Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Fett nok

Det finnes ikke kvakksalverlover i Norge. Det er helt lovlig (og av en eller annen absurd grunn momsfritt) å tilby behandling som ikke virker for noe annet enn å slanke lommebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fett nok

... og alternativbehandlere og andre gjemmer seg gjerne bak enten influencere eller kundeuttalellser for å slippe unna at de blir anklaget for falsk markedsføring. DE har jo ikke sagt at behandlingen virker mot kreft, de har sagt det KAN virke mot det, og dessuten har de tre kunder som skryter av å bli kurert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett nok skrev (9 minutter siden):

Det finnes ikke kvakksalverlover i Norge. Det er helt lovlig (og av en eller annen absurd grunn momsfritt) å tilby behandling som ikke virker for noe annet enn å slanke lommebok.

Slik jeg forstår denne artikkelen fantes det en slik lov i Norge frem til 2004, men ble erstattet av en lov for alternative behandlingsformer;

https://snl.no/alternativ_behandlingsloven

Så en form for regulering finnes jo. Noe annet ville jo vært galskap.

 

Endret av Laia
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fett nok said:

... og alternativbehandlere og andre gjemmer seg gjerne bak enten influencere eller kundeuttalellser for å slippe unna at de blir anklaget for falsk markedsføring. DE har jo ikke sagt at behandlingen virker mot kreft, de har sagt det KAN virke mot det, og dessuten har de tre kunder som skryter av å bli kurert. 

Vet ikke om disse bare har driti seg loddrett ut her, men de skriver bokstavelig talt at de kan fjerne angst, noe som er helt hårreisende at skriver. 

98761D33-43CB-4416-B3A3-032415CB69F7.jpeg

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (20 minutter siden):

Vet ikke om disse bare har driti seg loddrett ut her, men de skriver bokstavelig talt at de kan fjerne angst, noe som er helt hårreisende at skriver. 

98761D33-43CB-4416-B3A3-032415CB69F7.jpeg

😡😡😡 Altså....er det virkelig mulig??? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette (bildene) er mest problematisk for meg. Her nevnes både angstlidelser og traumer som spesialitet. Har sladdet navn og tlfnr og familieinfo for ordens skyld, men lett å finne på insta eller nettsiden deres. 

IMG_0524.jpeg

IMG_0525.jpeg
 

Slik markedsføring bør være ulovlig!

Endret av *blueberry*
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*blueberry* skrev (6 minutter siden):

Dette (bildene) er mest problematisk for meg. Her nevnes både angstlidelser og traumer som spesialitet. Har sladdet navn og tlfnr og familieinfo for ordens skyld, men lett å finne på insta eller nettsiden deres. 

IMG_0524.jpeg

IMG_0525.jpeg
 

Slik markedsføring bør være ulovlig!

+36 er landskoden til Ungarn 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (Akkurat nå):

+36 er landskoden til Ungarn 🙄

Det glemte jeg å nevne, men det reagerte jeg også på. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
Laia skrev (51 minutter siden):

Slik jeg forstår denne artikkelen fantes det en slik lov i Norge frem til 2004, men ble erstattet av en lov for alternative behandlingsformer;

https://snl.no/alternativ_behandlingsloven

Så en form for regulering finnes jo. Noe annet ville jo vært galskap.

 

Hvis jeg vil, kan jeg i morgen åpne et kontor hjemme hos meg der jeg selger "healing" og så lenge jeg markedsfører det med at du "kan bli frisk fra en rekke plager" og kun har folk som lyver på mine vegne kan jeg med loven i hånd starte opp. Jeg trenger ikke betale MVA heller. Jeg kan holde kurs for å lære opp andre i min ikke-fungerende metode (også fritatt MVA). Jeg trenger ikke registrere meg noe som helst sted, hvis jeg ikke har lyst. Det er ingen mekanismer for å luke ut for eksempel folk som er dømt for seksuelle overgrep. Taushetsplikt? Bare hvis du gidder! Veldig hvitvaskingsutsatt bransje også.  

Det er helt vill vest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett nok skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg vil, kan jeg i morgen åpne et kontor hjemme hos meg der jeg selger "healing" og så lenge jeg markedsfører det med at du "kan bli frisk fra en rekke plager" og kun har folk som lyver på mine vegne kan jeg med loven i hånd starte opp. Jeg trenger ikke betale MVA heller. Jeg kan holde kurs for å lære opp andre i min ikke-fungerende metode (også fritatt MVA). Jeg trenger ikke registrere meg noe som helst sted, hvis jeg ikke har lyst. Det er ingen mekanismer for å luke ut for eksempel folk som er dømt for seksuelle overgrep. Taushetsplikt? Bare hvis du gidder! Veldig hvitvaskingsutsatt bransje også.  

