Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Nå burde hun i anstendighetens navn stå fram med hvilke hjelpemidler / samarbeid som fortsatt benyttes. Er vektnedgang osv primært et resultat av slankemedisin blir det hårreisende å fortsatt føre leserne bak lyset.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finlay skrev (29 minutter siden):

Eneste jeg lurer på er om dette er et samarbeid. Bare det at denne bedriften nevnes flere ganger i story, med oppfordring til å “sjekke ut” deres tilbud, har en reklameverdi i seg selv. Da får man sine mistanker, særlig med tanke på hvor dårlig HD er på merking.

Hvis det ikke er et samarbeid, hvorfor vie det såpass mye plass? Hun burde vel da egentlig bare prøve det ut i stillhet, og eventuelt dele senere hvis det fungerer for henne. Eller bare holde det helt for seg selv, og kose seg med at hun har funnet løsningen på det hun sliter med, hva det nå enn er.

Slik hun presenterer det må det være et slags samarbeid/ spons. Det har nøyaktig samme oppbygging som alle de andre. Jeg var ironisk ang spørsmålsrunden, vi vet den kommer. 

Og ja, hun burde definitivt holde slike «behandlinger» privat. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt si at jeg synes det hadde vært vanskelig å forholde meg til henne som min leder hvis jeg hadde jobbet i Ice. Når man bevitner hvordan hun så åpenbart driver den IG kontoen sin så uprofesjonelt. Det hadde gjort noe med min tillit til henne.

Tydeligvis er hun dyktig og redelig i sin andre jobb, da hun får forfremmelser. Men hvordan hun klarer å sjonglere dette, er for meg et mysterium.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan hun ha tid til disse kvakksalverne, men ikke til ROS som faktisk er et profesjonelt opplegg? Er det fordi det ligger spons/inntekt i denne hypnogreia?

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kitiara80 skrev (11 minutter siden):

Er dette nettsiden til de som driver med den hypnoterapi greia?
https://østfoldpsykoterapi.no/
Jeg tror muligens de trenger å øve litt på rettskriving... ""Når du endrer din felelse om en ting, endrer alt seg..."

Ehhh....seriøst??? 😂😂...helpedeg🤔

Screenshot_20230418-205843~2.png

Endret av Beatbox
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (7 minutter siden):

Hvordan kan hun ha tid til disse kvakksalverne, men ikke til ROS som faktisk er et profesjonelt opplegg? Er det fordi det ligger spons/inntekt i denne hypnogreia?

Det er ganske spesielt hvor mye hun stritter i mot å faktisk få hjelp fra noen som vet hva de holder på med. Mulig det krever for mye og er for vondt, og det skjønner jeg på et vis. Men dette er et nytt lavmål. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (3 minutter siden):

Det er ganske spesielt hvor mye hun stritter i mot å faktisk få hjelp fra noen som vet hva de holder på med. Mulig det krever for mye og er for vondt, og det skjønner jeg på et vis. Men dette er et nytt lavmål. 

Helt naturlig det når hun vet best... uansett 🙄 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (Akkurat nå):

Det er én ting å prøve ut sånne quick fixes i sitt eget private liv, det hadde bare vært trist. Men, det store problemet er at hun dokumenterer og anbefaler det for nesten 30k følgere (og alle som ikke offisielt følger henne). 

Sistnevnte gjør at hun fremstår som ekstremt kynisk og uetisk i mine øyne. Hun støtter og promoterer mennesker som utnytter andres sårbarhet, og blir derfor samtidig en del av det. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (10 minutter siden):

"Når du endrer din felelse om en ting, endrer alt seg...

eh….

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (Akkurat nå):

"Når du endrer din felelse om en ting, endrer alt seg...

eh….

😂😂😂 Kanskje min felelse om dårlig rettskriving endrer seg🤣..nope!!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kitiara80 skrev (Akkurat nå):

Hvis du lurer på noe så er det en lenke i bunnen der du kan ta "Kontakat"....

image.png.e41aaf3c84e4c642ebd3d0ea9ad25a98.png

😂😂😂 Skikkelig seriøs bedrift det der....🙄

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beatbox skrev (19 minutter siden):

Jeg synes egentlig det verste med den siden er «Hvem er vi?». Slik teksten er formulert kan det gi inntrykk av at disse to har mer kompetanse enn de har. De aller fleste gidder ikke å sjekke mer grundig enn det som står på bedriftenes side, noe som heller ikke bør være nødvendig. 

