Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det viktig å vise frem til et titusener av mennesker at bunaden passer? Hva er poenget - å normalisere kjipe følelser knyttet til det å få på seg et plagg man en gang passet inn i, men som man ikke lenger er sikker på om man kommer inn i fordi årene har gått og kroppen har forandret seg? Jeg er ganske sikkert på at slike følelser ikke behøver å normaliseres og ihvertfall ikke legges enda mer fokus på. 
 

Om man hadde snudd litt på det: Hadde dette sett like bra om ut om en anorektiker gjorde en hel videomontasje av å prøve en bunad hun passet inn i som 15 åring? 

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Albbas said:

Fokus på vekt, ja, men hun reklamerer (foreløpig) ikke for metoder for vektnedgang. Derfor har hun heller ingen moralske forpliktelse til å redegjøre for medisinbruk eller operasjon eller gudene vet hva man skal holde mot henne. 

Hun reklamerer for endring, hva som skal hjelpe henne å endre kosthold og livsstil. Dette skulle Omnia hjelpe henne med, en coach hun reklamerer for og som for andre vil koste en halv million å bruke. Det er ren reklame, men hun nevner ikke hjelpemidler hun har, som hjelper henne å spise mindre og dermed klare å spise den mengden en coach gir henne, uten å kjenne så mye på sult. Dette hjelpemiddelet har ikke alle, veldig få har det, og vil kanskje slite mye mer enn hva HD gir inntrykk av?
 

HD får det ofte til å virke veldig enkelt å følge et program, enten om det er keto eller Omnia. Men for mange vil sultfølelsen være tilstede, og være en stor utfordring. Vil de da føle seg mislykka fordi de ikke får det til på samme måte som HD? Hadde de sett annerledes på det om HD var ærlig? Om hun hadde sagt at for meg er sånn og sånn fordi jeg får hjelp av slankeoperasjonen, men for andre kan det være utfordrende fordi sånn og sånn? Hun sier stadig; dette hjelper meg, dette passer meg osv, men hun sier aldri hvorfor det er enkelt for henne. 
 

igjen, HD tjener penger på å selge dietter/planer og tjenester. Da skylder hun potensielle kjøpere å være 100% ærlig om alt som kan påvirke. Ingen kritiserer for å ta henne på absolutt alt, hun kritiseres fordi hun rett og slett er en uærlig selger, nå og i alle år hun har drevet på! 

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Albbas skrev (26 minutter siden):

Fokus på vekt, ja, men hun reklamerer (foreløpig) ikke for metoder for vektnedgang. Derfor har hun heller ingen moralske forpliktelse til å redegjøre for medisinbruk eller operasjon eller gudene vet hva man skal holde mot henne. 

Jeg mener at reklame for både FUS, Omnia og hypnose kan relateres til hennes forsøk på å gå ned i vekt. De bruker selv livsstilsendring, fokus på vektreduksjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lily Of the Valley said:

Jeg mener at reklame for både FUS, Omnia og hypnose kan relateres til hennes forsøk på å gå ned i vekt. De bruker selv livsstilsendring, fokus på vektreduksjon osv.

Uansett om målet er vektnedgang eller endring av spisemønster eller holde vekta, så er hun i mine øyne pliktig til å opplyse om hvilke hjelpemidler hun bruker, siden hun selger. 
 

Jeg hadde følt meg lurt om jeg kjøpte et program for mangfoldige tusen, fordi selger hadde kjempesuksess og klarte å oppnå masse. For så finne ut at denne personer var feks slankeoperert og hadde det som hjelp. 

Endret av Lileep
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Lileep skrev (1 minutt siden):

Uansett om målet er vektnedgang eller endring av spisemønster eller holde vekta, så er hun i mine øyne pliktig til å opplyse om hvilke hjelpemidler hun bruker, siden hun selger. 
 

Jeg hadde følt meg lurt om jeg kjøpte et program for mangfoldige tusen, fordi selger hadde kjempesuksess og klarte å oppnå masse. For så finne ut at denne personer var feks slankeoperert og hadde det som hjelp. 

Helt enig! Og så er det jo sånn at noen ganger så hevder hun har liten effekt av slankeoperasjonen nå, andre dager så er det motsatt. Alt avhengig av hva som passer henne den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (1 time siden):

Fokus på vekt, ja, men hun reklamerer (foreløpig) ikke for metoder for vektnedgang. Derfor har hun heller ingen moralske forpliktelse til å redegjøre for medisinbruk eller operasjon eller gudene vet hva man skal holde mot henne. 

Er ikke både psykoterapi, og Omnia knyttet opp til vektnedgang? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (11 minutter siden):

Er ikke både psykoterapi, og Omnia knyttet opp til vektnedgang? 

FUS også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lill :) said:

Er ikke både psykoterapi, og Omnia knyttet opp til vektnedgang? 

 

16 minutter siden, cerruti said:

FUS også. 

