Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fizzypo skrev (30 minutter siden):

Når en bedrift inngår samarbeid med en influencer knappe 4 måneder etter at de startet opp, kombinerer dette med lovnader om effekt etter kun én behandling og i tillegg skryter på seg mange fornøyde kunder, da er det lov å lure på om disse fornøyde kundene også kan ha fått noe for å legge igjen god omtale. Det er ikke uvanlig at useriøse bedrifter deler ut gavekort eller rabattkoder til kunder mot at de gir dem en god anmeldelse. Om businessen virkelig går så bra få måneder etter åpningstid, hvorfor da inngå samarbeid med en influencer som så åpenhjertig deler om sitt problematiske forhold til mat/sukker, et tema som treffer bredt? 
 

Dette må være det mest kritikkverdige Helene har reklamert all den tid jeg har fulgt henne. At hun ikke skjemmes. 

Hun skjemmes??😂 Så lenge hun kan tjene på noe så skyves slikt som fornuft og logikk tilside!! Hemninger er et fremmedord tydeligvis...

Endret av Beatbox
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele den spørsmålsrunden syns jeg bærer preg av å være iscenesatt. Virker som spørsmål er funnet opp av de to. Det er jo forsåvidt god reklame det da, da får de ut akkurat den infoen de vil. En annen ting jeg stusser over er at det hintes til at de driver behandling for traumer. Vet ikke om det er det de mener, men traumer er ganske sammensatt problematikk. Synes det er ganske forkastelig å mene at 1-2 behandlinger kurerer dette.. 

I det hele tatt er jeg veldig enig med det mange skriver over her: det er veldig problematisk å drive reklame for behandling mot psykiske lidelser. Angst er mer enn en følelse. Sliter ikke med angst selv, men vil tro det ikke er så greit å høre at sin egen problematikk gjøres så banal.
 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallobaloo skrev (11 minutter siden):

Hele den spørsmålsrunden syns jeg bærer preg av å være iscenesatt. Virker som spørsmål er funnet opp av de to. Det er jo forsåvidt god reklame det da, da får de ut akkurat den infoen de vil. En annen ting jeg stusser over er at det hintes til at de driver behandling for traumer. Vet ikke om det er det de mener, men traumer er ganske sammensatt problematikk. Synes det er ganske forkastelig å mene at 1-2 behandlinger kurerer dette.. 

I det hele tatt er jeg veldig enig med det mange skriver over her: det er veldig problematisk å drive reklame for behandling mot psykiske lidelser. Angst er mer enn en følelse. Sliter ikke med angst selv, men vil tro det ikke er så greit å høre at sin egen problematikk gjøres så banal.
 

Ja, det var jo skrevet ned spørsmål i stede for å vise den boksen IG bruker som vanlig. Krysser fingrene for at få er interesserte. 

På nettsidene til denne bedriften påstår de at han PTen med 1 år psykologi kan behandle traumer, og det i seg selv er forkastelig. Å så si at angst bare er en følelse, og at man kan «fikse» følelser etter vanskelige hendelser ved 1-3 timer hypnoterapi… altså, jeg vet ikke hva jeg skal si. De skal være takknemlige om de ikke har forverret noens mentale helse enda.

Både Helene og de to som driver denne bedriften burde skamme seg for å mislede folk inn i slik svindelbehandling. Verre utnyttelse av sårbare mennesker skal man se langt etter. 

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (15 minutter siden):

Ja, det var jo skrevet ned spørsmål i stede for å vise den boksen IG bruker som vanlig. Krysser fingrene for at få er interesserte. 

På nettsidene til denne bedriften påstår de at han PTen med 1 år psykologi kan behandle traumer, og det i seg selv er forkastelig. Å så si at angst bare er en følelse, og at man kan «fikse» følelser etter vanskelige hendelser ved 1-3 timer hypnoterapi… altså, jeg vet ikke hva jeg skal si. De skal være takknemlige om de ikke har forverret noens mentale helse enda.