Det er helt vill vest. 

Sak for Fredrik Solvang/ Debatten dette!!

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (13 minutter siden):

+36 er landskoden til Ungarn 🙄

Er nok ikke deres numre. Det er samme tall i stigende rekkefølge hos begge to. Helt tydelig brukt en mal for nettsiden og vært litt for kjappe på å publisere.. men i følge seg selv på Facebook har de ingen nettside😅

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, *blueberry* said:

Dette (bildene) er mest problematisk for meg. Her nevnes både angstlidelser og traumer som spesialitet. Har sladdet navn og tlfnr og familieinfo for ordens skyld, men lett å finne på insta eller nettsiden deres. 

IMG_0524.jpeg

IMG_0525.jpeg
 

Slik markedsføring bør være ulovlig!

Og dette reklamerer HD for, og ser ingen problemer med det! Skummelt 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallobaloo skrev (2 minutter siden):

Er nok ikke deres numre. Det er samme tall i stigende rekkefølge hos begge to. Helt tydelig brukt en mal for nettsiden og vært litt for kjappe på å publisere.. men i følge seg selv på Facebook har de ingen nettside😅

Skikkelig oversikt de har de folka🤔🤣😂😂😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der elske seg selv og kroppen drukner når det eneste som nevnes av «lovlige grunner» til st den bunaden kanskje ikke passer er at den var sydd til et barn og at hun har fått barn. Hvorfor må det være grunner. Kan den ikke være for liten og st det er helt ok?

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, net0ty said:

Den der elske seg selv og kroppen drukner når det eneste som nevnes av «lovlige grunner» til st den bunaden kanskje ikke passer er at den var sydd til et barn og at hun har fått barn. Hvorfor må det være grunner. Kan den ikke være for liten og st det er helt ok?

Fordi HD må forsvare seg selv, vise at det ikke er hun selv som har gjort at den er liten men noe som man ikke styrer selv. Som feks at den ble sydd når hun var ungdom, eller graviditet som kan endre kroppen av seg selv. Men i følge HD så endra ikke kroppen seg overhode, så rart hun nå bruker det som argument, og i 2020 ble det sagt at den hadde blitt sydd inn etter konfirmasjonen hennes 🧐

 

Tipper ingen av følgerene hadde kritisert HD for å kun si; «den passer ikke i år, så nå blir det å finne en 17.mai kjole». 

Endret av Lileep
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 time siden):

Fordi HD må forsvare seg selv, vise at det ikke er hun selv som har gjort at den er liten men noe som man ikke styrer selv. Som feks at den ble sydd når hun var ungdom, eller graviditet som kan endre kroppen av seg selv. Men i følge HD så endra ikke kroppen seg overhode, så rart hun nå bruker det som argument, og i 2020 ble det sagt at den hadde blitt sydd inn etter konfirmasjonen hennes 🧐

 

Tipper ingen av følgerene hadde kritisert HD for å kun si; «den passer ikke i år, så nå blir det å finne en 17.mai kjole». 

Det er vel nok et «pushe reklame for kjoler» stunt. Jeg handler ikke av prinsipp på Ellos, da de ikke passer på at influensere merker riktig. 

Endret av Lill :)
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orly skrev (På 2.5.2023 den 8.11):

Nei man må ha bmi over 50 nå for å få det og man får ikke  av fastleger lenger, 

 

du får si det til de andre i tråden som stadig skriver om saxenda .

For noen mnd siden så så vi Saxenda i kjøleskapet hennes, som hun senere slettet og la ut på nytt hvor Saxendaen var sladdet😅 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (3 minutter siden):

For noen mnd siden så så vi Saxenda i kjøleskapet hennes, som hun senere slettet og la ut på nytt hvor Saxendaen var sladdet😅 

Nettopp. Og hun er operert. Derfor blir det så feil at all vektnedgang blir tilskrevet ulike samarbeidspartnere. Det være seg FUS, Omnia eller nå det nye opplegget. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (21 minutter siden):

For noen mnd siden så så vi Saxenda i kjøleskapet hennes, som hun senere slettet og la ut på nytt hvor Saxendaen var sladdet😅 

Det betyr ikke at det er hennes . Spekulasjoner er ikke lov :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, cerruti said:

Nettopp. Og hun er operert. Derfor blir det så feil at all vektnedgang blir tilskrevet ulike samarbeidspartnere. Det være seg FUS, Omnia eller nå det nye opplegget. 

En av grunnene til at troverdigheten er borte. For slankeoperasjon er ingen spekulasjon, men hun opplyser omtrent aldri om det når hun skriver innlegg om vektnedgang og hvor mye «sett inn samarbeidspartner» har hjulpet! Eneste gangene hun har svart på det er vel i ett av disse sutreinnleggene om hvor mye negativt folk har å si 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...