Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (36 minutter siden):

Ny annonsør/samarbeid på gang? I såfall fortsatt ikke evidensbasert behandling. Det eneste riktige ville være at hun slutter å selge/ fronte den ene løsningen etter den andre til folk (for å opprettholde kjole, serum, what not forbruk) og få evidensbasert hjelp for spiseforstyrrelsen. Har hun i det hele tatt reflektert over at hun har et foreldreansvar og at med dette kommer et stort ansvar? Ansvar for riktig hjelp for å bli frisk, slik at de negative handlingsmønstrene ikke overføres til neste generasjon? Det ser virkelig ikke slik ut. 

Siden hun skal fortelle mer senere, tagger bedriften og bedriften deler hennes story regner jeg med det er et samarbeid. «Sjekk ut *bedriftsnavn*» med link i storyen hennes er det også. Bedriften ser ut til å bestå av to PTer med noe småkurs som lover bedring på 1-3 behandlinger (quick fix). Kundeomtalene de deler er på kort sikt (1 dag - 3 uker) og dermed lite troverdige. Helene lærer aldri, og igjen kommer det til å gå utover noen av de sårbare følgerne hennes. 

Jeg forstår at det er fristende å alltid gå for de som lover raske enkle løsninger, men det eneste som er sikkert med slike tilbud er at de ikke fungerer i lengden. Hadde de fungert hadde ingen vært psykisk syke eller slitt med noe, men slike problemer krever dessverre mye og vanskelig jobb. Enda en gang får ukvalifiserte mennesker gratis reklame for å profitere på sårbare mennesker. Jeg blir kvalm. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette psykoterapi opplegget også viser seg å være et samarbeid, er det på en måte dråpen for meg. Etter alle disse utallige behandlingsformer, dietter og gud vet hva begynner jeg å tro at hun helt kynisk og bevisst utnytter situasjonen for  å tjene penger på det og ingen ting annet.

Jeg lar tvilen komme henne til gode inntil videre, men allerede etter første besøk har hun fått en tilsynelatende effekt av behandlingen tydeligvis (virker kjent?). Og når hun da anbefaler følgere å klikke seg inn på dette nettstedet for mer info, ja det forsterker bare min mistanke.

Dette er situasjonen hun har satt seg i nå. Troverdighet er tapt og erstattet med mistro.

Endret av Laia
Skriveleif
  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
*blueberry* skrev (10 minutter siden):

Siden hun skal fortelle mer senere, tagger bedriften og bedriften deler hennes story regner jeg med det er et samarbeid. «Sjekk ut *bedriftsnavn*» med link i storyen hennes er det også. Bedriften ser ut til å bestå av to PTer med noe småkurs som lover bedring på 1-3 behandlinger (quick fix). Kundeomtalene de deler er på kort sikt (1 dag - 3 uker) og dermed lite troverdige. Helene lærer aldri, og igjen kommer det til å gå utover noen av de sårbare følgerne hennes. 

Jeg forstår at det er fristende å alltid gå for de som lover raske enkle løsninger, men det eneste som er sikkert med slike tilbud er at de ikke fungerer i lengden. Hadde de fungert hadde ingen vært psykisk syke eller slitt med noe, men slike problemer krever dessverre mye og vanskelig jobb. Enda en gang får ukvalifiserte mennesker gratis reklame for å profitere på sårbare mennesker. Jeg blir kvalm. 

"I andre deler av verden er hypnoterapi mye mer utbredt enn her, og den behandlingen som virkelig utmerker seg som den mest populære for tiden for vektreduksjon, er behandlingen ´gastric band´( slankeoperasjon ) Behandlingen går ut på at man får hjernen til å oppleve/tro at man fysisk har vært igjennom en slankeoperasjon. Siden det er hjernen som styrer magesekken, vil man etter dette oppleve det samme som ved en ordentlig operasjon, bare uten bivirkningene. Denne behandlingen tilbyr vi selvfølgelig hos oss på Østfold psykoterapi".

https://xn--stfoldpsykoterapi-z0b.no/

Hva skal man si??😬 Dette må da være selve løsningen på overvektsproblematikken. Man kan altså bare TRO at man har tatt en slankeoperasjon, for å få det samme resultatet som en reell operasjon gir😅

Beklager, men i mine ører høres dette ut som lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (15 minutter siden):

Hvis dette psykoterapi opplegget også viser seg å være et samarbeid, er det på en måte dråpen for meg. Etter alle disse utallige behandlingsformer, dietter og gud vet hva begynner jeg å tro at hun helt kynisk og bevisst utnytter situasjonen for  å tjene penger på det og ingen ting annet.