Hun har vel egentlig aldri sagt det er for vektnedgang, men for å endre kosthold/vaner/livsstil. FUs og psykoterapi er jo direkte knytta til hennes overspising av sukker, så ikke knytta til vektnedgang ifølge henne. 
 

Men all form for endring som blir gjort via et samarbeid, samme om det er vektnedgang eller kosthold, krever 100% ærlighet om absolutt alt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley

Jeg er forøvrig litt enig med den personen som kommenterte på bunadsinnlegget at det var litt slemt med tanke på hun som ikke kom inn i sin bunad. Hadde noen gjort det der mot Helene, så tviler jeg på at hun hadde syns det var spesielt fint gjort. Så kan det hende at denne Kine Holm ikke tar det så tungt, men hele innlegget drukner i doble budskap og dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, Lileep said:

Hun reklamerer for endring, hva som skal hjelpe henne å endre kosthold og livsstil. Dette skulle Omnia hjelpe henne med, en coach hun reklamerer for og som for andre vil koste en halv million å bruke. Det er ren reklame, men hun nevner ikke hjelpemidler hun har, som hjelper henne å spise mindre og dermed klare å spise den mengden en coach gir henne, uten å kjenne så mye på sult. Dette hjelpemiddelet har ikke alle, veldig få har det, og vil kanskje slite mye mer enn hva HD gir inntrykk av?
 

HD får det ofte til å virke veldig enkelt å følge et program, enten om det er keto eller Omnia. Men for mange vil sultfølelsen være tilstede, og være en stor utfordring. Vil de da føle seg mislykka fordi de ikke får det til på samme måte som HD? Hadde de sett annerledes på det om HD var ærlig? Om hun hadde sagt at for meg er sånn og sånn fordi jeg får hjelp av slankeoperasjonen, men for andre kan det være utfordrende fordi sånn og sånn? Hun sier stadig; dette hjelper meg, dette passer meg osv, men hun sier aldri hvorfor det er enkelt for henne. 
 

igjen, HD tjener penger på å selge dietter/planer og tjenester. Da skylder hun potensielle kjøpere å være 100% ærlig om alt som kan påvirke. Ingen kritiserer for å ta henne på absolutt alt, hun kritiseres fordi hun rett og slett er en uærlig selger, nå og i alle år hun har drevet på! 

 

1 hour ago, Lily Of the Valley said:

Jeg mener at reklame for både FUS, Omnia og hypnose kan relateres til hennes forsøk på å gå ned i vekt. De bruker selv livsstilsendring, fokus på vektreduksjon osv.

 

1 hour ago, Lileep said:

Uansett om målet er vektnedgang eller endring av spisemønster eller holde vekta, så er hun i mine øyne pliktig til å opplyse om hvilke hjelpemidler hun bruker, siden hun selger. 
 

Jeg hadde følt meg lurt om jeg kjøpte et program for mangfoldige tusen, fordi selger hadde kjempesuksess og klarte å oppnå masse. For så finne ut at denne personer var feks slankeoperert og hadde det som hjelp. 

Men hun har jo ennå ikke uttalt at dette har hjulpet henne å gå ned i vekt, så foreløpig er det ingen reklame for vektnedgang. Hun har vært åpen om spiseforstyrrelse og at hun sliter med å få kontroll på dette, men det er jo ikke ensbetydende med vektnedgang. Det er dere som velger å tolke hennes forsøk og tiltak som vektnedgang. Hun har jo ikke uttalt seg om utviklinga på vekta si på veldig lenge (som jeg har fått med meg). 

FUS har hun jo heller ikke reklamert for på en god stund. 

Det er veldig synd at dere setter likhetstegn mellom slanking og desperate forsøk på å få kontroll på en spiseforstyrrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Lileep skrev (4 minutter siden):

 

Hun har vel egentlig aldri sagt det er for vektnedgang, men for å endre kosthold/vaner/livsstil. FUs og psykoterapi er jo direkte knytta til hennes overspising av sukker, så ikke knytta til vektnedgang ifølge henne. 
 

Men all form for endring som blir gjort via et samarbeid, samme om det er vektnedgang eller kosthold, krever 100% ærlighet om absolutt alt! 

Hun har vel aldri sagt det direkte før inntil nylig, men jeg syns det har vært vanskelig å tolke det på noe annen måte når hun har snakket om synlige kragebein, få midja tilbake etc., komme seg inn i bunaden. Og hun har jo fått beskjed om at strenge dietter ikke er bra for henne med tanke på at hun har en overspisingslidelse. For meg er det da vanskelig å skulle tolke det hun driver med på noen annen måte enn et ønske om vektnedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Albbas skrev (12 minutter siden):

 

 

Men hun har jo ennå ikke uttalt at dette har hjulpet henne å gå ned i vekt, så foreløpig er det ingen reklame for vektnedgang. Hun har vært åpen om spiseforstyrrelse og at hun sliter med å få kontroll på dette, men det er jo ikke ensbetydende med vektnedgang. Det er dere som velger å tolke hennes forsøk og tiltak som vektnedgang. Hun har jo ikke uttalt seg om utviklinga på vekta si på veldig lenge (som jeg har fått med meg). 

