Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Finlay
Laia skrev (18 minutter siden):

Alle vet at å ha barn kan være krevende, og tidvis utmattende. Likefullt så er det direkte stygt å utlevere barnet på denne måten. Beskrivelser gjennom ord og tekst er et like stort overtramp som utlevering i bilder.

Bare trist det der. Har jo vært sånn siden barnet ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

net0ty skrev (13 timer siden):

Hun har jo selv sagt at hun har gått ut for hardt med trening og kosthold før. Jeg skjønner ikke den ranten på story nå, men fint at hun opplyser om operasjon og omnia. Da gjenstår bare medisinene. Det virker jo selvfølgelig ekstremt når man går fra null treningsinnlegg til mange daglig (joda fra samme økt),

Hun sier også at «jeg har trent lenge og mye selv om jeg har hatt en lang pause…» osv. Det begynner vel å bli noen år siden tenker jeg og jeg hadde tenkt ar fot henne blir det jo som å begynne på nytt; HVER GANG! Men hun kan jo spare seg for den furtne tonen, den gjør henne mer om mulig enda mer useriøs. For all del; håper hun får hjelp ! HELE HENNE trenger det og det er ikke gjort med en kvikk fix

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig voksent å komme med den «glemte å dokumentere at jeg har treningsfri» som tydelig er et stikk til de som har stilt spørsmål ang samarbeid med Omnia. Skjønner hun virkelig ikke hvorfor folk lurer? Skjønner hun ikke hvor dårlig lys hun setter både seg selv og Omnia i? 

Hun er så selvgod og ekkel mot følgerne at det er kvalmt. 

• Liker 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at ikke alt er på topp om dagen;

Ny alternativ «behandling» anbefales, fullt kjør med livsstilsforbedring, føler hun er utilstrekkelig for barnet og eksponerer dette for 27,4K følgere og resten som klikker seg inn, enorme kjoleinnkjøp og avsluttes med enda en passiv aggressiv rant mot egne følgere. 

Dårlig innhold og oppførsel på en bedriftskonto, og da er det kanskje ugunstig å fokusere på den i stede for å finne en balanse mellom psykisk helse og familielivet. 

Til å ha en bra mann, datter, stor familie, venner, god arbeidsplass som setter pris på henne og god helse så fokuserer hun veldig mye på seg selv og det negative. Hadde jeg vært henne hadde jeg fokusert mer på takknemlighet og sette pris på der hun er. Hun trenger ikke å være et konstant forbedringsprosjekt. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt å følge karusellen opp og ned opp og ned. Minner veldig om bipolar / manisk depressiv lidelse. Uansett syns jeg hun deler for mye for sitt eget beste og burde vært beskytta fra seg selv. Trist.

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, litago2 said:

Slitsomt å følge karusellen opp og ned opp og ned. Minner veldig om bipolar / manisk depressiv lidelse. Uansett syns jeg hun deler for mye for sitt eget beste og burde vært beskytta fra seg selv. Trist.

Farlig å diskutere potensielt diagnose 😉 

Men hun har tydelig oppturer og nedturer, sier selv hun har en veldig god periode nå, og det er klassisk etter en depresjonsperiode. Hun svinger mye, det er merkbart. Vært tydelig i mange år det. Er i denne gode perioden hun har ny start, veldig gira, verdensmester osv osv. Om det ligger en diagnose bak, er dog ikke noe som bør diskuteres 😉

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (13 minutter siden):

Farlig å diskutere potensielt diagnose 😉 

Men hun har tydelig oppturer og nedturer, sier selv hun har en veldig god periode nå, og det er klassisk etter en depresjonsperiode. Hun svinger mye, det er merkbart. Vært tydelig i mange år det. Er i denne gode perioden hun har ny start, veldig gira, verdensmester osv osv. Om det ligger en diagnose bak, er dog ikke noe som bør diskuteres 😉

Ja, helt enig. Bare måtte få det ut🤪 Er ikke kvalifisert til å sette noen diagnose, men det er jo ungen hemmelighet at det er ekstremt mye opp og nede HEELE tida. Den ene dagen er hun inne i en veldig god periode, og den neste timen er det en veldig tung periode. Vanskelig å skjønne hvordan stoda er når hun uttrykker seg på en måte sånn at ingenting stemmer med hva hun sa i går, liksom.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også vil hun være «ærlig.» Jeg synes stadig hun forteller at det er mye hun ikke kan/vil dele. Hun får også spørsmål om slankemedisin uten at hun vil være ærlig om det. For det ville kanskje gitt mindre troverdighet hva angår vektnedgang og samarbeid? Og litt mindre kred fra følgerne når slike hjelpemidler benyttes? 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (43 minutter siden):

Skikkelig voksent å komme med den «glemte å dokumentere at jeg har treningsfri» som tydelig er et stikk til de som har stilt spørsmål ang samarbeid med Omnia. Skjønner hun virkelig ikke hvorfor folk lurer? Skjønner hun ikke hvor dårlig lys hun setter både seg selv og Omnia i? 

