Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

I følge HM så skal de fjerne noen, ikke alle

Hennes & Mauritz har i dag et dobbelt størrelsessystem, som innebærer at XS er 32-34, S er 36-38, M er 40-42 og L 44-46.

Online har de også et godt utvalg av str XL opp til 4X

 Man kan returnere alle klær i HMs butikker

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Era Vulgaris skrev:

Hun viser mye hud, ja, men at bildene er seksualiserte, er jeg uenig i. 

Jeg er enig. Latterlig å kalle de bildene for seksualiserte. 

 

1 time siden, Rubella skrev:

De skal kun fjerne det i fysiske butikker. Ikke på nett.

Merkelig valg av HM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 timer siden, Levina skrev:

Det er jo fordi færre bruker pluss size, kontra de andre størrelsene, selv om hun påstår i sin video at de fleste kvinner i Norge, altså over gjennomsnittet bruker pluss size. HM vurderer jo sitt sortimentet ut hva som er lønnsomt, men de begrenset utvalget i butikker. Det virker som hun er irritert ( flyforbanna)  og indignert for at hun opplever at HM diskriminerer store damer. Jeg ser det ikke på den måten, heller at de vurderer hvilket sortiment det er bra å ha, ut fra en lønnsomhetsperspektiv.  Jeg opplever at HM absolutt i sin design tar hensyn til stormote i sine nettsider. Ikke bare « telt» lignende outfit i brun, grønn, sort toner som HD påstår. Og at de har store damer som modeller, og det gir de kredibilitet mener nå jeg. 

 

 

Og jeg er uenig. HM har et dårlig utvalg, HD er flink til å kle seg så både Ellos og Change får god reklame hos henne. Begge kler opp store damer på en flott måte. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Merkelig valg av HM. 

Synes det er kjempesynd, men årsaken de ikke profiteter på det eller ikke profiterer tilstrekkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA og England har et utrolig stor utvalg klær for plus size. Man kan få tak i klær som har like fin design og som følger samme trender som "normalstr" og det er jo slike det burde være! Med alle avgifter vi må betale, så  det kan fort koster det en formue å handle derfra. Noen nye tollregler som gjelder nå på klær som er fordelaktig, men ikke satt meg inn i dem ennå

Endret av Miranda16
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lirah skrev:

Svært uenig i dette. Når SE og andre slanke kvinner kler seg lettkledd og viser mye hud er det sexy, sterk kvinne, vakkert. Men så snart en overvektig og stor kvinne viser hud så er det stygt, ekkelt, ikke greit, vedkommende blir oppfattet som useriøs. Dette er faktisk ikke noe nytt. 

Jeg har motsatt inntrykk. Når store kvinner viser kropp er det applaus og heiarop all the way. Useriøs blir man oppfattet som uansett fasong så lenge man kler av seg, med mindre man gjør det med åpenbar humor, som feks Celeste Barber. Jeg oppfatter feks ikke FHM-modellene som spesielt seriøse meningsbærere når de kler av seg selv om de ofte er slanke. 

SE er i en særposisjon hun alene har klart å opparbeide seg. Hun ble tatt seriøst tidligere, men etterhvert som operasjonene og dobbeltmoralen kommer mer og mer fram, mister hun troverdighet slik som alle andre som bare fokuserer på kropp og nakenhet. Hun og Helene pakker begge meningene sine inn i avkledd kropp, det funker bare til en viss grad. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det fakta at de fleste kvinner i Norge bruker større størrelse en 42? Jeg har googlet, men finner ingenting om det, kun høyde/vekt-historikk som ikke sier noe om størrelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
9 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Er det fakta at de fleste kvinner i Norge bruker større størrelse en 42? Jeg har googlet, men finner ingenting om det, kun høyde/vekt-historikk som ikke sier noe om størrelse.

Hadde vært interessant med link til den påstanden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke det hun sier om at str 42 er største størrelse de har på HM. De går helt opp til str 46 på den "vanlige" avdelingen. Kanskje man bør sjekke fakta før man ranter i vei?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Det stemmer ikke det hun sier om at str 42 er største størrelse de har på HM. De går helt opp til str 46 på den "vanlige" avdelingen. Kanskje man bør sjekke fakta før man ranter i vei?