Jeg lar tvilen komme henne til gode inntil videre, men allerede etter første besøk har hun fått en tilsynelatende effekt av behandlingen tydeligvis (virker kjent?). Og når hun da anbefaler følgere å klikke seg inn på dette nettstedet for mer info, ja det forsterker bare min mistanke.

Dette er situasjonen hun har satt seg i nå. Troverdighet er tapt og erstattet med mistro.

Jeg vil ikke kalle dette psykoterapi. Ingen av de som driver det har kompetanse til det. 

Finlay skrev (10 minutter siden):

"I andre deler av verden er hypnoterapi mye mer utbredt enn her, og den behandlingen som virkelig utmerker seg som den mest populære for tiden for vektreduksjon, er behandlingen ´gastric band´( slankeoperasjon ) Behandlingen går ut på at man får hjernen til å oppleve/tro at man fysisk har vært igjennom en slankeoperasjon. Siden det er hjernen som styrer magesekken, vil man etter dette oppleve det samme som ved en ordentlig operasjon, bare uten bivirkningene. Denne behandlingen tilbyr vi selvfølgelig hos oss på Østfold psykoterapi".

https://xn--stfoldpsykoterapi-z0b.no/

Hva skal man si??😬 Dette må da være selve løsningen på overvektsproblematikken. Man kan altså bare TRO at man har tatt en slankeoperasjon, for å få det samme resultatet som en reell operasjon gir😅

Beklager, men i mine ører høres dette ut som lureri.

Samme her. Fikk helt sjokk av å søke opp denne bedriften. Så utrolig uetisk å komme med slike påstander uten kompetanse, og det ufattelig misvisende bedriftsnavnet. 

Dette blir som FUS om igjen tror jeg, bare «behandling» for psyken og ikke kostholdet.  

Og før noen sier; vi vet ikke om det er samarbeid så ikke kritiser. Vel, det er delt på en bedriftskonto med oppfordring om å sjekke de ut. Jeg synes det er helt innafor å kritisere allerede nå, og jeg har sjekket de ut. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så legger jeg til i denne tråden i tilfelle noen følgere av Helene vurderer å teste ut denne «terapeuten» etter at hennes story ble delt hos bedriften og de rett etterpå legger ut hans «kvalifikasjoner» og mobilnummer for booking:

- Vil du virkelig gå til en PT som studerte psykologi i ett år i 2009/2010 med dine største problemer? Og videreutdanningen han har er fra et par alternative skoler som tilbyr noen kurs over 6 helger samt webinar uten krav om annen utdanning i bunn.

- Stoler du på at et menneske som kaller seg klinisk psykoterapeut med hans utdanning har moralen og etikken til å behandle din sensitive informasjon slik helsevesen skal?

- Forstår du at ukvalifiserte mennesker kan forverre helsen din hvis du sliter med f.eks. traumer?

Kjenn på magefølelsen ❤️

• Liker 7
  • Nyttig 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Laia skrev (1 time siden):

Hun var gjennomskuet for lenge siden. Det er synd at folk ikke forstår at det ikke er en generell irritasjon over ting HD gjør ( ikke ment til deg),  men at det er ganske drøye budskap hun sender ut til andre med vekt problematikk. Selv om enkelte ikke forstår konteksten, så er det en sårbar og påvirkelig gruppe som nok en gang får servert et ikke medisinsk  tilbud av denne influenseren. Og i tradisjonen tro, ikke et ord om hva som skjedde med samarbeidet med Omnia som visstnok hadde kompetanse på spiseforstyrrelse.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Hun var gjennomskuet for lenge siden. Det er synd at folk ikke forstår at det ikke er en generell irritasjon over ting HD gjør ( ikke ment til deg),  men at det er ganske drøye budskap hun sender ut til andre med vekt problematikk. Selv om enkelte ikke forstår konteksten, så er det en sårbar og påvirkelig gruppe som nok en gang får servert et «humbug» tilbud av denne influenseren. Og i tradisjonen tro, ikke et ord om hva som skjedde med samarbeidet med Omnia som visstnok hadde kompetanse på spiseforstyrrelse.