Hun er så selvgod og ekkel mot følgerne at det er kvalmt. 

Hun må gjerne fortsette å være den reneste berg og dalbanen som hun er,  gi stikk til følgerne og tro hun er * queen *.....den mest effektive måten å skyve folk unna på.....så keep up the good work 🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
litago2 skrev (17 minutter siden):

......det er jo ungen hemmelighet at det er ekstremt mye opp og nede HEELE tida. Den ene dagen er hun inne i en veldig god periode, og den neste timen er det en veldig tung periode. Vanskelig å skjønne hvordan stoda er når hun uttrykker seg på en måte sånn at ingenting stemmer med hva hun sa i går, liksom.

Klart hun har tunge stunder, hun som andre.

Samtidig er det en kjensgjerning at influensere MÅ ha disse "følelsesinnleggene" med jevne mellomrom for å holde på følgerne. Hvis ikke ville de bare ha framstått som iskalde selgere, som absolutt ingen gidder å gi oppmerksomhet.

Når det svinger såpass mye som hos HD, får jeg følelsen av at hun følger en oppskrift for å nå flest mulig. Hun MÅ liksom slite med noe til enhver tid, for å nå andre som sliter. Enten det er folk som strever med vekt, selvbilde, manglende treningsmotivasjon, utfordringer med småbarn,eller  tidsklemme.

Samtidig vil hun please alle de som koser seg med trening, jobb, familie, matlaging og menn som liker pupper. Alle skal få!

Hvis man så putter #annonse+kjolebilder mellom de forskjellige temaene, så er vi der😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (39 minutter siden):

Klart hun har tunge stunder, hun som andre.

Samtidig er det en kjensgjerning at influensere MÅ ha disse "følelsesinnleggene" med jevne mellomrom for å holde på følgerne. Hvis ikke ville de bare ha framstått som iskalde selgere, som absolutt ingen gidder å gi oppmerksomhet.

Når det svinger såpass mye som hos HD, får jeg følelsen av at hun følger en oppskrift for å nå flest mulig. Hun MÅ liksom slite med noe til enhver tid, for å nå andre som sliter. Enten det er folk som strever med vekt, selvbilde, manglende treningsmotivasjon, utfordringer med småbarn,eller  tidsklemme.

Samtidig vil hun please alle de som koser seg med trening, jobb, familie, matlaging og menn som liker pupper. Alle skal få!

Hvis man så putter #annonse+kjolebilder mellom de forskjellige temaene, så er vi der😄

Hun har bedrevet clickbait siden første dag med blogging.... alltid fremstått som halvdeppa og veldig aggressiv......🙃

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
litago2 skrev (På 20.4.2023 den 11.15):

Ja, helt enig. Bare måtte få det ut🤪 Er ikke kvalifisert til å sette noen diagnose, men det er jo ungen hemmelighet at det er ekstremt mye opp og nede HEELE tida. Den ene dagen er hun inne i en veldig god periode, og den neste timen er det en veldig tung periode. Vanskelig å skjønne hvordan stoda er når hun uttrykker seg på en måte sånn at ingenting stemmer med hva hun sa i går, liksom.

Likner ikke på bipolar lidelse i det hele tatt. Hun har ikke lange perioder av høyt og lavt, og hun er ikke "avkoblet virkeligheten". Det virker bare som hun er dårlig til å disponere egen energi, og får smeller for det, igjen og igjen. Og antageligvis prøver man å kompensere for alle "nedeperioder" med nye skippertak, og da har du det gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fett nok said:

Likner ikke på bipolar lidelse i det hele tatt. Hun har ikke lange perioder av høyt og lavt, og hun er ikke "avkoblet virkeligheten". Det virker bare som hun er dårlig til å disponere egen energi, og får smeller for det, igjen og igjen. Og antageligvis prøver man å kompensere for alle "nedeperioder" med nye skippertak, og da har du det gående.

Det finnes veldig mange ulike grader av bipoliar, feks rapid bipolar lidelse. Bipolar en ikke ensbetydende med lange perioder.. og det er forskjell mellom manisk og hypomani. Ved hypomani er personen ikke avkoblet virkeligheten. Det ligger så mye mer bak den lidelsen enn avkoblet og lange perioder.. 😏

Endret av Lileep
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HD har vært åpen på sine sosiale medier at hun sliter mentalt, det er vel gjennomgående informasjon  på hennes kanaler. Jeg vil anta at disse problemene til sammen utgjør et problem for henne, slik at det ikke er viktig å spekulere i om hun har AD/HD eller er bipolar. Så lenge hun ikke har dokumentert at dette er riktig blir det jo bare spekulasjoner. Men jeg må applaudere at hun står i en krevende jobb 100%, selv med utfordringer. Det står det respekt av.

