Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

cerruti skrev (10 timer siden):

Problemet er at kanskje hun blir kurert, men da skyldes det i så fall noe helt annet, feks Saxenda. 

Hun får nok ikke saxenda , så det er nok ikke derfor hun blir kurert hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (Akkurat nå):

Hun får nok ikke saxenda , så det er nok ikke derfor hun blir kurert hvertfall.

Ingen vits i å spekulere på hvilke medisiner hun får, eller ikke får. På generelt grunnlag er hun nok innenfor kravene for å få Saxenda, men ikke på blå resept. Men det er ikke en mirakelmedisin som fjerner overspisingslidelse, akkurat som en slankeoperasjon heller ikke gjør det 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (Akkurat nå):

Ingen vits i å spekulere på hvilke medisiner hun får, eller ikke får. På generelt grunnlag er hun nok innenfor kravene for å få Saxenda, men ikke på blå resept. Men det er ikke en mirakelmedisin som fjerner overspisingslidelse, akkurat som en slankeoperasjon heller ikke gjør det 

Nei man må ha bmi over 50 nå for å få det og man får ikke  av fastleger lenger, 

 

du får si det til de andre i tråden som stadig skriver om saxenda .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får det garantert på hvit om hun vil. Veldig mange får det eller Wegovy - og også operasjon selv om det ligger en forstyrrelse bak. Jeg misliker bare misvisende reklame sterkt. 

Endret av cerruti
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (12 minutter siden):

Nei man må ha bmi over 50 nå for å få det og man får ikke  av fastleger lenger, 

 

du får si det til de andre i tråden som stadig skriver om saxenda .

Neida, dette er kriteriene fra Felleskatalogen: Supplement til diett med redusert kaloriinntak og økt fysisk aktivitet for vektkontroll hos voksne pasienter med initial BMI på ≥30 kg/m2 (fedme),

Men ingen vet om hun bruker det nei, så ingen grunn til å slenge rundt seg med kommentarer om akkurat det. Men heller ingen grunn til at du skal spre feilinformasjon om dette legemidlet. 

Men generelt så vil jeg gjerne se om et år, eller to om den hypnoterapien fortsatt virker. Det er jo ikke det man får til i løpet av et par uker som teller. 

 

Endret av Cappuccino
Fontstørrelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (15 minutter siden):

Neida, dette er kriteriene fra Felleskatalogen: Supplement til diett med redusert kaloriinntak og økt fysisk aktivitet for vektkontroll hos voksne pasienter med initial BMI på ≥30 kg/m2 (fedme),

Men ingen vet om hun bruker det nei, så ingen grunn til å slenge rundt seg med kommentarer om akkurat det. Men heller ingen grunn til at du skal spre feilinformasjon om dette legemidlet. 

Men generelt så vil jeg gjerne se om et år, eller to om den hypnoterapien fortsatt virker. Det er jo ikke det man får til i løpet av et par uker som teller. 

 

Det er nye kriterier , så jo kun bmi over 50 får , så nei jeh sprer ikke feil informasjon , det med bmi ble endret pga wegowy dessverre, eller mulig det kun gjelder blå resept , men det har hvertfall  blitt endret , beklager at jeg skrev feil. Dvs man må betale selv og det koster rundt 3000 i mnd

C54C5F87-2282-4914-9987-2FC52DD956A7.png

Endret av Orly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cappuccino skrev (14 minutter siden):

..

Men generelt så vil jeg gjerne se om et år, eller to om den hypnoterapien fortsatt virker. Det er jo ikke det man får til i løpet av et par uker som teller. 

 

Samme her. Det er irrelevant å anbefale for noe etter 1-2 ganger. Alle får en slags placebo effekt rett etter en ny metode. Det er en slags falsk motivasjon og har ingenting med om det faktisk virker eller ikke. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Orly said:

Det er nye kriterier , så jo kun bmi over 50 får , så nei jeh sprer ikke feil informasjon ;)

Du snakker om blå resept 😉 Saxenda kan fortsatt skrives på hvit med kriteriene nevnt over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (4 minutter siden):

Det er nye kriterier , så jo kun bmi over 50 får , så nei jeh sprer ikke feil informasjon ;)

Nei, kun for blå resept. 

