og hente, og huset ikke er tomt. Noen annen kan det ikke være. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 time siden):

Det er jo dette budskapet som går igjen hele veien, det er dette hun forteller seg selv, så å si daglig. Mens det adresseres til følgerne som generelle, gode råd:

Husk at DU er viktig. DU trenger tid for deg selv. DU skal gjøre det du føler for. DU fortjener det! 

Som igjen genererer -takk for påminnelsen, og dette er så bra at du tar opp Helene! 

Vel og bra og dette, men man er uansett ikke viktigere enn alle andre. Det er kjæresten hennes som har 40 i feber, og som snakker over seg ("babler"). Er det ikke naturlig å bli bekymret for ham, istedet for å bli irritert fordi dagen HENNES ikke ble som hun har tenkt? 

Blir sjokkert, både over den tilsynelatende mangelen på empati, og over delingen på sosiale medier😟

Ikke sikkert hun mener det så ille, men det framstår uansett som selvopptatthet på et skremmende nivå.

DETTE👏👏👏👏

Av og til må man sette seg selv tilside ! Sånn er tiden med små barn. Mange ting jeg kunne tenkt å gjort ved å sette meg selv først, men det er ikke bestandig det er gjennomførbart. Da kommer jeg i andre rekke da det blir min prioritering ift min livssituasjon. Det takler ikke Helene. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva hun klager over engang, jeg. Barnet er vel i bhg. Da kan jo hun gjøre som hun vil. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også hun prioriterer ganske mye egenpleie - all shopping, negler, voksing, bryn osv. Jeg ville prioritert ganske annerledes. Det er faktisk ganske vanlig å verken ha økonomi eller tid til å fikse negler og voksing jevnlig. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig hun prøver å skape en ufiltrert konto der absolutt alt av upopulære meninger og følelser skal frem i lyset for å redusere skam, men når det reflekterer så utrolig dårlig på henne selv bør hun revurdere valget. Hun er fullstendig klar over at det mottas dårlig av mange, derav behovet for å forsvare seg momentant eller t.o.m før kritikken kommer. 

For meg virker det som at hun prøver å skape inntrykk av at hun deler ting som dette for å få andre til å føle seg mindre alene med sine "forbudte" følelser, men realiteten mistenker jeg at hun egentlig prøver å overbevise seg selv om at det er greit å kjenne på disse følelsene. Uansett fremstår det som veldig usympatisk og lite empativekkende. Ikke minst gjør det jobben hennes med å fremstå som inspirerende og positiv ca. tusen ganger vanskeligere når inntrykket svertes av innlegg som dette. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
Fett nok skrev (1 time siden):

Det er jo to vidt forskjellige ting.

Selvsagt er det gjenkjennbart, man kan bli frustrert om barn blir syke akkurat den dagen man som forelder har noe spesielt viktig på timeplanen, eller plutselig ender opp hjemme med sykt barn når man har en etterlengtet fridag. Det kan innebære både spybøtter, gråt, sykepleie, underholdning, trøsting osv.

Men at mannen i huset blir syk, og med det ødelegger en dag HD skal gjøre “sine ting”,(hva nå enn det er),høres da helt absurd ut. Voksne mennesker er normalt ikke spesielt krevende når de er hjemme fra jobb pga feber.

Og nei, om man skulle tenke det, så sier man det i hvertfall ikke høyt til 28 tusen følgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Finlay said:

Det er jo to vidt forskjellige ting.

Selvsagt er det gjenkjennbart, man kan bli frustrert om barn blir syke akkurat den dagen man som forelder har noe spesielt viktig på timeplanen, eller plutselig ender opp hjemme med sykt barn når man har en etterlengtet fridag. Det kan innebære både spybøtter, gråt, sykepleie, underholdning, trøsting osv.

Men at mannen i huset blir syk, og med det ødelegger en dag HD skal gjøre “sine ting”,(hva nå enn det er),høres da helt absurd ut. Voksne mennesker er normalt ikke spesielt krevende når de er hjemme fra jobb pga feber.

Og nei, om man skulle tenke det, så sier man det i hvertfall ikke høyt til 28 tusen følgere.

Er det jeg også stusser over. Hvorfor ødelegger det at mannen er sjuk og sengeliggende? For det virker ikke som bekymring osv er det som ødelegger, at hun er redd for han. Men heller at han er hjemme og ikke på jobb. Men hvorfor stopper det henne i å kjøpe kaffen sin på espressohous eller shoppe kjoler? Gjør vel ingenting at han ligger hjemme i senga og sover? Om hun hadde planlagt å være hjemme, så har de vel eget soverom han kan slappe av på så har hun huset for seg selv. 

Endret av Lileep
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager ødelegger det dagen hennes at HAN ligger syk? Barnet er jo i barnehagen? 
Skjønner at hun hadde blitt sur om hun feks hadde blitt stuck med barn hvis hun hadde hatt planer, men hun kan da gjøre hva f hun vil. For et menneske….

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fizzypo skrev (2 timer siden):

Det er godt mulig hun prøver å skape en ufiltrert konto der absolutt alt av upopulære meninger og følelser skal frem i lyset for å redusere skam, men når det reflekterer så utrolig dårlig på henne selv bør hun revurdere valget. Hun er fullstendig klar over at det mottas dårlig av mange, derav behovet for å forsvare seg momentant eller t.o.m før kritikken kommer. 