Endret av Lill :)
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Lileep skrev (På 20.4.2023 den 10.41):

Omnia, keto, FUS osv.osv.

I “Hesekost Furuseth” får Else klar beskjed fra lege og fedmeforsker Jøran Hjelmesæth om at hun ikke har sykdommen overspisingslidelse. Hadde hun hatt den diagnosen, burde hun satt vektreduksjon på vent, og heller oppsøkt psykiater eller psykolog. 

Tenker mye kunne vært enklere for HD om hun hadde startet der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 time siden):

I “Hesekost Furuseth” får Else klar beskjed fra lege og fedmeforsker Jøran Hjelmesæth om at hun ikke har sykdommen overspisingslidelse. Hadde hun hatt den diagnosen, burde hun satt vektreduksjon på vent, og heller oppsøkt psykiater eller psykolog. 

Hun har vel sagt at hun gikk til psykolog for dette for noen år siden, men at det ikke fungerte. Jeg forsto det slik at hun nå ikke går til psykolog for spiseforstyrrelsen fordi «det er prøvd». Dette ble nevnt i 2018/2019 tror jeg så formuleringen husker jeg ikke og da snakket hun tilbake i tid uten å nevne når. 

Jeg regner med at det er derfor det har vært keto, fus, Omnia, hypnoterapi osv som prøves i ettertid. Hun har nok ikke troen på at noe hun har prøvd kan fungere på et senere tidspunkt. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Albbas
1 hour ago, Finlay said:

Problemet er at det ikke nødvendigvis hjelper å starte der hvis du ikke får den hjelpen du trenger. Det er dessverre skammelig dårlig kompetanse hos mange behandlere på dette. Det virker å begynne å bli bedre, men det er en lang vei å gå, og HD og andre overvektige bærer ikke ansvaret for kompetansemangel i helsevesenet på psykiske (del)årsaker til overvekt. 

Det er jo ikke akkurat en dyp analyse Furuseth heller får i første episode av programmet. Hjelmesæth er ikke psykolog. Hvis verken psykolog eller pasient har særlig kunnskap om overspisingslidelse går det dessverre fort under radaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
Albbas skrev (1 time siden):

Problemet er at det ikke nødvendigvis hjelper å starte der hvis du ikke får den hjelpen du trenger. Det er dessverre skammelig dårlig kompetanse hos mange behandlere på dette. Det virker å begynne å bli bedre, men det er en lang vei å gå, og HD og andre overvektige bærer ikke ansvaret for kompetansemangel i helsevesenet på psykiske (del)årsaker til overvekt. 

Det er jo ikke akkurat en dyp analyse Furuseth heller får i første episode av programmet. Hjelmesæth er ikke psykolog. Hvis verken psykolog eller pasient har særlig kunnskap om overspisingslidelse går det dessverre fort under radaren. 

Det er en forskjell på å spise følelser og å ha en overspisingslidelse da. Det ene blir man jo nesten innprentet med kulturelt, ved å ha mat som trøst, mat til å feire, mat til når man stresser, snacks når man skal kose seg. Osv. Men jeg er ellers 100% enig med deg. Det er lett å komme med moralsk fordømmelse i stedet for å se på strukturer og psyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
3 minutter siden, Fett nok said:

Det er en forskjell på å spise følelser og å ha en overspisingslidelse da. Det ene blir man jo nesten innprentet med kulturelt, ved å ha mat som trøst, mat til å feire, mat til når man stresser, snacks når man skal kose seg. Osv. Men jeg er ellers 100% enig med deg. Det er lett å komme med moralsk fordømmelse i stedet for å se på strukturer og psyke.

Ja jeg er helt enig, og i Furuseth programmet var det veldig bra at det faktisk kom frem. Ikke alle overvektige sliter med psyken. 

Men man kan også gå lenge med en overspisingslidelse uten at noen oppdager det selv om man snakker med psykolog. Det florerer ikke av psykologer med god kompetanse på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 minutt siden):

Ja jeg er helt enig, og i Furuseth programmet var det veldig bra at det faktisk kom frem. Ikke alle overvektige sliter med psyken. 

Men man kan også gå lenge med en overspisingslidelse uten at noen oppdager det selv om man snakker med psykolog. Det florerer ikke av psykologer med god kompetanse på dette. 

Mitt poeng var at det kan lønne seg å prøve å finne en ny behandler som har mer peiling eller man har bedre kjemi med. Å gå til psykolog på ulike tidspunkt i livet kan også påvirke om det hjelper for man må selv være klar også. Jeg synes det er synd Helene ikke får profesjonell hjelp for sin spiseforstyrrelse. 

Når det er sagt så er jeg selv stor kritiker av den manglende kompetansen innen overspisingslidelse og overvektsproblematikk så jeg ser hvor du kommer fra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...