Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Fredrikstad71mod said:

Hvor fant du det ? Er inne å kikker nå men finner ikke 😬

Jeg fant det på østfoldpsykoterapi sin Facebook side. Trykk på den stjerna hvor det står «not yet rated  ( 1 review). Mulig de har sletta det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lileep skrev (4 timer siden):

Jeg fant det på østfoldpsykoterapi sin Facebook side. Trykk på den stjerna hvor det står «not yet rated  ( 1 review). Mulig de har sletta det?

Fant det og ny kommentar der til firma 😅 Suverent 👏🏼 Så får en se hva de svarer tilbake el fjerner kommentarer 😆

 

C98AE74F-CDBF-4054-895B-2E4F980F4DC4.jpeg

Endret av Fredrikstad71mod
Fjernet navnet på den som skrev innlegget
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som «influenserne» fjerner seg mer og mer fra «vanlige» folk i samme aldersgruppe. Hvem er det egentlig som daglig fotograferer seg på den måten på treningssenteret for å vise seg fram😂 Under narrativet at det er for varmt😂 

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (2 minutter siden):

Det virker som «influenserne» fjerner seg mer og mer fra «vanlige» folk i samme aldersgruppe. Hvem er det egentlig som daglig fotograferer seg på den måten på treningssenteret for å vise seg fram😂 Under narrativet at det er for varmt😂 

🤣😂...er det hetebølge i Fredrikstad idag kanskje??? Det er sykelig det behovet for å dokumentere absolutt alle kroppsdeler til enhver tid..erre mulig🙄

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Er det egentlig lov å markedsføre denne behandlingen uten å oppgi pris?

Har ikke fått med meg at HD har opplyst om hva dette koster, ei heller er det informasjon på Østfold Psykoterapi sin hjemmeside.

"Markedsføringsloven § 8 tredje ledd omtaler opplysninger som alltid er å anse som vesentlige i de tilfeller hvor det foreligger en kjøpsoppfordring. Prisopplysninger er blant de opplysningene som anses som vesentlige i slike sammenhenger.[9] Et hovedformål med bestemmelsen om oppfordring til kjøp er at det skal oppgis korrekte priser i markedsføringen

Det følger av mfl. § 6 annet ledd, jf. første ledd, at et markedsføringstiltak er urimelig og forbudt dersom det strider mot god forretningsskikk overfor forbrukere og er egnet til å vesentlig endre forbrukernes atferd slik at de treffer beslutninger de ellers ikke ville ha truffet. I forarbeidene til bestemmelsen er ufullstendige opplysninger om pris nevnt som eksempel denne sammenhengen.

Prisinformasjonen skal gis ved prisoppslag eller ved at prisliste er utlagt på det stedet der tjenesten vanligvis bestilles, slik at informasjonen er lett synlig for kunden. Har den næringsdrivende hjemmeside på internett skal oppdatert prisliste også fremgå av hjemmesiden.[93]"

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-prismarkedsforing#chapter-4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 minutter siden):

Er det egentlig lov å markedsføre denne behandlingen uten å oppgi pris?

Har ikke fått med meg at HD har opplyst om hva dette koster, ei heller er det informasjon på Østfold Psykoterapi sin hjemmeside.

"Markedsføringsloven § 8 tredje ledd omtaler opplysninger som alltid er å anse som vesentlige i de tilfeller hvor det foreligger en kjøpsoppfordring. Prisopplysninger er blant de opplysningene som anses som vesentlige i slike sammenhenger.[9] Et hovedformål med bestemmelsen om oppfordring til kjøp er at det skal oppgis korrekte priser i markedsføringen

Det følger av mfl. § 6 annet ledd, jf. første ledd, at et markedsføringstiltak er urimelig og forbudt dersom det strider mot god forretningsskikk overfor forbrukere og er egnet til å vesentlig endre forbrukernes atferd slik at de treffer beslutninger de ellers ikke ville ha truffet. I forarbeidene til bestemmelsen er ufullstendige opplysninger om pris nevnt som eksempel denne sammenhengen.

