Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Fredrikstad71mod said:

Lurte jeg på å 🙈 Som å si A og ikke B dette 😅

Det er en video hvor hun bruker et filter for å se hvor på skalaen hun havner. 1-10 der 10 er best. Hun får da 10.. det er hele videoen. Hun snakker jo litt også, men poenget er denne skalaen da, som visstnok er poppis 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lileep skrev (26 minutter siden):

Det er en video hvor hun bruker et filter for å se hvor på skalaen hun havner. 1-10 der 10 er best. Hun får da 10.. det er hele videoen. Hun snakker jo litt også, men poenget er denne skalaen da, som visstnok er poppis 

Dette er på tiktok ? Er noe jeg ikke har se 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelloMindy skrev (59 minutter siden):

Jeg antar det er denne: Vær så god :) 

Takk 😅 Vart ikke mye å gå glipp av der for min del 🙈

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (8 timer siden):

Kan du legge ved linken så en skjønner hva du snakker om ? 

Sorry, det var første gang jeg gikk inn på TikTok selv, så å legge ut linker ble for avansert 🙈 Men bra noen andre tok ansvar 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg stusser på at hun sier 4-5 øvelser er bedre enn ingenting. For meg er det en fullverdig treningsøkt. 🤔 I tidsklemmeperioder nøyer jeg meg med 3 øvelser, eller kun én økt i uka med 5 øvelser. 

Jeg tolker HD som at hun ønsker å normalisere at ikke alt alltid er perfekt, men det slår av og til litt feil ut. Hun problematiserer ting jeg alltid har ansett som godt nok. Lurer på hvor høyt hun egentlig legger lista ifht trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Albbas said:

Jeg stusser på at hun sier 4-5 øvelser er bedre enn ingenting. For meg er det en fullverdig treningsøkt. 🤔 I tidsklemmeperioder nøyer jeg meg med 3 øvelser, eller kun én økt i uka med 5 øvelser. 

Jeg tolker HD som at hun ønsker å normalisere at ikke alt alltid er perfekt, men det slår av og til litt feil ut. Hun problematiserer ting jeg alltid har ansett som godt nok. Lurer på hvor høyt hun egentlig legger lista ifht trening. 

Stusser også på det. Når jeg trente med Pt, så rakk vi aldri mer enn Max 4 øvelser. Valgte stort sett 3 øvelser + oppvarming. Brukte mye tid per øvelse da.

virker som kvanta er viktigere enn kvalitet. Hvem orker å trene i lengden hvis det er 10 øvelser man skal gjennom hver gang? Økta kan være utrolig effektiv med få øvelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

Mange nybegynnere starter jo ofte med mange flere øvelser, og de fleste følgerne til HD er vel ikke akkurat de som er mest rutinert i trening tenker jeg. 

Hvis man ser på de generelle programmene som blir solgt for vektnedgang har de et ekstremt antall øvelser så for mange kan det være fint å høre at 4-5 øvelser er en grei økt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, *blueberry* said:

Mange nybegynnere starter jo ofte med mange flere øvelser, og de fleste følgerne til HD er vel ikke akkurat de som er mest rutinert i trening tenker jeg. 

Hvis man ser på de generelle programmene som blir solgt for vektnedgang har de et ekstremt antall øvelser så for mange kan det være fint å høre at 4-5 øvelser er en grei økt. 

Men HD fremstiller det som nødløsning, at 4-5 øvelser er bra, men ikke perfekt. Hun burde snu fokuset på at 3-5 øvelser per økt er nok, at det egentlig er helt unødvendig å presse inn 10+ øvelser. Jeg tror hun vil motivere fler til å trene hvis hun viser at en fin økt er 3-5 øvelser, og ikke ta med «kun» og «rakk ikke full økt» osv. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
21 minutter siden, *blueberry* said:

Men det er jo ikke det hun sier, hun sier at det er "bedre enn ingenting". Det er altså ikke optimalt i følge HD. Mens jeg vil påstå at det faktisk er et ganske bra antall øvelser. Det er ikke bare en grei økt, det er en god økt, så lenge øvelsene er riktig sammensatt. For mange øvelser er ikke hensiktsmessig. 

Det hun viser er ikke en "bedre enn ingenting"-økt, en "bedre enn ingenting"-økt kan nedskaleres enda mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (10 minutter siden):

Men det er jo ikke det hun sier, hun sier at det er "bedre enn ingenting". Det er altså ikke optimalt i følge HD. Mens jeg vil påstå at det faktisk er et ganske bra antall øvelser. Det er ikke bare en grei økt, det er en god økt, så lenge øvelsene er riktig sammensatt. For mange øvelser er ikke hensiktsmessig. 

Det hun viser er ikke en "bedre enn ingenting"-økt, en "bedre enn ingenting"-økt kan nedskaleres enda mer. 

Så det er ordvalget det reageres mest på? Det kan jeg skjønne. Samtidig er det forskjell på hva og hvordan man trener, kanskje Helene sitt program har et par øvelser mer. Jeg er uansett enig i at det er bedre å gjøre det man rekker/ orker enn å droppe hele treningsøkten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
5 minutter siden, *blueberry* said:

Så det er ordvalget det reageres mest på? Det kan jeg skjønne. Samtidig er det forskjell på hva og hvordan man trener, kanskje Helene sitt program har et par øvelser mer. Jeg er uansett enig i at det er bedre å gjøre det man rekker/ orker enn å droppe hele treningsøkten. 

