Cappuccino Skrevet 19. juni 2023 #18341 Del Skrevet 19. juni 2023 Fett nok skrev (7 timer siden): Når folk kritiserer deltagere i denne tråden for å hakke løs på alt de kan finne hos Helene, så er det sånne ting som dette de mener. "Hvorfor sier hun at hun er PT?" "hvorfor anbefaler hun 30 minutt om dagen" Vel; Hun har gjennomført en PT-utdannelse (60 studiepoeng), hun har jobbet som PT i mange år så på akkurat samme måte som du kan være helsesykepleier, matematiker, dyrlege eller utdannet lærer så er det ikke sånn at den utdannelsen fordunster på grunn av din nåværende yrkespraksis. Rådene hun gir er også helt fine, men skal selvfølgelig også latterliggjøres. Å skru opp intensiteten når frekvensen går ned er et velkjent treningsprogrammeringsprinsipp. Å ha 30 min fysisk aktivitet er bokstavelig talt det myndighetene anbefaler oss om å gjøre. Det er også gode råd helt uavhengig av hva hun gjør. Når hun går hardt ut er hun ekstrem, urealistisk, osv. Når hun kommer med nøkterne råd er det selvfølgelig også feil. I tillegg er denne saken en typisk sånn lokal ti på gaten sak og ikke en artikkel i PubMed. All denne kritikken er sånn kritikk for kritikkens skyld fordi man ikke klarer å la vær å klø på HD-utslettet sitt. Gå ut og ta på gresset, vær så snill. Det er forskjell på å ha tatt en utdanning og praktisert innenfor denne utdanningen. En veterinær som ikke har jobbet som veterinær de siste 10 årene, vil ikke nødvendigvis oppfattes veldig troverdig. Det er vel en grunn til at enkelte yrkesgrupper har krav til etterutdanning/kurs årlig. Ja, jeg synes også de rådene er merkelig når det er det samme mennesket som nettopp har startet opp med trening etter en lengre treningspause som gir dem. Hun som har uttalt at hjemmetrening ikke er bra nok for egen del. Som kun virker å bruke den gåmølla si de gangene hun skal reklamere for den, enda så enkelt det er å bruke den. Som proklamerer på IG at ingen trenger å bli bekymret for at hun trener for mye/ofte, for så å måtte ta ei ukes pause fra trening 2-3 uker senere fordi kroppen trenger det. Som sier at hun skal prøve å ikke ta markløft for tredje dag på rad fordi kroppen er støl, men likevel ikke «klarer» å la være. Som nok en gang virker å trene hovedsakelig rumpe og lår 6 økter i uka, fordi det er viktig å forme/løfte de områdene. Som sitter og sutrer på IG fordi hun har så store forventinger til seg selv, men ikke føler hun innfrir. Jeg kunne tatt henne seriøst hvis dette var råd hun faktisk fulgte selv, men som regel feiler hun på de fleste punktene. Og jeg opplever at holdningene hun fremmer med tanke på trening, noen ganger er usunne. 10 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 19. juni 2023 #18342 Del Skrevet 19. juni 2023 2 hours ago, Cappuccino said: Det er forskjell på å ha tatt en utdanning og praktisert innenfor denne utdanningen. En veterinær som ikke har jobbet som veterinær de siste 10 årene, vil ikke nødvendigvis oppfattes veldig troverdig. Det er vel en grunn til at enkelte yrkesgrupper har krav til etterutdanning/kurs årlig. Ja, jeg synes også de rådene er merkelig når det er det samme mennesket som nettopp har startet opp med trening etter en lengre treningspause som gir dem. Hun som har uttalt at hjemmetrening ikke er bra nok for egen del. Som kun virker å bruke den gåmølla si de gangene hun skal reklamere for den, enda så enkelt det er å bruke den. Som proklamerer på IG at ingen trenger å bli bekymret for at hun trener for mye/ofte, for så å måtte ta ei ukes pause fra trening 2-3 uker senere fordi kroppen trenger det. Som sier at hun skal prøve å ikke ta markløft for tredje dag på rad fordi kroppen er støl, men likevel ikke «klarer» å la være. Som nok en gang virker å trene hovedsakelig rumpe og lår 6 økter i uka, fordi det er viktig å forme/løfte de områdene. Som sitter og sutrer på IG fordi hun har så store forventinger til seg selv, men ikke føler hun innfrir. Jeg kunne tatt henne seriøst hvis dette var råd hun faktisk fulgte selv, men som regel feiler hun på de fleste punktene. Og jeg opplever at holdningene hun fremmer med tanke på trening, noen ganger er usunne. 