Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (44 minutter siden):

En av grunnene til at troverdigheten er borte. For slankeoperasjon er ingen spekulasjon, men hun opplyser omtrent aldri om det når hun skriver innlegg om vektnedgang og hvor mye «sett inn samarbeidspartner» har hjulpet! Eneste gangene hun har svart på det er vel i ett av disse sutreinnleggene om hvor mye negativt folk har å si 

Jeg tror nok det er mye skam som ligger bak dette med at hun ikke greier å være helt ærlig. Eller unnlater å fortelle hele sannheten. Som nå med denne bunaden. Hun hadde vunnet så mye mer om hun hadde droppet undskyldninger om graviditet og endring i kropp, og heller bare sagt det som det er. For hun insisterte på at kroppen ikke hadde forandret seg etter fødsel. De som har fulgt Drage en stund, ser at det er stor forskjell på hvordan hun var etter fødsel og nå. Og kanskje er dette hovedgrunnen til at hun ikke kommer i mål med livsstilsendring. At hun ikke greier å innrømme hvorfor og hvordan. Da er det enklere å pakke det inn i noe annet, så hun selv ikke står ansvarlig for situasjonen. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (12 timer siden):

Det betyr ikke at det er hennes . Spekulasjoner er ikke lov :)

Hva er spekulasjon?

Saxendaen? Den var tydelig på bildet hun la ut.

At den ble sladdet etter at det ble kommentert? Det var ganske åpenbart på bilde nr 2 når hun oppdaterte det.

At den var hennes? Det bekreftet hun vel ganske fort når hun først sladdet bildet og deretter holdt fint kjeft om at den var der - til tross for mange spørsmål rundt den.

Hadde den ikke vært hennes hadde hun bare sagt det. "Ooops den var ikke min så tok den derfor bort fra bildet".

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snublefot62 said:

Hva er spekulasjon?

Saxendaen? Den var tydelig på bildet hun la ut.

At den ble sladdet etter at det ble kommentert? Det var ganske åpenbart på bilde nr 2 når hun oppdaterte det.

At den var hennes? Det bekreftet hun vel ganske fort når hun først sladdet bildet og deretter holdt fint kjeft om at den var der - til tross for mange spørsmål rundt den.

Hadde den ikke vært hennes hadde hun bare sagt det. "Ooops den var ikke min så tok den derfor bort fra bildet".

Hun har vel også nevnt at hun har fått hjelp i samråd med lege. Men hun har aldri nevnt saxenda, så vi vet ikke. Men alt tyder jo på det 😉

Endret av Lileep
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
2 hours ago, Lileep said:

Hun har vel også nevnt at hun har fått hjelp i samråd med lege. Men hun har aldri nevnt saxenda, så vi vet ikke. Men alt tyder jo på det 😉

Det er lenge siden hun nevnte det, så vi vet ingenting om hvorvidt det var noe hun prøvde i 3 uker eller fortsatt går på. Derfor er det spekulasjon. 

HD har vel heller ikke reklamert for at hun faktisk går ned i vekt på veldig, veldig lenge (siden før svangerskap?), så jeg syns det er rart å forvente at hun skal opplyse om operasjon og ditt og datt når innleggene hennes nå i større grad omhandler spiseforstyrrelse enn slanking. Og som vi alle vet hjelper ikke en operasjon på spiseforstyrrelser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (11 minutter siden):

Det er lenge siden hun nevnte det, så vi vet ingenting om hvorvidt det var noe hun prøvde i 3 uker eller fortsatt går på. Derfor er det spekulasjon. 

HD har vel heller ikke reklamert for at hun faktisk går ned i vekt på veldig, veldig lenge (siden før svangerskap?), så jeg syns det er rart å forvente at hun skal opplyse om operasjon og ditt og datt når innleggene hennes nå i større grad omhandler spiseforstyrrelse enn slanking. Og som vi alle vet hjelper ikke en operasjon på spiseforstyrrelser. 

 

Det blir en spekulasjon om hun aktivt brukte Saxenda på det tidspunktet bildet ble tatt. Det er jeg enig i. Men dette går igjen på uryddig merking, åpenhet og mangelfull informasjon rundt hva hun faktisk gjør.