Prisinformasjonen skal gis ved prisoppslag eller ved at prisliste er utlagt på det stedet der tjenesten vanligvis bestilles, slik at informasjonen er lett synlig for kunden. Har den næringsdrivende hjemmeside på internett skal oppdatert prisliste også fremgå av hjemmesiden.[93]"

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-prismarkedsforing#chapter-4

:klappe: nemlig!! Dette i tillegg bekrefter jo bare useriøsiteten enda mer...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, cerruti said:

Det virker som «influenserne» fjerner seg mer og mer fra «vanlige» folk i samme aldersgruppe. Hvem er det egentlig som daglig fotograferer seg på den måten på treningssenteret for å vise seg fram😂 Under narrativet at det er for varmt😂 

Eller sola midt i fleisen, hvor egentlig kløfta er i fokus. Som alltid; er bare så utrolig kleint. 34år (?), småbarnsmamma og lever av å vise frem kroppen så mye som overhode mulig.  

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (15 minutter siden):

Er det egentlig lov å markedsføre denne behandlingen uten å oppgi pris?

Har ikke fått med meg at HD har opplyst om hva dette koster, ei heller er det informasjon på Østfold Psykoterapi sin hjemmeside.

"Markedsføringsloven § 8 tredje ledd omtaler opplysninger som alltid er å anse som vesentlige i de tilfeller hvor det foreligger en kjøpsoppfordring. Prisopplysninger er blant de opplysningene som anses som vesentlige i slike sammenhenger.[9] Et hovedformål med bestemmelsen om oppfordring til kjøp er at det skal oppgis korrekte priser i markedsføringen

Det følger av mfl. § 6 annet ledd, jf. første ledd, at et markedsføringstiltak er urimelig og forbudt dersom det strider mot god forretningsskikk overfor forbrukere og er egnet til å vesentlig endre forbrukernes atferd slik at de treffer beslutninger de ellers ikke ville ha truffet. I forarbeidene til bestemmelsen er ufullstendige opplysninger om pris nevnt som eksempel denne sammenhengen.

Prisinformasjonen skal gis ved prisoppslag eller ved at prisliste er utlagt på det stedet der tjenesten vanligvis bestilles, slik at informasjonen er lett synlig for kunden. Har den næringsdrivende hjemmeside på internett skal oppdatert prisliste også fremgå av hjemmesiden.[93]"

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-prismarkedsforing#chapter-4

Da er det jo fint, som noen skrev her tidligere, at reklameinnleggene er på story. Da blir det jo vanskelig å ettergå det. Meget suspekt hele greia..

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hater jeg egentlig å kommentere på kropp, og syns folk kan legge ut, vise hva de vil, full pupp, halvnaken, you do you. I normally do not care. 
 

Men.. man skal ha i bakhodet at denne personen muligens får en del meldinger, oppmerksomhet fra et mulig kjøøøønnn.. Føler at om du prøver å nå ut til kvinner, så er ikke dette måten. Eneste hun har lagt ut på snap til nå er poseringer på treningsenter og full kløft hver dag. Hvem er interessert i det? 
 

Dette er et tips til DEG. Om du vil få oppmerksomhet fra begge kjønn, så begynn å filme øvelser, ta følgerne med deg gjennom hva du gjør, tips, alt mulig annent enn hva som står i fokus (kropp). 
 

Kropp er topp det, men man må være realistisk her. Og da vil jeg bare si at å søke etter «male validation» er avhengighetsskapende, har vært der selv,  men det gir deg ingen verdi tilbake. 
 

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tyren56 said:

Nå hater jeg egentlig å kommentere på kropp, og syns folk kan legge ut, vise hva de vil, full pupp, halvnaken, you do you. I normally do not care. 
 