Jeg fant denne dokumentasjonen; Hennes & Mauritz har i dag et dobbelt størrelsessystem, som innebærer at XS er 32-34, S er 36-38, M er 40-42 og L 44-46.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Det stemmer ikke det hun sier om at str 42 er største størrelse de har på HM. De går helt opp til str 46 på den "vanlige" avdelingen. Kanskje man bør sjekke fakta før man ranter i vei?

Det er ikke mye plagg jeg har sett i de str

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
10 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Er det fakta at de fleste kvinner i Norge bruker større størrelse en 42? Jeg har googlet, men finner ingenting om det, kun høyde/vekt-historikk som ikke sier noe om størrelse.

https://www.fhi.no/nettpub/hin/levevaner/overvekt-og-fedme/

Denne artikkelen viser at flertallet i Norge enten er overvektige eller har fedme. Da vil jeg tro at mange av dem bruker store størrelser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, CecilieX skrev:

https://www.fhi.no/nettpub/hin/levevaner/overvekt-og-fedme/

Denne artikkelen viser at flertallet i Norge enten er overvektige eller har fedme. Da vil jeg tro at mange av dem bruker store størrelser. 

 

20-25 % er ikke flertallet av Norges befolkning. HM har store størrelser opp til XL, før sortimentet av pluss size som er 44 og opp til 58. Fullstendige skivebom av Helene Drage å påstå at flertallet av Norges befolkning bruker pluss size 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
1 time siden, CecilieX skrev:

https://www.fhi.no/nettpub/hin/levevaner/overvekt-og-fedme/

Denne artikkelen viser at flertallet i Norge enten er overvektige eller har fedme. Da vil jeg tro at mange av dem bruker store størrelser. 

 

De fleste i kategorien «overvektig» (bmi 25-29,5) vil jo ikke nødvendigvis trenge en str over 46 da (HM går opp til 46 i «vanlig» avdeling). Det er gjerne de som er i kategorien fedme eller sykelig fedme som må i plus size avdelingen og de er ikke i flertall. Ingenting galt i å bruke plus size, men det blir for dumt å si at flertallet i Norge brukes plus size, hadde de gjort det hadde det ikke vært grunnlag til å legge ned avdelingen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Levina skrev:

20-25 % er ikke flertallet av Norges befolkning. HM har store størrelser opp til XL, før sortimentet av pluss size som er 44 og opp til 58. Fullstendige skivebom av Helene Drage å påstå at flertallet av Norges befolkning bruker pluss size 

Les om igjen. Det står at 1 av 4 har fedme. De med overvekt kommer i tillegg. Det er 40 % som er normalvektige. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, MissLucy skrev:

Les om igjen. Det står at 1 av 4 har fedme. De med overvekt kommer i tillegg. Det er 40 % som er normalvektige. 

 

Det er fra 2 fylker og det står at de ikke har nasjonale tall i den artikkelen.  HD sin påstand var at flertallet av Norges befolkning bruker pluss size størrelse, og det har hun ikke grunnlag for å si. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Levina skrev:

Det er fra 2 fylker og det står at de ikke har nasjonale tall i den artikkelen.  HD sin påstand var at flertallet av Norges befolkning bruker pluss size størrelse, og det har hun ikke grunnlag for å si. 

Var det påstanden og formuleringen hennes? Lenke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
7 minutter siden, Aricia skrev:

Var det påstanden og formuleringen hennes? Lenke?

 «Gjennomsnittskvinnen er str 40/42», men så sier hun også at 42+ er plus size, noe som ikke stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
12 minutter siden, Aricia skrev:

Var det påstanden og formuleringen hennes? Lenke?

«Forvist til nettbutikken om man bruker str 42 eller over». Reagerer også på hennes formulering at skal hun bli en str 36 må hun legge seg under kniven, det har hun jo gjort. Jeg er for slankeoperasjon, men merkelig å formulere seg slik nå hun nettopp har lagt seg under kniven. 

Endret av Plannergirl
La til noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...