Både Helene og de to som driver denne bedriften burde skamme seg for å mislede folk inn i slik svindelbehandling. Verre utnyttelse av sårbare mennesker skal man se langt etter. 

Her er det moralske passet ikke-eksisterende.. Bokstavelig talt livsfarlig å leke med folks liv på den måten! 

Dette er bare ikke greit.. Håper hun leser her inne og at tar det vi skriver til etterretning.

Og det kan jeg bare si. Det krevde litt for å holde seg saklig her....

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (19 minutter siden):

Ja, det var jo skrevet ned spørsmål i stede for å vise den boksen IG bruker som vanlig. Krysser fingrene for at få er interesserte. 

På nettsidene til denne bedriften påstår de at han PTen med 1 år psykologi kan behandle traumer, og det i seg selv er forkastelig. Å så si at angst bare er en følelse, og at man kan «fikse» følelser etter vanskelige hendelser ved 1-3 timer hypnoterapi… altså, jeg vet ikke hva jeg skal si. De skal være takknemlige om de ikke har forverret noens mentale helse enda.

Både Helene og de to som driver denne bedriften burde skamme seg for å mislede folk inn i slik svindelbehandling. Verre utnyttelse av sårbare mennesker skal man se langt etter. 

Jeg skulle ønske jeg kunne dobbeltlike dette!🫂

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (33 minutter siden):

Ja, det var jo skrevet ned spørsmål i stede for å vise den boksen IG bruker som vanlig. Krysser fingrene for at få er interesserte. 

På nettsidene til denne bedriften påstår de at han PTen med 1 år psykologi kan behandle traumer, og det i seg selv er forkastelig. Å så si at angst bare er en følelse, og at man kan «fikse» følelser etter vanskelige hendelser ved 1-3 timer hypnoterapi… altså, jeg vet ikke hva jeg skal si. De skal være takknemlige om de ikke har forverret noens mentale helse enda.

Både Helene og de to som driver denne bedriften burde skamme seg for å mislede folk inn i slik svindelbehandling. Verre utnyttelse av sårbare mennesker skal man se langt etter. 

👏👏👏 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det man leser på første side hos Østfold Psykoterapi...at det ikke ringer noen bjeller på størrelse med de i Nidarosdomen er bare skremmende...og denne bedriften påberoper seg å være seriøse 🤔🥴.....felelse.. faktisk.....

 

Screenshot_20230502-151902~2.png

Endret av Beatbox
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Beatbox said:

Dette er det man leser på første side hos Østfold Psykoterapi...at det ikke ringer noen bjeller på størrelse med de i Nidarosdomen er bare skremmende...og denne bedriften påberoper seg å være seriøse 🤔🥴.....felelse.. faktisk.....

 

Screenshot_20230502-151902~2.png

 Og mye av infoen er copy paste.. hele siden er useriøst, og jeg håper folk ser dette. Tipper HD bruker disse kun fordi hun får betalt for det og er typen til å tro på dette tullet

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (6 minutter siden):

Dette er det man leser på første side hos Østfold Psykoterapi...at det ikke ringer noen bjeller på størrelse med de i Nidarosdomen er bare skremmende...og denne bedriften påberoper seg å være seriøse 🤔🥴.....felelse.. faktisk.....

 

Screenshot_20230502-151902~2.png

Jeg er helt enig med deg! Alt med dette skurrer. Han andre som jobber der kurerer tydeligvis også migrene. Er det også bare en følelse kanskje? 
 

MEN, og jeg har et viktig men, og håper jeg kan formulere det på en god måte: 

Når det stormer som verst, og du står midt oppe i utfordringene, er det lett at du ser deg litt blind. Og da tenker jeg at du kan være i faresonen på å hoppe på sånn som dette. Rett og slett fordi du er sårbar og ikke har det noe bra. 

Så kjære Helene, 

Hold mer enn gjerne på med denne behandlingen. Helt fantastisk at det fungerer for deg! Men la vær å reklamere for det. Det er ikke bra for noen. Hvis andre vil prøve det klarer de helt sikkert å finne det selv. Så får du kanskje heller betale full pris for timene dine. 

Hilsen en som har jobbet med mennesker som har traumer (og det er mer enn en følelse du kan kurere)

  • Liker 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (4 minutter siden):

 Og mye av infoen er copy paste.. hele siden er useriøst, og jeg håper folk ser dette. Tipper HD bruker disse kun fordi hun får betalt for det og er typen til å tro på dette tullet

Hun er tydeligvis så desperat etter å bli tynn at hun driter i hvordan det skjer....om det er penger å tjene så er det ikke så viktig at bedriften fremstår som totalt useriøs.....vurderingsevnen er helt borte jo!!

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallobaloo skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt enig med deg! Alt med dette skurrer. Han andre som jobber der kurerer tydeligvis også migrene. Er det også bare en følelse kanskje? 
 

MEN, og jeg har et viktig men, og håper jeg kan formulere det på en god måte: 

Når det stormer som verst, og du står midt oppe i utfordringene, er det lett at du ser deg litt blind. Og da tenker jeg at du kan være i faresonen på å hoppe på sånn som dette. Rett og slett fordi du er sårbar og ikke har det noe bra. 

Så kjære Helene, 

Hold mer enn gjerne på med denne behandlingen. Helt fantastisk at det fungerer for deg! Men la vær å reklamere for det. Det er ikke bra for noen. Hvis andre vil prøve det klarer de helt sikkert å finne det selv. Så får du kanskje heller betale full pris for timene dine. 

Hilsen en som har jobbet med mennesker som har traumer (og det er mer enn en følelse du kan kurere)

Takk👏👏👏 Jeg lever med multiple traumer, flashbacks, sosialangst, panikkangst osv og det er alt annet enn bare en følelse....Er denne bedriften klar over at angst gjør at folk velger å avslutte livet? Kjenner jeg koker av sinne over slike useriøse utsagn som at angst er bare en følelse....De vet tydeligvis ikke hva de snakker om!!

  • Liker 5
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (14 minutter siden):

Takk👏👏👏 Jeg lever med multiple traumer, flashbacks, sosialangst, panikkangst osv og det er alt annet enn bare en følelse....Er denne bedriften klar over at angst gjør at folk velger å avslutte livet? Kjenner jeg koker av sinne over slike useriøse utsagn som at angst er bare en følelse....De vet tydeligvis ikke hva de snakker om!!

Nei, dette er to stykker som ikke burde fått lov til å drive som de gjør! De (og Helene kanskje) bør ta seg tid til å lese litt i ICD (diagnosemanualen), der tenker jeg de bør få seg en oppvekker på at sånn de holder på ikke er greit!

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallobaloo skrev (12 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg! Alt med dette skurrer. Han andre som jobber der kurerer tydeligvis også migrene. Er det også bare en følelse kanskje? 
 

MEN, og jeg har et viktig men, og håper jeg kan formulere det på en god måte: 

Når det stormer som verst, og du står midt oppe i utfordringene, er det lett at du ser deg litt blind. Og da tenker jeg at du kan være i faresonen på å hoppe på sånn som dette. Rett og slett fordi du er sårbar og ikke har det noe bra. 

Så kjære Helene, 

Hold mer enn gjerne på med denne behandlingen. Helt fantastisk at det fungerer for deg! Men la vær å reklamere for det. Det er ikke bra for noen. Hvis andre vil prøve det klarer de helt sikkert å finne det selv. Så får du kanskje heller betale full pris for timene dine. 