Dette er jo ett gjennomgangstema hos Drage. Det startes prosjekter som aldri fullføres. Hun orker ikke å legge inn innsatsen som kreves for å oppnå varige resultater, så jakten på lettvinte løsninger fortsetter. År etter år. OMNIA er ingen lettvint løsning der de gjør jobben for deg, du må selv følge opp program med både mat og aktiviteter. Så da er det mye enklere å bli hypnotisert vet du. Jeg blir rett og slett matt. Trodde ikke det kunne bli stort dummere nå, men dette er jo bare nitrist. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Så legger jeg til i denne tråden i tilfelle noen følgere av Helene vurderer å teste ut denne «terapeuten» etter at hennes story ble delt hos bedriften og de rett etterpå legger ut hans «kvalifikasjoner» og mobilnummer for booking:

- Vil du virkelig gå til en PT som studerte psykologi i ett år i 2009/2010 med dine største problemer? Og videreutdanningen han har er fra et par alternative skoler som tilbyr noen kurs over 6 helger samt webinar uten krav om annen utdanning i bunn.

- Stoler du på at et menneske som kaller seg klinisk psykoterapeut med hans utdanning har moralen og etikken til å behandle din sensitive informasjon slik helsevesen skal?

- Forstår du at ukvalifiserte mennesker kan forverre helsen din hvis du sliter med f.eks. traumer?

Kjenn på magefølelsen ❤️

Dette her er helt sykt…. Når man ikke trodde hun kunne synke noe lavere.. Jeg hadde håpet på at det var ROS hun skulle begynne med, men hadde mine mistanker om at det var noe annet. Men å synke så dypt… hun virker helt manisk i disse dager og gir ikke inntrykk av å ha det bra i det hele tatt. Hun legger ut et innlegg om at hun syns det er vanskelig å dele innlegg om mat og trening. Hva skjer? Det er daglige oppdateringer av begge deler. Om ikke for sin egen del, så bør hun begynne å tenke på hva dette kan ha av negativ innvirkning på de rundt henne, spesielt sitt eget barn. I tillegg hvilken skade hun kan gjøre med tanke på sine egne følgere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (Akkurat nå):

Dette her er helt sykt…. Når man ikke trodde hun kunne synke noe lavere.. Jeg hadde håpet på at det var ROS hun skulle begynne med, men hadde mine mistanker om at det var noe annet. Men å synke så dypt… hun virker helt manisk i disse dager og gir ikke inntrykk av å ha det bra i det hele tatt. Hun legger ut et innlegg om at hun syns det er vanskelig å dele innlegg om mat og trening. Hva skjer? Det er daglige oppdateringer av begge deler. Om ikke for sin egen del, så bør hun begynne å tenke på hva dette kan ha av negativ innvirkning på de rundt henne, spesielt sitt eget barn. I tillegg hvilken skade hun kan gjøre med tanke på sine egne følgere. 

Jeg håpet også det skulle være ROS.

Jeg har sagt dette i sammenheng med FUS tidligere; Jeg blir så sint av mennesker som kynisk profiterer på andres problemer. Spesielt når de legger ut om kvalifikasjoner de ikke har på sårbare områder hvor de faktisk kan skade andre. Feilbehandling av traumer kan gi langvarig forverring av allerede alvorlige problemer. 

Det er sinnsykt vanskelig å få plass hos både den offentlige psykiatrien og hos avtalespesialister nå så her er det mange som nok kan se på dette som en siste utvei. Slike gründere (som jeg kaller de) vet å utnytte slike situasjoner, og som dere ser er dette en ganske nyoppstartet bedrift. 🚩🚩🚩

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (1 minutt siden):

Sitter med akkurat samme tanke, det pøses på med genser trukket opp, speilselfies på trening og visdomsord om bra nok, og awesome. Dette har vi sett før, og kjenner lett igjen hennes måte å styre i sosiale medier når ting ikke går så bra. Jakten på likes og bekreftelser styrer hele skuta, men løser ingen av problemene som ligger i grunn for væremåten. Hun burde legge bort sosiale medier når det kommer til noe så tullete som hypnose. Det er fryktelig skummelt å fronte alle disse løsningene som hun gjør, og på mange måter er dette like ille som pro-ana for eksempel. Sårbare mennesker plukker opp informasjon, men ikke hele sannheten. Dette har gått henne til hodet, jakten på å bli tynn og sprek, og hun har mistet helt det hun en gang leverte på blogg/Instagram. Alt er krampeaktig og virker manisk. Slutt mens leken er god Drage, nå går det dessverre bare nedover. Og ikke vekta, men det siste lille av troverdighet og rykte. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
panzerpølsa skrev (1 time siden):