Men.. man skal ha i bakhodet at denne personen muligens får en del meldinger, oppmerksomhet fra et mulig kjøøøønnn.. Føler at om du prøver å nå ut til kvinner, så er ikke dette måten. Eneste hun har lagt ut på snap til nå er poseringer på treningsenter og full kløft hver dag. Hvem er interessert i det? 
 

Dette er et tips til DEG. Om du vil få oppmerksomhet fra begge kjønn, så begynn å filme øvelser, ta følgerne med deg gjennom hva du gjør, tips, alt mulig annent enn hva som står i fokus (kropp). 
 

Kropp er topp det, men man må være realistisk her. Og da vil jeg bare si at å søke etter «male validation» er avhengighetsskapende, har vært der selv,  men det gir deg ingen verdi tilbake. 
 

Med hennes bakgrunnshistorie tror jeg du har helt rett i hvilken målgruppe hun egentlig har. Det vil nok heller aldri endre seg, for når det har vært samme kløft i over 15 år, så er det nok vanskelig for henne å legge vekk det største trekkplastere for oppmerksomhet. 
Kroppsfokus og sutring er det hun er best på, er det hun vet trekker oppmerksomhet og derfor kun dette kanalen består av i laaaaange perioder. 
 

Håper på mer reels med øvelser, men når videoen starter med fokus på kløft der også, så ser man jo hvor fokuset ligger.. ikke øvelsene hun vil vise frem. 

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 time siden):

Er det egentlig lov å markedsføre denne behandlingen uten å oppgi pris?

Har ikke fått med meg at HD har opplyst om hva dette koster, ei heller er det informasjon på Østfold Psykoterapi sin hjemmeside.

"Markedsføringsloven § 8 tredje ledd omtaler opplysninger som alltid er å anse som vesentlige i de tilfeller hvor det foreligger en kjøpsoppfordring. Prisopplysninger er blant de opplysningene som anses som vesentlige i slike sammenhenger.[9] Et hovedformål med bestemmelsen om oppfordring til kjøp er at det skal oppgis korrekte priser i markedsføringen

Det følger av mfl. § 6 annet ledd, jf. første ledd, at et markedsføringstiltak er urimelig og forbudt dersom det strider mot god forretningsskikk overfor forbrukere og er egnet til å vesentlig endre forbrukernes atferd slik at de treffer beslutninger de ellers ikke ville ha truffet. I forarbeidene til bestemmelsen er ufullstendige opplysninger om pris nevnt som eksempel denne sammenhengen.

Prisinformasjonen skal gis ved prisoppslag eller ved at prisliste er utlagt på det stedet der tjenesten vanligvis bestilles, slik at informasjonen er lett synlig for kunden. Har den næringsdrivende hjemmeside på internett skal oppdatert prisliste også fremgå av hjemmesiden.[93]"

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-prismarkedsforing#chapter-4

Helene har ikke oppgitt pris, men jeg fant det et sted hos bedriften. Husker ikke om det var nettsiden eller instagrammen, men det sto 1000kr per time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Helene har ikke oppgitt pris, men jeg fant det et sted hos bedriften. Husker ikke om det var nettsiden eller instagrammen, men det sto 1000kr per time. 

Kan du sjekke det opp, og legge ved link? (Vurderer å tipse Forbrukertilsynet, men det er det jo i såfall ingen grunn til da😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Finlay said:

Kan du sjekke det opp, og legge ved link? (Vurderer å tipse Forbrukertilsynet, men det er det jo i såfall ingen grunn til da😊)

Står på IG i en tekst under et bilde. Men det holder vel ikke? Skal vel opplyses om der du booker time, dvs hjemmesiden?

 

og til info, hele intervjuet fra HD sin kanal ligger som festa innlegg på siden deres på IG 😉 så bevisene for usaklig og useriøs bedrift forsvinner ikke så lett nå 

F2EE8319-C0E0-41D4-85E1-1430E1F40DDC.jpeg

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beatbox skrev (2 timer siden):

🤣😂...er det hetebølge i Fredrikstad idag kanskje??? Det er sykelig det behovet for å dokumentere absolutt alle kroppsdeler til enhver tid..erre mulig🙄

Vi har fremdeles frost netter så neppe det 😉😂😂😂

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan kvakksalverloven forholder seg til en slik aktivitet.