For meg virker det som at hun prøver å skape inntrykk av at hun deler ting som dette for å få andre til å føle seg mindre alene med sine "forbudte" følelser, men realiteten mistenker jeg at hun egentlig prøver å overbevise seg selv om at det er greit å kjenne på disse følelsene. Uansett fremstår det som veldig usympatisk og lite empativekkende. Ikke minst gjør det jobben hennes med å fremstå som inspirerende og positiv ca. tusen ganger vanskeligere når inntrykket svertes av innlegg som dette. 

Her er kjernen i hvorfor det blir så mye kritikk ang klaging. Hun klarer ikke å balansere kontoen sin og måten hun fremstår reflekterer henne på en dårlig måte. Hun har nok mange flere gode egenskaper og dager enn hun dokumenterer, men man kritiserer jo basert på det man ser. Det virker som hun kun deler når hun trenger sympati, og vi kjenner vel alle noen som alltid klager og fisker etter bekreftelse og sympati og de er sjelden godt likt. Folk flest orker ikke andre som bare er negative og fremstiller alt i negativt lys. 

Det verste er at det går utover familien. For igjen er 90% av delingen ang barn og mann negative hendelser, frustrasjon eller lignende fisking etter sympati. Ja, mye er nok gjenkjennbart, men ikke i så stor grad og så ofte i forhold til positive hendelser. Jeg håper (og tror) virkelig de har mer positive hendelser i hverdagen enn hun dokumenterer på sine SoMe. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (7 timer siden):

Jeg reagerer også på dette. Hun maler og maler om dette med viktigheten av alenetid. Nå skal sies at jeg kanskje ganske er ganske sær når det gjelder dette temaet (jeg reagerer generelt til og med på bruk av uttrykk som bl.a. «barnefri». Fordi det for meg høres ut som en veldig negativ belastning/grusom jobb man må ha pause fra, og jeg synes det er en fornedring av et uskyldig barn).  

Ja, som foreldre kan det være godt å bli avlastet innimellom.  Men det er ikke en rettighet. Hovedansvar er foreldrenes (begges i dette tilfelle når man er to). Det kunne aldri falle meg inn å klage til alle og hvermannsen at jeg ikke fikk «fri» fra mitt eget barn. Et barn jeg har satt til verden, som er mitt hovedansvar.

Må si jeg er mektig imponert over den mannen. Det virker som han tar seg av mye i den heimen, tilsynelatende uten å klage over noe. Tipper han ville stilt opp for Helene uten en eneste knyst eller syting dersom situasjonen var motsatt.

Helt enig, uttrykket "barnefri" må utryddes. Grusomt uttrykk. Språk er makt, er det rart folk blir slitne når det hele tiden er om og gjøre å få mest mulig fri fra egne barn? 

Ja, det er krevende å ha barn. Men livet er krevende. Hvis man ikke klarer å finne en ro sammen med sine egne barn møter man til slutt veggen. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 timer siden):

Her er kjernen i hvorfor det blir så mye kritikk ang klaging. Hun klarer ikke å balansere kontoen sin og måten hun fremstår reflekterer henne på en dårlig måte. Hun har nok mange flere gode egenskaper og dager enn hun dokumenterer, men man kritiserer jo basert på det man ser. Det virker som hun kun deler når hun trenger sympati, og vi kjenner vel alle noen som alltid klager og fisker etter bekreftelse og sympati og de er sjelden godt likt. Folk flest orker ikke andre som bare er negative og fremstiller alt i negativt lys. 

Det verste er at det går utover familien. For igjen er 90% av delingen ang barn og mann negative hendelser, frustrasjon eller lignende fisking etter sympati. Ja, mye er nok gjenkjennbart, men ikke i så stor grad og så ofte i forhold til positive hendelser. Jeg håper (og tror) virkelig de har mer positive hendelser i hverdagen enn hun dokumenterer på sine SoMe. 

Hennes negativitet har i mine øyne bestandig fremstått som det mest genuine hun formidler. Det er virkelig da jeg opplever at jeg ser den ekte, ufiltrerte Helene. Jeg tror ikke at hun nødvendigvis er mer negativ enn andre, men av en eller annen grunn klarer hun ikke å la være å dele denne siden med sine nesten 30k følgere. Det er som om negativiteten konstant ligger og bobler på overflaten og det kun trengs en liten bagatell før det flommer over. Når hun da helt plutselig følger opp med positive innlegg fremstår det for meg som ekstremt falskt og påtvunget. Jeg tror ikke på henne selv om det kanskje t.o.m er ektefølt mange av gangene. 

Oppi det hele strever hun åpenbart med en utrolig dårlig samvittighet som utløser behov for disse stadige «viktig påminnelse: husk at du er god nok» innleggene som egentlig bare en en oppramsing av selvfølgeligheter. Jeg sitter igjen med en følelse av at IG profilen er hennes selvhjelpsbok, men at ikke engang hun tror på det hun leser. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (37 minutter siden):

Helt enig, uttrykket "barnefri" må utryddes. Grusomt uttrykk. Språk er makt, er det rart folk blir slitne når det hele tiden er om og gjøre å få mest mulig fri fra egne barn? 

Ja, det er krevende å ha barn. Men livet er krevende. Hvis man ikke klarer å finne en ro sammen med sine egne barn møter man til slutt veggen. 

Godt jeg ikke er alene om den tanken!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...