Og det er kritikkverdig, så jeg mener det i kjøleskapet bør løftes opp og påpekes all den tid HD selv ikke klarer å gi god og rett informasjon rundt det.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Albbas said:

Det er lenge siden hun nevnte det, så vi vet ingenting om hvorvidt det var noe hun prøvde i 3 uker eller fortsatt går på. Derfor er det spekulasjon. 

HD har vel heller ikke reklamert for at hun faktisk går ned i vekt på veldig, veldig lenge (siden før svangerskap?), så jeg syns det er rart å forvente at hun skal opplyse om operasjon og ditt og datt når innleggene hennes nå i større grad omhandler spiseforstyrrelse enn slanking. Og som vi alle vet hjelper ikke en operasjon på spiseforstyrrelser. 

 

Hun reklamerer for ulike metoder å endre kosthold/livsstil for å forbedre helse og gå ned i vekt. Da er det naturlig å nevne hennes ekstra hjelpemiddel som veldig få har.. selv om hun ikke opplyser om nedgang, så er det fortsatt ett hjelpemiddel for å endre livsstil, ikke nødvendigvis kun for å gå ned 😉 mange inkl meg selv bruker/brukte Saxenda for å holde vekt, og en slankeoperasjon vil jo også gjøre det enklere å holde vekt pga begrensninger i måltidstørrelser feks  😉

Endret av Lileep
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vedder 100 kr på at den bunaden var prøvd på og sjekket at den passet før hun spilte inn den filmen. Hadde den ikke passet vet vi alle at hun ikke hadde lagt ut noen film😅

  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sozzen skrev (5 minutter siden):

Vedder 100 kr på at den bunaden var prøvd på og sjekket at den passet før hun spilte inn den filmen. Hadde den ikke passet vet vi alle at hun ikke hadde lagt ut noen film😅

Men hun hadde vunnet mer på en reel hvis bunaden ikke passet, og vist at det var like greit..som at den passet, og sagt at shit same..jeg har mer enn nok kjoler å velge mellom til 17. mai uansett...for det har hun!

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Sozzen skrev (12 minutter siden):

Vedder 100 kr på at den bunaden var prøvd på og sjekket at den passet før hun spilte inn den filmen. Hadde den ikke passet vet vi alle at hun ikke hadde lagt ut noen film😅

Passet og passet….synes den så ubehagelig trang ut i overdelen/livet. Tenker det må være ubehagelig å gå med et såpass trangt plagg en hel 17 mai, og ville nok fått den sydd ut litt. Eventuelt gått for en pen kjole.

(Bunaden må nok syes INN før neste 17 mai uansett, nå når hypnoterapien har fjernet søtsuget.)

Bunader er tradisjonelt laget sånn at de kan syes ut og inn i takt med at kvinnekroppen forandrer seg, og også med tanke på at bunader ofte går i arv. I en korrekt sydd bunad skal det være litt sømmonn å gå på. 



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sozzen said:

Vedder 100 kr på at den bunaden var prøvd på og sjekket at den passet før hun spilte inn den filmen. Hadde den ikke passet vet vi alle at hun ikke hadde lagt ut noen film😅

Selvfølgelig. Hun hadde aldri nevnt bunaden overhode om den ikke passer, for det er ikke noe hun vil vise frem. Er det som er så trist.. alt skal være så perfekt, å vise feiltrinn, ting som ikke går som hun ønsker eller ikke passer skal gjemmes og glemmes. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Finlay said:

Passet og passet….synes den så ubehagelig trang ut i overdelen/livet. Tenker det må være ubehagelig å gå med et såpass trangt plagg en hel 17 mai, og ville nok fått den sydd ut litt. Eventuelt gått for en pen kjole.

(Bunaden må nok syes INN før neste 17 mai uansett, nå når hypnoterapien har fjernet søtsuget.)

Bunader er tradisjonelt laget sånn at de kan syes ut og inn i takt med at kvinnekroppen forandrer seg, og også med tanke på at bunader ofte går i arv. I en korrekt sydd bunad skal det være litt sømmonn å gå på. 