👏🏻 Det som går igjen hos de som kritiserer kritikerene, er at de ikke ser helheten i hva HD legger ut og kritikken i sammenheng. Det virker som de kun ser «tar henne på den minste detalj « og da har noe å skrive her. Er det virkelig så mye bedre egentlig? Det meste av kritikken mot HD er saklig, men kritikken mot kritikerene er ikke alltid det. Som feks å sammenligne Pt utdannelse med lege/dyrlege.. da blir det bare litt for dumt og useriøst i mine øyne. Mens kritikken om HD som skal gi råd, men gjør stikk motsatt selv, er både saklig og treffer midt i blinken 👍 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 20. juni 2023 #18343 Del Skrevet 20. juni 2023 «Alt må ikke handle om vekt og kropp». Nei, for det er ikke det det har handlet om hele tiden?!? Igjen en oppkonstruert problemstilling. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 20. juni 2023 #18344 Del Skrevet 20. juni 2023 cerruti skrev (8 timer siden): «Alt må ikke handle om vekt og kropp». Nei, for det er ikke det det har handlet om hele tiden?!? Igjen en oppkonstruert problemstilling. Ja, igjen en oppkonstruert problemstilling vi har sett lignende innlegg på før. Men, jeg leste innlegget som om at hun vil ha en bekreftelse på at hun har gått ned i vekt i det siste. Veldig bra for henne det altså, men trenger ikke slike innlegg når alt rundt henne handler om kropp, vekt og utseende alikevel. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 20. juni 2023 #18345 Del Skrevet 20. juni 2023 irevin skrev (3 timer siden): jeg leste innlegget som om at hun vil ha en bekreftelse på at hun har gått ned i vekt i det siste. Det gjorde jeg også. Og regner med at årsaken er medisin, siden det lå i kjøleskapet på bildet hun selv la ut. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 22. juni 2023 #18346 Del Skrevet 22. juni 2023 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 22. juni 2023 #18347 Del Skrevet 22. juni 2023 Er det sånn at en avhengighet er byttet ut med en annen? Hun blir jo helt desp når hun ikke får trent ? Litt sunnere denne da 😊men greit å være obs på. Det vil som regel være ett eller annet hos de fleste 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 22. juni 2023 #18348 Del Skrevet 22. juni 2023 (endret) Jammf skrev (2 timer siden): Er det sånn at en avhengighet er byttet ut med en annen? Hun blir jo helt desp når hun ikke får trent ? Litt sunnere denne da 😊men greit å være obs på. Det vil som regel være ett eller annet hos de fleste Reagerer egentlig mest på uthenging av treningssenteret , og med tag også. Greit nok å bli litt irritert, det forstår jeg. Men MÅ absolutt alt spontant legges ut? Slike tekniske feil med ting kan skje. Jeg er sikker på at om hun hadde tatt dette opp på en saklig måte med rette representant for senteret, så hadde de sikkert beklaget det på det sterkeste og kanskje til og med kompensert for det på en eller annen måte. Hvem vet. Det er litt typisk henne å gjøre slike ting (husker tidligere episoder der hun ble sur fordi det var ingen i resepsjonen da hun kom til et gym, en annen gang var det nyåpnet gym som måtte kritiseres pga for mye folk og for dårlig utstyr på åpningsdagen). Endret 22. juni 2023 av Laia 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 22. juni 2023 #18349 Del Skrevet 22. juni 2023 Laia skrev (6 minutter siden): Reagerer egentlig mest på uthenging av treningssenteret , og med tag også. Greit nok å bli litt irritert, det forstår jeg. Men MÅ absolutt alt spontant legges ut? Slike tekniske feil med ting kan skje. Jeg er sikker på at om hun hadde tatt dette opp på en saklig måte med rette representant for senteret, så hadde de sikkert beklaget det på det sterkeste og kanskje til og med kompensert for det på en eller annen måte. Hvem vet. Det er litt typisk henne å gjøre slike ting (husker tidligere episoder der hun ble sur fordi det var ingen i resepsjonen da hun kom til et gym, en annen gang var det nyåpnet gym som måtte kritiseres pga for mye folk og for dårlig utstyr på åpningsdagen). Men det er jo ikke en aggressiv greie hun legger ut. Litt sånn oppgitt, men at det er en negativ uthenging av senter er da litt drøy. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 22. juni 2023 #18350 Del Skrevet 22. juni 2023 Herregud, gå deg en tur (hvorfor gå på en pad hjemme i stua) eller kjør en økt med det utstyret du har hjemme. Stikk en tur i en tuftepark. Man MÅ ikke trene på et senter, følg dine egne råd om hverdagsaktivitet som du gikk ut med i lokalavisa. 24 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 22. juni 2023 #18351 Del Skrevet 22. juni 2023 arnoyb skrev (7 minutter siden): Men det er jo ikke en aggressiv greie hun legger ut. Litt sånn oppgitt, men at det er en negativ uthenging av senter er da litt drøy. Jeg er ikke enig med deg. Men vi oppfatter det tydeligvis på forskjellig måte. Mitt synspunkt er at hun kunne tatt det opp med senteret privat, og latt vær å nevne det på sin profesjonelle IG konto. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 22. juni 2023 #18352 Del Skrevet 22. juni 2023 Summeer skrev (41 minutter siden): Herregud, gå deg en tur (hvorfor gå på en pad hjemme i stua) eller kjør en økt med det utstyret du har hjemme. Stikk en tur i en tuftepark. Man MÅ ikke trene på et senter, følg dine egne råd om hverdagsaktivitet som du gikk ut med i lokalavisa. Vi vet jo alle at de rådene hun ga i avisa, ikke adder opp med hva hun selv gjør. Litt av en PT det der. 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 23. juni 2023 #18353 Del Skrevet 23. juni 2023 Bugnet av frukt og grønt i grønnsakskuffen i kjøleskapet hennes 🤪 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 23. juni 2023 #18354 Del Skrevet 23. juni 2023 hippyskippy skrev (58 minutter siden): Bugnet av frukt og grønt i grønnsakskuffen i kjøleskapet hennes 🤪 ...ligger sikkert en agurk bak alle brusboksene 🙄😁 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 23. juni 2023 #18355 Del Skrevet 23. juni 2023 hippyskippy skrev (1 time siden): Bugnet av frukt og grønt i grønnsakskuffen i kjøleskapet hennes 🤪 Hun pusher vel ikke grønnsaker, så det spiller vel ingen rolle for oss om hun har det eller ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 23. juni 2023 #18356 Del Skrevet 23. juni 2023 hippyskippy skrev (4 timer siden): Bugnet av frukt og grønt i grønnsakskuffen i kjøleskapet hennes 🤪 Viktig å få poengtert det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 23. juni 2023 #18357 Del Skrevet 23. juni 2023 44 minutter siden, Orly said: Viktig å få poengtert det Ikke sant 🫣 går virkelig under kategorien «leite etter å finne noe for å kunne skrive her» 😖 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 23. juni 2023 #18358 Del Skrevet 23. juni 2023 Hvor har hun fått jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 23. juni 2023 #18359 Del Skrevet 23. juni 2023 AntiBullshit skrev (25 minutter siden): Hvor har hun fått jobb? Ice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 24. juni 2023 #18360 Del Skrevet 24. juni 2023 (endret) Siste historie på Instagram , barn i badedrakt. En gavepakke til pedofile. Helt gått bort i fra å skjerme barnet nå? Endret 24. juni 2023 av panzerpølsa 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå