Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Plannergirl
32 minutter siden, Hilde444 skrev:

Alle skjønner at hun er usikker på seg selv og har en vanvittig behov for bekreftelse.

Ser ikke sånn ut på kommentarfeltet hennes 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Plannergirl skrev:

Ser ikke sånn ut på kommentarfeltet hennes 🤷🏼‍♀️

Nei hun har sine trofaste fans🙈 Det er helt tydelig at hun trenger bekreftelse, og jeg har aldri opplevd noen som så ofte sier at de er «awesome». Da er det noe gærn’t vettu.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Pollen said:

Ikke sant. Hun skjuler det hun ikke er fornøyd med, men påstår hun liker det🤪

Ja magen suges også inn.. budskapet blir borte når man halvhjertet viser hvor fornøyd man er, posert så man ser slankere ut.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosasko skrev:

Ser hun redigerer tenne sine på siste IG post, og gjort huden glattere.. #fornøydmedsegselv 🤫

Godt redigert ja! Det der er jo ikke henne. Alle blir fine med filter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Glimre skrev:

Uff, det blir for krampeaktig!

Jeg har fulgt Helene i mange år nå og syns hun har tapt seg veldig som "influencer". Det virker som om kropp og utseendet er det eneste som opptar henne. Jeg følger mange andre kroppspositivister som har så mye bra å komme med, og sett opp mot de kommer hun til kort om dagen. Bare hud, pupper, rumpe, hår, sminke og negler. Og alltid så stivt poserende, oppstillerte utseendebilder. Jeg orker ikke sånn rosa-blogger stil, jeg vil ha innhold! Jeg vil følge folk som får meg til å tenke og føle, og som gir noe ekte. Det hun driver med nå er så uinteressant og utdatert, i hvertfall for meg vel og merke..

Er enig i dette. Er også selv ikke fan av strategien både hun og Lorentzen bruker - vise så mye kropp som mulig, for å eksponere andre for en annen kropp enn den vi ser overalt (fitnesskroppen, stor rumpe, slanke/tynne kropper). Man må ikke vise kropp for å bekjempe kroppspress. Det viktigste man gjør i kampen mot kroppspress er å fokusere på noe annet enn kropp! Jeg føler ikke på mindre kroppspress av å se forskjellige kropper i some, jeg føler på det når det blir for mye kropp! Og dette vet jeg at jeg er langt ifra alene om. 

Hadde alle de unge jentene på instagram sluttet å følge babes, Kylie Jenner og folk ellers som legger ut bilder av kroppen sin hele tiden, så hadde de fått et sunnere forhold til kroppen sin. De hadde sluttet å sammenligne seg med andre, de hadde vært vandt til å se sin kropp slik den er hver dag - uten å tenke at den burde sett slik og slik ut. Det tror iallefall jeg. 

Får også inntrykk av at dragen ofte prøver å se tynnere ut. At hun syns det å være slank/slankere er penest, det gjør da ingenting. Jeg syns selv jeg er penest når jeg er slankere, jeg kler ikke å bære på for mye overvekt. Det er en helt ærlig sak. Det er også en ærlig sak om man syns at slanke kropper er mer attraktive enn overvektige. Det handler om smak og behag. Vi er alle forskjellige. Å si at alle kropper er flotte syns jeg er greit nok, for alle er jo det på sine vis - men det er ikke alle som syns det. Og det er faktisk helt greit! Det at kroppen er fin eller ikke er dog ikke det viktigste - det beste er jo om den fungerer som den skal! Jeg er veldig glad for at jeg kan gå, at jeg kan trene, at jeg kan bevege meg uten problemer og at jeg har en frisk og sunn kropp. 

Problemet er da at dragen ikke er ærlig mot oss eller seg selv. Jeg kjøper ikke at hun har god selvtillit. Jeg syns hun bør snakke mer åpent om dette, kanskje dele litt med oss, kanskje det kan hjelpe? Men hun gjør jo så klart som hun vil. Ærlighet varer lengst og jeg får inntrykk av at hun har vært ærlig på en del punkter, absolutt, men dette med selvbilde og selvtillit.... Det er noe som ikke stemmer, for bildene og videoene samsvarer ikke med det hun prøver å formidle. Hun er SÅ tydelig usikker på seg selv når hun filmer seg selv, får lyst å gi henne en klem. Trenger ikke ordne og fikse på håret og se så mye på seg selv! Bare vær deg selv og naturlig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her hadde vi omsider etter mange og lange diskusjoner noen nyanserte og konstruktive meningsutvekslinger for noen dager siden om kroppspress og kroppsmangfold, for en stakket stund. Så forlates tråden et aldri så lite øyeblikk, og så er den plutselig tapetsert med spekulasjoner, generell bitching og grise-emoijs. Temmelig nedslående og demotiverende for seriøse debattanter på begge sider i diskusjonen!

Jeg har rapportert i et par døgn da, men det er visst ikke verdt bryet.

Endret av Aricia
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, cerruti skrev:

Jeg skjønner heller ikke den siste posten på IG? Genseren har i hvert fall gått i stykker? 

Hun skrev at hun ikke merka hullet i armhulen 😛 rart, for det er VELDIG fremtredende 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bruker helt sykt mye "facesmooth" filter på youtube videoene sine og insta. ser det veldig godt på bildet med genseren. Hun var så flink å slutta med Snapfiltre, og nå over på Samsung beautyfilter istedet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Rubella skrev:

Hun skrev at hun ikke merka hullet i armhulen 😛 rart, for det er VELDIG fremtredende 

Er ikke rart hun ikke merka det når hun er opptatt med å lete etter skavanker i ansiktet sitt og redigere det bort/glatte det ut. Trist. 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, cerruti skrev:

Jeg skjønner heller ikke den siste posten på IG? Genseren har i hvert fall gått i stykker? 

Det blir fort sånn når man kjøper seg klær i for små str 🙄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sol Rampelyset skrev:

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. 

Sol, admin.

Dere skriver det, men det er jamen ikke mye dere rydder i denne tråden 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Flettfrid skrev:

Det blir fort sånn når man kjøper seg klær i for små str 🙄

Trenger ikke være størrelsen som er problemet. Ofte er det kvaliteten på stoffet og slitasje som gjør at det går hull på klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Aricia skrev:

Ja, her hadde vi omsider etter mange og lange diskusjoner noen nyanserte og konstruktive meningsutvekslinger for noen dager siden om kroppspress og kroppsmangfold, for en stakket stund. Så forlates tråden et aldri så lite øyeblikk, og så er den plutselig tapetsert med spekulasjoner, generell bitching og grise-emoijs. Temmelig nedslående og demotiverende for seriøse debattanter på begge sider i diskusjonen!

Jeg har rapportert i et par døgn da, men det er visst ikke verdt bryet.

Selv om jeg nok ikke anses som en av de seriøse debattantene, er jeg helt enig med deg. Griseemojis er lavmål og hører ikke hjemme i denne debatten. Om noe, beviser det hvor viktig det er å ha en seriøs diskusjon rundt dette.

Jeg mener fremdeles at Helene har en viktig stemme, som jeg personlig tror hadde kommet tydeligere fram om hun valgte å beholde klærne på i sosiale medier. Dessverre er det enda slik at (nesten) naken kropp ikke nødvendigvis gjør at man blir oppfattet som smart og seriøs. Om man ønsker å være en samfunnsdebattant med tyngde i saker man brenner for, er lettkledde bilder langt nede på listen over hva man bør gjøre. Ikke fordi man ikke får lov, men pga effekten det har. Helene, vær så snill å behold klærne dine på. Jeg, og mange med meg, ønsker ikke å se halvnaken kropp i sosiale medier uavhengig av kroppsfasong og størrelse. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Selv om jeg nok ikke anses som en av de seriøse debattantene, er jeg helt enig med deg. Griseemojis er lavmål og hører ikke hjemme i denne debatten. Om noe, beviser det hvor viktig det er å ha en seriøs diskusjon rundt dette.

Jeg mener fremdeles at Helene har en viktig stemme, som jeg personlig tror hadde kommet tydeligere fram om hun valgte å beholde klærne på i sosiale medier. Dessverre er det enda slik at (nesten) naken kropp ikke nødvendigvis gjør at man blir oppfattet som smart og seriøs. Om man ønsker å være en samfunnsdebattant med tyngde i saker man brenner for, er lettkledde bilder langt nede på listen over hva man bør gjøre. Ikke fordi man ikke får lov, men pga effekten det har. Helene, vær så snill å behold klærne dine på. Jeg, og mange med meg, ønsker ikke å se halvnaken kropp i sosiale medier uavhengig av kroppsfasong og størrelse. 

Jeg er enig i at bloggere burde beholde klærne på, men jeg ser ikke så mye «trøkk» på slanke bloggere om å kle på seg..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Infinity skrev:

Jeg er enig i at bloggere burde beholde klærne på, men jeg ser ikke så mye «trøkk» på slanke bloggere om å kle på seg..

Nei, rart det der egentlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Infinity skrev:

Jeg er enig i at bloggere burde beholde klærne på, men jeg ser ikke så mye «trøkk» på slanke bloggere om å kle på seg..

Det er jeg uenig med deg i. Slanke bloggere, bl.a CBE, blir ofte bedt om å pakke vekk både mage, rumpe og pupper i tråden her inne. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...