Hilsen en som har jobbet med mennesker som har traumer (og det er mer enn en følelse du kan kurere)

Det du sier her er så viktig. For det er mange som Helene, som har prøvd alt og som er desperate etter noe som kan fungere. Mange som gir hva som helst en sjanse uten å tenke på at de blir lurt. Jeg prøvde å få frem samme poeng under FUS perioden. Jeg tror nemlig genuint at Helene føler og tror dette virker, selv om det mest sannsynlig bare er ønsketenking.

Derfor vil jeg gjøre det samme nå som jeg gjorde under FUS samarbeidet, og det er å legge en god del ansvar over på bedriftseierne. Det betyr ikke at jeg fraskriver Helene sitt ansvar. Hun er ansvarlig for det hun promoterer, men ikke sine private valg. Hadde hun holdt dette privat hadde ingen hatt noe med det. Slike bedrifter vet hvilke influencere de skal utnytte dessverre, og dermed har jeg ingenting imot å gi dem litt dårlig reklame i denne tråden. 

Østfold Psykoterapi (som de kaller seg) driver alternativ behandling, har ingen helsefaglig bakgrunn som har grunnlag i forskning, kommer med påstander som er motbevist og kan potensielt gi pasientene sine feilbehandling som kan gjøre den mentale helsen verre. De har ikke oppgitt om de har taushetsplikt og du vet ikke hvordan de behandler din sensitive informasjon. Jeg vil fraråde alle som ser dette om å bruke pengene sine på dette. Snakk med fastlege om å få henvisning til psykolog, eller kommunalt tilbud i stedet. Der vil det være større sjanse for bedring og mindre risiko for forverring ❤️.

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beatbox skrev (34 minutter siden):

Dette er det man leser på første side hos Østfold Psykoterapi...at det ikke ringer noen bjeller på størrelse med de i Nidarosdomen er bare skremmende...og denne bedriften påberoper seg å være seriøse 🤔🥴.....felelse.. faktisk.....

 

Screenshot_20230502-151902~2.png

Kan jo like godt prøve ut ; «Psykoterapeutiske virkemidler har vært anvendt fra de tidligste tider. Eksempler er tempelsøvn, håndspålegging, magi og åndemaning.»  https://sml.snl.no/psykoterapi

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (Akkurat nå):

Kan jo like godt prøve ut ; «Psykoterapeutiske virkemidler har vært anvendt fra de tidligste tider. Eksempler er tempelsøvn, håndspålegging, magi og åndemaning.»  https://sml.snl.no/psykoterapi

😂😂😂 ...har de en annen tidsregning i Østfold? 🤔 Altså....

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (24 minutter siden):

Hun er tydeligvis så desperat etter å bli tynn at hun driter i hvordan det skjer....om det er penger å tjene så er det ikke så viktig at bedriften fremstår som totalt useriøs.....vurderingsevnen er helt borte jo!!

Hun burde virkelig vie tid til å se programmet HELSEKOST FURUSETH istedenfor👏👏

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

irevin skrev (6 minutter siden):

Hun burde virkelig vie tid til å se programmet HELSEKOST FURUSETH istedenfor👏👏

Ja, de har fått inn mye balansert info og et godt fokus. Ikke er det noen mirakelkur presentert heller, og det liker jeg siden vi alle er individer. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok også en grunn til at video med "terapeuten" ble lagt på story og ikke i feed. Mindre tilbakemeldinger, og i alle fall ingen synlig kritikk å få. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg hører mannen hennes "helene det er en tråd på kvinneguiden 3 millioner lesere og 882 sider med kommentarer" "hæ oi så kult tenk at så mange digger meg" :P

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nailpolish4life skrev (29 minutter siden):

Syns jeg hører mannen hennes "helene det er en tråd på kvinneguiden 3 millioner lesere og 882 sider med kommentarer" "hæ oi så kult tenk at så mange digger meg" :P

Følgerne digger henne ikke engang. Mellom 100-200 likes når man har nesten 30.000 følgere er krise. Kommer nok snart en gråte/klage innlegg. Eller forresten, det går jo ikke for hun er jo nesten kurert for alle problemer med psykoterapi. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...