 

Enig! Når den må dras til oppunder armene, da passer den ikke slik den er ment å passe. Men om hun føler seg fin og syns det er ok å gå med så er det jo ikke feil det. Men å lage en video av noe så iscenesatt som det der er ikke vist. Blir så gjennomskua. 

Endret av Lileep
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal hun få plass til skjorten inni den? Den spriker jo allerede og det var lite flatterende. Også måten hun kler den på seg. Så flaut!

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se for meg noe verre enn å ha på en for trang bunad en hel 17. mai. Been there, for å si det sånn 😄 Men jeg skviste meg inn i min selv da jeg endelig hadde gått nok ned i vekt at jeg akkurat fikk den på, så skjønner henne altså 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jolanda skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan hun si at den passer? Den gjør jo ikke det.. 

For noen av oss passer den så lenge hektene går igjen 😄

Min er romslig nå, men det var kriteriet da jeg veide litt mer 😄

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (11 minutter siden):

Hvordan skal hun få plass til skjorten inni den? Den spriker jo allerede og det var lite flatterende. Også måten hun kler den på seg. Så flaut!

Ikke bare flaut, men å være så manisk opptatt av vekt og leve på en løgn når hun påberoper seg å være ærlig 🙄

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har faktisk aldri trengt å sy bunaden min verken ut eller inn. Så skjedd lite med meg siden jeg var 15😅

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at den er sydd ut. Bare se på TikTok fra 2020. Samme mjølma om st den passer igjen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Albbas skrev (5 timer siden):

Det er lenge siden hun nevnte det, så vi vet ingenting om hvorvidt det var noe hun prøvde i 3 uker eller fortsatt går på. Derfor er det spekulasjon. 

HD har vel heller ikke reklamert for at hun faktisk går ned i vekt på veldig, veldig lenge (siden før svangerskap?), så jeg syns det er rart å forvente at hun skal opplyse om operasjon og ditt og datt når innleggene hennes nå i større grad omhandler spiseforstyrrelse enn slanking. Og som vi alle vet hjelper ikke en operasjon på spiseforstyrrelser. 

 

Jeg syns definitivt ikke hennes innlegg nå i større grad handler om spiseforstyrrelse enn slanking. Hun har nå i det siste faktisk vært ærlig på at hun ikke liker det hun selv ser i speilet og at det må være lov. Og det er jeg helt enig med henne i. Når vi da ser keto-inspirert mat, ganske ofte turer på treningssenter, mye fokus på timeglassfigur, hypnose for å bli kvitt søtsug samt bunadsprøving med dobbelt budskap («Se! Jeg fikk den på! Men ikke la det definere hvem dere er om dere ikke passer deres bunad»), så er det i mine øyne fokus på slanking. Hadde hun vært fokusert på sin egen spiseforstyrrelse i konstruktiv retning, så hadde hun droppa samarbeid med det jeg anser som totalt useriøse aktører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 minutt siden, Lily Of the Valley said:

Jeg syns definitivt ikke hennes innlegg nå i større grad handler om spiseforstyrrelse enn slanking. Hun har nå i det siste faktisk vært ærlig på at hun ikke liker det hun selv ser i speilet og at det må være lov. Og det er jeg helt enig med henne i. Når vi da ser keto-inspirert mat, ganske ofte turer på treningssenter, mye fokus på timeglassfigur, hypnose for å bli kvitt søtsug samt bunadsprøving med dobbelt budskap («Se! Jeg fikk den på! Men ikke la det definere hvem dere er om dere ikke passer deres bunad»), så er det i mine øyne fokus på slanking. Hadde hun vært fokusert på sin egen spiseforstyrrelse i konstruktiv retning, så hadde hun droppa samarbeid med det jeg anser som totalt useriøse aktører.

Fokus på vekt, ja, men hun reklamerer (foreløpig) ikke for metoder for vektnedgang. Derfor har hun heller ingen moralske forpliktelse til å redegjøre for medisinbruk eller operasjon eller gudene vet hva man skal holde mot henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...