Ja det er ordvalget jeg reagerer på, og jeg mener at dette er noe hun gjør i mange andre tilfeller også. Sånn som denne alenetiden hun stadig snakker om, hun prøver å normalisere det så mye at det blir problematisert for oss som egentlig hadde et normalt forhold til det. 🤪 Eller amming i offentlighet... 

Ja det er jo åpenbart flere øvelser i HD sitt program, men som PT burde hun jo være klar over at flere enn 4-5 øvelser faktisk er å legge lista ganske høyt, og kanskje uhensiktsmessig høyt. Jeg forventer mer av en PT, og skjønner jo også hvorfor det er vanskelig for henne å følge opp treninga over tid når hun har småbarn og tydeligvis må trene både ofte og mye for at det i hennes øyne er bra nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *blueberry* said:

Når hun ønsker å inspirere, er ordvalget viktig å tenke på. Hennes måte å ordlegge seg på kan være demotiverende, tanker som «ikke bra nok økt, dårlig treningsøkt, trener ikke nok» kan komme hos følgere, fordi HD gir inntrykk av at 3-5 øvelser ikke er nok. 

Endret av Lileep
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (3 minutter siden):

Ja det er ordvalget jeg reagerer på, og jeg mener at dette er noe hun gjør i mange andre tilfeller også. Sånn som denne alenetiden hun stadig snakker om, hun prøver å normalisere det så mye at det blir problematisert for oss som egentlig hadde et normalt forhold til det. 🤪 Eller amming i offentlighet... 

Ja det er jo åpenbart flere øvelser i HD sitt program, men som PT burde hun jo være klar over at flere enn 4-5 øvelser faktisk er å legge lista ganske høyt, og kanskje uhensiktsmessig høyt. Jeg forventer mer av en PT, og skjønner jo også hvorfor det er vanskelig for henne å følge opp treninga over tid når hun har småbarn og tydeligvis må trene både ofte og mye for at det i hennes øyne er bra nok. 

Jeg er helt enig i det første avsnittet ditt.

Når det gjelder hennes PT tittel tar jeg ikke den så høytidelig, det er et kurs og hun har en spiseforstyrrelse som også ofte utarter seg som overdreven trening. Hun jobber heller ikke som PT lengre. Disse «dette er bra nok» innleggene er nok mer for henne selv enn noen andre. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (15 minutter siden):

Dette her er så viktig!! Gode poenger! Så at en pt har kommentert på reelen hennes. Spent på om hun svarer på den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å leste litt på kommentar feltet til HD på tiktok  nå på morran . Ser jo at det er noen ufine kommentarer der men og noen som kan mistolkes å være det 😅 Men er det bare meg som reagerer på «stilen» til HD der hun svarer i kommentarfeltet kontra på Insta ?? Eller er det en greie for «infulensere» og tiktok kontoer at de er frekkere på å kommentere tilbake der ? Når jeg ser på innleggene hennes der minner meg det litt om stilen HD hadde før på insta , det der med å vise fingeren ,fuck you mentaliteten 😬

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, Fredrikstad71mod said:

Var å leste litt på kommentar feltet til HD på tiktok  nå på morran . Ser jo at det er noen ufine kommentarer der men og noen som kan mistolkes å være det 😅 Men er det bare meg som reagerer på «stilen» til HD der hun svarer i kommentarfeltet kontra på Insta ?? Eller er det en greie for «infulensere» og tiktok kontoer at de er frekkere på å kommentere tilbake der ? Når jeg ser på innleggene hennes der minner meg det litt om stilen HD hadde før på insta , det der med å vise fingeren ,fuck you mentaliteten 😬

Jeg tenkte med en gang at her prøver hun å være kul.. jeg syns det er flaut på hennes vegne, det lyser ikke akkurat voksen utav oppførselen hennes. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Fredrikstad71mod skrev (1 time siden):

Skjønner ikke at voksne folk finner seg til rette på tiktok i det hele tatt! Langt mindre at de gidder å gå inn i kjekling/diskusjon om man er narsissist eller selvdigger i kommentarfeltet😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 time siden):

Skjønner ikke at voksne folk finner seg til rette på tiktok i det hele tatt! Langt mindre at de gidder å gå inn i kjekling/diskusjon om man er narsissist eller selvdigger i kommentarfeltet😂

Ja var EN av de kommentarer  jeg reagerte på der hu dama hadde en god mening i utgangspunktet ang narsissisme men ble rett og slett halshugd stakkars 🙈 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror om HD hadde svart i denne stilen på Insta hadde hu mista flere følgere og ikke minst samarbeid men annonsørene sine 😬 

E8E3C769-01E6-45FE-B48F-1B5479E4DBBD.jpeg

0439DDBE-205B-4377-A5FC-A61F296F1922.jpeg

F60B0D3C-6815-435F-A923-E05339A99995.jpeg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...