Også fra Felleskatalogen siden du tydeligvis ikke tror den er oppdatert:

Individuell refusjon

Liraglutid
Legemidler: Saxenda injeksjonsvæske
Indikasjon: Fedme med KMI > 50 og alvorlige vektrelaterte sykdommer. Overvekt med KMI ≤ 50 - med og uten tilleggslidelser.

Indikasjonen for å kunne få vanlig resept er fortsatt KMI over 30, eller 27 med tilleggssykdommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *blueberry* said:

Samme her. Det er irrelevant å anbefale for noe etter 1-2 ganger. Alle får en slags placebo effekt rett etter en ny metode. Det er en slags falsk motivasjon og har ingenting med om det faktisk virker eller ikke. 

Nettopp, og bedriften har kun eksistert i 3 mnd og har absolutt ingen langtidseffekt å vise til. Blir som å starte på ny livsstil, kjempemotivert og kjenner effekten de første ukene/månedene.. men mister effekt/motivasjon når tiden går og kan være kjempevanskelig å holde over lang tid..

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (8 minutter siden):

Nei, kun for blå resept. 

Også fra Felleskatalogen siden du tydeligvis ikke tror den er oppdatert:

Individuell refusjon

Liraglutid
Legemidler: Saxenda injeksjonsvæske
Indikasjon: Fedme med KMI > 50 og alvorlige vektrelaterte sykdommer. Overvekt med KMI ≤ 50 - med og uten tilleggslidelser.

Indikasjonen for å kunne få vanlig resept er fortsatt KMI over 30, eller 27 med tilleggssykdommer. 

Som du ser har heg beklaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt, dette med reklamen for hypnoterapi. Jeg har vært psykisk syk siden ungdommen, og er nå 43 år. Jeg vet at mange er på søken etter behandlinger som kan hjelpe, og mange er villige til å bruke mye penger. Det det reklameres for nå, er i mine øyne svindel. Helene har tross alt ganske mange følgere, mange følger henne selvsagt også, uten at de står som følger på insta mm. Dvs- hun når mange sårbare sjeler. Jeg har alltid vært heldig, og fått hjelp hos dps, private psykologer osv. men vet altså at mange søker alternativ terapi- og dette er svindel. Ok- det hjelper nok den første tiden. En er glad for å bli sett, en er klar til en ny giv. Så kommer som regel ett tilbakefall etterhvert. 

jeg er ikke verdens beste til å formulere meg, men håper jeg får frem budskapet mitt.  

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kvinne30 said:

Jeg synes det er skummelt, dette med reklamen for hypnoterapi. Jeg har vært psykisk syk siden ungdommen, og er nå 43 år. Jeg vet at mange er på søken etter behandlinger som kan hjelpe, og mange er villige til å bruke mye penger. Det det reklameres for nå, er i mine øyne svindel. Helene har tross alt ganske mange følgere, mange følger henne selvsagt også, uten at de står som følger på insta mm. Dvs- hun når mange sårbare sjeler. Jeg har alltid vært heldig, og fått hjelp hos dps, private psykologer osv. men vet altså at mange søker alternativ terapi- og dette er svindel. Ok- det hjelper nok den første tiden. En er glad for å bli sett, en er klar til en ny giv. Så kommer som regel ett tilbakefall etterhvert. 

jeg er ikke verdens beste til å formulere meg, men håper jeg får frem budskapet mitt.  

Skjønner veldig godt hva du mener, og er helt enig. Som jeg skrev tidligere, så er det rart at det er så mange mennesker med ulike avhengigheter og psykiske utfordringer når det finnes en så enkel kur ( de gir inntrykk av det). 
 

Jeg har en følelse om at dette er et samarbeid som har et mål om å skaffe en nyetablert bedrift mange nye kunder. Det spilles på desperasjon, svake punkter og følelser. Helt motbydelig rett og slett, og HD har sunket så lavt som det overhode går an, egentlig litt lenger ned også! 

Endret av Lileep
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Finlay said:

Ingen som spurte om pris?🤔

Det var det sikkert, men hadde vel skremt vekk alle potensielle kunder. Viktigere å få frem hvor fort de kan kurere avhengighet 😩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (22 minutter siden):

Det var det sikkert, men hadde vel skremt vekk alle potensielle kunder. Viktigere å få frem hvor fort de kan kurere avhengighet 😩

Ca pris for hypnose er 1000,- +-.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det burde ikke vært lov til å reklamere for sånt, det er så useriøst at jeg ikke har ord. Og det ble, om mulig, enda mer useriøst da de avslørte at de bare har holdt på siden januar 2023 (!). 

  • Liker 8
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Beatbox said:

Ca pris for hypnose er 1000,- +-.....

De som er desperate betaler jo gjerne mer enn gjerne for quicfix 😩 helt sjukt hvor mye de tar 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (3 timer siden):

Nettopp, og bedriften har kun eksistert i 3 mnd og har absolutt ingen langtidseffekt å vise til. Blir som å starte på ny livsstil, kjempemotivert og kjenner effekten de første ukene/månedene.. men mister effekt/motivasjon når tiden går og kan være kjempevanskelig å holde over lang tid..

De få kundeomtalene de har er skrevet etter 2 dager etter første behandling og opp til 4 uker etter. Det sier ingenting om langtidseffekt, det sier knapt noe om korttidseffekt. Det er hårreisende at dette i det hele tatt kvalifiserer som testimonials. 

Kvinne30 skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er skummelt, dette med reklamen for hypnoterapi. Jeg har vært psykisk syk siden ungdommen, og er nå 43 år. Jeg vet at mange er på søken etter behandlinger som kan hjelpe, og mange er villige til å bruke mye penger. Det det reklameres for nå, er i mine øyne svindel. Helene har tross alt ganske mange følgere, mange følger henne selvsagt også, uten at de står som følger på insta mm. Dvs- hun når mange sårbare sjeler. Jeg har alltid vært heldig, og fått hjelp hos dps, private psykologer osv. men vet altså at mange søker alternativ terapi- og dette er svindel. Ok- det hjelper nok den første tiden. En er glad for å bli sett, en er klar til en ny giv. Så kommer som regel ett tilbakefall etterhvert. 

jeg er ikke verdens beste til å formulere meg, men håper jeg får frem budskapet mitt.  

Dette er mitt hovedgrunnlag for kritikken jeg gir Helene. Det er så mange i din situasjon og lignende, spesielt blant følgerne til Helene. Noen vil definitivt være desperate nok til å se på dette som et mulig alternativ til andre behandlingsmetoder.

Det er mye tvilsom fakta som utelates når Helene promoterer denne bedriften, blant annet deres utdanningsbakgrunn. Man får ikke et objektivt bilde med informasjon, men tvilsomme påstander som folk flest ikke gidder å dobbeltsjekke. I reklame skal det heller ikke være nødvendig å grave etter informasjon og feilinformasjon, det skal komme tydelig frem hva det handler om og hvilken kompetanse de har. At en slik bedrift velger å snakke vagt om sin kompetanse sier mye om at de ikke er seriøse behandlere. De er sikkert ikke pålagt taushetsplikt heller. 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en bedrift inngår samarbeid med en influencer knappe 4 måneder etter at de startet opp, kombinerer dette med lovnader om effekt etter kun én behandling og i tillegg skryter på seg mange fornøyde kunder, da er det lov å lure på om disse fornøyde kundene også kan ha fått noe for å legge igjen god omtale. Det er ikke uvanlig at useriøse bedrifter deler ut gavekort eller rabattkoder til kunder mot at de gir dem en god anmeldelse. Om businessen virkelig går så bra få måneder etter åpningstid, hvorfor da inngå samarbeid med en influencer som så åpenhjertig deler om sitt problematiske forhold til mat/sukker, et tema som treffer bredt? 
 

Dette må være det mest kritikkverdige Helene har reklamert all den tid jeg har fulgt henne. At hun ikke skjemmes. 

  • Liker 11
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...