Ett år psykologi (som bare den ene har), kurs fra Tania A Prince i alternativbehandling og kurs fra hypnoseakademiet samt litt idrettsutdanning gjør deg verken til spesialist på overspising, angst, traumer eller det andre de påstår. 

De er rett og slett to glorifiserte PTer som påstår de driver med psykoterapi. Er dette virkelig lovlig markedsføring?

Endret av *blueberry*
  • Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 minutter siden):

Jeg synes egentlig det verste med den siden er «Hvem er vi?». Slik teksten er formulert kan det gi inntrykk av at disse to har mer kompetanse enn de har. De aller fleste gidder ikke å sjekke mer grundig enn det som står på bedriftenes side, noe som heller ikke bør være nødvendig. 

Ett år psykologi (som bare den ene har), kurs fra Tania A Prince i alternativbehandling og kurs fra hypnoseakademiet samt litt idrettsutdanning gjør deg verken til spesialist på overspising, angst, traumer eller det andre de påstår. 

De er rett og slett to glorifiserte PTer som påstår de driver med psykoterapi. Er dette virkelig lovlig markedsføring?

👏👏👏 Jeg blir lettere sjokkert over hvordan disse fremstiller seg som de rene ekspertene. Etter flere år i terapi pga traumer, PTSD, angst og andre psykiske lidelser, så vet jeg litt om hva som skal til for å bearbeide nettopp disse nevnte lidelsene. Vi er lysår unna quickfix!! og det at HD gjør dette i all offentlighet....det sier det meste om hennes intensjoner...

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (Akkurat nå):

👏👏👏 Jeg blir lettere sjokkert over hvordan disse fremstiller seg som de rene ekspertene. Etter flere år i terapi pga traumer, PTSD, angst og andre psykiske lidelser, så vet jeg litt om hva som skal til for å bearbeide nettopp disse nevnte lidelsene. Vi er lysår unna quickfix!! og det at HD gjør dette i all offentlighet....det sier det meste om hennes intensjoner...

Ja, jeg trodde det skulle mye til å nå et nytt lavmål etter FUS, men det har hun virkelig klart. 

Mennesker med alvorlige lidelser trenger å møte folk med kompetanse og kunnskap om hvordan man skal gå frem på riktig måte. Det er mange fallgruver som kan gjøre vondt verre. Overspisingslidelse får man som regel også av en grunn på lik linje med andre spiseforstyrrelser. Ofte er det traumer eller andre psykiske lidelser som er underliggende årsaker og det krever langvarig arbeid med god støtte og sinnsykt mye egeninnsats. For mange er det en evig kamp, og det er ikke noe å skamme seg over. Å tilby en quick fix mot slik problematikk, det bør man derimot skamme seg over. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir for dumt med slankeoperasjon og medisiner å skulle pushe folk til hypnoterapi. Hun skulle hatt sitt eget TV-program. Hun har jo gått både til psykolog og til ros. Ble det for direkte/potensielt virkningsfullt? Håper ingen tror noe annet enn at ja, placebo kan også være en god følelse, men ikke noe mer. Spar pengene. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

net0ty skrev (Akkurat nå):

Det blir for dumt med slankeoperasjon og medisiner å skulle pushe folk til hypnoterapi. Hun skulle hatt sitt eget TV-program. Hun har jo gått både til psykolog og til ros. Ble det for direkte/potensielt virkningsfullt? Håper ingen tror noe annet enn at ja, placebo kan også være en god følelse, men ikke noe mer. Spar pengene. 

Placebo varer heller ikke på lang sikt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg trodde det skulle mye til å nå et nytt lavmål etter FUS, men det har hun virkelig klart. 

Mennesker med alvorlige lidelser trenger å møte folk med kompetanse og kunnskap om hvordan man skal gå frem på riktig måte. Det er mange fallgruver som kan gjøre vondt verre. Overspisingslidelse får man som regel også av en grunn på lik linje med andre spiseforstyrrelser. Ofte er det traumer eller andre psykiske lidelser som er underliggende årsaker og det krever langvarig arbeid med god støtte og sinnsykt mye egeninnsats. For mange er det en evig kamp, og det er ikke noe å skamme seg over. Å tilby en quick fix mot slik problematikk, det bør man derimot skamme seg over. 

☝️👏👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...