FUS har hun jo heller ikke reklamert for på en god stund. 

Det er veldig synd at dere setter likhetstegn mellom slanking og desperate forsøk på å få kontroll på en spiseforstyrrelse. 

Jeg syns ikke det virker som at hun prøver å få kontroll på en spiseforstyrrelse. Det er det som i mine øyne er problemet.

Det er riktig at hun ikke har reklamert for FUS på en stund, men hun uttalte jo da hun drev med det samt å spise keto-mat hjalp henne ned i vekt.

Jo, hun har jo uttalt seg om sin egen vekt i det siste, ref. at hun ikke likte det hun så i speilet og at det ikke reflekterte det bildet hun hadde inni seg. 

Lagt til:

Jeg tror vi får være enige om å være uenige. Å tolke et budskap handler ikke kun om å se hva som blir sagt helt konkret og direkte, men også hvordan folk oppfører seg og hva som ligger mellom linjene. I mine øyne er mye av det som skrives her et resultat av hva Helene selv deler. Både det som er skrevet og det som ikke nødvendigvis eksplisitt blir sagt.

Endret av Lily Of the Valley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (21 minutter siden):

 

 

Men hun har jo ennå ikke uttalt at dette har hjulpet henne å gå ned i vekt, så foreløpig er det ingen reklame for vektnedgang. Hun har vært åpen om spiseforstyrrelse og at hun sliter med å få kontroll på dette, men det er jo ikke ensbetydende med vektnedgang. Det er dere som velger å tolke hennes forsøk og tiltak som vektnedgang. Hun har jo ikke uttalt seg om utviklinga på vekta si på veldig lenge (som jeg har fått med meg). 

FUS har hun jo heller ikke reklamert for på en god stund. 

Det er veldig synd at dere setter likhetstegn mellom slanking og desperate forsøk på å få kontroll på en spiseforstyrrelse. 

Så når hun poster at «endelig har jeg fått midje igjen»  har ikke noe å si på utviklingen med vekta hennes ??? 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer at hun fikk bunaden sydd om i 2020, hvorfor kommuniserer hun ikke dette i innlegget? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Albbas said:

 

 

Men hun har jo ennå ikke uttalt at dette har hjulpet henne å gå ned i vekt, så foreløpig er det ingen reklame for vektnedgang. Hun har vært åpen om spiseforstyrrelse og at hun sliter med å få kontroll på dette, men det er jo ikke ensbetydende med vektnedgang. Det er dere som velger å tolke hennes forsøk og tiltak som vektnedgang. Hun har jo ikke uttalt seg om utviklinga på vekta si på veldig lenge (som jeg har fått med meg). 

FUS har hun jo heller ikke reklamert for på en god stund. 

Det er veldig synd at dere setter likhetstegn mellom slanking og desperate forsøk på å få kontroll på en spiseforstyrrelse. 

Jeg har i alle mine innlegg om dette sagt at hun ikke har nevnt vektnedgang, men jobber for endring i livsstil osv. Hvorfor tar du meg med i denne, når jeg kun prøver å få frem at selv om HD IKKE nevner vektnedgang, men derimot nevner endring i kosthold og livsstil, så jobber hun for en ENDRING og dermed skal hun være ærlig om hjelpemidlene hun har. Hun nevner Omnia, FUs, keto osv osv, men utelater en veldig viktig del som også er et godt hjelpemiddel, slankeoperasjonen! 
 

Du henger deg kun opp i ordet vektnedgang, men det blir omigjen og omigjen nevnt at uansett endring skal hun være ærlig! Som jeg også har skrevet, hun har omtrent aldri nevnt vektnedgang som årsak for endringer, men resultatet er ofte det og da kobles det naturligvis sammen. Men nei, hun har ikke direkte sagt vektnedgang. 
 

Men hun nevner denne midja hele tiden, så indirekte snakker hun om vektnedgang, men du har helt rett i at hun ikke skriver/nevner det bokstavelig 😉

Endret av Lileep
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du må slite på deg et antrekk, for å så ikke kunne spise eller puste. DA PASSER DEN IKKE. 

  • Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyren56 skrev (3 minutter siden):

Om du må slite på deg et antrekk, for å så ikke kunne spise eller puste. DA PASSER DEN IKKE. 

Er jo som alt annet hun bruker, alt for trangt og lite. Men så lenge hun er fornøyd, er jo det bra. Det ser bedre ut med klær i riktig størrelse, plagg som er for små, gjør dessverre det motsatte av det personen ønsker. Du ser større ut i noe som er for trangt. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosetosta skrev (Akkurat nå):

Verden største krølltanggreie som ga verdens minste krøller 😮

Ja, det der kjøper jeg ikke at hun var fornøyd med…

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...