Grenselinjene er nok ganske ulne (og mange alternative behandlingsformer er jo innafor dette lovverket).

Men når man påstår å kunne kurere alvorlige sykdommer som f.eks. sterk angst, alvorlig depresjon osv. vil jeg tro kan komme innunder denne kategorien (understreker at jeg ikke har detaljkunnskap om lovverket, men synes diskusjonen om det prinsipielle rundt dette er interessant).

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-06-27-64

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (17 minutter siden):

Vi har fremdeles frost netter så neppe det 😉😂😂😂

😂😂😂 ...bare inne på treningssenteret da.... veldig lokalt😁😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lileep skrev (På 1.5.2023 den 23.23):

Eneste som faktisk kan hjelpe henne, er norsk helsevesen (ja jeg vet det er kjempevanskelig å komme til 😢), ikke alle disse betalte samarbeidene og kvakksalver som det siste påfunnet! Drevet klinikken i 3 mnd og oppfører seg som om de har funnet kuren for alt vondt i livet. Bare det å si at angst kun er en følelse gjør meg sint.. gjør at alt blir enda mer useriøst! Angst er ikke BARE en følelse hun på magisk vis kan trylle vekk på 1 time med hypnoterapi! 

Og hvorfor har denne terapeuten drevet treningssenter i årevis om løsningen er hypnoterapi?

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maskopi said:

Og hvorfor har denne terapeuten drevet treningssenter i årevis om løsningen er hypnoterapi?

Sikkert fordi da var trening løsningen på alt. Så fant hun en ny måte å lure mennesker på og samtidig tjene en del penger 🫣 akkurat som HD så tilpasses hva som er effektiv behandling etter det som gir mest penger i lomma

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Laia skrev (36 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan kvakksalverloven forholder seg til en slik aktivitet.

Grenselinjene er nok ganske ulne (og mange alternative behandlingsformer er jo innafor dette lovverket).

Men når man påstår å kunne kurere alvorlige sykdommer som f.eks. sterk angst, alvorlig depresjon osv. vil jeg tro kan komme innunder denne kategorien (understreker at jeg ikke har detaljkunnskap om lovverket, men synes diskusjonen om det prinsipielle rundt dette er interessant).

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-06-27-64

Enig. En ting er å bruke hypnoterapi ifm. røyk/snus/sukkeravhengighet. Det skader neppe annet enn kontoen.

Noe helt annet er at disse menneskene åpenbart tar på seg å behandle angstlidelser. Det er rett og slett skremmende!

-Allerede i dag praktiseres hypnose i Norge av mange aktører uten godkjent utdannelse og kompetanse. Søker man på hypnoterapi på Internett, finner man fort ut at det finnes hypnoterapeuter i hvert fylke i Norge. Antallet leger og psykologer som også tilbyr hypnose, er forsvinnende lite i sammenligning. Dessverre er hypnoterapeut ingen beskyttet tittel og kan bli brukt av enhver som ønsker det. Noen hypnoterapeuter har gått på kurs, som typisk varierer i lengde mellom 12 og 40 dager. Ingen av disse godkjennes som en fullverdig høyskoleutdannelse.

 

 

https://psykologtidsskriftet.no/fagartikkel/2013/07/om-hypnose-hypnoterapi-og-behovet-en-lovregulering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene driveren der har hatt easylife-kurs i flere omganger også. Dessverre ikke noen jeg ser på som veldig seriøse.....

 

Og alle de skrivefeilene på forsiden! Hvorfor ikke bruke noen minutter til å se over før man publiserer?

"hua er hypnoterapi?" "hua er EFT?" "Lav energy"

*riste på hodet*

Endret av Mistyen
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...