Dette er jo ett gjennomgangstema hos Drage. Det startes prosjekter som aldri fullføres. Hun orker ikke å legge inn innsatsen som kreves for å oppnå varige resultater, så jakten på lettvinte løsninger fortsetter. År etter år. OMNIA er ingen lettvint løsning der de gjør jobben for deg, du må selv følge opp program med både mat og aktiviteter. Så da er det mye enklere å bli hypnotisert vet du. Jeg blir rett og slett matt. Trodde ikke det kunne bli stort dummere nå, men dette er jo bare nitrist. 

Jeg blir provosert. Av at hun drar inn traumer i dette behandlingsopplegget. Hvis hun hadde hatt mer kunnskap hadde hun visst at traumer er komplekse saker som trenger riktig medisinsk behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (5 minutter siden):

Jeg blir provosert. At hun drar inn traumer i dette behandlingsopplegget. Hvis hun hadde hatt mer kunnskap hadde hun visst at traumer er komplekse saker som trenger riktig behandling. 

Det har rett og slett blitt så skammelig det hun driver med. Alt i fra reklamer, samarbeid, kroppsfokus og utlevering/eksponering av barn. Hun har tydeligvis mistet alt av selvrespekt og gangsyn. Hvis også dette er ett samarbeid, blir jeg faktisk så skuffa. Ikke fordi jeg ikke unner henne samarbeid og hjelp, men fordi hun bare tenker penger og profitt. Hun har ikke lenger noe særlig sympati å hente for sin situasjon, og hun er den nye Karimaritas. Bare mislykkede forsøk som gis opp før hun i det heletatt har prøvd. Og det som faktisk kan hjelpe henne, orker hun ikke å bruke. Forstå det den som kan. Men man kan jo lure på hva hennes nære omgangskrets sier, noen må jo gripe inn før hun kræsjer helt. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på når spørsmålsrunden om opplegget kommer. Det pleier jo å være sååå mange som lurer på hva *det nye* handler om.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Beatbox skrev (6 minutter siden):

Så mentalt på bærtur, men blir headhuntet til ny og bedre jobb🤔 

Ikke nødvendigvis. Hun ønsker mer trafikk til IG profilen sin. Og dette er den nye/gamle strategien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Finlay
*blueberry* skrev (13 minutter siden):

Lurer på når spørsmålsrunden om opplegget kommer. Det pleier jo å være sååå mange som lurer på hva *det nye* handler om.

Eneste jeg lurer på er om dette er et samarbeid. Bare det at denne bedriften nevnes flere ganger i story, med oppfordring til å “sjekke ut” deres tilbud, har en reklameverdi i seg selv. Da får man sine mistanker, særlig med tanke på hvor dårlig HD er på merking.

Hvis det ikke er et samarbeid, hvorfor vie det såpass mye plass? Hun burde vel da egentlig bare prøve det ut i stillhet, og eventuelt dele senere hvis det fungerer for henne. Eller bare holde det helt for seg selv, og kose seg med at hun har funnet løsningen på det hun sliter med, hva det nå enn er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Hun ønsker mer trafikk til IG profilen sin. Og dette er den nye/gamle strategien? 

Hun må i alle fall slutte å rope å skrike om slankepress, manglende merking av reklame, eksponering av barn og alle disse andre kampsakene sine. For hun er blitt en versting. Men litt pupp og buk i monitor, noen gode ord om hvor bra du er og awesome boss lady veier kanskje opp for det? Flaut og fryktelig fordummende. 

• Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
panzerpølsa skrev (4 minutter siden):

Hun må i alle fall slutte å rope å skrike om slankepress, manglende merking av reklame, eksponering av barn og alle disse andre kampsakene sine. For hun er blitt en versting. Men litt pupp og buk i monitor, noen gode ord om hvor bra du er og awesome boss lady veier kanskje opp for det? Flaut og fryktelig fordummende. 

Enig. Er det merket reklame for den svarte kjolen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (8 minutter siden):

Enig. Er det merket reklame for den svarte kjolen? 

Boss ladys trenger sikkert ikke det, litt for awesome til å følge regler og sånt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...